Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2005
‎Esan izan da hori dela Oteizaren giroa. Naturarekin batera egiten duen horretan lehertzendela bere eskulturak barruan daukan guztia. Hor begi bistaratzen dela bere benetako mezua.
‎Tontxu Campos Hezkuntza Sailburu berriak aditzera eman duenez azterketa pedagogiko hutsean (puro) oinarritu litzateke debatea, eta PSEkproposatzen duen" eredu misto malgua" eta Euskadiko Eskola Kontseiluak ikastetxeei eman nahiko liekeen autonomia ez da teknikoki erraza gertatuko uztartzea ikastetxe guztietako ikasleek 16 urterako euskara, gaztelania eta ingelesaren ezagutza egokiarekin, gaur gaurkoz eskura dauden baliabide, irakasle eta abarrekin. Teorian posible izanlite keen eta behar duen hori, praktikan atzera, atzeraegi geratzeko arrisku larria dago sasi interesak tarteko badira. Bestalde, azken bolada honetan aipatu den laugarren hizkuntza ere ikastearen diskurtsoa bultzatu nahi bada, norbaitek serioski aztertu du gaurko eskola eredukocu rriculuma eta haurren gaitasunak uztargarriak diren bere horretan.
‎2002ko produkzioan, esate baterako, 1.586ko kopurua eman nuen aldizkarian, eta gaur egun urte horri dagokion zifra 1.633koa dela diot. Zer esan nahi duen horrek. Urtean zehar 47 titulu gehiago eskuratu ditudala.
2007
‎Zertarako? Microsoft Corporacion C... kooperatiben espiritua al da software itxi, pribatibo eta merkatu lehia hausten duen hori. Jaurlaritzatik ahalegina egin da —alegia, dirua jarri dute mahai gainean—, Diputazioa ere pozik dago, MCC k elkarlana gura du.
2008
‎Badira zenbait analisi interesgarri bi komunitateak immigrazioaren kudeaketa kontrolatzeko nola borrokatzen diren aztertzen dutenak (Boussetta 2000, Jacobs 2001). Etorkinen aldarrikapenei erantzun politikoa emateko premiak, beraz, belgikar gizartea flandestar eta waloniarrengan bereizitako gizarte gisa ezaugarritzen duen horri begiratzen dio zuzenean.
‎Zer dela eta orain euskaraz egin beharra? Azaldu diote Akarregiri kontua ez dela beti egin duen hori ezabatzea, indartzea eta trinkotzea baino. Eusko Jaurlaritzak ere horretan lagunduko du, eta horretarako egin du zorioneko agindua, 123/ 2008 Dekretua, hain zuzen ere.
‎Bada beste datu esanguratsu bat, gatazkaren inguruko albisteen gutxitzeaz batera, politikaren garrantzi erlatiboak zenbaterainoko galera izan duen erakusten duena. Hauteskunde bezperetan gaude Komunitate Autonomoan, baina une honetan (azaroaren azken egunetan ari naiz lerrook idazten), edonori hauteskundeei buruz galdetuz gero, Barack Obamak irabazi berri duen horretaz erantzungo liguke. Globalizazioaz edo amerikanizazioaz hitz egin diezadakezue, munduaren balizko aldaketaz eta AEBetan sorturiko espektatiba faltsuez; hangoaz ez baizik hemengoaz jardun nahi dut nik, eta deigarria egiten zait une honetako apatia (pentsatzekoa da lerrook argitaratzerako apur bat girotuago ibiliko garela, ez beharbada guztiz gorituta baina).
2011
‎Ikusi da gainerako osagaien proportzioak zein diren. Ikusi da aurreko urteekiko zer suposatzen duen horrek, igo, mantendu edo jaitsi egin den. Horregatik saiatzen gara datu bakoitza, datu bera, ikuspegi desberdinetatik begiratuta azaltzen.
‎Zehapenak kendu nahi izatearen edo erabili nahi ez izatearen atzean euskara ez normalizatzeko nahia ezkutatzen da. Hizkuntza eskubideen urraketa sistematikoarekin bukatzeko borondaterik agertu ez duen horrek arau bitartez egin du. Hala ere, guztiz komenigarria da etengabeko sentiberatze lanak egitea borondatea elikatzeko.
2012
‎Horixe dugu pertzepzio zatikatuaren adibidea, Estepanentzat errealitatea betidanik ezagutu, bizi izan duen hori baita —ahotsak entzuteari, algarei, hiltzeari etab. normala deritze—, medikuaren esperientziarekin alderatuta oso ezberdina dena, dudarik ez.
‎Nahasgarria gerta dakioke norbaiti eleberriaren amaiera. Eta ez da gutxiagorako, protagonistaren pertsonalitatea hain irristakorra izanik, ez baitago jakiterik non duen horrek ekintza kontziente eta inkontzienteen arteko muga. Etengabe ari da iritziz aldatzen, ahotsen aginduei jarraiki; esate baterako, Asier eta Marisa hil eta berehala bere burua haien gorpuen gainean etzanda aurkitzen du, hilik daudelako negar bizian.
2014
‎Baina guretzat iragana, memoria, ez da panteoi bat. Iragan hoberena gaurkoa zabaltzen duen hori da, etorkizuna garatzeko baliagarri den hori. Gure iragana etorkizunaren zerbitzuan jarri nahi dugu horregatik.
‎Izan ere, Gorrotxategik dioskunean euskarak berezko duela sexu bereizketa egitea," ikertu dugun neurrian"," ezagutzen dugun nerrian", zehazten du. Alegia, esaten duen horrek oinarri sendoa duela adierazten du, ez dela asmakuntzetan ari, baizik eta ikerketaren eta zientziaren objektibotasunean bermatzen dela. Hain justu, azken izendegi hori egiteko motiboetako bat aurrekoetan ezagutza eskasagatik egindako akatsak zuzentzea dela dio.
‎Gorrotxategi, euskarararen sistemaz ari denean, hizkuntzaren berezkotasunaz ari da, euskara besteetatik aparteko hizkuntza bakar eta zehatz gisa ezaugarritzen duen horretaz. Euskararen izaeraz, barneko eta berezko egituraz, DNAz.
‎Bestetik, aldizkariak formatu digitala ere izango du, baina sortzearekin batera" agortua" dela adieraziko duena. Papera izatea nahi da erreferentzia, eta aterako den tirada neurtua izango da, ia ia eskatzen duen horri begira aterako baita, uneen isla edo gordailu izan nahi duen paperekoa. Paperezko kontzertuetan bezala atonduko dira filmen eta antzerkien saioak ere; ordu erdi lehenago hurbilduko dira entzuleak, ardo bat hartuko dute sarrera gisa eta gertutasunetik abiatuko dira saioak:
2017
‎Egituratik egitura ezara garamatza umoreak, ordena jakin baten apurketa dakar: dena delako ordenarena, esaterako, bortizkeriaren ‘normalitatea’ barne hartzen duen horrena. Horixe da bere balio subertsiboa, eraldatzailea.11
‎Hori dela eta, herri baten mugak marraztu ahal izateko, hiru elementu ditugu: mapa geografikoa, sarearen atmosfera (hodeia baino gehiago dena, goian dagoen objektua baino guztia zipriztintzen duen hori dena) eta bien uztardurak sortzen duen ingurune digitalaren territorioa.
2018
‎Karl Marx ongi ezagutzen zuen egile handienetako bat Eleanor Marx izan zen. Bere aita hil zen urte berean, 1883an, Progress en idazlan bat argitaratu zuen, non azaltzen zuen balioaren teoria marxiarra eta nola gainditzen duen horrek David Ricardoren teoria ekonomikoa, Kapitala liburuaren menderatzea erakutsiz. Eleanor Marxek Parisko Komunaren gertakizunak ere ezagutzen zituen, eta garaiko langileriaren mugimenduen egoera ere bai.
2020
‎" kalitate handiago" baten nahira bultzatzen du Uribe, alegia, literatura mota bat egitera, edo hizkuntzaren moldeekin jokatzera behartzen du Rodriguez, mugatzaile bezain askatzailea zaiona. Egia ere bada euskal literatur sistemaren neurri ekonomikoek enkarguz lan egitera behartzen dituela Cano eta Uribe, norberaren autonomia eta sorkuntzarako denbora mugatuz, eta baldintza horrek ere bideratu du Rodriguez irakaskuntzara, berak nahi duen hori idatzi ahal izateko. Baina, hala eta guztiz ere, baldintza horiek ez dute sormenerako askatasuna murrizten.
‎Etorkizunean askoz ere errazago hilko da gizakia, bere bizitza ez da indarkeriaz laburtuko eta klase zapaltzaileak sortutako bizi larritasuna desagertu egingo da. [...] Hala ere, atzeratuagatik ere, heriotza naturalak zutik iraungo du, ezein askapen sozialek aldatu ezin duen horren modura. Pobrezia eta bizitzarekiko kezka desagertutakoan, heriotzarekiko egonezina gogortasun berdingabeaz ageri zaigu (Martorelli jasotako Blochen aipua, 368 or.).
‎Horregatik, hain justu, poetek kontatu lituzkete gizaki arruntak bere kabuz ezagutu ezin dituen gertakariak; esaterako, Hesiodok inspirazioari esker eman dezake Teogonia n munduaren sorreraren berri eta Homerok horri esker eman dezake Iliada n jainkoen arteko borroka theomakhiafamatuaren berri. Horrelako baliabide eta justifikazioen aurka, Ion elkarrizketan, Sokratesek esango du inspiratutako poeta ez dela gai esaten duen hori beren kabuz justifikatu edo faltsutzeko, eta, beraz, esandako horrek balio handiegirik ez duela; hau da, jakintza baino, sasijakintza litzateke poeta epikoen mezua, funtsean, oinarririk ez duelako. Homerok jainkoen edo musen autoritatearen bidez enthousiasmos aren bidezjustifikatzen zuen hots, jakintzatzat aurkezten zuenbere kantua, eta Ion rapsodak, era berean, Homeroren autoritateari kontuan hartu beharra dago Ionek tradizio homerikoa abesten duela, ez berak huts hutsean sortutako zerbaiterreferentzia eginez.
‎itaun famatuak, funtsean, zergatik eta zertarako galderak plazaratuko lituzke. Sokratesek edozein tradiziori, adibidez, kontserbadoreen tradizioari edo sofistek sortzen duten tradizio berriari, baina oro har, edozeini, aldarrikatzen duen hori erabat justifikatzea eskatuko lioke. Dialogoetan, jakina den moduan, galdera horrek sortzen duen ikerketaren emaitza, funtsatze irmoa baino, maiz aporia edo biderik eza da.
‎Zer zaila egiten den gauzatzea barruan daukagun desira. Askotan, norberak nahi duen hori lortzeko daukagun aukera baino handiagoa izaten da desira. Eta orduan asegabetasunak margotzen du gure arima, gure gorputza.
‎Odisea da etxea utzi, galduta ibili, eta, batek ez daki nola, atzera Itakara itzulia aurkitzea. Bitartean, jakina, oso posible da Itaka hori arras aldatuta agertzea; edo Odiseo bera egotea aldatua beretarrentzat ere kasik ezagutezina izateraino, zakurren batentzat edo ez bada; edo berak Itaka uste duen hori batere ez izatea Itaka, oraindik feaziarren beste uharteren bat gehiago baizik. Odisea ez da korronteak eta zorteak eraman zaitzaten uztea.
2022
‎Hortik abiatu genuke filosofiaren praktika pedagogikoa, filosofia bera eta hezkuntza oro har feministago egin nahi baditugu. Horrela, ziurtasun ezari lekua eginez, erantzun irmoak zulatuz, ikusaraziko dugu fikziozko holograma besterik ez dela beldurra ematen duen hori.
‎Gizon publikoaren existentziaren baldintza nagusia emakume pribatizatuaren produkzioa baldin bada, espazio publikoaren baldintza nagusia espazio pribatuaren existentzia da. Lan ordaindua posible egiten duen hori lan ez ordaindua den bezalaxe. Esplotazioak existitu ahal izateko, gorputz esplotatuak egon ahal izateko, gorputz desjabetuak beharrezkoak diren bezalaxe.
‎sexua dutenek ezin dute elkarrekin bizi, ezta umeak elkarrekin dituztenek ere. Horrek esan nahi du gehiengoaren bizitza egituratzen duen hori aldatu behar dela, hau da, etxebizitza edo espazio pribatuaren neutralizazioa eskatzen du: familia patriarkala ahalbidetu eta taxutzen duten lege, egitura, erakunde, subjektu (senar emazte) eta espazio ororen eraldaketa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia