2001
|
|
Sok. Beraz, gai hauei buruz hitz egiten duten hainbeste pertsonaren artean nork dioen ondo eta nork gaizki, pertsona berak jakingo duela diogu; edota, pertsona honek gaizki hitz egiten duena ezagutzen ez badu, ondo hitz egiten
|
duena
ere ezagutuko ez duela diogu, gutxienez gai berari buruz ari denean.
|
2004
|
|
Ideien sorrera azaltzeko modu hau bereganatuko zuen Descartesek eta bere egingo zuen gaztetan, baina laster baztertuko zuen munduaren eta ezagutzaren funtsapenerako bide guztiz desegokia iritziko ziolako. Bide hori izango da, beharbada, hartzeko errazena, baina baita inora eramango ez
|
duena
ere, bertatik abiatuz gero ezin delako benetan ezer existitzen denik frogatu eta delako ezeri buruzko ezagutza fidagarritzat jo sentimenetan oinarrituz.
|
2005
|
|
Zernahi gisaz, eskolastikoek atsegin dute erredukzioaz (reductive) hitz egitea, hau da, zuzenbide naturalari ez zaizkiola horiek batere arrotz; era berean esan genuen zuzena zela zuzengabekoa ez zena. Abusuaz ere, anitzetan, arrazoimena legezkoa edo horren aurkakoa baino hobe dela esaten
|
duena
ere, behartu ez arren, zuzenbide naturalari dagokiola esan ohi da.
|
2006
|
|
‘ D ’ izeneko pertsonak hori ikusita zera dio: A k egin duena ondo dago, eta B k egin
|
duena
ere bai. Beraz, bi ekintza horiek moralki ontzat hartzen ditu.
|
2007
|
|
Jakituriaren jauregira iritsi delarik, bertan egin
|
duena
ere zehazten dio jainkosak:
|
|
edo bat egin eta animatu dezake, edo eragozpenen bidez zehaztapen gehiago eska dezake, edo eszeptizismoz eta isilik egonez ezer garatzearen kontra egin dezake. Kontua da, edozein kasutan ere, bestea ez dela ahoskatutakoaren helburua bakarrik, baizik eta —bere presentziarekin— baita ahoskatzea bera posible egiten
|
duena
ere. Hizkuntza hasiera hasieratik da eginkizun kolektibo bat.
|
2008
|
|
Egintza, hain zuzen, gauzaren gauzatzea da, baina ez potentzian dagoenean esaten dugun bezala: potentzian dagoela esaten dugu, adibidez, Hermes egurrean dagoen bezala, eta lerro erdia lerro osoan bezala, lerro erdia lerro osotik bereiz litekeelako; eta ikertzen ez
|
duena
ere jakintsua dela esaten dugu, ikertzeko gai baldin bada. Beste [izate zentzu] a egintzan da.
|
|
Hala ere, testuinguru aporetikoa aztertu aurretik, Aristotelesen platonismoari buruzko deskribapena eta analisi kritikoa kontuan hartu behar dugu. Platonen filosofia da, dudarik gabe, Aristotelesek gehien eta sakonen ikertzen duena, baita bere pentsamendu propioaren garapenean eraginik handiena
|
duena
ere. Eragin horri jarraituz, Platoni eta platonismoari I 6 eta 9 atalak, eta XIII eta XIV liburuak dedikatzen dizkie.
|
|
Horrela, idazketan arte bat utzi duela, idatzita egoteagatik zerbait ziur eta finkoa sortuko delakoan, eta jasotzen
|
duena
ere[...] xalotasun handiz beteta egongo lirateke[...], hitz idatziak, dakienarentzat, idatzitakoaren gaia gogoraraztea baino zerbait gehiago direla pentsatuz (275c).
|
2009
|
|
Azkeneko horrek ez bezala, ordea, subjektuaren baitan jartzen ditu baldintza horiek. Eta subjektua dela errealitatea mailakatzen duena eta batasun batera eramaten
|
duena
ere erraten digu. Platonek, aldiz, ez.
|
|
Kritika horren atzetik bere bertze ekarpen eta galdera nagusi bat eta gure analisiarekin zerikusia
|
duena
ere aipagarria da. Zerk eraman ditu Platon eta Kant beren fabula horiek asmatzera?
|
2016
|
|
Hori argi uztea da Dawkinsen xede behinena, eta gero haren aurka polemika gehien sugartu
|
duena
ere bai:
|