2008
|
|
Bost sail dira, izan ere, sailkatze aldera, azpimarragarrienak. Bostok, bistan da, irmoki loturik daude Axular bera inguratzen
|
duen
munduari eta gizarteari. Hartara, legea da lehena; justizia, bigarrena; jabetza, hurrena; kontra tua k eta betebeharra k hurrenaren hurrengoa eta, testa mentuaren ingurukoa, azkena.
|
2012
|
|
Esate baterako, ondorengo adibideak, norentzakoak
|
duen
mundu ezaupide horren arabera, gauza bat baino gehiago iradoki ditzake:
|
|
Inguratzen
|
duen
mundu hori esatariak mentalki horrela irudikatzen edo mamitzen du: fisikoki mendiak edo basoak hondatzen ari badira ere, eta ez dira kanpotarrak hondatzen ari direnak, hemengo langileak baizik?
|
|
Bi enuntziaturen artean egon daitekeen koherentzia ikusteko, marka formalek erakuts badiezagukete ere, beste hainbat alderdik eragiten dute: esatari norentzakoek batean duten informazio pragmatikoak, norentzakoak
|
duen
mundu ezaupideak, etab. Esan berri duguna oso nabarmen ikusiko dugu enuntziatu parentetikoen arteko harremana aztertzerakoan.
|
2016
|
|
Antzerki identitarioak publikoaren harrerarekin zerikusirik dauka, sortzaileak publikoak dituen kezka, arazo, gogoetak nolabait jarraitzen baititu, komunikazio nahiko hurbila ageri da oholtza gainera igotzen munduaren eta publikoak ordezkatzen
|
duen
munduen artean. Hau dugu aztertuko, komunikazioa hori dugu aztertuko, eskaintza dago zentzu bietan, bai eta hartzea ere.
|
2020
|
|
Jousseren arabera, ahozkotasunean oinarrituriko zibilizazioko amek zentzuen sinestetikotasuna101 dastatzeko eta, ondorioz, munduari zentzu guztiak dastaturik, manera jorian irekitzeko aukera eskaintzen baitiete seme alabei. Beraz, sinestesian oinarrituriko ikaskuntza prozesuak norbere buruaren eta berdin, jendea inguratzen
|
duen
munduko kide denaren kontzientzia berezia hartzen laguntzen du. Ondorioz, munduarekiko ikuspuntu eta jarrera berezia garatzen laguntzen du.
|
|
Etxamendiren narratibaren Ahotsa cказ kontzeptuarekin batera oralitatean sustraitzen bada ere, oroitu behar da eraikuntza literarioa dela.115 Eta zertarako eraiki, ote, ahozkotasuna mimatzen duen narrazioa? Idazleak begiztatzen eta bizi
|
duen
munduaren errealitatea arakatzeko beharra izan dezake.116 Bestela ere, zama ideologikoa agertzeko nahia izan dezake eta oralitatearen narratibizazioak xede horretan lagun lezake.117 Orokorki, ekoizpen literarioa oralitateak eta idatzi gabeko munduaren ezagutzak bikoizten dituenean, egoera ezegonkorrean ohi dago idazlea, biografikoki, animikoki eta kulturalki. Kasu horretan dira nekazaritzako euskal girotik jalgitako jende" ikasiak":
|
|
Azkenik, denboraren ziklikotasuna arautzen
|
duen
mundu idilikoaren erakusgarri, behin eta berriz errepikatu keinuek betikoak eta betirako eginak diruditela:
|
2021
|
|
14.2.8.2a Adjektibo ez ebakitzaileek ez dute ematen sintagmaren denotazioa ebakidura bidez, hori da haien ezaugarri nagusia: irakasle ona ez da sortzen munduko irakasle multzoko (zernahi direla ere" irakasleak" norberak eraikitzen
|
duen
mundu kulturalean) eta munduko on multzoko (zernahi direla ere" onak" norberak eraikitzen duen mundu kulturalean) banakoak elkartuz, baizik irakasle multzokoak hautatuz eta multzo horretan aukeratzen dira on izateko baldintzak —norberaren ustean— betetzen dituztenak hartuz. Baina irakasle gizena, ordea, ez da hola sortzen:
|
|
14.2.8.2a Adjektibo ez ebakitzaileek ez dute ematen sintagmaren denotazioa ebakidura bidez, hori da haien ezaugarri nagusia: irakasle ona ez da sortzen munduko irakasle multzoko (zernahi direla ere" irakasleak" norberak eraikitzen duen mundu kulturalean) eta munduko on multzoko (zernahi direla ere" onak" norberak eraikitzen
|
duen
mundu kulturalean) banakoak elkartuz, baizik irakasle multzokoak hautatuz eta multzo horretan aukeratzen dira on izateko baldintzak —norberaren ustean— betetzen dituztenak hartuz. Baina irakasle gizena, ordea, ez da hola sortzen:
|