2002
|
|
Gaur egungo gizarte modernoan, hartzaileak berak bere interesen arabera eta bere gustuek gidaturik hautatzen du zein mezu iturri kontsultatu, baita kontsulta noiz egin ere, edo harengana zertarako jo. Norberak bere buruaz
|
duen
uste eta konfiantzaren araberakoa ere bada hedabideen eragina.
|
2004
|
|
Antza denez, ez du bere inguruan gertatzen dena ezagutu behar. Oraindik ere, fdosofoen artean, filosofiaren esparrua soilik pentsamendua (theoria) dela defenditzen
|
duen
ustea hedatuegi dago. Baina, beste alde batetik, politika ulertzekoideiarik garrantzitsuenak mahairatu zituztenak (eta mabairatzen dituztenak) ez ziren soilikfiiosofoak izan.
|
|
Liburu horretan Mogelek mende bat lehenago (1802an bukaturik egon arren, 1883 arte ez zen argitaratu) Tolstoi-k eta Gorki-k (Yatsnia Polonia Eskola eta Nire Unibertsitateak hurrenez hurren) erakutsitako jarrera bera defendatzen du ia, alegia, kultura askatzailearen maisuak nekazariak direla. Euskal nortasunaz aritzean, hizkuntzari buruzkoetanbederen (baina ez horri bunizkoetan bakarrik), jakintsuena baserritarra dela dio Mogelek, hori da gizarteratu nahi
|
duen
ustea.
|
2006
|
|
Kasu honetan ere, gurasoek laguntzabeharko dute, ezgaitasuna ezbehartzat ez duen ikuspegia garatzeko. Esaterako, haur ezgaitu batek, nahiko arazo dituela eta, sekula negar egin behar ez duelakoustearen ordez egoera zorigaiztokoa dela nabarmentzen ez
|
duen
uste errealistagobat hartu litzateke, honako hau, esaterako: –nahiago nuke nire haurraknegarrik ez egitea, baina haur guztiek egiten dute negar noizbait?.
|
|
Engainuzko publizitatearen legezko definizioa, dena den, ia ia bat dator zuzentarauarenarekin (2.2 art.); izan ere, engainuak sorrarazten
|
duen
uste okerra besterik ez dute aintzat hartzen bi arau horiek, eta sor dezakeena ere ez zilegitzat joko dute (Lema, 1995b: 871; De la Cuesta105, 2002:
|
|
Aditu horrek dioenez, mezuak sortzen
|
duen
uste okerraren eta kontsumitzailearen erosteko erabakiaren artean ez da erlazio zuzenik behar, nahikoa da iragarkiak kontsumitzaileari itxaropenak sortzea, eta, ondorioz, promozio horretan interesa sorraraztea; aztertutako Citroën kasuari begiratuz, ez da kontratu bat sinatu behar publizitatearen engainuzko izaera ez zilegitzat hartzeko, baizik eta nahikoa litzateke hartzailea kontzesionarioan s... Berdin
|
|
Horregatik, egiazkotasun printzipioaren arabera, mezua bere testuinguruan interpretatu behar da. Egia osoa esaten ez denean, mezua ez zilegitzat joko da, baina soilik sortzen
|
duen
uste okerra esanguratsua denean (Fernández Novoa, 1989: 272) 121.
|
2007
|
|
Definizioak objektua blindatzen du, babeserako ezkutu indartsu bat eskaintzen dio autoreari definigai denaz
|
duen
uste edo iritzia ezartzeko. Definizioak, izatez, argitzaileak dira.
|
2011
|
|
Epaileen inpartzialtasuna, Giza Eskubideak Babesteko Europar Hitzarmenarekin bat62, herritarren eskubide bat da (6.1 art.) 63 Hitzarmen horren eremuan sortutako Giza Eskubideen Europar Auzitegiak64 emandako jurisprudentziak epaileen inpartzialtasunak herritarrei dakarkien bermeak bi dimentsio edo norainoko dituela errepikatu du, bata subjektiboa eta bestea objektiboa. Lehenengoa epaile zehatzak kasu eta alderdi zehatzarekiko
|
duen
ustea da eta, kontrakorik frogatu ezean, badela suposatuko da. Bigarrenak, berriz, prozesuaren beraren objektuarekiko epaileak eman edo erakutsi behar dituen bermeei erreparatzen die, berme horiek ematen ez badira, epailea partzialtzat joz.
|
2012
|
|
Engainuzko publizitatearen legezko definizioa, dena den, ia ia bat dator zuzentarauarenarekin (2.2 artikulua); izan ere, engainuak sorrarazten
|
duen
uste okerra besterik ez dute aintzat hartzen bi arau horiek, eta sor dezakeena ere ez zilegitzat joko dute (Lema, 1995b: 871; De la Cuesta147, 2002:
|
|
Aditu horrek dioenez, mezuak sortzen
|
duen
uste okerraren eta kontsumitzailearen erosteko erabakiaren artean ez da erlazio zuzenik behar, nahikoa da iragarkiak kontsumitzaileari itxaropenak sortzea, eta, ondorioz, promozio horretan interesa sorraraztea; aztertutako Citroën kasuari begiratuz, ez da kontratu bat sinatu behar publizitatearen engainuzko izaera ez zilegitzat hartzeko, baizik eta nahikoa litzateke hartzailea kontzesionarioan s... Berdin deritzo aditu horrek Auzitegi Goreneko 1997ko maiatzaren 8ko epaiari buruz Gorenak aztertu zuenari.
|
|
Horregatik, egiazkotasun printzipioaren arabera, mezua bere testuinguruan interpretatu behar da. Egia osoa esaten ez denean, mezua ez zilegitzat joko da, baina soilik sortzen
|
duen
uste okerra esanguratsua denean (Fernández Novoa, 1989: 272) 167.
|
2014
|
|
Ideia estrabaganteetako eldarnioak: funtsik gabeko edukia
|
duen
uste okerra.
|