Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2001
‎Alabaina, bi nobela hauetan plano desberdinetan istorio desberdinak kontatzen direla esatea axaleko irakurketa deskribatzailean gelditzea litzateke. Bestalde, aipatutako nobeletan, autoreak euskal nobelagintzan lehenengo aldiz azalduko diren kontateknika berrien esplizitazio hutsa egiten duela baieztatzea ere,, nolakotasun horren oinarrian dagoen azken pausoa, hau da, nobela interpretagarri egiten duen modu hori kontuan ez hartzea izango litzateke. Honi dagokionez, esan daiteke nobela honi buruz egin diren iruzkin eta azterketa gehienetan forma aberastasun hori nabarmendu besterik ez dela egin eta metodologia kritiko batzuen esplizitaziora mugatu direla azterketa gehienak.
‎Gauzak horrela, nobelak ez luke berezitasun handiegirik edukiko baldin eta belaunaldi horren istorioa kontatzeko, memoria historikoa azaleratzeko, egileak aukeratu duen moduarengatik ez balitz. Eta hortxe dago nobela honek duen ezaugarri literario nagusietarikoa:
2005
‎Bilduma honetako hizkera ere egoki taxutu du, hirikoa erabat, aldi berean orekatua zabarregia edo garbiegia izan ez dadin. Eta estetika honek azaldu ohi duen moduan, hari argumentala sotila da, zuzen zuzena, apaingarririk gabea, pertsonaien deskribapenak eurak bezala. Pertsonaiak gehien bat giro jakin batean kokatzen diren gizaki despertsonalizatuen zirriborroak dira.
2009
‎errefrau eta esaera zaharrak, amodio eta gabon kantak, balada zaharrak... Euskal erromantzeak/ Romancero vasco izenburupean, berarena dugu baladen, edo berak esaten duen moduan erromantzeen, corpusik handiena. Azkenik, herri literaturaren azterketa eta teorizatzean ere jardun du, batez ere hitzaldien bidez. Horiek ezinbestekoak dira gaur gai honetan sakondu ahal izateko.
2019
‎Halere, gauzak hobera egin beharrean okerrera egiten dute, liburuaren bukaeran, Barbarak leiho bateko kristalak hausten ditu beso kolpe batez eta zainak ebakitzen ditu nahita. Azken eszenan odolusten ari da, aurretik beste pertsonaia batek (Henryk) egiten duen modu berean. Suizidio ahalegin horretaz hitz egiten dutenean Florak errudun egiten du Howard:
‎Era berean, ez dugu liburu honen izaera dela eta unitate didaktiko itxi batean sinesten, denok desberdinak baikara eta ikasle edota irakasle batzuekin funtzionatzen duenak, agian beste batzuekin ez baitu funtzionatzen. Eleberri hau bereziki Batxilergoan lantzeko oso interesgarria izan daitekeela uste dugu; hori dela eta, ariketa eta proposamen bildumatxo bat egin dugu hemen irakasle bakoitzak nahi eta ahal duen moduan lan egin dezan. Hala ere, DBH 4.mailan ere agian landu liteke.
2021
‎Literaturaren irakaskuntzak ebaluazioa behar duen moduan, arestian aipatzen genituen elkarrizketa hezitzailerako espazioen beharra ere badu, pertsonaren garapen mota desberdinetan eragin dezakeela uste badugu. Horretarako, ebaluazioan parte hartzen duten kideen arteko harreman simetrikoak eskatzen du ebaluazioaren horrelako ikuspegi batek, gela barruko harremanek ikasleen ikas prozesua erabat baldintzatzen duten heinean (Zandvliet eta besteak, 2014).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia