Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2000
‎Beraz, hizkuntzak, eta, ondorioz, hezkuntza sisteman duen presentziak?, aparteko protagonismoa du, Estatuak Estatu Nazioa eta honek beharrezkoa duen diskurtso ideologikoa eraikitzeari ekiten dionean. Eta zer gertatzen da Estatu nazioei aurre egiten dieten beste nazionalismoekin?
2004
‎– Kooperatibetan gatazkak direnik ezkutatu edo minimizatzen duen diskurtsoa edo ideologia, elementu desmotibatzaile moduan.
2005
‎«Sentiberatasun bereziaz jokatuko du El Mundok gutxiengoeneskubideen aurrean. (...) Ez dugu amore emango giza eskubideak, askatasunpublikoak(...) gutxiengoen iritzien errespetua ukituko dituen ezeren aurrean»23.Horrek, a priori, Alardearen gatazkaz duen diskurtsoa marka lezake. Gero ikusikodugu hori hola denetz.
2007
‎(soilik, egoera natural baten ondorio negatiboak). Pribazioa eta bazterketa salatzen duen diskurtsoak ikusmen berri bat eskaintzen dio hainbatjenderi, eta lokarri berri bat erakutsi: gizarte identitate bat eraikiz.
‎izango. Esaterako: emakumeen bazterketa salatzen duen diskurtsoa emakumeek sinetsi behardute aurrenekoz, beraiek erabili behar dute beren egoeraren kontu emateko (hau gertatzen zait emakumea naizelako eta emakumea izatea ez da nire, arazo, edo, ezaugarri oker?
‎Zein da diskurtso hori? Eremuan bertan hegemonia lortu duen diskurtsoa. Izenik eman behar eta,, ni euskal herritarraren diskurtsoa?
‎Bestelako egoera batean: kendu euskalduntasunapolitizatzen duen diskurtsoa eta euskara hizkuntz marjinatu eta duintasunik etagizarte proiekziorik gabekoa izango genuke, Modernitatean inolako politizatze edonazionaltze prozesurik izan ez duten hizkuntzetan beste bat, hain zuzen. Kendu, bestetik, gabezi egoera, herri euskaldunetan dagoen egoera zabaldu Euskal Herriosora, diglosia desagerrarazi gizarte osoan, eta diskurtso hori indarrik gabegeratuko litzaiguke.
‎Horiek horrela, laburrean esanda, hona zer den erretorikaren artea: interes orokorraren gaineko konbentzimendu publikoa bilatzen duen diskurtso etikoa.
2010
‎143)? egiten duen diskurtsotik (diskurtsokultural eta identitarioa izanik, gizartearen paradigman aldaketa sakonak, erradikalak, planteatzen dituena) jasoko dituzte baliabide ideazionalak, mobilizatzekogai diren ideia indartsuak, indar ideiak.
‎Distantziak murrizteko eta mugak lausotzeko esparru egokitzat globalizazioa aurkeztenduen ikuspegiaren aurrean eta merkatu globalen aurrean makurtu beharra dagoelaerrepikatzen duen diskurtsoari erantzun nahirik, posizio kritikoak plazaratzen dira, ekitatea aurkeztuz gizarte global bat eraikitzeko beharrezko erreferentzia gisa. Izan ere, batetik merkatuek ez dute beti modu berean jokatzen eta jokabide aldakorra duteezarritako esparru instituzionalaren arabera.
2012
‎merkatuak globalak izatenhasi eta ekonomia mundializatu egin zen, eta erregimen postfordista hedatu zenorduan. Erregimen hori txalotzen duen diskurtsoak kalitate zirkuluetako langile autoeratu eta kreatiboak goraipatzen dituen arren, errealitatea oso bestelakoa da: lanindarraren dualizazio ikaragarria gertatu baitzen.
‎Indigenek «errudun sentimendua» eta erromantizismoa bultzatu egingo dituzte, laguntza eta mota guzietako bitartekoak eskuratu nahian. Anayak (1991) azpimarratu egiten du herri indigenen nazio izaera azpimarratzen duen diskurtsoaren garrantzia. Diskurtso horren arabera, nazio izate horri dagozkion eskubideak onartu behar zaizkio eta gaur egun bizi duten egoeragatik ordainak zor.
‎Marko honetan zientzia eta OJren inguruko elkarlana eman daiteke eta zibilizazio bientzat onuragarria den kontribuzioak lortzeko bidea zabaldu (Shahidullah, 2007). Horrela etnoiraupena eta autosufizientzia bultza daitezke eta zientzia eta beste tradizioen arteko kidetza ukatzen duen diskurtsoari alternatiba eskaini (Arregi, 2006).
2014
‎Ez dugu Esnalen sailkapeneko ez zeraez ba metadiskurtsiborik atzeman. Egia esan, batzuetan duda egin dugu zenbaterainoden ya metadiskurtsiboa hiztunak berariaz adierazten duen diskurtsoa antolatzekoasmoaren ispilua, nolabait beste testu mota batzuetan puntuazio markek betedezaketen eginkizunaren parekoa?, eta noiz modalitate deontikoaren adierazlea (beste hiztunak esan duena ontzat ematen duela adieraztekoa).
‎pasio, objektu, kontzientziarikez, pasibotasun, lotura, feminitate eta abarrekin. Hemen hartzen du lekua logikazapaltzaile eta inperialista orotan agertzen den «berdintasuna desberdintasunean»babesten duen diskurtso arriskutsuak. Berdintasuna deituriko horretan, berdintasunfaltsu horren babesean, direnik eta diskriminazio molde muturrekoenak ezartzenbaititu kasuan kasuko (sexuzko, arrazazko, sinesmeneko...) desberdintasun«natural»aren izenean.
2019
‎Amurizagana itzulita, bertsoetan duen diskurtsoa aztertzean, lehenik eta behin euskararenaldeko borrokan bi subjektu bereizten ditu: euskaldunak eta euskaldun gai direnak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia