Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎Mugimenduzko ekintzen lexikalizazioari dagokionez euskarak nola jokatzen duen ikusteko, eta satelite hizkuntza batean idatzitako testu bat euskarara itzultzean itzultzaileek topatzen dituzten oztopoei nola aurre egiten zaien aztertzeko, S. T. Coleridge ren The Rime of the Ancient Mariner (1798) poema hartu dugu batetik, eta bestetik Marinel zaharraren balada (1995), Joseba Sarrionandiak egindako euskarazko itzulpena. Orain arte ikusitako ikerketetan oinarrituz, hainbat hipotesi atera daitezke.
2010
‎Honako hauek izan dira ikerketa honetan erabili ditugun IKER GALDERAK: a) eskola gazteek ba ote dakiten zein baldintzaren arabera funtzionatzen duen ikus entzunezkoen lengoaiak, b) zer moduz moldatzen diren eskola gazteok teknologia komunikatzaileekin, c) ikus entzunezkoen ekoizpena zein lan urratsetan eta zein profesional motatan oinarritzen den definitzeko gai ote diren, d) ikus entzunezkoek transmititzen eta sustatzen dituzten ideologia eta balioak identifikatzen ba ote dituzten, eta e) zelan baloratzen duten nerabeek eta gazteek ikus entz...
2011
‎Medemen egile estiloaz jabetuta, haren film berrienen azterketa sakonagoa egitea izan da hurrengo pausoa, helburu honekin: bere beste filmetan mantendu duen berezitasun hori, oraindik ere, gordetzen duen ikusteko. Horrela, bi film hauen azterketa orokorra egiteaz gain, beste zehatzago bat ere egin dut, beste pelikuletan agertzen diren elementuen bilaketa egitean oinarritu dena.
2012
‎Era berean, aztertuko dugu nola tratatu dituen adierazpen artistikoak XX. mendearen amaieran hiri paisaiari dagozkion gaiak, mende horren bukaeran izan diren estilo eta kode aldaketekin batera. Zehazki, Bilboko modelo urbano berriak arte plastikoen munduan eta bereziki hiri paisaiaren errepresentazioan nola eragin duen ikusi eta azalduko da. Horrez gain, testuinguruak hiriaren kontzepzioan eta hiriko biztanleengan duen eragina ezinbestekoa izanik, horrek ere artean isla duela erakutsi nahiko genuke.
2015
‎Xorroxinekoen ustez aztertu behar litzateke zein diren eskualde osoan berdintsuak diren gaiak: «Bakoitzak zer egiten duen ikusi litzateke eta besteentzako interesgarria izan daitekeena ere erabaki. Zein?
‎Orain, webgune berriak herri ekimenean sortutako lanak ere bilduko ditu, izan flash mob, lip dub edo dena delakoa» (Argia, 2012) 1 Beraz, Argia astekariaren hedabide digitala aztertzeko orduan, jakina zen kanpo produkzio askorekin topatuko ginela ikus entzunezkoari dagokionez, behinik behin. Hala ere, azterketara gehitzea erabaki da, idatzizkoarekiko zer harreman duen ikusteko asmoz.
‎OHARRA: Kanpo produkzioa/ Barne produkzioa bereizi nahi izan da, bideoen iraupenean eraginik ote duen ikusteko.
2016
‎Eskola haurren medikalizazioari dagokionez, auzitara ekarri dugu merkatu interesek eta industria farmakologikoaren etekin beharrek praktika biomedikoaren nagusigoa bultzatzen dutela, bizitzaren problematizazioa banakoaren eremu biologikora nola murrizten duen ikusteko. Begirada biomedikoaren nagusigoa giza errealitatea sistema koherente baten barruan ixteko jomuga izan duen zientzia positiboaren ondorioa bihurtzen da.
2017
‎Azken lege horrek kontua nola jorratu duen ikusi aurretik baina, bere mementoa aztertzea komenigarria iruditzen zaigu. Zergatik onartu zen orain bi urte?
2021
‎Izan ere, ikus daiteke bizitzaren alor ezberdinetako beharrak asetzeko gaitasuna duela, eta oraindik garapen bidean dagoen arren, bestelako parametroetan ekoiztu eta kontsumitu nahi duen edozeinentzako ekosistema egokia osatzen du. Horregatik ere, etorkizunari begira, tokiko ekintzailetza sozial eta kolektiboa sustatzeko programa ezberdinekin (adibidez, koopfabrika13 edo Euskal Herriko eskualdeetan zehar dauden tokiko garapenerako agentzietako ekintzailetzaprogramak) nolako artikulazioa erakusten duen ikustea interesgarria izango da.
2022
‎Zertarako balio izan digute azken 50 urteek? Zerk funtzionatzen duen ikusteko eta horregatik, perspektiba horretatik begiratuta, garai ona da" Euskal Unibertsitatea" irudi arkitektoniko bezala baztertzeko. XX. mendeko beharretan oinarritutako desira irudikapenek ez dute gehiagorako ematen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia