2008
|
|
Horrexek azaltzen digu, Bourdieu ren iritziz, izenak izendatzen
|
duen
horri buruzko informaziorik ez ekartzea. Izena label hutsa da, haren zeregin (psikologiko eta sozial) bakarra banakotasun eta iraunkortasun ilusioa sustatzea da, norberatasunaren, abstrakzio itzel hori?
|
2009
|
|
Iritziak iritzi, hedabide bakoitzak beretzat propio eta modu indibidualean definitzen ditu ordainsariak eta gehienetan proiektua aurrera ateratzeko norberak ordaindu ahal dituen soldatak izaten dira, ez baitago euskal hedabide pribatuetan soldatak erregulatuko dituen gutxieneko marko juridikorik. Ordaindu ahal
|
duen
hori da hedabide bakoitzak markatzen duen duintasun maila Goienako gerentearen ustez: «Duintasuna batzuetan norberak eraikitzen duenaren araberakoa izaten da.
|
2010
|
|
Ikus entzunezko komunikazioaren aurrean, gizaki modernoak garatu behar du bere irakurketa gaitasun kritikoa. Antzemateko kontsumitzen
|
duen
horretan igorleak utzi dituen munduaren ulerkera ideologiko, etiko eta estetiko berezituak. Gizaki modernoak jakin behar du eduki sinbolikoen transmisioak berekin dakartzala komunikazioaren paradigmatik kanpoko interesak:
|
|
Ikerketa talde honen aburuz, ikus entzunezko komunikazioaren aurrean, gizaki modernoak garatu behar du bere irakurketa gaitasun kritikoa, antzemateko kontsumitzen
|
duen
horretan igorleak utzi duen berniz ideologikoa, etikoa zein morala.
|
2011
|
|
Victor Turnerek proposatu zituen liminalitate eta kommunitas kontzeptuek erabilera izugarria izan dute zenbait motatako errituen azterketarako, pasaerritu indibidualetatik hasita (hileta elizkizunak, ezkontzak, agurafariak, etab.) eta pasaerritu kolektiboetan amaituz (egutegiko jaiak, zaindari jaiak, etab.). Turnerek errituetako fase liminala aztertzen du, besteak beste. Autore honen arabera, erritu guztietan izaten diren une liminaletan estruktura soziala ahuldu egiten da, eta anti estruktura azaltzen da, komunitatearen oinarrian dauden iraganeko balioei eta mitoei paso emanez eta autore honek kommunitas izenarekin ezagutzen
|
duen
hori eraikiz. Beraz, kommunitas une liminaletan azaltzen da, gizarteak estruktura gabeko komunitatea osatzen duen une horietan.
|
|
Hasieran aipatu dugu Medemen obsesioetako bat bikoiztasuna dela eta Cáotica Anan eta Habitación en Roman oso presente daukagu. Cáotica Anan errealitatearen eta fikzioaren arteko muga garden hori ere topatzen dugu, baina fikzio horren papera ametsek hartzen dute, Ana hipnosi bidez bizitzen
|
duen
horretan topatzen dugu. Hala ere, dualitateak bizitza eta heriotzaren joko horretan hartzen du indar handiena.
|
|
Horregatik, hasieran Ana kaosean bizi da, Ana indibiduala eta kolektiboa borrokan daudelako etengabe. Medemen pertsonaia gehienak bezala, Anak bere identitatea maitasunari esker topatuko du; izan ere, Saïd galtzeko duen beldurrak bere barruan
|
duen
hori begiratzera eramango du. Medemen film gehienetan bezalaxe, hemen ere, ihesaldi batekin egiten dugu topo.
|
2012
|
|
Modernitateko gizaki sadikoek eta masokistek Hipermodernitateko gizaki sadomasokistari utzi diote bidea. Botere harreman berri honen berezitasuna zera da, pertsona berean forma biak ager daitezkeela, aktiboa zein pasiboa, eta ondorioz, besteak sufriaraztean plazera jasotzen
|
duen
horrek mina pairatzeko orduan ere plazera jasotzeko gaitasuna duela; are gehiago, sufriarazten eta sufritzen duen hori pertsona bera dela. Deleuze-k argitu bezala, milaka bide asmatu daitezke egoera batetik bestera pasatzeko, eta horrezkero, edozeinek duela sadiko zein masokista izateko gaitasuna.
|
|
Modernitateko gizaki sadikoek eta masokistek Hipermodernitateko gizaki sadomasokistari utzi diote bidea. Botere harreman berri honen berezitasuna zera da, pertsona berean forma biak ager daitezkeela, aktiboa zein pasiboa, eta ondorioz, besteak sufriaraztean plazera jasotzen duen horrek mina pairatzeko orduan ere plazera jasotzeko gaitasuna duela; are gehiago, sufriarazten eta sufritzen
|
duen
hori pertsona bera dela. Deleuze-k argitu bezala, milaka bide asmatu daitezke egoera batetik bestera pasatzeko, eta horrezkero, edozeinek duela sadiko zein masokista izateko gaitasuna.
|
2013
|
|
246) «objecteur en puissance» deritzo; izan ere, norentzakoak, esatariak sortu eta igorritakoari eragozpenak jar diezazkioke eta kontrako arrazoiak bideratu. Ondorioz, esatariak sortzen duen berbaldia ez du komunikatu nahi
|
duen
horren gainean bakarrik sortzen; horrez gain, norentzakoaren arabera ere doituko du, norentzakoaren balizko diskurtsoa bere diskurtsoan aurreratu eta birsortuz8.
|
|
Bat batean Zaratustra-k txakur baten oihua entzuten du; garrasi lazgarriak errealitatera itzularazten duenean konturatzen da ate handia eta ipotxa desagertuak direla. Zaratustra bakardadean aurkitzen da berriz, jakin barik amestu omen
|
duen
horrek zer esan nahi dion. Txakurraren oihuak bidaltzen du Zaratustra ikuskari batetik beste batera, zeinetan ikusten duen hilzorian dagoen artzain gazte bat suge bat ahoan duelarik.
|
|
Gaingizakia menderatua zein menderatzailea izan nahi ez
|
duen
hori da, soberanoa, Nietzsche-k ez baitzuen gizaki baten ordezkapena xede: «Menderatzea?
|
|
Remember that we speak which language. Wespeak which language??). «We» horren bidez, aldakuntza pronominalaren estrategia erabiltzen du irakasleak, esan nahi
|
duen
hori hurbiltzeko asmoz eta bera ere taldeko kide bezala inplikatuz. Atal berean arreta bereganatzekodiskurtsoa besoak zabaltzearen keinuaz laguntzen du.
|
|
// Did you finish sharing the information between you? Horrekin batera esanahia argitzera bideratutako keinua erabiltzen du, eskuen bitartez, esaten
|
duen
hori azaltzeko.
|
2015
|
|
Fasold eta Connor Linton (2006) beti ere ikusmiran izanik, era erraz batean esan dezakegu hiztunak aukeratutako predikatu motan ikusten dela hiztunak zer ematen duen egiazkotzat, eta hala ematen
|
duen
hori, mendekoari berari lotua izango da. Har ditzagun lortu eta bideragarria predikatuak:
|
2016
|
|
Laugarrenik, kirol babesletzaren bidez enpresek beren markaren zein produktuen posizionamendu egokia lortzea ere helburu izango dute. Zehatzago esanda, posizionamendu estrategia batek enpresaren marka zein produktuen gaur egungo irudia, enpresak nahi
|
duen
horretara hurbilaraztea du xede (Kotler eta Armstrong, 2003). Hartara, adituek zenbait faktore azpimarratzen dituzte posizionamendu egoki bat lortzeko.
