Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2015
‎6 Eta esango duzue, ikusten ez bada, nola jakin Kristo den, edo noiz den santua, edota haren Ama txit aintzatsua. Hori ez du jakingo arimak esaten, ezta ezin du ulertu nola ulertzen duen ere, baina ziurtasun oso osoaz daki. Jauna bada, hitz egiten duenean, errazago dela ematen du; baina santua denean, hitzik egiten ez baitu, eta Jaunak han arima hari lagun egiteko jarri duela baitirudi, gehiago harritzekoa da.
‎–Ez dugu guk sugarria jartzen, baizik eta badirudi sua jadanik pizturik dagoelarik, bat batean suaren barrura botatzen gaituztela erre gaitezen. ?, batzuetan gezi bat sartzen dute, ordea, erraien eta bihotzaren muin muinean, eta arimak ez daki zer duen ezta zer nahi duen ere?. –Bihotz zulatzearen deskripzio ezaguna dator gero (13 zenb.).
‎2 Hemen lor dezakegunaren eta are esanda geratu diren gozotasunen ondoan, guztiz bestelakoa da, eta askotan pertsona bera axolagabe eta gogoa Jainkoagan izan gabe dagoelarik, Haren Maiestateak iratzarri egiten du, arin arin igarotzen den kometa baten antzera, edota trumoi baten antzera, burrunbarik entzuten ez bada ere; hala ere, arimak garbi jakiten du Jainkoak dei egin diona, eta hain garbi jakin ere, non, batzuetan, batez ere hasieran, ikarak hartu eta are kexarazten baitio, minik ematen ez diona izan arren. Era gozo gozoan zauritua dela konturatzen da, baina ez du igartzen nola ezta nork zauritu duen ere; baina ongi daki gauza zoragarria dela eta ez luke nahi egundo ere zauri hartatik sendatua izaterik. Maitasun hitzez, are kanpoko hitzez, kexatzen zitzaion bere Senarrari, beste gauzarik ezin zuen eta; izan ere, badaki bertan dela, baina honek ez du bere burua agertu nahi hartaz gozatzen uzteko eran.
‎Ez dugu guk sugarria jartzen, baizik eta badirudi sua jadanik pizturik dagoelarik, bat batean suaren barrura botatzen gaituztela erre gaitezen. Arimak ez du ahaleginik egiten Jaunaren absentziaren zauri honek min eman dezan; batzuetan gezi bat sartzen dute, ordea, erraien eta bihotzaren muin muinean, eta arimak ez daki zer duen ezta zer nahi duen ere. Argi ikusten du maite duela Jainkoa, eta geziak eztenean belarra zekarrela dirudi Jaun honen maitasunagatik bere burua gorrotatzeko, eta poz pozik galduko luke bizia Harengatik.
‎Nik ez dakit beste zer hitz erabili, ezta nola esan eta adierazi ere, ezta arimak ez daki orduan zer egin; bada, ez daki hitz egin behar duen, ez isilik egon behar duen, ezta barre edo negar egin behar duen ere. Zentzugabekeria aintzatsua da, zoramen zerutarra, egiazko jakinduria ikasten dena, eta arimak gozatzen duen era guztiz atsegingarria.
‎Hemen ez dago horrelako ezer, bestela baizik: kanpoko ez barruko hitzik gabe argi argi ulertzen du arimak nor den, eta zein aldetan dagoen, eta batzuetan baita zer esan nahi duen ere. Nondik eta nola ez daki; baina horrelaxe gertatzen da, eta hark irauten duena ezin du alde batera utzi; eta kentzen denean, lehen bezala irudikatu nahi izan arren, alferrik da, irudikapena delako hau eta ez presentzia, hau ez baitago haren esku; eta honela dira naturaz gaindiko gauzak.
‎6 Ahalmen guztien bat egitea denean, oso bestelakoa da, ezin duelako ezertan jardun; adimena izutua bezala dagoelako; borondateak, berriz, ulertu baino gehiago maitatu egiten du, baina ez daki maitatzen duen, ezta zer egiten duen ere, esateko eran; oroimenik ez dago batere, nire iritziz, ezta pentsamendurik ere, eta une hartan zentzumenak ere ez daude itzarrik, gozatzen duen hartan arima hobeki okupatzearren, galdu zituenaren antzera baizik; nire iritziz, zentzumenak galdu egiten dira une labur hartarako. Laster batean igarotzen da.
‎Etxe honen, Granadakoaren eta PeƱuelakoaren artean, hirurogeita hamarretik gora daudela entzun dudala uste dut. Nik ez dakit zer izango den guzti hauetaz ezta orain jendeak zer pentsatuko duen ere, haiek duten izen ona kontuan izanik; beharbada, guztiok ordaindu dugula; izan ere, erregearen aurrean oso izen ona dute; artzapezpikuak, berriz, dio berauek direla fraideak soilik. Orain, erreformatik irtetea (berorren jauntasunak haietakorik nahi ez duelako), sinets biezat, berorren jauntasunak arrazoi osoa badu ere, ez du hala emango.
‎Hainbeste ibili denez gero, hotzeria ez ote den izango etorri zait burura. Esan biezat berorren agurgarritasunak nola dagoen, Jainkoarren, aita Miseriaren eskuz idatzia bada ere, kontentatuko naiz; esan biezat ezer behar duen ere; eta ez izan ezeren penarik, gauzak hobekien doazela dirudienean orain baino nahigabetuago egoten bainaiz ni. Badaki Jaunak beti nahi duela Haren Maiestateak komeni zaiguna egiten duela ikus dezagula.
‎Amodioa ezarri zuen nigan. Emazteak maitatzen badu behintzat, ez daki nola maitatzen duen, ezta ez du ulertzen zer maitatzen duen ere; hain goiko egoerara ekarri duen Erregeak dion maitasun handi handiak arima honen maitasuna bat egin behar du Berarekin, adimenak ulertzerik merezi ez duela, eta bi maitasun hauek maitasun bakar bihurtzen dira. Egiaz Jainkoaren maitasunarekin hain bat eginda egonik, nola atzeman dezake adimenak?
‎49 Honetan, oraingoz, gehiegizkoa balitz ere, uste dut nekez erremediatuko litzatekeela, orain dugun prelatua ez baita konturatzen ugari edo urri ematen dioten, ona edo txarra, eta ez dakit ulertzen duen ere, horretan ardura berezia jarri ezik.
‎Eta, beharbada, guztiok dakizue, baina etor daiteke norbait ez dakiena; horregatik, ez gaizki hartu hemen esatea. . Orain konturatu gaitezen nola doan aurrera gure Maisu ona eta nola hasten den bere Aita santuari gure alde eskatzen, eta ongi da konturatu gaitezen zer eskatzen duen ere.
‎arima oraindik titia hartzen duen haur bat bezala dago bere amaren bularrean dagoenean, eta amak, hark ahogozatzen ez duela, esnea botatzen dio ahora goza dezan. ...n ere, adimenak lanik hartu gabe borondatea maitatzen ari baita, eta Jaunak nahi du, pentsatu gabe, Berarekin dagoela kontura dadila eta irents dezala soilik Haren Maiestateak ahoan jartzen dion esnea eta har dezala atsegin gozotasun hartaz; jakin dezala Jauna ari ziola egiten mesede hura eta hartaz gozatzeaz goza dezala; baina ez dezala nahi izan nola gozatzen duen ulertzerik ezta zertaz gozatzen duen ere, une hartan bere buruaz ahaztu baizik, beraren ondoan dagoena ez baita ahaztuko hari komeni zaionaz. Izan ere, adimenarekin borrokatzera badoa hari parte eman eta berarekin ekartzeko, ezin du guztira egon; nahitaez utzi du ahotik esnea erortzen eta galdu egingo du jainkozko elikadura hura.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia