2016
|
|
. EUS domeinuek bi urte luze bete dituzten honetan, lortutako domeinu kopurua hor dago, baina nola jakin lana ondo egiten ari direla? Saving languages, hizkuntzak biziberritzeko argibideak finkatzen dituen liburuan, Grenoble eta Whaley (2007, 26) egileek hizkuntza biziberritzeko egitasmoen ebaluazioak
|
duen
garrantzia azpimarratzen dute etengabe. Izan ere, egitasmo oro testuinguru, behar eta baliabideetara egokitu ezean, finkatutako helburuak ez lortzera bideratuta dago.
|
2019
|
|
Lan honetan, lehenik, dokumentua dagokion testuinguru soziohistorikoan kokatu dugu (§ 2), alderdi soziolinguistikotik
|
duen
garrantzia azpimarratuz. Ondoren, dokumentuaren sinatzaileen gaineko informazioa ekarri dugu, eta egilea zein datekeen frogatu (§ 3).
|
2021
|
|
Poema horretako hiztuna eta" ni poetikoa" Miren Agur Meabe beraren ama da, zeina hil ostean bere bizitzari buruz ari den hitz egiten. Meabek amak berarentzat izan
|
duen
garrantzia azpimarratzen du poema horretan, zehar bidez. Haren heriotzaren dolua hizkera eta erregistro liriko ezin finagoez tratatua ikus genezake eta Bitsa eskuetan liburuko atal garrantzitsua bete bazuen, 2020koan ere berriro hartuko du garrantzia. Izan ere, Meaberen genealogia pertsonalean emakumeek osaturiko unibertsoaren esperientzia gailentzen da, Kristalezko begi bat liburuan zabalki garatu zuen moduan, itsasoan hilabetetan egoten zen aitaren absentzia luzeez inguratua.
|
|
Psikologia kognitiboaren eta kritikoaren artean gizakiaren gaitasun kognitiboak aztertzeko dauden oinarrizko ezberdintasunak hirugarren atalean landu ondoren, psikologiaren ikuspegi historikoaren begiradatik hainbat galdera gehituko dizkiogu elebitasunaren abantaila kognitiboen eztabaidari. Bosgarren atalean euskararen ikerketa soziolinguistikoetan abiapuntuan erabiltzen den giza psikologiaren ideiari erreparatzeak
|
duen
garrantzia azpimarratzen dugu, eta azkenik, ikerlarien erretorikaren analisiak ikerlariari berari ekartzen dion autokritikarekin bukatuko dugu gogoeta lan hau.
|
2023
|
|
Esan dezakegu, han aipatu diren printzipioak (integraltasuna, zeharkakotasuna, elkarrekiko aitortza, proaktibotasuna, erantzukizun partekatua, elkarlana, osagarritasuna eta koordinazioa) bete direla egitasmoan zehar eta hori agerikoa dela, batez ere, balorazio ezberdinetan eragileek batak besteari egindako aitortzan. Adibidez, galdetegia erantzutean, hezitzailearen esku hartzeak
|
duen
garrantzia azpimarratu dute orientatzaileak zein tutoreak; eta hezitzaileak ere tutoreak harrera astetik murgiltze prozesuko saiorako tartean egindako lana azpimarratu du. Hortaz, modu batera edo bestera bermatuta geratu dira, zeharkakotasunezko eragina, egitasmoak zehaztutako saioetatik harago, eta baita hori gauzatzeko beharrezkoa den koordinazioa eta elkarlana ere.
|
|
Horren harira, hain zuzen ere, Jauregi eta Suberbiolak (2018) komunikatzeko hizkuntza jokaeraz hitz egitean, Von Bertalanffyren (1976) Sistemen Teoria Orokorrari, eta, halaber, Watzlawick (1983) bezalako konstruktibistek giza komunikazioaren ikuspegi sistemikoari egindako ekarpenak
|
duen
garrantzia azpimarratu dute. Izan ere, hizkuntza baten erabilera interakzio sistema hori inguratzen duten faktore ezberdinek baldintzatuko dute.
|