2000
|
|
hizkuntza bakoitzeko barne aniztasuna (kodeak, dialektoak, erregistroak,...), hizkuntza bakoitzaren arteko tipologia linguistikoa, deskribapen sinkronikoeta diakronikoa, hizkuntzen arteko nahasketak, etab., azpigai moduan; edogertuko gai hauekiko harremanak: hizkuntza bakoitzaren arteko tipologia soziala, hizkuntzen arteko ukipen egoeren motak, ukipen egoerako dominatzaile/ menpekoposizioak, hizkuntza moten araberako jabekuntza/ aprendizaia, hizkuntzaren gaitasun maila, hizkuntzaren erabilera, hizkuntza gatazka, hizkuntza plangintza, hizkuntza normalizazioa, etab. Aniztasun hori guztia jasoko
|
duen
teoria izan daiteke, berriro, komunikazio makroteoria; jadanik, zuzenean, edo zeharka, aipatu direnhauetako gai, azpigai, azpi azpigai edo gertuko gaiak aztertuta eta erlazionatutadaude komunikazio teoriaren pean.
|
2002
|
|
Amaitzeko esan, ez dugula nahi praktikak sostengatzen ez
|
duen
teoriarik, eztateorian oinarritzen ez den praktikarik ere. Horregatik, iruditzen zaigu gaur aurkeztuditugunak eguneroko praktikak baieztatu behar dituela, horrela lan hipotesi berriakformulatu ahal izateko.
|
|
–modernizazioa? auzi ekologikoa ardatz
|
duen
teoria baten bidetik garatu dela proposatu eta argudiatuko da. Amaigabea izan nahi duen desparadojizaziorako saioa da aurrerantzean datorrena.
|
|
Aztertu beharreko fenomenologia, irudituko zaizunez, oso zabala da. Ez dago kasuistika general hori deskribatzen
|
duen
teoria oso, global eta orokor bat. Teoriaz barik, bada, egin dezagun berba, teoriez.
|
2003
|
|
Pentsamendu eboluzionistak aldaketa sozialari buruz egiten
|
duen
teoriari, modernizazioaren edo, zehatzago, diferentziazioren teoria deitu izan zaio eztabaida teoriko akademikoetan. Teoria horrek ezartzen du, gizarte sistema guztien bilakaera historikoan, badagoela gizartearen azpisistemak (politiko, ekonomiko, kulturalak...) gero eta gehiago diferentziatzeko eta konplexuagoak bihurtzeko joera.
|
2004
|
|
Horrela, perpaus bat egiazkoa izango da perpaus hori ematen denean. Horren arabera, badirudiTarski egtaren ikuspegi erredundantista batera gerturatzen dela, hau da, perpaus bategiazkoa dela esatea perpaus hori esatea dela defenditzen
|
duen
teoriara. Gainera, (T) formako definizioak perpaus baten izcna eta perpaus horri dagokion, egiazko?
|
|
Hiru izan dira filosofian erantzun nagusiak: egia egokitasungisa ulertzen duen tcoriarena, egia koherenlzia gisa ulertzen
|
duen
teoriarena eta erredundantzJaren teoriarena (ikus Hizkuntzaren Eilosofia). (3) juslifikazioa: zail litzateke sinestca ezagutza soihk egiazko ustea dela, justifikaziobaten beharrik iz.an gabc.
|
|
Argudiatze horri jarraituz, Mooreren iritziz, ona?* kontzeptua beste kontzeptu batera murrizten saiatu diren teoria etikoak, edo kontzcptu horibcste batekin identifikatu dutenak (zorionarekin, adibidez), falazia naturalista, n crori dira.3.2 SubjektibismoaSubjetibismoari dagokionez, teoria metaetiko ezagunena emotibista edo ez kognitibista deritzana da. A. J. Ayer ek() bere Langunge, Truth and Logic liburuanjorratzen
|
duen
teoriaren defendatzaileek judizio etiko oro esanahirik gabca dcla aldarrikatzen dute. –Torturatzea gaizki dago cta antzeko baieztapenek ez.dute cgitaterik adierazteneta, horrenbestcz, ez dutc esanahi literalik adicrazten.
|
|
Judizio etikoak zientifikoki aurki daitezkeen egitateetatik zuzenean eratortzen direlaoinarritzat hartzen
|
duen
teoria da teoria etiko naturalista. Naturalistentzat, oro har, judiziomoralak egiazkoak ala faltsuak izan daitezke, eta estatus hori ezagutgarria da.
|
2007
|
|
Christopher Freeman ek Berrikuntza Sistema Nazionalaren kontzeptua 1987anerabili zuen lehenengo aldiz eta, ordutik gaur egunera nagusitasuna irabazi dukutsu instituzionalista
|
duen
teoria horrek. Ondoren, Lundvall ek (1992) eta Nelsonek (1993) ekarpen garrantzitsuak egin zituzten.
|
|
Arau moralaren ezagutzaren garapenaren eremuan, Kohlberg en ereduaaukeratu da, honako bi arrazoi nagusi hauengatik: batetik, moralaren ezagutzarengarapena ulertzeko, ikuspuntu soziokognitibotik egin den saiakuntzarik luzeena etasakonena delako, eta bestetik, ia bizi ziklo osoa hartzen
|
duen
teoria kognitiboestruktural bat eraikitzeko ahalegin bat delako (Marchesi, 1999).
|
2008
|
|
Hala ere, orain arte azaldutakoa ez da gizakuntza prozesuen zergatia azaltzen
|
duen
teoria bakarra. Beste ikuspegi batek dioenez, aldaketa klimatiko bat izan da gizakuntza prozesuaren bultzatzaile nagusia eta, bereziki, aldaketa horren ondorioz sortu dira urtaroak.
|
2010
|
|
Gaur egun adituen artean onarpen handiena
|
duen
teoria izan arren, teoriaeklektikoak arazoak ditu ETNak protagonistatzat dituzten zenbait fenomeno azaltzeko. Besteak beste ondokoa azaltzeko:
|
|
Halere, haiei buruzko analisi teorikoa berri samarra dela esan dezakegu, 60ko hamarkadan hasi zen AIZ ekonomialarien arreta erakartzen. Oraindikere ez dago AIZ eta ETNen jokabidea agertzen
|
duen
teoria orokor osaturik. Badauzkagu, haatik, zenbait ekarpen, garapen maila handiagoa edo eskasagoa dutenak, batzuetan elkarren artean osagarriak ere badirenak.
|
|
LPLk betearazpen horren gainean jasotzen duen araudia aztertu aurretik, eta tonu kritiko batekin, Espainian Administrazioaren kontra benetako betearazpenik ez dagoela aitortu behar da, Administrazioa guztiok garela defendatzen
|
duen
teoria aplikatuz, eta hari aintzatesten zaizkion pribilejio guztiak bitarteko, oso gutxitan betearazten baitira hura kondenatzen duten sententziak. Horregatik, betearazpen berezi hori arautzen duen LPLren 285 artikuluak benetako betearazpen bat lortzen ez duela baieztatu behar da.
|
2012
|
|
Teoria honen aurrez aurre errekonozimenduari balio eratzailea eman beharzaiola defendatzen
|
duen
teoria dago: «teoria eratzailea» hain zuzen ere.
|
|
279). Metafora horrekin, aurrenik, aditzera eman nahi du«merezi
|
duen
teoria bakarra borrokaren bidez lortzen» dela alegia; eta, gero, pentsamolde horretan oinarrituz, bere teoriaren esperientzia pertsonala gogoratzendu, Althusserek landu zuen «marxismo klasikoaren interpretazio txarra eta itzulpensuperestrukturalista okerra»ren aurka zuzendutako gatazkan funtsatuko dena.Estrukturalismo orokorraren asmo teoriko gehiegizkoa.
|
2014
|
|
Hala ere, orain arte azaldutakoa ez da gizakuntza prozesuen zergatia azaltzen
|
duen
teoria bakarra. Beste ikuspegi batek dioenez, aldaketa klimatiko bat izan da gizakuntza prozesuaren bultzatzaile nagusia eta, bereziki, aldaketa horren ondorioz sortu dira urtaroak.
|
2017
|
|
la reflexión conjunta para la mejora de la relación teoria práctica? (Mauri et al, 2013) ikerketa proiektuaren markoan garatu da. Aipatutako ikerlan honek unibertsitate ezberdinetako irakasle graduetako practicumean ikasleen praktiken inguruan taldean burutzen diren hausnarketek zein modutan ahalbidetzen
|
duen
teoria eta praktikaren arteko loturak eraikitzea ulertzea du helburu. Artikulu honen egileak Mondragon Unibertsitateko Humanitate eta Hezkuntza Zientzien fakultateko beste hiru ikertzailerekin batera ikerketa horretan parte hartzen dugu Berrikuntza eta esku hartzea hezkuntza inklusiboan ikerlerroko ZEHAR iker taldean kokatuta.
|