|
2021
|
|
Halaber, beste zenbait kasu talde baztertu, marjinatu edo minorizatuen (herri indigenak, adibidez) giza eskubideen urraketan oinarritzen dira. Orokorrean, kasu gehienek konpainia handi eta boteretsu bat dute protagonistatzat, zeinak estatu bat demandatzen
|
duen
horrek hartutako neurri publikoen (osasuna, ingurugiroa, zergak...) kontra. Kasu hauen eragina giza eskubideengan ezin daiteke uka.
|
|
Sormen lan bat beti da politikoa, esplizituki aldarrikatzen ez denean ere bai. Sortzen ari den horrek, alde batetik, posizio batetik sortzen duelako beti[...] sortzen
|
duen
horrek inertzia, botere harreman eta irakurketa horiek indartzeko edo zalantzan jartzeko balio duelako. (2)
|
|
Ahalduntzea aldagai aldakorra dela jakitun, hartzaileen edo ingurukoen baieztapena izateak eragin handia du sortzaileen sortze prozesuan zein plazaratzeko erabakia hartzerakoan (errekonozimendua, n= 10;% 76,9). Adi dagoen norbaitentzat, gogoa
|
duen
horrentzat, kultur sentsibilitate bat duenarentzat, etab. sortzen dutela aipatu dute. Bestetik, babes kolektiboa eta aliatuak izatea beharrezkotzat jotzen dute, aliaturik gabe ez baitago talde babesik.
|
|
Izan ere, inguruari begiratzen diote, bizi den jendartetik hitz egiten saiatzen dira eta jendarte horri eragin nahi diote, esperimentazioarekin konprometitzen dira, eta esaten dena ez ezik, esateko modua eta esateko jarrera ere politikoa da. Sortzen ari den horrek, alde batetik, posizio batetik sortzen duelako beti; jendarteko inertzia, botere harreman eta irakurketek zeharkatua delako, eta sortzen
|
duen
horrek inertzia, botere harreman eta irakurketa horiek indartzeko edo zalantzan jartzeko balio duelako (Perez Rubio, 2013). Beraz, adierazpen kulturala eremu instituzional zein kolektiboen posizionamendu politikoaren adierazpenerako erreminta ere bada.
|
|
Itsua dena, hau da, Tiresias da benetako egia ikus dezakeena eta, aldiz, Edipo engainagarria eta faltsua den argia ikusten duena. Kobazuloko gizakiak lez, ez da bere itsutasunaren jabe eta pentsatzen du berak ikusten
|
duen
hori dela erreala. Beraz, Edipok eta Tiresiasek ere, argitasunaren eta iluntasunaren arteko jolasa erakusten digute, jakinduriaren eta ezjakintasunaren arteko talka irudikatuz.
|
|
40) dioen moduan," uno sabe lo que puede recordar". Hain zuzen ere, komunitateak memorian gorde eta belaunaldiz belaunaldi transmititzen
|
duen
hori bihurtuko da tradiziozko literatura. Jon Kortazarrek (1997:
|
2022
|
|
Cf. HH (I, 213) cianquida ‘compas, instrumento’ Belak bokal baten sudurkaritasuna adierazteko idazten du kasu batzuetan. Oraingoan, halere, ez dago garbi zergatik idatzi
|
duen
hori, Larramendiren hitza izanik, honek ez baitakar.
|
|
Dobashek eta Dobashek (1998) ikergaiaren lehen eklosioaren ondoren egiten diren diziplina barneko lanen zurruntasuna kritikatzen dute. Askotariko diziplinen arteko" mesfidantza" horrek haiek ez aintzat hartzeko ahalegin hutsal bat ekarri du, eta, are, baita analisi zientifiko" puru" izan nahi
|
duen
horretatik baztertzekoa ere. Egileen aburuz, dinamika horrek indarkeriaren ulermen teoriko eta ezagutza enpirikoaren garapen handiagoa eta emankorragoa eragozten du, baita indarkeria desagerrarazteko bidean jarriko gaituzten hari buruzko ikuspegi berrien bilaketarena ere.
|