Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2015
‎Estatua terapia psikoanalistaz eta psikologikoaz baliatzen da nahi duen gizabanako mota ekoizteko, gizarteratua izan nahi duen gizabanakoa behar bezala nahi duen lekura zuzentzeko. Helburua argia da, estatuak, egun ere, gizabanako orokor eta abstraktuak nahi ditu, despolitizatuak, erraz administratu ditzakeenak; eta, horretarako, ordenarentzat onuragarriak edo berreskuragarriak direnak birziklatu eta arriskutsua izan daitekeen gizabanako oro neutralizatu egin behar da.
‎Estatua terapia psikoanalistaz eta psikologikoaz baliatzen da nahi duen gizabanako mota ekoizteko, gizarteratua izan nahi duen gizabanakoa behar bezala nahi duen lekura zuzentzeko. Helburua argia da, estatuak, egun ere, gizabanako orokor eta abstraktuak nahi ditu, despolitizatuak, erraz administratu ditzakeenak; eta, horretarako, ordenarentzat onuragarriak edo berreskuragarriak direnak birziklatu eta arriskutsua izan daitekeen gizabanako oro neutralizatu egin behar da.
‎Modernitateko masak lekua utzi dio jada potentzialtasunik ez duen gizabanako bilduma arrunt eta hipermodernoari, orakulu hipermodernoen menpe beren buruak uzten dituzten gizabanakoen bilduma deslotuari. Ez omen dago, beraz, historia egin edota eraldatu dezakeen masarik, masa modernoa atomizatu egin baita.
2017
‎Horretarako, eraikinak apaindu lirateke. Finlandian aspaldi egin duten bezala, eraikinak altzairu, landarea, alfonbra, margolan eta atseginak diren bestelakoez bete lirateke; ikasgela bakoitza bereiziz ala ikasgela berean txoko ezberdinak antolatuz, etekin pedagogikoa atera litzaioke espazioari; ez hori bakarrik, egoera animiko bakoitzerako eremuak ere bailirateke; hots, komunikazioa errazten ez duen gizabanako bilduma den gelaren ordez, behar bezala taldean komunikatzeko zein indibidualki egoteko eremu bereiziak behar dira; beste alde batetik, sistema binarioa eta heteropatriarkala ekidin ditzaketen bestelako estrukturak lirateke, aldagelak, komunak eta abar birpentsatu eta moldatu, aisialdirako edo jolas parkeak bezala; amaitzeko, ahal den neurrian, ahalik eta gehien atera lukete ume eta ga... Lehenengo, jasangaitza delako aulki batean eserita egotea horren denbora luzean, ume eta gazteek mugitu behar dutelako; bigarren, ikasgelan ikasitakoa kanpoaldearekin harremandu luketelako irteera ezberdinen bidez museoak, antzerkiak, lantegiak, baserriak, paisaiak, herriak, monumentuak, parke naturalak eta beste abar luze bat; hirugarren, herria eta herritarrekin harremandu luketelako, herritarrak ere irakasle izan daitezkeelako, izan luketelako.
2021
‎Behin ikusita terapiek duten eragina eta potentzialtasunaestatu gehienak estatu terapeutiko bihurtu ziren. Hau da, ordutik, estatua zenbait teknika eta terapiaz baliatzen da nahi duen gizabanako edo hiritar mota ekoizteko. Modu berean, eskola instituzioa den neurrian, berau ere eskola terapeutiko bilakatu da.
‎Zoriontasunaren eta askatasunaren garaia bizi omen dugun arren, askatasun hipermodernoak, paradoxikoki, koakzio eredu berriak sortzen ditu, askatasunak koakzioaren antipodetan egon lukeenean. Inoiz baino askeagoa dela uste duen gizabanakoak jarraitzen du zaindua eta zuzendua izaten, botererik edo koakziorik antzeman ez arren. Erabat kontrolaturik gaude, inork kontrolatzen ez gaituela iruditu arren.
‎Ongi barneratzen zuen nola jokatu behar zuen gerlari batek, nola mintzatu behar zitzaion apez bati, desafio bat nola bota edo nola erremediatu irain bat, etxean nolako jokabidea izan, jainkoek zer espero duten gizakiengandik, zer agintzen duten legeek, ohiturek eta ohorearen kodeak. Homeroren bertsoetan ez da mintzo bere originaltasuna adierazten duen gizabanako errebelde eta bohemio bat, baizik eta tribuaren ahots kolektiboa.
2023
‎Princetongo ikasle eta irakasleak eta Institutukoak askatasun osoz nahasten dira, zein den batekoa edo bestekoa ez jakiteraino. Baldintzarik eta mugarik gabe ikasten eta ikertzen da, kezketan izan gabe horrek nolako eragina duen gizabanakoentzat edo gizartearentzat. Ez da irakasleen bilerarik egiten; ez dago batzorderik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia