Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2000
‎hizkuntza bakoitzeko barne aniztasuna (kodeak, dialektoak, erregistroak,...), hizkuntza bakoitzaren arteko tipologia linguistikoa, deskribapen sinkronikoeta diakronikoa, hizkuntzen arteko nahasketak, etab., azpigai moduan; edogertuko gai hauekiko harremanak: hizkuntza bakoitzaren arteko tipologia soziala, hizkuntzen arteko ukipen egoeren motak, ukipen egoerako dominatzaile/ menpekoposizioak, hizkuntza moten araberako jabekuntza/ aprendizaia, hizkuntzaren gaitasun maila, hizkuntzaren erabilera, hizkuntza gatazka, hizkuntza plangintza, hizkuntza normalizazioa, etab. Aniztasun hori guztia jasoko duen teoria izan daiteke, berriro, komunikazio makroteoria; jadanik, zuzenean, edo zeharka, aipatu direnhauetako gai, azpigai, azpi azpigai edo gertuko gaiak aztertuta eta erlazionatutadaude komunikazio teoriaren pean.
2002
‎Amaitzeko esan, ez dugula nahi praktikak sostengatzen ez duen teoriarik, eztateorian oinarritzen ez den praktikarik ere. Horregatik, iruditzen zaigu gaur aurkeztuditugunak eguneroko praktikak baieztatu behar dituela, horrela lan hipotesi berriakformulatu ahal izateko.
‎–modernizazioa? auzi ekologikoa ardatz duen teoria baten bidetik garatu dela proposatu eta argudiatuko da. Amaigabea izan nahi duen desparadojizaziorako saioa da aurrerantzean datorrena.
‎Aztertu beharreko fenomenologia, irudituko zaizunez, oso zabala da. Ez dago kasuistika general hori deskribatzen duen teoria oso, global eta orokor bat. Teoriaz barik, bada, egin dezagun berba, teoriez.
2003
‎Pentsamendu eboluzionistak aldaketa sozialari buruz egiten duen teoriari, modernizazioaren edo, zehatzago, diferentziazioren teoria deitu izan zaio eztabaida teoriko akademikoetan. Teoria horrek ezartzen du, gizarte sistema guztien bilakaera historikoan, badagoela gizartearen azpisistemak (politiko, ekonomiko, kulturalak...) gero eta gehiago diferentziatzeko eta konplexuagoak bihurtzeko joera.
2004
‎Horrela, perpaus bat egiazkoa izango da perpaus hori ematen denean. Horren arabera, badirudiTarski egtaren ikuspegi erredundantista batera gerturatzen dela, hau da, perpaus bategiazkoa dela esatea perpaus hori esatea dela defenditzen duen teoriara. Gainera, (T) formako definizioak perpaus baten izcna eta perpaus horri dagokion, egiazko?
‎Hiru izan dira filosofian erantzun nagusiak: egia egokitasungisa ulertzen duen tcoriarena, egia koherenlzia gisa ulertzen duen teoriarena eta erredundantzJaren teoriarena (ikus Hizkuntzaren Eilosofia). (3) juslifikazioa: zail litzateke sinestca ezagutza soihk egiazko ustea dela, justifikaziobaten beharrik iz.an gabc.
‎Argudiatze horri jarraituz, Mooreren iritziz, ona?* kontzeptua beste kontzeptu batera murrizten saiatu diren teoria etikoak, edo kontzcptu horibcste batekin identifikatu dutenak (zorionarekin, adibidez), falazia naturalista, n crori dira.3.2 SubjektibismoaSubjetibismoari dagokionez, teoria metaetiko ezagunena emotibista edo ez kognitibista deritzana da. A. J. Ayer ek() bere Langunge, Truth and Logic liburuanjorratzen duen teoriaren defendatzaileek judizio etiko oro esanahirik gabca dcla aldarrikatzen dute. –Torturatzea gaizki dago cta antzeko baieztapenek ez.dute cgitaterik adierazteneta, horrenbestcz, ez dutc esanahi literalik adicrazten.
‎Judizio etikoak zientifikoki aurki daitezkeen egitateetatik zuzenean eratortzen direlaoinarritzat hartzen duen teoria da teoria etiko naturalista. Naturalistentzat, oro har, judiziomoralak egiazkoak ala faltsuak izan daitezke, eta estatus hori ezagutgarria da.
