Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2001
‎Sok. Beraz, gai hauei buruz hitz egiten duten hainbeste pertsonaren artean nork dioen ondo eta nork gaizki, pertsona berak jakingo duela diogu; edota, pertsona honek gaizki hitz egiten duena ezagutzen ez badu, ondo hitz egiten duena ere ezagutuko ez duela diogu, gutxienez gai berari buruz ari denean.
2004
‎Ideien sorrera azaltzeko modu hau bereganatuko zuen Descartesek eta bere egingo zuen gaztetan, baina laster baztertuko zuen munduaren eta ezagutzaren funtsapenerako bide guztiz desegokia iritziko ziolako. Bide hori izango da, beharbada, hartzeko errazena, baina baita inora eramango ez duena ere, bertatik abiatuz gero ezin delako benetan ezer existitzen denik frogatu eta delako ezeri buruzko ezagutza fidagarritzat jo sentimenetan oinarrituz.
2005
‎Zernahi gisaz, eskolastikoek atsegin dute erredukzioaz (reductive) hitz egitea, hau da, zuzenbide naturalari ez zaizkiola horiek batere arrotz; era berean esan genuen zuzena zela zuzengabekoa ez zena. Abusuaz ere, anitzetan, arrazoimena legezkoa edo horren aurkakoa baino hobe dela esaten duena ere, behartu ez arren, zuzenbide naturalari dagokiola esan ohi da.
2006
‎‘ D ’ izeneko pertsonak hori ikusita zera dio: A k egin duena ondo dago, eta B k egin duena ere bai. Beraz, bi ekintza horiek moralki ontzat hartzen ditu.
2007
‎Jakituriaren jauregira iritsi delarik, bertan egin duena ere zehazten dio jainkosak:
‎edo bat egin eta animatu dezake, edo eragozpenen bidez zehaztapen gehiago eska dezake, edo eszeptizismoz eta isilik egonez ezer garatzearen kontra egin dezake. Kontua da, edozein kasutan ere, bestea ez dela ahoskatutakoaren helburua bakarrik, baizik eta —bere presentziarekin— baita ahoskatzea bera posible egiten duena ere. Hizkuntza hasiera hasieratik da eginkizun kolektibo bat.
2008
‎Egintza, hain zuzen, gauzaren gauzatzea da, baina ez potentzian dagoenean esaten dugun bezala: potentzian dagoela esaten dugu, adibidez, Hermes egurrean dagoen bezala, eta lerro erdia lerro osoan bezala, lerro erdia lerro osotik bereiz litekeelako; eta ikertzen ez duena ere jakintsua dela esaten dugu, ikertzeko gai baldin bada. Beste [izate zentzu] a egintzan da.
‎Hala ere, testuinguru aporetikoa aztertu aurretik, Aristotelesen platonismoari buruzko deskribapena eta analisi kritikoa kontuan hartu behar dugu. Platonen filosofia da, dudarik gabe, Aristotelesek gehien eta sakonen ikertzen duena, baita bere pentsamendu propioaren garapenean eraginik handiena duena ere. Eragin horri jarraituz, Platoni eta platonismoari I 6 eta 9 atalak, eta XIII eta XIV liburuak dedikatzen dizkie.
‎Horrela, idazketan arte bat utzi duela, idatzita egoteagatik zerbait ziur eta finkoa sortuko delakoan, eta jasotzen duena ere[...] xalotasun handiz beteta egongo lirateke[...], hitz idatziak, dakienarentzat, idatzitakoaren gaia gogoraraztea baino zerbait gehiago direla pentsatuz (275c).
2009
‎Azkeneko horrek ez bezala, ordea, subjektuaren baitan jartzen ditu baldintza horiek. Eta subjektua dela errealitatea mailakatzen duena eta batasun batera eramaten duena ere erraten digu. Platonek, aldiz, ez.
‎Kritika horren atzetik bere bertze ekarpen eta galdera nagusi bat eta gure analisiarekin zerikusia duena ere aipagarria da. Zerk eraman ditu Platon eta Kant beren fabula horiek asmatzera?
2016
‎Hori argi uztea da Dawkinsen xede behinena, eta gero haren aurka polemika gehien sugartu duena ere bai:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia