2001
|
|
Alabaina, bi nobela hauetan plano desberdinetan istorio desberdinak kontatzen direla esatea axaleko irakurketa deskribatzailean gelditzea litzateke. Bestalde, aipatutako nobeletan, autoreak euskal nobelagintzan lehenengo aldiz azalduko diren kontateknika berrien esplizitazio hutsa egiten duela baieztatzea ere,, nolakotasun horren oinarrian dagoen azken pausoa, hau da, nobela interpretagarri egiten
|
duen
modu hori kontuan ez hartzea izango litzateke. Honi dagokionez, esan daiteke nobela honi buruz egin diren iruzkin eta azterketa gehienetan forma aberastasun hori nabarmendu besterik ez dela egin eta metodologia kritiko batzuen esplizitaziora mugatu direla azterketa gehienak.
|
|
Gauzak horrela, nobelak ez luke berezitasun handiegirik edukiko baldin eta belaunaldi horren istorioa kontatzeko, memoria historikoa azaleratzeko, egileak aukeratu
|
duen
moduarengatik ez balitz. Eta hortxe dago nobela honek duen ezaugarri literario nagusietarikoa:
|
2005
|
|
Bilduma honetako hizkera ere egoki taxutu du, hirikoa erabat, aldi berean orekatua zabarregia edo garbiegia izan ez dadin. Eta estetika honek azaldu ohi
|
duen
moduan, hari argumentala sotila da, zuzen zuzena, apaingarririk gabea, pertsonaien deskribapenak eurak bezala. Pertsonaiak gehien bat giro jakin batean kokatzen diren gizaki despertsonalizatuen zirriborroak dira.
|
2009
|
|
errefrau eta esaera zaharrak, amodio eta gabon kantak, balada zaharrak... Euskal erromantzeak/ Romancero vasco izenburupean, berarena dugu baladen, edo berak esaten
|
duen
moduan erromantzeen, corpusik handiena. Azkenik, herri literaturaren azterketa eta teorizatzean ere jardun du, batez ere hitzaldien bidez. Horiek ezinbestekoak dira gaur gai honetan sakondu ahal izateko.
|
2019
|
|
Halere, gauzak hobera egin beharrean okerrera egiten dute, liburuaren bukaeran, Barbarak leiho bateko kristalak hausten ditu beso kolpe batez eta zainak ebakitzen ditu nahita. Azken eszenan odolusten ari da, aurretik beste pertsonaia batek (Henryk) egiten
|
duen
modu berean. Suizidio ahalegin horretaz hitz egiten dutenean Florak errudun egiten du Howard:
|
|
Era berean, ez dugu liburu honen izaera dela eta unitate didaktiko itxi batean sinesten, denok desberdinak baikara eta ikasle edota irakasle batzuekin funtzionatzen duenak, agian beste batzuekin ez baitu funtzionatzen. Eleberri hau bereziki Batxilergoan lantzeko oso interesgarria izan daitekeela uste dugu; hori dela eta, ariketa eta proposamen bildumatxo bat egin dugu hemen irakasle bakoitzak nahi eta ahal
|
duen
moduan lan egin dezan. Hala ere, DBH 4.mailan ere agian landu liteke.
|
2021
|
|
Literaturaren irakaskuntzak ebaluazioa behar
|
duen
moduan, arestian aipatzen genituen elkarrizketa hezitzailerako espazioen beharra ere badu, pertsonaren garapen mota desberdinetan eragin dezakeela uste badugu. Horretarako, ebaluazioan parte hartzen duten kideen arteko harreman simetrikoak eskatzen du ebaluazioaren horrelako ikuspegi batek, gela barruko harremanek ikasleen ikas prozesua erabat baldintzatzen duten heinean (Zandvliet eta besteak, 2014).
|