2007
|
|
Beraz, argi dago oraindik ere lan handia dugula egiteko, euskarak aurrera egingo badu ezinbestekoa da urratsak ematea erabileran. Ikasle heldu batek euskara ikasten egiten duen esfortzua oso handia da, gero erabilera ezagatik ikasi
|
duen
hori galtzen badu, eta handik eta urte batzuetara euskaltegira hurbildu behar badu.
|
|
Beraz, argi dago oraindik ere lan handia dugula egiteko, euskarak aurrera egingo badu ezinbestekoa da urratsak ematea erabileran. Ikasle heldu batek euskara ikasten egiten duen esfortzua oso handia da, gero erabilera ezagatik ikasi
|
duen
hori galtzen badu, eta handik eta urte batzuetara euskaltegira hurbildu behar badu.
|
2008
|
|
Hizkuntza gizakiaren bizitza osoa hartzen duen errealitatea izaki, fronte askotan borroka egin beharra gertatzen zaio hizkuntza eskubideak babestu eta hizkuntza normalizatu nahi duenari; eta kontsumismoan erabat murgildurik bizi garenontzat, gero eta garrantzi handiagoa hartuz joan den esparrua da kontsumitzaileak bere egunero jardunean sustatu eta garatzen
|
duen
hori. Beraz, arlo horretan hizkuntzari ematen zaion lekuak zein deslekuak nabarmen markatzen du herritarraren hizkuntzarekiko (edo hizkuntzekiko) jarrera, praxia, balioespena eta abar.
|
|
Gero eta garrantzi handiagoa hartuz joan den esparrua da kontsumitzaileak bere egunero jardunean sustatu eta garatzen
|
duen
hori.
|
|
Baina %20 hori, hedabideen kontsumoan euskarak eskuratzen
|
duen
hori, asko da ala gutxi da. Ezin galdera horri erantzun testuinguru soziolinguistikoa zein den ezagutu gabe.
|
2009
|
|
Dislokazio fisikoa genozidioarekin, goseteekin eta hondamendi naturalekin dago lotuta, hau da, komunitateak jarraitzea fisikoki eragozten
|
duen
horrekin. Kausa horiek ez dira normalak gaur egungo mendebaldeko gizartean; baina badaude zenbait kasu, hala nola yiddish judu komunitatearekin gertatutakoa, turkiarrek armeniarren kontra egindako genozidioa eta Sobiet Batasunak egindako lur kentzeak.
|
|
• Prozesua etengabeko hausnarketaeta ekintza dinamiken bidez eraikitzen da. Dinamika horietan jendeak boterea eskuratzen du aldatu/ hobetu nahi
|
duen
horren alde lan egiteko.
|
2012
|
|
Azken honetan du fedea kulturistak, euskara hautu kulturala dela uste
|
duen
horrek: euskal giharra sendotuko da norberak gihar hori landuz gero, dio.
|
|
Dena dela, erabilerarako gune horiek toki publikoetan bermatzeko beharra ere hor dugu; euskara erabiltzeko aukera benetakoa izan behar dugu, eta ez oztopoz jositako lasterketa edo proba. Adibidez, euskaraz bizi nahi
|
duen
horrek, telebista ikusteko, zinema estreinaldiak gozatzeko edota zibermunduan ibiltzeko, erdarazko produktuak ditu nagusi. Aisialdiarekin lotutako jarduera asko eta askotan, euskara bigarren maila batean dago eta, noski, euskararen erabilera normalizatua lortzeko oztopo bihurtzen da.
|
|
Alde guztietatik bidaltzen dizkiguten mezu horietako gehienek, den denek ez esatearren, gugan eragitea dute helburu, nahiz asmo hori batzuetan ez den hain agerikoa izaten (Garzia, 1999). Norbaitek norbaitengan eragin nahi duenean, pertsuaditu nahi
|
duen
horren baitako zerbait aldatu nahi duela esan nahi da. Eragin nahi izateari, orokorrean," eragintza" esaten zaio (influence).
|
2014
|
|
Planteamendu berritzailea edota aitzindaria izan behar duen proiektuaren diskurtsoa zabaldu behar duenak mezua bereganatua izatean dago gakoa. Gaia plazaratu edo landuko
|
duen
horrek argi ez baldin badu, ondorengoei planteamendua ez die modu eraginkorrean pasatuko.
|
|
Taldeetan aritzen denak egiten
|
duen
horrekin ondo pasatzea ezinbestekoa du horretan jarrai dezan. Emozioak landu behar dira, gozamenaren bila aritu, eta jardunaldiak, jaiak eta antzekoak egiterakoan herriko taldeei eta sortzaileei tokia egitea garrantzitsua da.
|
|
Taldeetan aritzen denak egiten
|
duen
horrekin ondo pasatzea ezinbestekoa du horretan jarrai dezan. Emozioak landu behar dira, gozamenaren bila aritu, eta jardunaldiak, jaiak eta antzekoak egiterakoan herriko taldeei eta sortzaileei tokia egitea garrantzitsua da.
|
|
— Esan nahi
|
duen
horri nolabaiteko indarra edo garrantzia emateko. Baita garrantzia kentzeko ere.
|
|
Ze eingo diau ba, hitz eiñ! Hain gauza sinplea ematen
|
duen
horrek hainbat buruhauste sortzen dizkigu bada askotan, eta tristea bada ere, gu bezalako pribilegiatuak eta geurea bezalako arnasguneetan ere kezka hauek areagotzen ari dira. Agian orain arte behar hainbeste garrantzi eman ez zaiolako/ diogulako izango da, edo batek daki zergatik.
|
2015
|
|
Ibilbidea lau urrats nagusik osatzen dute. Irakasleak egiten duenetik abiatzen da, eta egiten
|
duen
hori jasotzeko egunkaria erabiltzen dugu. Teoria eta estrategia didaktikoak etorriko dira egiten den horren gaineko lehen gogoeta egin ondoren, ez lehenago.
|
2020
|
|
Zer nahi dute kontsumitzaileek? Nola jakin zer den gutxik landu duten hori edo inork lantzen ez
|
duen
hori eta, era berean, arrakasta izan dezakeena?
|
|
Eduki pertsonalizatuak, gutxik landutakoak edo ikuspuntu ezberdinekin landutakoak interesgarriak dira hedabidea arrakastaz garatzeko baina, zer nahi dute kontsumitzaileek? Nola jakin zer den gutxik landu duten hori edo inork lantzen ez
|
duen
hori eta, era berean, arrakasta izan dezakeena. Hori jakiteko modu bakarra fokua kontsumitzaileengan jartzea da.
|
|
Komunitateak eskatzen edo bilatzen
|
duen
hori eskaintzen badugu fidelizatu egiten dugu, besteak beste, balio pertzepzioa handitzen dugulako eta horrela bitarteko ekonomikoak handitzeko aukerak ere irekitzen dira. Era berean, komunitatearen nahiak eta beharrak ezagutzeak lantaldeak hobeki fokalizatzeko bidea ere eskaintzen digu.
|
|
Carminak gogoratzen digun bezala kontsumo ereduak oso aldakorrak dira eta aurreikus daiteke etorkizun hurbilean ere horrelakoak izango direla. Zentzu horretan, etengabe berraztertu dira diru iturriak merkatuak eskatzen
|
duen
horretara egokituz eta bide berriak irekiz.
|
|
" Ez dugu segundo bat ere galtzen egiten ari denak berak egiten
|
duen
horregatik kobratzen duena ez duela balio iradokitzen badigu." Antoni Maria Piqué
|
2022
|
|
Gainera, 4.4 atalean EAEko, Nafarroako zein Ipar Euskal Herriko curriculumetan ideia eta lanketa hauek defendatzeko eta praktikara eramateko zenbait ahalegin badirela ikusi dugu. Hala ere, gure ikerketa laneko landa lanean egin ditugun elkarrizketetan ikusi dugu ikastetxeetako errealitatea adituek defendatu eta curriculumak proposatzen
|
duen
horrekin ez datorrela guztiz bat.
|
|
Neurketak berretsi du euskararen erabileran aldea dagoela generoaren arabera, eta diferentzia handiagoa dela adin talde gazteetan. Sakon aztertu behar da zer dagoen horren oinarrian; alegia, hizkuntza biografiarekin lotu daitezkeen faktoreetatik harago, zerk eragiten
|
duen
hori. Erabileran soilik ez, beste aldagai ugaritan ageri baita genero desoreka hizkuntzaren bueltan:
|