2000
|
|
Irrati lokala hiritarrengandik hurbil dagoen mezubidea da. Batez ere musika eta informazioa oinarri
|
duen
hedabidea. Irrati lokalak Euskal Herrian hiri, herri, herriska eta eskualdeen estaldura egiten duten irratiak dira.
|
2006
|
|
Bigarrenik, enpresa iragarlearen eta programa zabaldu behar
|
duen
hedabidearen artean dagoen harremana dugu. Hedabideak enpresa iragarlearekin soilik izango ditu kontratu harremanak; beraz, lehenbizikoari ez zaio axola bigarrenak nola lortu duen programa, horren kalitatea ona bada.
|
|
Bigarrenik, parte hartzen duten subjektuen antzekotasunagatik. Hala, barteringean zein hedapen kontratuan, publizitatea zabaltzen
|
duen
hedabideak PLOren 10 artikuluaren baldintzak betetzen ditu; babesletza kontratuan, ostera, babestuak ez ditu ezaugarri horiek betetzen, bere aktibitate nagusia ez baita publizitatea hedatzea.
|
|
Publizitatearen Lege Orokorrak ematen
|
duen
hedabideen kontzeptua (10 art.) bat dator aipatu dugun ikuspegi subjektibo horrekin eta horregatik, hain zuzen, sartzen da publizitate kontratuei dagokien kapituluan. Mezuak izango duen eraginkortasunean, hedabideak nola hautatu oso garrantzitsua izango da; batetik, iragarkia arrakastatsua izatea lortuko da eta, bestetik, helburutzat duen publikora iristeko bidea erraztu egingo da (De la Cuesta, 2002:
|
|
Ikuspegi horretatik, esan dezakegu ezkutuko publizitateak. zerbitzuen merkatuan eragina duela. Merkaturako iluna den forma bat erabiltzen bada publizitatea zabaltzeko, horrek baldintza ekonomikoetan eragin dezake, ordain litekeen ordainsaria (halere, batzuetan, ez da ordainsaririk egongo) ez baita merkatuko preziosisteman sartuko; beraz, publizitatea zabaldu
|
duen
hedabideak ez du ordainsari hori jasoko, iragarkiaren euskarrian parte hartzen duten pertsona fisikoek baizik. Ondorioz, informazioaren profesionalen artean, desberdintasunak eta gehiegikeriak sortuko dira, eta hedabideek beren euskarriak erabiltzeagatik jaso zezaketena galduko dute (De la Cuesta, 2002:
|
2007
|
|
Kontraesan nabarmenean sarturik dabil lurralde nazionalismoaren estrategiahau: alde batetik esango du, nazio eraikuntza bideratzeko adina masa kritikoarenjabe garela, baina, bestetik, egitez, masa kritiko hori ez da gai herri nortasunarenoinarriak, euskal ikuspegia
|
duen
hedabideen egoera da datu adierazgarri bat, finkatzeko eta ezartzeko. Adierazgarria bezain kezkagarria da, auzi honetan, abertzale batzuen argudio puntu sendoak lurraldetasunaren eta subjektu nazionalaren aldera neurrigabeki lerratzea, eta euskalgintzan dihardutenen aldetik, aldiz, justu justu, alderantziz egitea sarri askotan.
|
|
Orain, horietako zenbaitek (telebistak, ordenagailuak, jolas elkarreragileek etaInternetek, hain zuzen) gizarte ezagutzaren garapenean izan dezaketen eraginaaztertuko dugu. Hala ere, batez ere telebistaren eraginari erreparatuko diogu, horibaita egun eraginik handiena
|
duen
hedabidea.
|
2009
|
|
Kasu horietan, zoritxarrez, herriko kazetariakentzun ditu entzun beharrekoak. Alegia, berak egin die aurrehoriei guztiei, lan egiten
|
duen
hedabideko herriko erreferentzia bilakatuko delako.Herritarren esker ona ere berak jasoko du, ez izan zalantzarik.
|
2011
|
|
Guztira, 261 erredaktore ingurudirela kontuan hartuta, zenbatetsitako errakuntza% ± 6koa da,% 90ekokonfiantza mailarekin. Laginaren esleipena erredaktoreak bere jardueragaratzen
|
duen
hedabidearen arabera egin da, eta lagin erreala informazioajasotzeko orduan elkarrizketarako aukeratutako pertsonak libre egotearenmende egon da (lan txanda, albiste baten bila irten beharra...).
|
|
Datuen fase esploratzailean, helburua lehenengo emaitza batzuk lortzea izanda, aldagai independente gisa agertzen diren taulekin: sexua, adina eta bere jardueragaratzen
|
duen
hedabidea. Interpretazio xedeetarako, Khi karratuaren esanahi probaerabili da.
|
|
Are gehiago, oraindikhedabideen arteko errezeloak daudela esan genezake. Ondorioz, edukiakzabaltzeko fasean elkarlan maila altua bada ere, benetako talde kulturasustatu behar da, emaitzak hobetzeko elkarlanean aritzea eta sinergiakbaliatzea, edukia zabalduko
|
duen
hedabidea gorabehera.
|
2012
|
|
Ondorioz, ez dute gizartean parte hartzeko biderik izango. Azken batean, horikeria zabaltzen
|
duen
hedabideak eztabaidarako esparru publikoa gero eta txikiago bihurtzen du.
|
|
Kostuek behera egin ahala, kalitatea kaltetu arren, epe laburrean irabaziak handitzen dira. Hala ere, sinesgarritasunik eskaintzen ez
|
duen
hedabideak nekez atxikiko ditu hartzaileak eta, beraz, iragarleak ere (Beyer eta Carl, 2004: 152; Meyer, 2004:
|
|
Zenbat eta zabalkunde eremu handiagoan jardun, orduan eta kostu handiagoak eragingo ditu enpresak, dela idatzizko prentsa banatzeko dela seinalea urrunera bidaltzeko. Aldi berean, eremu geografiko handiagoa lantzen
|
duen
hedabideak publizitate gehiago erakarri ahal izango du (Beyer eta Carl, 2004: 155165; Mast, 2008:
|
|
Ikuspegi horretatik, esan dezakegu publizitate estaliak zerbitzuen merkatuan eragina duela. Merkaturako iluna den forma bat erabiltzen bada publizitatea zabaltzeko, horrek baldintza ekonomikoetan eragin dezake, ordain litekeen kontraprestazioa (halere, batzuetan, ez da ordainketarik egongo) ez baita merkatuko prezio sisteman sartuko; beraz, publizitatea zabaldu
|
duen
hedabideak ez du kontraprestazio hori jasoko, iragarkiaren euskarrian parte hartzen duten pertsona fisikoek baizik. Ondorioz, informazioaren profesionalen artean, desberdintasunak eta gehiegikeriak sortuko dira, eta hedabideek beren euskarriak erabiltzeagatik jaso zezaketena galduko dute (De la Cuesta, 2002:
|
|
Bigarrenik, enpresa iragarlearen eta programa zabaldu behar
|
duen
hedabidearen artean dagoen harremana dugu. Hedabideak enpresa iragarlearekin soilik izango ditu kontratu harremanak; beraz, lehenbizikoari ez zaio axola bigarrenak nola lortu duen programa, horren kalitatea ona bada.
|
|
Bigarrenik, parte hartzen duten subjektuen antzekotasunagatik. Hala, barteringean zein hedapen kontratuan, publizitatea zabaltzen
|
duen
hedabideak PLOren 10 artikuluaren baldintzak betetzen ditu; babesletza kontratuan, ostera, babestuak ez ditu ezaugarri horiek betetzen, bere aktibitate nagusia ez baita publizitatea hedatzea.
|
|
Publizitatearen Lege Orokorrak ematen
|
duen
hedabideen kontzeptua (8 art.) bat dator aipatu dugun ikuspegi subjektibo horrekin eta horregatik, hain zuzen, sartzen da publizitate kontratuei dagokien kapituluan. Mezuak izango duen eraginkortasunean, hedabideak nola hautatu oso garrantzitsua izango da; batetik, iragarkia arrakastatsua izatea lortuko da eta, bestetik, helburutzat duen publikora iristeko bidea erraztu egingo da (De la Cuesta, 2002:
|