Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2001
‎aginteen arteko harremanetan Erdi Arokoelizak zuen papera eta gaur duena erkatzea interesatzen zitzaidan: Erdi Arokogizartearen irudi estatikoan elizak zuen zerikusia aztertu nahi nuen, besteak beste, gaurkoan zer nolako eragina duen ere ikusteko.
‎Elkarrizketa gehienetan, makinabat egin zizkidaten?, lehenago edo beranduago ateratzen zen gaia: beste emakumeidazle batzuekin parekatzen ninduten eta literaturaz ez ezik, emakumea izateakzein neurritan eragin duen ere galdetu izan didate. Komunikabideek arreta bereziaeskaini zidatela onartu beharra daukat, eta hori ezinbesteko faktorea da liburubaten arrakasta ziurtatzeko orduan.
2002
‎parte hartzea, etab. Hitz batez, irakasleei autonomia eman behar zaie berrikuntzarako eta ikerketarako portaerak gara ditzaten. Modu horretara irakasleakbere hutsuneak ikusteko aukera izango du, bai eta aurrera egiteko zertan formatubehar duen ere.
2006
‎Rothbart eta Derryberry k (1981), erreaktibitatean eta autorregulazioan dauden ezberdintasun indibidual gisa definitzen dute tenperamentua. Ezberdintasunhoriek gizabanakoak besteekin eta gertaeren aurrean nola erreakzionatzen duenadierazten dute, baita nork bere jokabidea nola erregulatzen duen ere. Beste hainbatautorek bezala, erreaktibitateak eta autorregulazioak sorburu konstituzionala dutenarren, heltze prozesuaren eta esperientziaren menpekoak direla pentsatzen duteautore hauek.
2007
‎Onartu behar da, ostera, gauzak ulertzekomodua aski aldatu dela. Gaur dugun jendartean hegemonia lortzerik dagoen zalantzan dugu, totalizazioak merezi duen ere bai. Aniztasunaren balioa aldarrikatzenden garai honetan (ez dago oso argi, berez balio ote den edo merkatuaren beharraden) kulturaren kontzeptua aldatu zaigu:
‎Eskuarki Goethe-k aiurri nazionala aipatu ohi du (Herder-ek bezalaxe), ez izpiritua. ...a bihurtzeko ahaleginetan hain zuzen, beste asko bezala bera ere espresio baten bila, Volkheit berba asmatu du (herritasuna Volksgeist izanez bukatuko duenaren aurresaioa inondik ere) 1057 Pedagogoak, dio, haurtasunari entzun behar dio, ez haurrari (haurrak, haurkeriak nahi ditu eta esaten ditu); eta legegileak herritasunari entzun behar dio, ez herriari (herriak, nahiaren nahiz, ez daki, zer nahi duen ere). Herritasunak, aldiz (hots, izpiritu nazional orokorrak, nabariki), «beti gauza bera dio, arrazoizkoa da, egonkorra, garbia eta egiazkoa(?).
2008
‎Epe laburreko oroimenak nola funtzionatzen duen ere bai.
2009
‎kidetasun sentimenduarekin lotzea ekarri du, eta gisa berean kontzientzia kolektiboaeta norberaren kontzientzia indibiduala lotzea, bai memoria eta identitatea ere (Nora, 2002). Frantziako kasua aitzindaria izan da Nora k «pasiozko memoria, memoria gatazkatsuaren, ia obsesiboaren aro» deskribatu duen honetan (ibid.), zeinak nazioarte mailan oihartzun nabarmenik izan duen ere.
‎Orain badakigu modulua instalatua dagoela, baina ez dakigu nola erabiltzen den, ezta zein funtzionalitate eskaintzen duen ere. Horretarako behar beharrezkoa da moduluaren dokumentazioa irakurtzea, komando lerrotik honako komando hau exekutatuz:
‎· Ez dago QoS bermatzerik. Ezin da jakin datagrama bat bere helburura ailegatuko den ala ez, ezta horretarako zenbat denbora duen ere. Sare hauei best effort sareak ere deitzen zaie (euskaraz, ahal den hoberena sareak).
‎Kriptografiak, konfidentzialtasunaz gain, mezua zifratu duenaren nortasuna ere berma dezake. Kriptografia simetrikoa erabilita, gako simetrikoa bi solaskideek beste inork ez duela ezagutzen bermatuta badago, jasotako mezua nork bidali duen ere bermatzen da. Era berean, kriptografia asimetrikoan, jasotakoa ongi deszifratzen badugu gure solaskidearen gako publikoarekin, ez dago zalantzarik:
2012
‎Desadostasunen ondoriozko ekintza zuzentzailea (k) zein izan d (ir) en adierazi litzateke, baita ekintza nork egin duen ere, egin izanaren adierazpenarekin batera (zer, noiz, nork).
2015
‎Lekukoen ahotsek hainbat posizio sozial irudikatzen dituzte, eta hain justu, kazetariaren edizioak zehazten du ahots horien posizio soziala bideoetako grafismoan: elkarrizketetan adierazi egiten da nork hitz egiten duen, eta baita zer posizio sozial duen ere.
‎Guztiak, broadcast audientziaren kasuan bezala, balizko ikusle edo kontsumitzaileak: Gazteako sare sozialen kudeatzaileak ezin du aurreikusi audientziako zein kidek irakurri, ikusi edo komentatuko dituen haren ekarpenak, ezta eginiko bidalketa edo txio jakin batek hartu emana bideratuko ote duen ere.
2019
‎Hiru eleberrietanproposatutako hiri espazioak desberdinak badira ere, horien azterketa oso baliagarria da idazleak hirianola bizi duen ohartzeko. Baina baita hiria irudikatzean zer intentzio duen ere, jakiteko zer asoziatzenduen espazio urbanoarekin eta sumatzeko hurrengo etapetan espazio hori noruntz garatuko duen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia