2000
|
|
Beraz, hizkuntzak, eta, ondorioz, hezkuntza sisteman duen presentziak?, aparteko protagonismoa du, Estatuak Estatu Nazioa eta honek beharrezkoa
|
duen
diskurtso ideologikoa eraikitzeari ekiten dionean. Eta zer gertatzen da Estatu nazioei aurre egiten dieten beste nazionalismoekin?
|
2004
|
|
– Kooperatibetan gatazkak direnik ezkutatu edo minimizatzen
|
duen
diskurtsoa edo ideologia, elementu desmotibatzaile moduan.
|
2005
|
|
«Sentiberatasun bereziaz jokatuko du El Mundok gutxiengoeneskubideen aurrean. (...) Ez dugu amore emango giza eskubideak, askatasunpublikoak(...) gutxiengoen iritzien errespetua ukituko dituen ezeren aurrean»23.Horrek, a priori, Alardearen gatazkaz
|
duen
diskurtsoa marka lezake. Gero ikusikodugu hori hola denetz.
|
2007
|
|
(soilik, egoera natural baten ondorio negatiboak). Pribazioa eta bazterketa salatzen
|
duen
diskurtsoak ikusmen berri bat eskaintzen dio hainbatjenderi, eta lokarri berri bat erakutsi: gizarte identitate bat eraikiz.
|
|
izango. Esaterako: emakumeen bazterketa salatzen
|
duen
diskurtsoa emakumeek sinetsi behardute aurrenekoz, beraiek erabili behar dute beren egoeraren kontu emateko (hau gertatzen zait emakumea naizelako eta emakumea izatea ez da nire, arazo, edo, ezaugarri oker?
|
|
Zein da diskurtso hori? Eremuan bertan hegemonia lortu
|
duen
diskurtsoa. Izenik eman behar eta,, ni euskal herritarraren diskurtsoa?
|
|
Bestelako egoera batean: kendu euskalduntasunapolitizatzen
|
duen
diskurtsoa eta euskara hizkuntz marjinatu eta duintasunik etagizarte proiekziorik gabekoa izango genuke, Modernitatean inolako politizatze edonazionaltze prozesurik izan ez duten hizkuntzetan beste bat, hain zuzen. Kendu, bestetik, gabezi egoera, herri euskaldunetan dagoen egoera zabaldu Euskal Herriosora, diglosia desagerrarazi gizarte osoan, eta diskurtso hori indarrik gabegeratuko litzaiguke.
|
|
Horiek horrela, laburrean esanda, hona zer den erretorikaren artea: interes orokorraren gaineko konbentzimendu publikoa bilatzen
|
duen
diskurtso etikoa.
|
2010
|
|
143)? egiten
|
duen
diskurtsotik (diskurtsokultural eta identitarioa izanik, gizartearen paradigman aldaketa sakonak, erradikalak, planteatzen dituena) jasoko dituzte baliabide ideazionalak, mobilizatzekogai diren ideia indartsuak, indar ideiak.
|
|
Distantziak murrizteko eta mugak lausotzeko esparru egokitzat globalizazioa aurkeztenduen ikuspegiaren aurrean eta merkatu globalen aurrean makurtu beharra dagoelaerrepikatzen
|
duen
diskurtsoari erantzun nahirik, posizio kritikoak plazaratzen dira, ekitatea aurkeztuz gizarte global bat eraikitzeko beharrezko erreferentzia gisa. Izan ere, batetik merkatuek ez dute beti modu berean jokatzen eta jokabide aldakorra duteezarritako esparru instituzionalaren arabera.
|
2012
|
|
merkatuak globalak izatenhasi eta ekonomia mundializatu egin zen, eta erregimen postfordista hedatu zenorduan. Erregimen hori txalotzen
|
duen
diskurtsoak kalitate zirkuluetako langile autoeratu eta kreatiboak goraipatzen dituen arren, errealitatea oso bestelakoa da: lanindarraren dualizazio ikaragarria gertatu baitzen.
|
|
Indigenek «errudun sentimendua» eta erromantizismoa bultzatu egingo dituzte, laguntza eta mota guzietako bitartekoak eskuratu nahian. Anayak (1991) azpimarratu egiten du herri indigenen nazio izaera azpimarratzen
|
duen
diskurtsoaren garrantzia. Diskurtso horren arabera, nazio izate horri dagozkion eskubideak onartu behar zaizkio eta gaur egun bizi duten egoeragatik ordainak zor.
|
|
Marko honetan zientzia eta OJren inguruko elkarlana eman daiteke eta zibilizazio bientzat onuragarria den kontribuzioak lortzeko bidea zabaldu (Shahidullah, 2007). Horrela etnoiraupena eta autosufizientzia bultza daitezke eta zientzia eta beste tradizioen arteko kidetza ukatzen
|
duen
diskurtsoari alternatiba eskaini (Arregi, 2006).
|
2014
|
|
Ez dugu Esnalen sailkapeneko ez zeraez ba metadiskurtsiborik atzeman. Egia esan, batzuetan duda egin dugu zenbaterainoden ya metadiskurtsiboa hiztunak berariaz adierazten
|
duen
diskurtsoa antolatzekoasmoaren ispilua, nolabait beste testu mota batzuetan puntuazio markek betedezaketen eginkizunaren parekoa?, eta noiz modalitate deontikoaren adierazlea (beste hiztunak esan duena ontzat ematen duela adieraztekoa).
|
|
pasio, objektu, kontzientziarikez, pasibotasun, lotura, feminitate eta abarrekin. Hemen hartzen du lekua logikazapaltzaile eta inperialista orotan agertzen den «berdintasuna desberdintasunean»babesten
|
duen
diskurtso arriskutsuak. Berdintasuna deituriko horretan, berdintasunfaltsu horren babesean, direnik eta diskriminazio molde muturrekoenak ezartzenbaititu kasuan kasuko (sexuzko, arrazazko, sinesmeneko...) desberdintasun«natural»aren izenean.
|
2019
|
|
Amurizagana itzulita, bertsoetan
|
duen
diskurtsoa aztertzean, lehenik eta behin euskararenaldeko borrokan bi subjektu bereizten ditu: euskaldunak eta euskaldun gai direnak.
|