Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2009
‎Ni, ordea, txilar ale berezi batzuen bila noa, horietako bakan batzuk aukeratu beharrak eraginda: Europako nazio zapaldu batzuetako hizkuntza zapalduen txilarra nola bildu duen ikusiko dugu. Nola mintzo zitzaigun, inor mintzo ez zenean, euskaraz, hemendik kanpoko herri mintzairen zoriaz. inork gutxik bete du orekaren soslai hori Txillardegik bete duen neurri eredugarrian abertzaletasunaren eta euskaltzaletasunaren bide malkartsuetan.
2010
‎Aurrekoarekin ados egon bagaitezke ere, zalantzatan jartzen dugu horren ondorioa denik hizkuntza gutxituko ondasunen prezioak jaitsiko direla, Hocevarrek dioen moduan. Ikus dezagun autorearen bertsioa, eta errealitateak zer erakusten duen ikusi ondoren, geure soluzio alternatiboak planteatuko ditugu.
2011
‎Nola tratatu behar da diglosiaren kontua, kodeetako bat, normalean L, hain fluidoa eta hain labila denean? garrantzi berezia du continuum aren puntu honek, dudarik gabe, etorkizunera begira. gure gazte askok nola euskaraz hitz egiten duen ikusita, ez da dudarik continuum aren ideia horrek analisi argigarri askotarako aukera eman dezakeela. hudson ek argi azaldu du puntu hori, nik uste, bere azalpen txostenean: " related to the question of cooccurrence restrictions in diglossia is the question of discreteness as opposed to continuity in linguistic variation.
2012
‎Bigarrenik, neurketak ematen dizkigun ehunekoek ez dute beren kabuz ezer azaltzen. Denborak aurrera egin ahala hizkuntzaren erabilerak eremu publikoetan zer bilakaera duen ikusteko balio digu. Baliteke arrastoak ematea hizkuntza eremu publikoetan erabiltzearekin lotura handiagoa edo txikiagoa duten testuinguruei eta gizarte taldeei buruz.
‎Bestetik, neurtutako elkarrizketatan haurren presentziak erabileran nola eragiten duen ikusi dugu, esan bezala. Eragin hau gainera, adin guztietan ematen da:
‎Gutxiengoaren hizkuntza eta elebitasunaren orekaren egonkortasuna – Nagore Iriberri eta José Ramón Uriarte elebidunen α proportzioa, eta jokalari elebakarren (1 α) proportzioa. Zuhaitzak adierazten duenez, I. jokalariak zer hizkuntza aukeratzen duen ikus (entzun) dezake II. jokalariak, baina ezin du jakin I. jokalaria elebiduna ala elebakarra den. Hortaz, B erabiltzeko, bi jokalariek elebidunak izan behar dute eta B erabiltzeko koordinatu behar dute; bestela, gehiengoaren hizkuntza (A) erabiltzen da.
‎Helb4 Abantaila pertsuasibo horrek, eragitekotan, euskaldun guztiekin, gehienekin edo batzuekin soilik eta erdaldun batzuekin edo gehienekin ere eragiten ote duen ikustea.
‎Mezu bera hizkuntza batean edo bestean prozesatzeak eragina du pertsona elebidunengan. Izan ere, gizaki elebidun batek mezu bera modu ezberdinetan prozesatu dezake, hizkuntza batean eta bestean, eta hasieran behintzat zer hizkuntzatan prozesatu behar duen ikusi behar du.
‎Ikerketa horiek eta eremu bereko beste batzuk erakutsi dutenez, mezu bera hizkuntza batean edo bestean prozesatzeak eragina du pertsona elebidunengan. Izan ere, gizaki elebidun batek mezu bera modu ezberdinetan prozesatu dezake, hizkuntza batean eta bestean, eta hasieran behintzat zer hizkuntzatan prozesatu behar duen ikusi behar du, eta gero, gainera, interpretazio ezberdinak egin ditzake (Carroll eta beste, 2007). Asko ikertu da, esaterako, produktu batzuetan izenak eta haren nongotasunak izan dezakeen eragina (Tavassoli y Han, 2002).
‎Mintzaldaketa gertatzen den kasuetan zein dislokazio motak eragiten duen ikusi dugu gorago; orain, horietako zein dislokazio ikusten diren gure kasuetan aztertuko dugu. Halaber, arnasguneei buruz jardutean, oraingo egoera deskribatzean, hainbat ezaugarrri aipatu izan ditu M. Zalbidek.
2015
‎Ikasle guztiguztiek beren ahozko ekoizpena (bideoz grabatua) ikusi ondoren, bakoitzak berea, zertan hobetu behar duen ikusten du.
