2015
|
|
Estatua terapia psikoanalistaz eta psikologikoaz baliatzen da nahi
|
duen
gizabanako mota ekoizteko, gizarteratua izan nahi duen gizabanakoa behar bezala nahi duen lekura zuzentzeko. Helburua argia da, estatuak, egun ere, gizabanako orokor eta abstraktuak nahi ditu, despolitizatuak, erraz administratu ditzakeenak; eta, horretarako, ordenarentzat onuragarriak edo berreskuragarriak direnak birziklatu eta arriskutsua izan daitekeen gizabanako oro neutralizatu egin behar da.
|
|
Estatua terapia psikoanalistaz eta psikologikoaz baliatzen da nahi duen gizabanako mota ekoizteko, gizarteratua izan nahi
|
duen
gizabanakoa behar bezala nahi duen lekura zuzentzeko. Helburua argia da, estatuak, egun ere, gizabanako orokor eta abstraktuak nahi ditu, despolitizatuak, erraz administratu ditzakeenak; eta, horretarako, ordenarentzat onuragarriak edo berreskuragarriak direnak birziklatu eta arriskutsua izan daitekeen gizabanako oro neutralizatu egin behar da.
|
|
Modernitateko masak lekua utzi dio jada potentzialtasunik ez
|
duen
gizabanako bilduma arrunt eta hipermodernoari, orakulu hipermodernoen menpe beren buruak uzten dituzten gizabanakoen bilduma deslotuari. Ez omen dago, beraz, historia egin edota eraldatu dezakeen masarik, masa modernoa atomizatu egin baita.
|
2017
|
|
Horretarako, eraikinak apaindu lirateke. Finlandian aspaldi egin duten bezala, eraikinak altzairu, landarea, alfonbra, margolan eta atseginak diren bestelakoez bete lirateke; ikasgela bakoitza bereiziz ala ikasgela berean txoko ezberdinak antolatuz, etekin pedagogikoa atera litzaioke espazioari; ez hori bakarrik, egoera animiko bakoitzerako eremuak ere bailirateke; hots, komunikazioa errazten ez
|
duen
gizabanako bilduma den gelaren ordez, behar bezala taldean komunikatzeko zein indibidualki egoteko eremu bereiziak behar dira; beste alde batetik, sistema binarioa eta heteropatriarkala ekidin ditzaketen bestelako estrukturak lirateke, aldagelak, komunak eta abar birpentsatu eta moldatu, aisialdirako edo jolas parkeak bezala; amaitzeko, ahal den neurrian, ahalik eta gehien atera lukete ume eta ga... Lehenengo, jasangaitza delako aulki batean eserita egotea horren denbora luzean, ume eta gazteek mugitu behar dutelako; bigarren, ikasgelan ikasitakoa kanpoaldearekin harremandu luketelako irteera ezberdinen bidez museoak, antzerkiak, lantegiak, baserriak, paisaiak, herriak, monumentuak, parke naturalak eta beste abar luze bat; hirugarren, herria eta herritarrekin harremandu luketelako, herritarrak ere irakasle izan daitezkeelako, izan luketelako.
|
2021
|
|
Behin ikusita terapiek duten eragina eta potentzialtasunaestatu gehienak estatu terapeutiko bihurtu ziren. Hau da, ordutik, estatua zenbait teknika eta terapiaz baliatzen da nahi
|
duen
gizabanako edo hiritar mota ekoizteko. Modu berean, eskola instituzioa den neurrian, berau ere eskola terapeutiko bilakatu da.
|
|
Zoriontasunaren eta askatasunaren garaia bizi omen dugun arren, askatasun hipermodernoak, paradoxikoki, koakzio eredu berriak sortzen ditu, askatasunak koakzioaren antipodetan egon lukeenean. Inoiz baino askeagoa dela uste
|
duen
gizabanakoak jarraitzen du zaindua eta zuzendua izaten, botererik edo koakziorik antzeman ez arren. Erabat kontrolaturik gaude, inork kontrolatzen ez gaituela iruditu arren.
|
|
Ongi barneratzen zuen nola jokatu behar zuen gerlari batek, nola mintzatu behar zitzaion apez bati, desafio bat nola bota edo nola erremediatu irain bat, etxean nolako jokabidea izan, jainkoek zer espero duten gizakiengandik, zer agintzen duten legeek, ohiturek eta ohorearen kodeak. Homeroren bertsoetan ez da mintzo bere originaltasuna adierazten
|
duen
gizabanako errebelde eta bohemio bat, baizik eta tribuaren ahots kolektiboa.
|
2023
|
|
Princetongo ikasle eta irakasleak eta Institutukoak askatasun osoz nahasten dira, zein den batekoa edo bestekoa ez jakiteraino. Baldintzarik eta mugarik gabe ikasten eta ikertzen da, kezketan izan gabe horrek nolako eragina
|
duen
gizabanakoentzat edo gizartearentzat. Ez da irakasleen bilerarik egiten; ez dago batzorderik.
|