2000
|
|
Langintza horretan Euskaltzaindiak izan behar
|
duen
zeregina, horra hor gogoeta sakon baten pean jarri behar dena. Horri buruzko ahotsak nonahi entzun ohi dira.
|
2002
|
|
XXI. mendeko EUren onuragarritasuna euskal ikas gizartea eraikitzen elkarlanean ari izateko gaitasunei lotuta dago. Hortaz, EU1ek izango
|
duen
zeregin soziala ez da garrantzi handikoa izango: bigarren maila ondoko hezkuntza fabrikaren beharra beteko du.
|
2003
|
|
9 Garuna heldu ondoko aldiari dagokionez, pedagogoek teorian eta praktikan aztertu dute ezagutzaren prozesuak kultura eskuratzeko
|
duen
zeregina. Joseph Novack, bereziki Learning to learn (Ikasten ikasiz) lanean, mintzatzen zaigu" kontzeptuzko mapak" eratzeko ezagutza" p roduktiboez"," generatiboez", horiek beharrezko ibilbideak direlakoan ezagutza motak sistema koherente eta praktikoetan integratzeko, gizabanakoaren bizi interesaren zerbitzurako eraginkorrak direnak, betiere.
|
2004
|
|
Ildo honetatik dator proposamen hau. Hau da, herri bezala auto ezaguera eta berezko imajina berreskuratzeko bideanbegirada ren heziketa oinarrizkoa zaigunez, lerro hauek komuna behar
|
duen
zeregin horretarako asmoa eta jomuga besterik ez dira, oraindik jorratzeke dagoen elkarlan baterako akuilua, agian.
|
|
Honako auziak planteatu dizkiegu: euskal telebista lokalen identitate ezaugarriak; komunikazio talde handien eta telebista lokalen arteko harremana; euskarak telebista lokalen programazioan duen espazioaren balorazioa; administrazioaksektorearekiko
|
duen
zeregina ren eta sektorea zuzentzen duen araudiaren inguruko hausnarketa. Galdeketa hainbat lagunei zabaldu diegu:
|
2006
|
|
Berezko hizkuntza gutxiagotua dagoen kasuetan, gurean bezala, argi dago eskolak protagonismo handia hartzen duela hizkuntzaren normalizazio eta berreskurapen prozesuan. Erantzukizun osoa eskolaren esku utzi ezin bada ere, horretan
|
duen
zeregina funtsezkoa da, hizkuntza ikasteko bidea ematen baitu.
|
2009
|
|
Paradoxikoa litzateke alde batetik Z&Tren ingurumen eta gizarte eraginaren konplexutasuna eta garrantzia onartzea (Z&Tren politika egokiak edukitzea interes publiko handiko helburu bihurtu da), eta, bestetik, publikoak horri buruz erabakitzeko ahalmenik gabe jarraitzea. Ezagutza adituak egungo gizarteen kudeaketan
|
duen
zeregin pribilegiatuaren justifikazio teorikoa, izan ere, esparru akademikoan eta zientziaren izaerari buruzko ikusmolde heredatuan (positibismo eta enpirismo logikoan) kokatu behar da, non ez baitzaio lekurik uzten ezagutza ez adituari edo zientzi ezagutzak ustezko ziurtasunez kudeatzen dituen auzietan jantzi gabe daudenen parte hartzeari. Planteamendu horiek zientziaren ikusmolde tradizional eta inozoa islatzen dute, haren izaera kontestual, behin behineko, partzial eta batzuetan eztabaidagarriari muzin eginez; baina, hala ere, aditu eta politikarien artean oraindik arrakastatsua den irudia osatzen dute.
|
2020
|
|
sistema publikoa, gizarte antolatua eta herritarra. Hori da euskal naziogintzak epe motz eta ertainean
|
duen
zereginik funtsezkoena. Eta horretarako ezinbestekoa da alderdi abertzaleen arteko oinarrizko adostasun bat herri estrategiaren inguruan.
|