2007
‎Christopher Freeman ek Berrikuntza Sistema Nazionalaren kontzeptua 1987anerabili zuen lehenengo aldiz eta, ordutik gaur egunera nagusitasuna irabazi dukutsu instituzionalista duen teoria horrek. Ondoren, Lundvall ek (1992) eta Nelsonek (1993) ekarpen garrantzitsuak egin zituzten.
‎Arau moralaren ezagutzaren garapenaren eremuan, Kohlberg en ereduaaukeratu da, honako bi arrazoi nagusi hauengatik: batetik, moralaren ezagutzarengarapena ulertzeko, ikuspuntu soziokognitibotik egin den saiakuntzarik luzeena etasakonena delako, eta bestetik, ia bizi ziklo osoa hartzen duen teoria kognitiboestruktural bat eraikitzeko ahalegin bat delako (Marchesi, 1999).
2008
‎Hala ere, orain arte azaldutakoa ez da gizakuntza prozesuen zergatia azaltzen duen teoria bakarra. Beste ikuspegi batek dioenez, aldaketa klimatiko bat izan da gizakuntza prozesuaren bultzatzaile nagusia eta, bereziki, aldaketa horren ondorioz sortu dira urtaroak.
2010
‎Gaur egun adituen artean onarpen handiena duen teoria izan arren, teoriaeklektikoak arazoak ditu ETNak protagonistatzat dituzten zenbait fenomeno azaltzeko. Besteak beste ondokoa azaltzeko:
‎Halere, haiei buruzko analisi teorikoa berri samarra dela esan dezakegu, 60ko hamarkadan hasi zen AIZ ekonomialarien arreta erakartzen. Oraindikere ez dago AIZ eta ETNen jokabidea agertzen duen teoria orokor osaturik. Badauzkagu, haatik, zenbait ekarpen, garapen maila handiagoa edo eskasagoa dutenak, batzuetan elkarren artean osagarriak ere badirenak.
‎LPLk betearazpen horren gainean jasotzen duen araudia aztertu aurretik, eta tonu kritiko batekin, Espainian Administrazioaren kontra benetako betearazpenik ez dagoela aitortu behar da, Administrazioa guztiok garela defendatzen duen teoria aplikatuz, eta hari aintzatesten zaizkion pribilejio guztiak bitarteko, oso gutxitan betearazten baitira hura kondenatzen duten sententziak. Horregatik, betearazpen berezi hori arautzen duen LPLren 285 artikuluak benetako betearazpen bat lortzen ez duela baieztatu behar da.
2012
‎Teoria honen aurrez aurre errekonozimenduari balio eratzailea eman beharzaiola defendatzen duen teoria dago: «teoria eratzailea» hain zuzen ere.
‎279). Metafora horrekin, aurrenik, aditzera eman nahi du«merezi duen teoria bakarra borrokaren bidez lortzen» dela alegia; eta, gero, pentsamolde horretan oinarrituz, bere teoriaren esperientzia pertsonala gogoratzendu, Althusserek landu zuen «marxismo klasikoaren interpretazio txarra eta itzulpensuperestrukturalista okerra»ren aurka zuzendutako gatazkan funtsatuko dena.Estrukturalismo orokorraren asmo teoriko gehiegizkoa.
2014
‎Hala ere, orain arte azaldutakoa ez da gizakuntza prozesuen zergatia azaltzen duen teoria bakarra. Beste ikuspegi batek dioenez, aldaketa klimatiko bat izan da gizakuntza prozesuaren bultzatzaile nagusia eta, bereziki, aldaketa horren ondorioz sortu dira urtaroak.
2017
‎la reflexión conjunta para la mejora de la relación teoria práctica? (Mauri et al, 2013) ikerketa proiektuaren markoan garatu da. Aipatutako ikerlan honek unibertsitate ezberdinetako irakasle graduetako practicumean ikasleen praktiken inguruan taldean burutzen diren hausnarketek zein modutan ahalbidetzen duen teoria eta praktikaren arteko loturak eraikitzea ulertzea du helburu. Artikulu honen egileak Mondragon Unibertsitateko Humanitate eta Hezkuntza Zientzien fakultateko beste hiru ikertzailerekin batera ikerketa horretan parte hartzen dugu Berrikuntza eta esku hartzea hezkuntza inklusiboan ikerlerroko ZEHAR iker taldean kokatuta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia