Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2008
‎Kultura autonomiak hiru osagai ditu, eta hizkuntza komunitate batek zer kultura autonomia duen neurtzeko, bere hizkuntza— eta kultura bizindarrarekin lotutako erakunde kultural eta sozialen barruan zenbaterainoko kontrola duen aztertu behar da. Kultura autonomia neurtzeko, bestalde, komunitate batek testuinguru soziopolitiko batean zer nolako autogobernua duen ere ikusi behar da, taldearen barruan zer hurbiltasun sozial dagoen eta taldeak zer legitimitate ideologiko duen kontuan hartuta. 2 irudian ikus daitekeen moduan, kontrol instituzionalak, hurbiltasun sozialak eta legitimitate ideologikoak elkarri eragiten diote, bai eta identitate kolektiboari ere, eta horrek kultura autonomia orokorra indartu edo ahuldu dezake.
2010
‎...ta hertsi horrek, eskualdetako hizkuntzak norbanakoaren mailara baztertzen zituen. irakurketa horrek oihartzun handia izan zuen eta ondorio garrantzitsu batzuk, horietarik lehena Frantziak gutuna berretsi ez duelako izan zena. ez ditugu hemen errepikatuko (ikus Coyos, Bat 70). halere oraiko ideologia ofiziala oinarritu du, nahiz europako erakundeen hizkunza gutxituei buruzko idelogiak eragina izan duen ere, beste norabidean, Frantziako eskualdetako hizkuntzen alde.
‎Jakina da arrazoizkoena agian hizkuntza nagusia erabiltzea izango zela. errazagoa izango zitzaigun denoi, denok erdaraz hitz egingo bagenu. baina orduan ez ginateke geu izango, geu izan nahi dugu ordea eta ez beste zerbait. gutxiengotua den hizkuntza batek esplikatu beharra izaten du bere izanaren zergatia, zergatik den azaldu behar du, arrazoitu. baina hizkuntza nagusi baten kasuan ez da sekula galdera hori egiten: ...ahulena duen hizkuntza erabiltzen duen hiztunari motibazioak eragiten dio hizkuntza hori erabiltzen jarraitzea. ez du erabiltzen hizkuntza gehiengoak hitz egiten duen hizkuntza delako, berezkoa duen hizkuntza —edo berezko egin duena— gorde nahi duelako baizik. hizkuntza gutxituari edo hil zorian dagoenari, balio gutxiago aitortu ohi zaio gizartean eta bizirik mantentzeak pena merezi ote duen ere galdetzen da. batzuen aldetik ukatu nahi den arren, euskarak badu bere errealitatea ordea. gu bagara, euskaraz bizi gera eta hala bizitzen jarraitu nahi dugu. garelako izaten jarraitu nahi dugu, bada errealitate bat eta hori gorde nahi dugu. gure zergatia ez da arrazoian oinarritzen, motibazioan baizik, borondatezkoa da, baina badu errealitatea. euskararen berreskurapenarekin euskararen errea...
2013
‎hizkuntzak etengabe aldatzen ari dira (ikus Mufwene 2001, 2008). Dena den, argi dago ezagutza motek eta hizkuntzen jabetze prozesuek, irudikapenen galbahetik pasatuta, asko baldintzatzen dutela nork erabiltzen duen zer eta norekin, bai eta erabilitako barietateak zer forma hartzen duen ere.
2014
‎Lan honetan, orain arte egindako jarrerei buruzko ikerlanetan garrantzi gehien izan duten aldagaiak aztertuko ditugu, sexua kontrol aldagaitzat hartuta. Ondoren zehazten da, aztertu beharreko aldagai bakoitzaren kasuan, zer eraikitze prozesu egin den galdeketako galderetatik abiatuta, bai eta zer motatakoa den eta zer tinkotasun maila duen ere:
2016
‎Hori ezin da, bistan da, kale neurketaz argitu. Solastalde horrek handik bost minutura zer hizkuntzatan egingo duen ere ez, askotan: segun laukoteak kalean norekin topo egiten duen, segun zer gairi heltzen dion, segun...
2017
‎Honetaz gain, gizarteak hitanoa nola ikusten duen ere hartu da kontutan eta hika euskal gizartean, euskaldunen aldetik, baztertua izan denaren ustea dago. Hau da, euskaldunek beraiek baztertu duten tratamendua dela hitanoa.
2019
‎Jokaera sozial baten zentzua aztertzen da, eta era berean, baita ikerketako aktoreek adierazteko duten modua ere. horregatik, errealitate bat deskribatu baino, horren arrazoietan sakontzen saiatzen da metodologia hau, eta jokabide zehatz batzuk ingurune sozialaren testuinguruan kokatzen ditu (Martinez et al. 2019, 10). horregatik, euskal musikari batzuek hizkuntza hautuaren inguruan dituzten arrazoiak aztertu nahi direnez, ikuspegi kualitatiboa da egokiena. helburua ez baita argazki bat osatzea, baizik eta hautu eta diskurtso horien atzean egon litezkeen gizarte argudioak aztertzea. hau kontutan hartuta, elkarrizketa erdi egituratuaren teknika erabili da. Izan ere, honen bidez informazioa nahiz elkarrizketatuak zer adierazten duen ere biltzen da (Ibid, 29). Gidoia erdi egituratua izaterakoan, jasotako erantzunak konparagarriak dira, baina era berean, erantzun batzuetan sakontzeko aukera ere eskaintzen du teknikak.
2021
‎Hiruek irauteko proposamen desberdinak egiten dituzte, eta gizarteak suposatzen dituen profil desberdinei erantzutea beharrezkoa da. Baina so egin dezagun, euskara irakasteak zer suposatzen duen ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia