2000
|
|
prozesu hauek guztiak, esanahi aldaketa hauek, gure aurrean ere aurkitzen ditugu gure ahozko hizkuntzan. Azken azaoan ezkutatutakoari" labore otsoa" deitzen bazaio, azaoari berari bezala, baita azaoa lotzen
|
duen
gizonari ere, orduan oso ongi ezagutzen dugun hizkuntz prozesu bat antzematen dugu honetan10.
|
|
Ikusmolde hori gauza arrunta da Frantzian, Alemanian eta herri eslaviarretan. (...) Mecklenburgeko zenbait lekutan, non labore otsoaren sinesmena bizi bizirik dagoen, denek diote beldurra azken laborea ebakitzeari, otsoa bertan omen dago eta;(...) Mecklenburgen zutik dagoen laborearen azken sortari berari deitzen zaio otsoa, eta hura ebakitzen
|
duen
gizonak" otsoa du", eta animaliari zekale otso, gari otso, garagar otso deitzen diote, ale mota zelakoa den" (Urrezko abarra, II bol., 82 orr.).
|
2001
|
|
Orduan, zer, lon, esango al dugu gizon hau burutik sano dagoela? Sakrifizioetan nahiz festetan koloretako arropez eta urrezko koroaz apaindurik, negar egiten duen eta gauza hauetako bat bera ere falta ez duen eta, aurretik inork ezer lapurtu edo minik egin gabe, hogei mila gizonekin baino, adiskide batzuekin egonik beldur handiagoa
|
duen
gizona. Bere buruaren jabe dela esango dugu?
|
2003
|
|
Beraz maitale eta maiteen hiri ala armada izateko modurik izango balitz, lukete elkarbizitza hobeto antolatu lotsaizun guztiei uko eginez eta elkarrekiko lehian baino; eta borrokan elkarren ondoan horrelakoek menderatuko lituzkete, 179 gutxi izanda ere, esate baterako, gizaki guztiak. Maite
|
duen
gizonak bera formazioa utziz ala armak jaurtiz maiteak ikustea gutxiago jasango bailuke beste guztiek ikustea baino, noski, eta hori baino nahiago izango luke askotan hiltzea. Eta maitea bertan behera utzi edota arriskuan egonik ez laguntzeari buruz, inor ez da horren koldarra Maitasunak berak ausardian jainkozko bihurtuko ez duena izaera ausartenaren pareko izan arte.
|
2006
|
|
Hektor hil duenean, haren aita Priamorekin duen elkarrizketa goibelean, esate baterako, tragikotasun ukitu izugarria sumatzen da Akilesen ahoan, bere patuaz, seme bakarra izan eta seme hori goizegi hiltzera behartua (panawrion) ikusten duen aitaren zorigaitzaz gogoeta egiten duenean75 Egitura guztiz tragikoa da: Akilesek hil
|
duen
gizonaren aitarekin hitz egiten du eta, bere aitak berekin izan duen patu gaiztoa gogoraturik, hil duen gizonaren aitaz errukitzen da, mina eskaintzen dio minaren sendabidetzat, odolaren erreka, arrosa koloreko egunsentiak bezain ederra izango balitz bezala.
|
|
Hektor hil duenean, haren aita Priamorekin duen elkarrizketa goibelean, esate baterako, tragikotasun ukitu izugarria sumatzen da Akilesen ahoan, bere patuaz, seme bakarra izan eta seme hori goizegi hiltzera behartua (panawrion) ikusten duen aitaren zorigaitzaz gogoeta egiten duenean75 Egitura guztiz tragikoa da: Akilesek hil duen gizonaren aitarekin hitz egiten du eta, bere aitak berekin izan duen patu gaiztoa gogoraturik, hil
|
duen
gizonaren aitaz errukitzen da, mina eskaintzen dio minaren sendabidetzat, odolaren erreka, arrosa koloreko egunsentiak bezain ederra izango balitz bezala.
|
2008
|
|
Hura da, hain zuzen, gizakiak eta beste gainontzeko bizidunak bereizten dituen ezagutza. Beste aldetik, sarritan esperientziak zientziaren ezagutza orokorrak (teoriak) baino arrakasta handiagoa badu ere (kasu partikularretan beti esperientziazko jakintza praktikoa aplikatzen baita), goi mailako ezagutza teoria ezagutzen
|
duen
gizonak dauka, gertaera ez ezik, gertaeraren zergatia ere ezagutzen duen aldetik2 Beraz, Aristotelesen ikuspegitik, ezagutza motak sailkatzeko irizpidea gertaeren zergatien ezagutzak ezartzen du, eta ez bakarrik gertaeren ezagutzak. Hala ere, zientzia guztiak ez daude maila berean; filosofoaren ustez, zientzien artean zientzia gorenak ez dira ekoizleak eta praktikoak, teoretikoak baizik, hau da, jakiteaz gain gizakiek beste inolako helbururengatik garatzen ez dituztenak.
|
2011
|
|
kontzientziazioaren arazoa. Hirugarrenean dezepzioa agertzen da nagusi, bizitzaz azken batean ezer onik itxaroten ez
|
duen
gizona bezala agertzen da, nahiz eta oraindik askatasunaren kezka nolabait mantendu. Honetan bi alde agertuko dira, borrokaren beharra eta etsipena.
|
2021
|
|
Bere ustez, zentzugabea da sexu harremanak bizi osoz nukleo familiarrean asetzea: " neskak arrisku ikaragarria hartzen du hitzematen duenean bere bizi guztian oheratuko dela sexualki ezagutzen ez
|
duen
gizon batekin, eta harekin bakarrik" (II: 188).
|
|
Beti ere, serioegi har ez dezagun, galdera ikurra alboan duela: " Nortasun propioa aldarrikatzen
|
duen
gizona izan./ Gizona./ Zer arraio da gizon bat?" (ibid.).
|
|
68). Horren balioa ukatu gabe," bere burua bere kabuz (des) eraikitzen
|
duen
gizonarekiko" kontrakarrean, gure inpotentzia aitortzeko gonbita egiten digu Serrak: bakarrik ezin dugu, ezta gizonen artean bakarrik ere, era autozentratuan.
|