‎— Ikasle guzti guztiek beren ahozko ekoizpena (bideoz grabatua) ikusi ondoren, bakoitzak berea, zertan hobetu behar duen ikusten du.
2016
‎179 Etxe giroan euskarak zein protagonismo duen ikusteko, demagun EAEko udalerri euskaldunak eta gainerakoak atal bitan bereziz Iñaki Iurrebasok egin duen grafiko argia. Etxeko hizkuntza udalerri euskaldunetan eta gainerakoetan konparatuz, hona emaitza:
‎Esate baterako, a) EAEko, Nafarroako eta Iparraldeko 2011ko E4, E3eta ET hiztunak123 1991ko hiztunekin konparatuz; b) 2011ko ET hiztunak adin egituraren arabera analizatuz: zaharrek eta gazteek 2011n ageri duten ET jarduna konparatuz, alegia; c) 1991n adin talde bakoitzak zer erabilera ageri duen ikusiz eta 2011n adin talde bereko (edo bestelako) jarduera espektroarekin konparatuz; d) ama hizkuntzaren analisiaz, e) etxeko transmisioaz biztanleek zer aitortu duten ikusiz, f) galdu irabazien tauletatik abiatuz, eta g) ET hiztunen 1991ko eta 2011ko datuak jardunguneka konparatuz. Aukerak guztiak baliagarri izan arren, lau azterbideok dira guretzat batez ere kontuan hartzekoak:
2017
‎Lan honetan, euskararen, galizieraren eta irlanderaren hiztun berrien identitatea konparatuko da, hiztun horien auto pertzeptzioan zerk eragiten duen ikusi nahi baita, hiru kasuen arteko antzekotasunak eta ezberdintasunak bilatuta, amaieran auto pertzeptzio horretan eragiten duten faktoreen inguruko hausnarketa bat eginez.
‎Lan honetan, euskararen, galizieraren eta irlanderaren hiztun berrien identitatea konparatuko da, hiztun horien auto pertzeptzioan zerk eragiten duen ikusi nahi baita.
2019
‎Funtsean, m. J. Sibillek dioen gisan, erresilientzia traumatismoaren berridazketa bat da. gure burumuinak traumatismo hura nola sailkatu duen ikustea da, elementu guziak tiraderetatik atera, hautsa kendu, eta berriz ere manera ordenatu eta ulergarri batez begiratzea.
‎Sare sozial hau ia inork ez du erabiltzen. Lagin hautatuan, %90ek ez daukate konturik Facebooken; %8k bai, baina begiratzeko erabiltzen dute bakarrik, gainontzeko jendeak zer jarri duen ikusteko, eta eurek ez dute ezer idazten bertan. Beraz, %2k baino ez dute erabiltzen Facebook:
‎rock eremuko musika egiten dute, euskaraz, eta abestietako letretan aldarrikapen politikoak egin izan dituzte. ...kaldunekoa izateak, azken batean, halako eremuetan euskararen aldeko aldarrikapenek indar handiagoa hartzen baitute. edozein modutan, oro har, musikariek hizkuntza hautuarekiko duten kontzientzia aldatu dela agerian geratu da. dena den, oraindik ere euskaraz kantatzeko erabakia hartzen dute talde askok, baina konpromiso horren beherakadak hurrengo belaunaldiko musikarien hautuan zein eragin izango duen ikusi da. era berean, aurreko belaunaldiak euskaraz kantatzeko egindako hautu kontziente eta konprometituaz jakitun dira egungo musikariak. Badakite euskararen aldeko ekintza bat bezala egin zutela hizkuntza horretan abesteko erabakia, eta onartzen dute egindako lan hori. euren ekarpenak eurei bidea zabaldu baitie, eta euskaraz" natural" kantatzeko aukera eskaini die. era berean, jakitun ere badira ondorengo belaunaldien aurrean erreferentzialtasuna eduki dezaketela eta euskaraz kantatzen jarraitzeko katean katebegi bat gehiago direla. horretaz jakitun izan arren, hori ere ez da euskaraz kantatzera bideratzen dituen aldagai. euskarak euskal entzuleen belarrietara iristeko bidea zabaltzen diela ere onartu dute hiru abeslariek.
2021
‎Ikasle bakoitzak bere autobiografia linguistikoa egiten du eta emozioen munduan sartzen da, adimen emozional eta konpetentzia emozionalak eskuratzeko bidea hasiz. Euskarak urte luzez herria nola emozionatu duen ikusten dute, haren aldeko egitasmo eta jaialdiak aztertzen dituzte. Euskara emozioa dela ikusteko aukera ematen zaie.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia