Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2002
‎Eta kito. Bai baitirudi hauts zuri horrek beste maitalerik onartzen ez duen jainko jeloskorra gordetzen duela bere baitan. Eta nik ere maitale zaharra ahaztu eta heroina egin ninan maitale berri, paradisu artifizial hartan.
2008
‎–Gutxi, asko? zer dira hitz horiek, ordea, gugandik guztia nahi duen Jainkoarentzat. Ona izatea ez baita nahikoa Jainkoaren begietarako, zeren Jainkoak onak baino hobeak nahi baikaitu, baita hobeak baino hobeak ere?
‎–Gutxi, asko... zer dira hitz horiek, ordea, gugandik guztia nahi duen Jainkoarentzat. Ona izatea ez baita nahikoa Jainkoaren begietarako, zeren Jainkoak onak baino hobeak nahi baikaitu, baita hobeak baino hobeak ere...
2009
‎Hari batzuk alde baterantz garatzen dira, beste batzuk besterantz, edo batzuk oraingoz geldi gelditzen dira, osagai ezberdinen eboluzioa konplexua da, horien artean kontraesankorra izan liteke maila batzuetan. Geroago Naturan egiten duen Jainkoaren eta gizon emakumearen sintesi handiak harrituko gaitu(. Jaungoiko Aita zerua,/ Jesukristo eguzkia??). Baina bide hura iragarrita suma daiteke Elorri n, egunsentia(, egunaren atari?
‎Hau da isiltasun bat ekurugaitza, absentzia eta artegazkoa, argirik gabekoa, begirune eta, azken batean, konfiantza osokoa bada ere. (Ez dauka zerikusirik, esan gura dut, marmolezko isil isilean bere presentzia potentea inposatzen duen jainko grekoaren, numen praesens, distiratsuarekin, tradizio estetiko batek Winckelmann, Schiller eta Hölderlinengandik Otto eta Rilkeganaino sentitu duen bezala:
‎Eta ulertzen da: gizakia ezin da izan gizakia, hots, ezin da bere buruaren egilea libre izan, nolakoa izan behar duen Jainkoak diktatzen badio. Kristautasuna, Eliza, etab., gizakia eta gizartearen estekadurak baino ez dira hortaz(, je ne connais qu, une Église:
‎Gidaritza ziurraren, sostenguaren, maitasunaren gurariak, gizon emakumeak Jainkoaren ikusmolde sozial eta moral batera ekartzen ditu: tribua maitatzen, maldatzen, gidatzen, zigortzen eta saritzen duen Jainko Probidentziazkoa. Juduen Izkribu Santuek ederki ilustratzen ei dute beldurraren erlijiotik erlijio moralera iragaitza, garapide hori Itun Berrian jarraitzen baita aurrera.
‎Pertsonalki Einstein erlijiosoa izan da, sakonki erlijiosoa, berak behin eta berriro aditzera eman izan duenez (ateistak eta libre pentsatzaileak jende ez serio txoriburutzat zeuzkan, eta higuina ematen zioten, bere esanean). Baina Einsteinek sakonki sinesten eta apalki gurtzen duen Jainkoa filosofikoa (edo, nahiago bada, mistikoa) da, h. d., erlijioa. Jainkoa, mundu intelektualean eta sentimendu kosmikoan kokatzen du beti, ez mundu historikoan edo mundu morala esan genezakeenean?
‎(. Bai ikaragarria izan zela zilarrezko arranbelaren dardara!?). Homero eta bere entzuleentzat begien bistakoa zen, izurria eragin duen Jainko hori, literalki mutil gazte bat fisikoa ez, zela?: baina eragilea Apolo gazte bizkorra zela ere bai, ziur zeuden (sinboloak errealitatea betebetean adierazten zuela).
‎Alabaina, edozeinek ez du Naturan Jainkoa ikusten. Eta ikusi dutenetan, errealitatea da salmistak Naturan ikusi duen Jainkoa eta Aristotelesek igarri duena, biziki urrun daudela bata besteagandik. Natura eta eskualde geografiko bertsuan, San Frantzisko Asiskoak eta Galileo Galileik, begikera diferenteekaz, bi Natura diferente ikusi dute eta bi Jainko kreatzaile diferente.
‎Arrazoizkotasun estriktoenaren bila pribilegia liteke arrazoimenaren eredu bat, erlijioa eta Jainkoa ezabatzen duena (Russell). Menturaz, alabaina, horrela Russellek ukatzen duen Jainkoa, McTaggartek jada ukatua zuen bera da: –the Absolute is not God, and in consequence there is no God?.
‎eta horregatik jotzen dugu anai arrebok izebarengana, zalantzaren bat dugunean edo kontsolamendua behar dugunean. Izeba, izan ere, berak sinesten duen Jainkoa bezalakoa da, eskuzabala baino eskuzabalagoa.
‎Jainkoa dela uste dute. Jainkoa izatea nahiko lukete, euren min guztiak baretzeko gaitasuna duen Jainkoa.
‎–Izeba, izan ere, ez da mundu honetakoa, baina horregatik ulertzen du, beharbada, mundu hau, baita mundu honen barruan dauden beste mundu guztiak ere, gurea tartean... eta horregatik jotzen dugu anai arrebok izebarengana, zalantzaren bat dugunean edo kontsolamendua behar dugunean. Izeba, izan ere, berak sinesten duen Jainkoa bezalakoa da, eskuzabala baino eskuzabalagoa.
2010
‎gizona, gizonak berak asmatu duen asmaziorik gezurrezkoenaren mende! Bere mendekotasunetik mintzo baita Ivan, bizi bizirik duen Jainkoaren ideia kolokan jartzerakoan askabidean jarri bada ere. Baina hor, gu azaltzen gara, Ludwig, gu haratago baikoaz, mendekotasun guztiak hausteko eta atzean uzteko ahaleginean.
‎Etimologikoki algodizea minaren zientzia da, sufrimenduaren jakintza. Teodizean itauna zen nola elkartu Jainkoaren existentzia eta gizakien mina, nola baimentzen duen Jainkoak gizakien sufrimendua. Algodizean galdera bertzelakoa da:
‎gizona, gizonak berak asmatu duen asmaziorik gezurrezkoenaren mende! Bere mendekotasunetik mintzo baita Ivan, bizi bizirik duen Jainkoaren ideia kolokan jartzerakoan askabidean jarri bada ere. Baina hor, gu azaltzen gara, Ludwig, gu haratago baikoaz, mendekotasun guztiak hausteko eta atzean uzteko ahaleginean.
2012
‎Jainkoak ez badu interesik ni harengandik libre izateko, zer jainkotasun demostratuko luke? Infernua diseinatzen duen Jainko batetik aparte egon behar da, Jainko hori arriskutsua delako. Eta gauza hauen asmakizunetan ibili diren teologoei esango nieke ez diotela batere zerbitzu onik egin Jainkoari, oso perfil mediokrea atera diotela.
‎Gertaera horrek gogoeta probetxugarri asko sortu zizkidan, eta bereziki hau: nolako ontasun neurrigabea duen Jainkoaren ardurak gizadia gobernatzean, giza ikusmenari eta jakintzari horren muga estuak jarri dizkiolako; eta milaka arriskuren artean dabilenean haiek ikusi edo aurkituko balitu adimena nahasi eta gogoa itoko lioketen arren, gertaera horiek begien aurrean ez izatean eta inguruko arriskuez ezer ez jakitean, lasai eta bare egoten uzten diolako.
‎Tramankulu hura belarrietara hurbildu zigun, eta ur errotarena bezalako hots amaigabea ateratzen zuen. Eta animalia ezezagunen bat den susmoa izan genuen, edo hark gurtzen duen jainkoa; baina gu azken iritzi honen aldekoago gara, berak baieztatu baitzigun (zuzen ulertu baldin bagenion, ez baitzen oso ongi mintzatzen) gutxitan egiten zuela ezer hura kontsultatu gabe. Bere orakulua deitu zion, eta bizitzako ekintza guztietarako ordua adierazten ziola esan zuen.
2015
‎Bizi al daitezke batean beste askoren ametsak? Amets egiten duen jainkoa al naiz, oharkabean?
‎Ordea, pozaren eta egiaren bila, betiko inkisidoreekin egin zuen topo, gaur damua exijitzen dute. Orduko inkisidoreek ezin izan zuten eroan Jainkoa Naturarekin identifika zezan (ezeztaturik gelditzen baitzen mundutik berex mundua une jakin batean sortzen duen Jainko epailea); ezin izan zuten jasan pozaren aldarrikapena eta tristura molde oro tenteltzat hartzea (kristauek umiltasuna, itxaropena, gupida, damua, bertutetzat zituzten; Spinozarentzat berriz txarrak dira, jarduteko geure ahalmena ahultzen baitute); ezin gorputzaren eta arimaren erabateko paralelotasuna aditu (Spinozarentzat gorputza pizteaz batera da arima bizkortzen, eta alderantziz; krist... hortik zilizioa, baraua, gurarien hildura, berezko grinak bekatu bilakatuak...); ezin Bibliaren irakurketa kritiko eta zentzuzkoa zigor barik utzi.
2016
‎Halako obra egin izana, dio pasarteak, bakarrik zegoen bere inperioa zerutik lurreraino eta are itsasoaren hondoraino ere hedatzen duen Jainkoaren ahalmenean.
2017
‎Jainkoa da Jainko bakar eta berak eginak dira gauza guztiak; beraz, gaizkirik baldin bada, gaitz hori ere Jainkoak sortua da. Baina gaizkia sortzen duen Jainkoa izan ote daiteke on huts. Berak nahi ezta sortu bazen ez da Jainko hutsezin, eta nahita sortuz gero, ez ote dugu ondorioztatu ongia eta gaizkia, ona eta makurra, biak daudela Jainkoarengan eta bi biak nahi dituela Jainkoak iraunarazi guk ezagutzerik ez dugun arrazoiak direla-eta?
‎Neuzkan indar apurrak batu, eta esan nion, ahots hari batez, baina esan egin nion: Zuk nahi ala ez, zu eta ni ama alabak gara eta ez dago hori aldatuko duen Jainkorik, ama.
2019
‎Gizonak liluratu egiten du, baina izutu ere bai. Sentimendu kontrajarri horiek uztartzeko, neskak bereizi egiten ditu beldur ematen dion gizonezkoa, batetik, eta berak begirunez adoratzen duen jainko distiratsua, bestetik. Zakarra eta basatia da gizonezko kideekin, baina itsuki maite ditu urrutiko printze urdinak:
‎Haren agindua hautsi dut. Ez da irribarre egin eta barkatzen duen Jainko bat. Baina gertatuak gertatu, gaitzetsi eta baztertzen banau ere, zure ondoan geratuko naiz, ezin dut zugandik aldendu.
2021
‎Lurra agortzen utzi zuen, landareak ihartzen... eta ez zen uztarik izan; goseak mehatxatu zituen gizaki eta jainkoak. Hura ikusirik, Heliosek, eguzkiaren jainkoa denez egunez gertatzen den guzti guztia ikusten duen jainkoak, erabaki zuen Demeterri kontatzea Persefoneri zer gertatu zitzaion, nork bahitu zuen neskatxa eta non zegoen.
2022
‎Eta sinesten ez duen Jainkoari erregutzen dio, otoi, ez dadila izan berak uste duena, berriz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia