Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2002
‎Ignacio abokatu famatua da eta tortura salaketapean dauden guardia zibil batzuen defentsa egiten ari da. Bigarren planoan, Ignaciok igorritako polizia nobela transkribatzen da, zeinean ama batek hilketa basatiak egiten dituen, bere semearekin hitz egiten duen emakume oro akabatuz.
‎Bakardadera eraman duen iragan batetik askatzeko erabakia hartu duen emakumea dugu Irene. Harreman afektiboetan ere, Andonirekikoetan, esaterako, berataz ahaztu direla iruditzen zaio, bere irrika eta ilusioez ahaztu direla.
2017
‎Hori guztia dago sinbolizatuta Parisko hotelean galdutako nobela istorioaren amaieran berreskuratzean Juan Martinek egindako hausnarketan. Nobela horretan ere protagonistak desio duen emakumeari ohar bat bidaltzen dio, hitzez hitz Eugeniari idatziriko ohar berbera baita. Inkontzienteak eginiko azpilana dela medio, Juan Martinek zeharo ahaztuta zeukan pasartea, bazekien-eta ohartuki onartu nahi ez bazuen ere maitasun adierazpen modura arrunkeria handi samarra zela.
2019
‎Orduan, Faustinok Loreren senarra hiltzeko erabakia hartzen du, baina ahalegina egiten duen arren, ez du lortzen. Berak maite duen emakumea salbatzeko ekintza heroiko bat egin nahi du eta autoan Cesarrekin doanean, istripua probokatzen du biak hiltzeko (484). Esaten dio:
‎Amaitzeko, egilearen idazlanen inguruan egin diren irakurketa soziopolitikoen emaitzari ere erreferentzia egin behar zaio. Izan ere, Saizarbitoriak 1995eko testuinguru soziopolitikoan bere belaunaldikoen esperientzia irudikatu bazuen" heziketa sentimentala berunezko urteetan" idatziz (Garzia 2011: 19), hamazazpi urte geroagoko Martutenen, heziketa hura gainditu eta hazkuntza pertsonalean aurrera egitea hautatu duen emakume baten bilakaeraren lekuko egiten gaitu. Modu horretan, Juliak eta IƱaki Abaituak, nork bere aldetik, hurrengo belaunaldiari gatazkaren errelatoa nola transmititu dioten irudikatzen dute.
‎Protagonista den Mirenek emango dio hasiera protagonista profil berri bati: Martuteneko Juliak eta Lili eta biokeko Lorek bezala, bikotekide sufriarazlea uztea erabakitzen duen emakume ereduari, hain zuzen ere. Horien artean, Martuteneko Julia da garrantzia gehien duena, eta Hamaika pausoko Juliaren gatazkei (maitasunezko nahiz identitarioei) irteera ematea lortuko duen protagonista femenino azpimarragarria.
‎Zein dira Beltranen arazoak? Maite duen pertsona urrundu duela beragandik ohorearen izenean eta ez dela maite duen emakumea barkatzeko gai. Antzerakoa da orain Senarraren egoera, ohoreari dagokion" betebeharra" burutu du, baina menperatzen zuen andrearen kontrol lanaz aparte ez dio munduan beste ezerk axola.
‎Orduan, desolazioa transmititzen dutela aipatu ondoren, esaten du Florak besoak astinduz hitz egiten duela eta azkenean esku bat bihotzean jartzen duela, Estatu Batuetako lehendakariek himnoa entzuten dutenean bezala (187). Momentu oso gogorra bizi du narratzaileak, maite duen emakumea desleiala izan zaiolako eta maitalearekin hitz egiten ari dela ikustean, Flora triste dagoela ikusten du. Hau da, Florarentzat garrantzitsua izan da Adolforekin izan duen harremana eta horrek sorrarazten dion ezinegonaren aurrean, tentsio hori lausotzeko, konparazio umoretsu bat egiten du.
‎...atazkatsu eta pertsonaia neurotiko obsesiboen maitatu ezinaren dramaren harira, iradokizun interesgarriak aurkitu badira ere, uste dugu ez dela behar bezainbeste azpimarratu eta aztertu Saizarbitoriaren unibertso literarioan harreman horietan emakumeari esleituriko profilak, eta ez direla behar bezainbeste seinalatu pertsonaia femeninoengan protagonista maskulinoek duten eragina, eta nola agertzen duen emakumeen agentziak eta autonomiak soilik lagunduko duela gizarte patriarkalak hain sendo finkatutako bikote harreman erromantikoaren toxikotasunetik urruntzen.
‎Bere sentsibilitatearen adierazle nabarmenena den musika zaletasuna eta komunikazio estetikoa ere abandonatu egin ditu, etsimenduz. Adolfok Florari idatzitako postal bat aurkitzen duenean, Senarrak ez du uste Flora inolaz ere beste norbaitekin egon daitekeenik, ez zaio burutik pasatzen berak horrelakorik egin dezakeenik, hain baztertua eta abandonatua du, ezen ez duen emakume burujabe gisa ikusten. Behin eta berriro errepikatzen du eleberrian zehar ez zuela uste Florak sekula huts egingo zionik.
‎Alboan duen emakumearen sentimenduak ez zaizkio axola.
‎" Maitarien arnoa" (1956) izenekoan gai berari jarraitzen dio, senar hiltzaileak ondoren biziko duen gau delirantearen eldarniozko egoera azaltzen baitu. Bestalde, bada hirugarren narrazio bat" Eresi kantari" (1960) ipuina, arestian aipaturiko baladetako bat kantatzen duen emakume bat da protagonista, eresiko maitale mendekatzaileak bezala, etxeko jauna pozoiz hil nahi du, alargun aberatsa izateko. Azkenik," Gauaz parke batean" (1963) ipuinean, herriko parkean krimen bat gertatzear dago ilunabarrean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia