Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2008
‎Juan Rasinesek 70 urte behar izan ditu amaiera mingotsa duen istorio hura osatzeko. 70 urte igaro dira Santanderko Ciriego hilerrian lurperatuta dagoen bere aitari inoiz eman bako agurra emateko.
2009
‎Arazoa da ez dela inondik ere ikusten zer dagoen horren guztiaren azpian, zein den kontatu nahi duen Istorioa horrela, maiuskulaz, zein helmugara eraman nahi duen askotan zorabiatzeko puntuan izanen duen ikuslea.
‎Berak aipamen txikiak, gerrari buruzko lekukotza batzuk baino gehiago ez dituela jaso nabarmendu du. Hau da, eleberriaren bizkarrezurra osatzen duen istorio nagusia beste garai batean eta beste abagune batean kokatu duela: 90eko hamarkadako Euskal Herriko auzo batean.
‎%80 kanpotarrek. Arazo hori ilustratzen duen istorio bat kontatuko dizut. Donibane Garaziko karrika nagusian okindegi ezaguna bada.
‎Irainduak eta mehatxatuak izateaz nazka eginda dauden neskato bik emango diote hasiera pelikulak kontatzen duen istorioari, Leire eta Sandra pertsonaiek. Eskolan jaun eta jabe diren haur taldearen, menderatzaileen, presiopean bizitzeaz aspertuta, zigortzaileen taldea eratzea erabakiko dute.
‎Gai gordina eta erreala da ukitzen duzuna. Uste duzu badela muga moralik atze erreala duen istorioak fikzio bihurtzerakoan?
2010
‎Beharbada horregatik, azken film honetan alderik komertzialena erakutsi nahi izan du. Aktore ezagunekin egin du lan, Liam Neeson eta Julianne Moorerekin; eta kontatu duen istorioa ere nahiko ohikoa da. Pasioarekin lotutako thriller a da Chloe.
2011
‎102 minutu.Nobela beltza garaikidearen izen ezagunenetakoa da James Ellroy, eta dagoeneko klasiko txiki bat da pantaila handian; bere liburu asko moldatu dituzte zinemarako, horien artean ezagunena Curtis Hansonen L.A. Confidential. Bere bigarren pelikulan idazle estatubatuarrak idatzi duen istorio bat izan du esku artean Oren Movermanek, errealitatean oinarrituta dagoen polizia ustelkeriaren inguruko istorioa.Dave Brown polizia ez da batere pertsonaia atsegina, eta ez du disimulatzeko ahaleginik egiten? «adin honetan ez nago lagun berriak egiteko», dio, harroputz?. Ustela, bortitza, arrazista, homofoboa, drogazalea, alkohola eta botiketako pilulak, bederen?, lapurra eta hiltzailea?
2012
‎hor bazen kontatzea merezi zuen istorio bat. Berez, ez zuten narkotrafikoaren inguruko istorio bat egin nahi; errugabea den emakume batek giro horretan nola sartzen den agertzen duen istorio bat nahi zuten. Bide batez, gaur egungo Mexikoren ispilu zen film bat egin nahi zuten.
‎Baina estetikaz harago, bada zerbait diferente Hysteria honetan, lantzen duen gaia ez baita batere ohikoa. Izan ere, lehen bibragailu mekanikoaren asmatzea da Tanya Wexlerrek kontatu nahi izan duen istorioa. Garai viktoriarrean gertatu zen, baina orain arte nahiko kontu ezezaguna izan da.
‎Filma Torontoko zinemaldian aurkeztu zuten lehen aldiz, eta han ere harrera beroa egin zioten Johnsonen hirugarren lanari. Bukleak eta hilketak Looper ek kontatzen duen istorioa denboran eginiko bidaiekin lotuta dago, eta horiekin batera agertu ohi diren bukle saihetsezinekin. Zientzia fikzioaren barruan azpigenero ezaguna da denbora bidaiena, eta klasiko ugari utzi ditu:
2013
‎Sorpresarik apenas dagoen, eta gidoia bat eskaintzen ausartuko denean, kalteko gertatuko da. Azken minutuotan istorioaren hari mutur guztiak behar bezala lotuta utzi nahi dituen azken orduko baliabideak kontrako efektua lortuko du, are sinesgaitzago bihurtuko baitu berez nahiko oinarri ahula duen istorioa. Fracking aren kontrako kontzientzia zabaldu nahi izan du Matt Damonek; alde horretatik, ongi etorria izan dadila.
‎Soldadutza egiten ari ziren laudioarrek herria konpontzen eman zuten hurrengo hamabostaldia, «herritik kanpo eta ezer egin gabe egon beharrean». Bertsio faltsua Pasadizo haren harira, guardia zibil horrek uretan nola bukatu zuen azaltzen duen istorio bat zabaldu da. Kontakizunaren arabera, indar polizial horretako hainbat kide neska bat erreskatatzen ari zirela ito ziren, eta berak bere burua salbatzea lortu zuen.
2018
‎Orain ere, euskara batutik abiatuta beste hizkera bat darabil Urmenetak Basolatik berri onik ez komikiko solasaldietan. Joseba Larratxerekin batera sortu duen istorio hori Orbaizetako olan (Nafarroa) gertatzen da, XVII. mende inguruan, eta, garai hartan girotzeko, hizkuntza ere erabili dute.Klasikoen laguntzazZinema eta komikiak aipatuz gero, ezin eleberriak alde batera utzi. Horietan, hizkuntza ez besterik izaten du idazleak nahi duen giroa eta atmosfera erdiesteko.
‎Trama gidatzen duen intrigak sortzen duen tentsioak amaiera arte eusten dio, ordea, bukaeran korapiloak askatzen direnean istorioa osotasunean ulertzeko beharrezko informazioa ematen delarik, irakurleari kontakizunaren irudi osoa erakutsiz. Merezi du iraganeko garai eta lekuetara itzultzeko indarra egiteak, liburuak kontatzen duen istorioa ez baita soilik XVI. mendeaz ari, orainaldiaz ere ari da.
2021
‎«Kanta honen hitzak hiperrealistak dira. Kontatzen duen istorioa da gertatzen dena. 18 urteko mutil gazte baten maitasunezko istorio bat da», kontatu zuen Perezek berak 2008an egindako dokumental batean, eta, hori baino urte mordoxka bat lehenago, ETBko Katu kale saioan Itoizi buruz egindako monografiko batean, kantariak zioen Lau teilatu k bazuela osagai inportante bat herri kantu bilakatzeko.
‎Midnight Mass nobedadean, minutu mordoa arriskatu ditu pertsonaiak su geldoan aurkezteko, eta hori da, ziurrenik, kontakizunaren bekatu kapitala. Tentsioa sortu nahi duen istorio bat izaki, lehen atal bareek ikusle andana uxa litzakete, are gehiago telesail berriak abiada bizian eskaini eta kontsumitzen diren garai honetan.
‎1609 urtean, euskal kostaldeko herri batean dago girotua Akelarre k kontatzen duen istorioa. Neska gazte batzuk eguneroko lanak egiten dabiltza; ezustean, soldaduak inkisizioaren epaile batekin agertuko dira, eta, sorginkeria egotzita, atxilo eramango dituzte neskak.
‎1990ean estreinatu zuen Robert Jordan nobelagile estatubatuarrak The Wheel of Time sagako lehen nobela, eta beste hamar pieza osagarrirekin biribildu zuen istorioa, 2007an hil zenera arte. Mundu zabalean 90 milioi alez gaindi salduta, fantasiazko generoan historian arrakastarik handien izan duen istorioetako bat da. Orain, Amazonek telesail formatura egokitu du kontakizuna, eta oniritzia eman dio bigarren denboraldiari, lehena plazaratu aurretik.
‎Obra bete betea da, idazle zaildu baten lan umoa, eta ez arinki leitzekoa, gehienbat estiloa dela eta. Karga karga egindako idazmolde bat darabil Bufalinok, dotorea bai, baina puztua eta bihurritua, eta aldika taxugabea, hautsia, ia behaztopaka bezala leitzen dena, kontatzen duen istorioan ere halakoxeak direnez pertsonaiak eta giroak, hautsiak eta bihurrituak. Eleberria, izan ere, tuberkulosiak jotakoentzako sendategi batean dago girotua, hain zuzen idazlearen beraren esperientzia hartuta oinarritzat, gaztetan bi urte eman baitzituen halako etxe batean.
‎Hamaika elkarrizketa egin dituzte lana dokumentatzeko, gaiari buruzko liburuak irakurri dituzte, dokumentalak ikusi, hemerotekak aztertu, eta epaiketan izandako abokatu zein akusatuekin ere aritu dira hizketan; baina Antzak onartu duenez, hainbat lizentzia hartu dituzte gero, gidoiaren mesedetan. «Historia kontatzen duen istorio bat kontatzen du lanak». Esaterako, asmatuak dira kontakizunaren hari nagusiari eusten dioten pertsonaiak, eta eszenak ulergarriago egiteko moldatuta daude zenbait detaile, baina historikoa da oinarria beti.
2022
‎Jolas bat da sortu duen istorioa bera ere. «Fikziozko Esther Ferrer bat dago, denbora harrapatu nahi duena nahieran moldatzeko, eta plan bat sortzen duena horretarako.
‎Izan ere, nobela xume eta inuzente samar bat da. Horregatik da garrantzitsua testuinguruan jartzea, ulertzeko itxura batera tolesgabea ematen duen istorio batek zer nolako eskandalua eragin zuen Irlanda ultrakatoliko hartan».
‎Protagonista zenbat eta gehiago murgildu herrialdeko botere zirkuluetan, telesaila orduan eta interesgarriago bilakatuko da formalki, baina alor narratiboan amilduko da. Hori nortasun propioa duen istorio bat da. Su geldoan prestatu eta gogoangarri bilakatzeko beharrezko osagai guztiak mahai gainean dituen horietakoa.
‎Egitura horrek, edonola ere, arriskuak ere baditu. Esaterako, Lide oinarrian duen istorio poliedrikoan zenbait hari muturrek ez dute behar besteko garapenik. Familiaren karakterizazioa, adibidez, lauso samarra da eta han hemenka horren gaineko iruzkinen bat emanagatik, gehixeago sakontzea zegoela uste dut, familiarekiko gatazkak zeresana duenez Lideren korapiloan.
‎komedia musikala (1956). Filmak kontatzen duen istorioan, Aline, tronuaren oinordekoa, kemenik gabe dago. Lehen ministroa edozer egiteko prest dago Alinek berriz irribarre egin dezan, hura seduzitu, harekin ezkondu eta errege izan nahi baitu egunen batean.
‎«Hegoaldean zentratzen gara gehienetan, baina Hegoaldearen zentratze horretan gipuzkozentrismo nahikoa ere badago». Hala, lurralde guztien barrena bidaiatzen duen istorioa da Euskalia; Iruñea, Sara (Lapurdi) eta Añana (Araba) dira horren kokalekuetako batzuk. Arrazoi nagusia?
2023
‎nola lehen denboraldia, hala garapen independentea duen bigarrena. Eta haien eraikuntzan —eta aurkezpen doituan— dago Mike Whitek sortu duen istorioaren meritu nabarmenena. Umorezko lanetan ohikoa da pertsonaia nagusiari gizajo normal samarraren papera ematea, eta inguratzea ezaugarri muturreko eta estereotipatuak dituzten bigarren mailako pertsonaiekin.
‎Maiatzean, Verdiren Il Trovatore iritsiko da. «Kasu horretan, gaia izango da nola den posible musika eder batekin sinesgarritasunik ez duen istorio bat kontatzea». Il Trovatore ren argumentua sinesgaitza baita.
‎Heriotzaz baino gehiago, bizitzaz hitz egiten duen istorioa kontatu du Chie Hayakawak Plan 75 en; eta ikuslea hezitzeko sermoirik gabe, eta haren pertsonaiekiko pena eta sentimentaltasunik erakutsi gabe, komunitatea eta giza harremanen beharraz mintzatu da.
‎Horrez gainera, oreka ere mantendu behar da ikus entzunezko osoan. Izan ere, musikak lortzen du filmak kontatzen duen istorioa osatzea.
‎Joanna Hogg zuzendari ingelesaren seigarren film luzea da The Eternal Daughter. Halakorik adierazi ez badu ere, badirudi zinegileak The Souvenir eta The Souvenir Part II filmeetako istorioarekin jarraitu duela, autobiografiatik asko duen istorioa. Bi film horietan Julie izeneko zine ikasle bat erretratatu zuen, Tilda Swintonen alaba Honor Swinton Byrne ek antzeztua.
‎Gazte epaimahaiak, berriz, Isa Luengo eta Sofia Esteve Santojaren Perpetua felicidad film laburra saritu du, «islatzen duen istorioagatik eta naturaltasunagatik». Aniztasun eta Giza Eskubideen epaimahaiak, berriz, Tunde Skovranen Who I Am Not film luzea saritu du.
‎«Jende guztiak esaten du moldatzeko zaila dela nobela; nik uste dut eleberri bikaina dela, eta pentsatzen dut horretan datzala zailtasuna. Baina izugarri gustatzen zaizun zerbaitetik, kontatzea merezi duen istorio batetik abiatzen bazara, ezer ez da zaila», arrazoitu zuen hartutako erabakia Coixetek, atzo goizeko emanaldiaren osteko prentsa agerraldian.
‎Bestalde, zinemagileak presarik ez duela erakusten du. Kontatu nahi duen istorioa hor dago, eta iritsi behar dutenean iritsiko dira gertaerak. Ihikaren begiratzeko jarrera bera hartuko dugu, gauzak aldatzeko aukera gure esku ez dagoela ohartuta.
‎Bigarren denboraldian —oraingoz bi bakarrik daude ikusgai—, gainera, Espainiara egiten du salto tramak, pertsonaiak Mediterraneora eramanez. Nola galdu ingeles ergel kuadrilla bat 1980ko hamarkadako Benidormen justiziarengandik ihesi irudikatzen duen istorio bat?
‎Azalean bizi duten pertsonen testigantzak bildu dituzte lehen pertsonan, baita «bidean tranpak jartzen dizkieten estatuetako ordezkarien aitzakiak, merkeak gehienak». Azpimarratu du podcastak kontatzen duen istorioa Bidasoaren bi aldeetan gertatzen dela, «gure herria bezala», eta biharko greba feminista orokorrera batzeko dei egin du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia