Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 780

2000
‎Atentatuak berak baino min gehiago eragin du erreakzio horrek Madrilen, eta horrek, berriro, Madril ernegatzen duen bidea zein den erakusten du: abertzaleen arteko aliantza.
‎Ez EAJn ezta abertzaleen artean ere, ez dago beldurrik hartutako bideaz. Duela 104 urtez geroztik euskaldunen aberri bakarra Euskadi dela aldarrikatzen duen alderdi honek bere burua argi dauka eta oraingo honetan hartu duen bidea, euskaldunen aberri bakarra Euskadi izateko beste urrats bat da.
‎Bertaratu eta Padre Basabe, Javier Echevarria edo Bilbao kaleak topatuko ditu. Peru Zaballo polikiroldegia iragartzen duen bide seinalea ikusiko du edota Ocharan gaztelurako bidea erakusten duena. Modas Iturriaga irakurriko du denda baten atean, Almacenes Aguirre beste batean.
‎Hegoaldeak ezagutzen duen enfrentamentua ez baitzen honera ekarri nahi eta zatiketaren arriskua ere hor baita. ABk hartu duen bidea zentzuzkoena da. Iparraldean politika egin nahi duen mugimendu honentzat arriskua hausturan baitzen.
‎Azken aldiko bertsolaritzak hartu duen bideak hiru aspektu ditu eredugarri izan litezkeenak: bata lehen esan dudan ideologien elkarbizitza, bestea homologazio eta dikotomia horien gainditzea (lokalista pobre ustekoa, unibertsal aberats ustekoa), eta hirugarrena kulturgintza eredua.
‎Horrekin lotuta dago nazioartekotasunaren kontua. Une honetan elkarteak egin duen bidearekin, nazioartekotasuna planteatzea tokatzen da. Eduki ditugun esperientzia gutxi horiek oso onak izan dira, zer ikasia ere badugu; eta bestetik, antolakuntza maila aldetik seguruenik munduan egokienak izango gara horrelako kontinente arteko topagune izateko.
‎...dagokigu, zeren egia da konturatu gabe inguruko errealitatea antzemateko komunikabide jale irensle hutsak bihurtzeko joera gaixotia dugula, egia ere eskura ditugun baliabide guztiak erabili behar ditugula (hedabideak barne) baina ez da estatista bat izan behar jakiteko ez eremu horretan, ez aritmetika parlamentarioan, ez epaitegitan ez dugula borroka hau irabaziko (eta bakoitzak jorra dezala nahi duen bidea noski, errespetu osoz gainera!).
‎Egungo zientziagintzan hizkuntzak duen garrantzia aipatu da aurreko ataletan; egia da, nekez aurki daitekeela beste gairik gaur egungo zientziagintzaren sorreran etagarapenean horren eragin handia izan duenik, nagusiki gizarte zientzietan. Bainaazaldu den ikusmira zabala eta heterogeneoa beharrezkoa bada ere, horren ondoankomeni da, era berean, horren guztiaren lotura erraza egingo duen bideren bat proposatzea. Erabil daitezkeen bideen arteko bat,, komunikazio?
‎Larrea eta bide nagusia ezkerretara utzita, pago batzuen ondotik igaro eta gero sastrakadia zeharkatzen duen bidea zigi zagan jaisten hasten da, zailtasunik gabe Paules auzora heltzeko.
2001
‎Iraultzaileago eta konprometituagoa iruditzen zait musikari bat, nahiz eta bere hitzetan ezer ez esan, pertsona gisa hartzen duen bideagatik. Jende asko zenbait eslogan abesten aritzen da baina, benetan bere egunerokotasunean ezer ere egiten ez badute, hauen bidea okerragoa da.
‎Guztien artean pertsonaiek jokatuko duten nortasun eta izaera erabakitzen dute eta egunero biltzen dira kapitulu bakoitza antolatu asmoz. Gidoilariek telesailak jarraituko duen bidea erabakitzen dute baina elkarrizketak egiten dituzten idazle ezkutuek mamia zehazteari ekiten diote. Talde lana da, irudimen bizidunek elkarrekin aritu behar dute, emaitza borobila izan dadin.
‎Munduko ipuinik onena entzutea nahi luke, eta Itziarrek idatzitakoak izugarri gustatzen zaizkionez, hura bahitu eta munduko ipuinik onena kontatu artean bere etxean gordeta edukitzea baino ez zaio bururatu. Idazlea laster ohartuko da gizon ero horri kontatzen dizkion ipuinetan agertuko zaiola heriotzera edo askatasunera eramango duen bidea.
‎Trafikoa bideratzeko barne sare batez ari dira:" Hegoaldean, Gipuzkoako lurraldearen zeharkakotasunak lehentasuna duen bide sarea eratuko da eta, Iparraldean aldiz, luzetarako egitura indartuko da. Biak, alde batetik, Donostiako 2 Zinturoian oinarritzen dira eta bestetik, autobidearen zenbait zati berritan, hain zuzen, Bidasoaren alde bietan kokatuak, aspaldiko neurriz kanpoko azpiegitura dentsitatea txikituz".
‎fokoaren etengabeko mugimendua. Beste artikulu batean Fokalizazioak nobela honetan duen tratamendu eta arazoez hitz egin badugu ere10, esan dezagun artikulu haren ondorio gisara, eduki narratiboekiko autoreak markatzen duen distantzia narratiboa dela nobela honen interpretazioa irakurleon esku jartzen duen bide nagusia.
‎Eta betekizun horretan poesiak bere bideak ditu: metafora, munduan den guztiaren banaketa orotaz hitz egiten duen bidea; sentimenduaren tartea eta unibertsoaren hedapena bat direla uste duen joera da metafora. Hizkuntza artegatu egiten du poesiak, oihartzunez beterik, intimitatea bilatzen duena da poesia.
‎Gimferrer ek poesia sozialetik ihes egiteko hartu zuen bidea estetizismoarena izan zela; surrealismoaren eta irudien pilaketaren joera han zegoen, nahi bada, abangoardia baten agerpena, baina erromantizismo eta estetizismoarekin hitzarmena egiten zuena. Atxagak ez du literaturaren irudi literarioegia maite; abangoardia da poesia sozialarekin etena sortzeko aukeratzen duen bidea. Dadaismoan oinarritutakoa, surrealismoa ere onartzen duena, baina estetizismoaren bidea aukeratu beharrean, eguneroko hitz arrunt eta ironikoen ildoa jorratu du zuzenean.
‎Honez gero, 60ko hamarkadatik hona euskalkulturak, literaturak, bereziki? egin duen bidea ikusita, ez da duda handirikizaten ahal nor/ zer atera den garaile.
‎jaultzitzea proposatu du (ikus Tobar Arbulu, 1999, 10 kapitulua), bancor hori ibilgailuzko moneta soil modura hartuz. Edonola ere, etorkizun hurbilean ez dirudi NMFa Schmitt-ek proposatu duen bidetik abiatuko denik. Hortaz, herrialde bakoitzak bere erreforma egin du, hurrengo kapituluan ikusiko den ildotik.
‎V. Lojak argitara zuen Linguistikaren historiatik hartu dudan pasartea eskaintzen diot irakurleari, gai horietan nola pentsatu behar duen jakin dezan, Marx, Engels eta Leninen ondorengo zuzen izan nahi badu. Hizkuntza, besteak beste," herriak eta nazioak dituen ezaugarririk nagusienetakoa" omen da, eta" kultura batek bere burua adierazteko eta mamitzeko duen bidea", bestetik. Beste zenbaitek ere ez genuke gehiagorik esango.
‎Nork uka diezaioke bai Zaitegiri bai beste edozein euskaltzaleri barrenak agintzen dion bidetik ibiltzeko eskua? Besterik da, oso besterik gainera, idazlea kritikapean egotea, baina, kritikak errurik egotzi nahi badio, begiz jo duen bidean zuzen ez dabilelako egotzi behar dio: gaia, saila edo arloa idazleak berak hautatzen du eta egin gogo eta uste zuenaren arabera hartu behar zaizkio neurriak haren lanari.
‎Lur Entziklopediaren arduraduna den Josu Zabaletaren erantzun minduaren ardatz nagusienetako bat historialari euskaldunen gaitasun eza izango litzateke. Historialariok eta, oro har, unibertsitateko irakasle euskaldunok ez dakigu euskara nahikoa, eta horrek behartu du Lur hartu duen bidea hartzera: azken finean," itzultzaile prestamenik ez duenak, oro har, egin behar diren salbuespen guztiak(...) eginda, itzuli egiten du, gaizki itzuli ordea, eta antz ematen zaio.
‎Sarasolaren Euskara batuaren ajeak eta zuazoren Euskara ren sendabelarrak ildo bereko gogoetak dira: euskarak urteotan egin duen bidean agertzen diren gabeziak eta arriskuak biok dituzte kezka eta hizpide.
‎Gizarteko maila ezberdin etan (norbere lanbide, denda edo zerbitzuan, enpresa, fabrika eta bulegoetan, administrazio irakaskuntzan, politika munduan...) ideologiaren arabera aitortzen dugunarekinkontsekuente izateko konpromisoa lortu behar dugu, hizkuntz politika aktiboagoa bultzatuz (aski inkesta egin dira orain arte ere; garaia dugu kanpaina eraginkor eta zabala antolatzen hasteko, behingoz!). Ene ustez, emakumeen eskubide eta berdintasunaren alde Emakundek hartu duen bidea egiaz imitagarria dukegu euskarari dagokionez.
‎Zerbaiti bizirik irauteko duen bidea
2002
‎Maiatzaren 13ko hauteskundeetan eman ziren emaitzekin egoera soziala apur bat gozatu zen. Bazirudien etapa berri bat zabalduko zela, baina, berriz ere, mutur batekoen zein bestekoen betiko erasoek politika berezko duen bidetik joatea oztopatzen dute zeharo. Hau da, aldian aldian, argia piztu eta itzaltzen da, erasoaldiek hor jarraitzen dute, ez, agian, iazko maiatzaren aurretik bezala, baina PPk planteatu duen Alderdi Politikoen Legeak orduko eszenatokira eramango gaitu.
‎Testuinguru horretan, nola baloratzen duzue iazko maiatzaren 13tik hona Ibarretxek zuzendutako Jaurlaritzak egin duen bidea?
‎" Egunero egunero erronka berriei heltzen diegu euskarazko irakaskuntzaren zabaltze eta sendotze bidean". Hari beretik tira eginez, Armentia ikastolak orain arte egin duen bidean euskara eta euskal kultura beti presente egon dira, «horretarako dauden traben gainetik pasatuz eta gure bidea eginez". Antolatzaileen ustez," garbi daukagu ikastola bere osotasunean eratu behar dugula, hau da, ezartzeko falta zaigun etapa DBH ahal den modu egokienean martxan ipini behar dugula euskal irakaskuntzari gure ekarpena egiteko».
‎Lehena," euskara batua" rena dugu. Inork ez du ukatuko euskara batuak azken 30 urte honetan egin duen bideak, malkartsua izanik ere, uzta joria eman duela. Euskal Herrian gaindi administrazioan, hezkuntzan eta komunikabideetan ezarri da (ezarpen mailak gorabehera).
‎Garai hartakoa du, orobat, Euskomunia ala Zoroastroren artalde (autore editore, 1977) ipuinliburua, bere orrietan Izokiaren jauzia eleberri laburra daramana. Alabaina, Nafarroako azken mariskala (Txalaparta, 1991) lanarekin genero dramatikoan saio bat egin ondoren, eleberrigintzan egin duen bideak izan du jarraitzaile gehien euskal irakurleen artean.
‎Bere lan esparrua Lehen Mailako Hezkuntzara bideratu zuen, euskararen eta euskarazko hezkuntza bultzatuz. Joan Mari Torraldaik onartzenzuenez, «uste dut(...) eraman duen bideak irakaskuntzaren normalizapeneanfruiturik emango duela»11.
‎Beste aldetik, eta hezkuntza sistemaren erreformaren esparruan, unibertsitatearen eta goi mailako lanbide heziketarako zentroen arteko erlazio estuagoasustatu behar da. Horrela, goi mailako lanbide heziketaren balioespen sozialagoratu egingo da, eta, alor teknologikoan bereziki, ikasketa unibertsitarioetarakosarbide gisa duen bide egoki modura balioetsiko da. Esan bezala, ikasketenaukeraketan izango du eragina.
‎Hori dela eta, kultura eta hizkuntza nagusiaren eta menperatuaren artean lekututa dagoen kultur sortzaile elebidunaren (etakulturbidunaren?) lana nekeza egiten da gurean, sarritan hizkuntza eta kulturarekiko jarrera eta bizipen anbiguoz josia, askotan kontraesanez eta frustrazioz betea.Errealitate horren egiaztapenetik ondorioztatzen da gure gogoetaren tonuaren gazi gozoa ere. EIRE elkartearen asmoak iragartzen duen bidetik, intelligentsiaakademikoaren premia azpimarratzea izan da komunikazio honen helburua, aldebatetik; bestetik, oraingo baldintzetan, asmo hori burutzeko dauden mugak agerianuztea. Lehenengo helburua lortzea, euskal intelligentsia akademikoatrinkotzea?
‎Eta zein izango da metodorik nagusienaeta aproposena alderdi subjektibo horiek ikertu ahal izateko? Hausnarketa teorikohonetan, dudarik gabe, erantzun edo proposamen bat utziko dizuet; hauxe da: metodo biografikoa ez dugu erabili behar ospe handiko pertsonaien bizitzetanguztiz ezagunak diren alderdi komun batzuk berraurkitzeko, baizik eta, biografiaren bidez, guztiz subjektiboak diren gizon hauen ideiak eta portaerak azaleratzeko.Gure ustez, horixe izan behar da biografiak jarraitu behar duen bidea.
‎2002ko Aurrekontuen Akonpainamendu Legea izan da Gobernuak aukeratu duen bidea gizarte prestazio batzuk kontrolatzeko neurri berriak sartzeko, iruzur kasu oso zehatzak saihesteko. Garrantzitsuena aldi baterako kontratuak irauten duen bitartean LEIn (gaixotasunagatiko bajan) sartzen diren langileei dagokie.
‎Miguel Hernández unibertsitateak (UMH) hipergluzemia iragankorra ikertzen lagunduko duen bide berri bat aurkitu du, haurdun dauden emakumeek maiz pairatzen duten arazoa, eta odoleko glukosa kontzentrazioa handitzea, gehienezko tasaren gainetik. Israel Jarabo doktoregaiak bere tesiaren bidez ateratako ondorioek emango diete beste ikerketa batzuei, bai arazo horri buruz, bai kataratei buruz, herritarren artean ohikoenetakoa den gaixotasunetako bat baita, batez ere bizi itxaropena handitzeagatik.
‎Gatozen orain bigarren iruzkinera: literaturan eta EGLUn, adibidez, ontzat ematen diren egituretatik urrunago joan behar dugu, egileak proposatzen duen bidetik?
2003
‎Lehen aipatu ditudan beste proposamen batzuetan, ezker abertzaleak egin zuen proposamenean adibidez, Euskal Herriarentzako, euskaldun guztientzako, baliagarriak diren printzipio orokor batzuk marrazten dira, nahiz eta a grosso modo izan. Proposamena ez bada integratzailea, proposamenak ez badu euskaldun guztien eskubide aitortzarekin kontatzen, nekez izan daiteke aurrerapauso bat gatazka politikoan nahiz subiranotasunean aurrera egin nahi duen bide horretan.
‎Bide egokia izan daiteke lurralde zehatz batzuentzako, baina hor ez dago herri ikuspegirik. Juan Marik marraztu duen bidea akatsik gabea da, baina ez erreala. Berak esan duena oso ezaguna egiten zait, azterketa bera ezker abertzaleak 95ean gainditu zuelako.
‎Orduan, horrek zer uztarketa dauka Ibarretxe planean esaten denarekin? Egungo ordenamendu juridikoak berak proposatzen duen bidea jorratzeko aukerak eskaintzen dituela esaten baita bertan.
‎Aralarrek argi adierazi zuen joan den abenduaren 1ean Iruñeko Labriten egindako ekitaldian, abertzaleek datozen hauteskunde orokorretan Nafarroan zerrenda bakarra izango dutela. Bistan da gauzatu gabeko asmoa dela, baina EAJk ere onartzen duen bidea da, oraintsu Joseba Egibarrek elkarrizketa batean adierazi duen bezala. EA da orain arte isilik izan dena, kongresua dela eta batez ere, baina badirudi begi onez ikusiko lukeela ekimen hori.
‎Ez dago hau U.E.U.ren baitan bakarrik. Euskal Herriak hartuko duen bideak, kulturan bereziki oso osoan baldintzatuko gaitu. Zoriontsu sentituko ginateke aurten bertan gure egitekoa amaitu dela ikusteaz euskal kulturak bide normal eta zabalak hartu dituelako; baina zoritxarrez, bildur gara oraindik zati batetan U.E.U. egiten ez ote dugun jarraitu?
‎Hezkuntzarekin batera, euskalduntzeak hartu zuen urte haietako protagonismoa, bereziki euskaltegien bitartez, milaka eta milaka lagunek ekin baitzioten euskara ikasteari sasoi haietan. Aipatu berri dugun Gallastegik kritika latzak egin zizkion «klarionaren garaiari», ikasgelan ahalik eta eskola ordu gehien emateari, beti maila bereko ikaskideekin aritu beharrari, «pertsona helduak hizkuntza ikasteko duen bide naturalenaren likidazioa» zelakoan. Alfabetatzea bigarren mailan geratu zen, nahiz eta, Bizkaian, bereziki, Labayru erakundeak garrantzi handia eman.
‎Santamaria izan zen, ia bi urteko negoziazio luze eta korapilotsuaren ostean, eskola publikoetan elebitasuna ezarri zuen dekretua bideratu zuena, 1979ko martxoan ministro kontseiluak onartu arte. Joan Mari Torrealdaik onartzen zuenez, «uste dut(?) eraman duen bideak irakaskuntzaren normalizapenean fruiturik emango duela»32.
‎–argi gorri edo hori baten kulunka: agenteak argia zuzentzen duen bidearen erabiltzaileak geratzera behartzen ditu. Udaltzainek ere seinale hauek egiten dituzte ibilgailuetatik:
‎Robotham antropologoak ireki duen bidetik, ezarritako konfigurazio politiko ekonomikoari teoriakalternatibabat proposatu lioke, eta alternatiba horrek jendea mobilizatzera bultzatu luke. (Ibid., 63 or.)
‎Hori ez da beraien inolako tatxa, ez handia eta ez txikia, gure irakas sistemaren oinarri oinarrizko ezaugarri kolektiboa baizik. Abiatu den lekutik abiatu delarik EAEko hezkuntza elebiduna, eta eraman duen bidea eraman duelarik, nekez oso bestelako emaitzarik eskura zitekeen.
2004
‎Iturrederra zeharkaturik, Altxanga muinoko mendebala zeharkatzen duen bidea hartuko dugu. Pistaren eskuinean dauden haitzen gibelean zabaltzen da Gorostiarria izeneko zelaia, historiaurreko hilerria gordetzen duena, hain zuzen ere.
‎Horrelako zalantzak sortzen direnean bigarren iritzi bat eska daiteke. Gaur egun bigarren iritzia eskatzea oso jende gutxik aukeratzen duen bidea da, bere betiko medikua mindu egingo ote den beldurrez. Hala ere, mediku gehienek ez dute inolako arazorik izaten beren gaixoek aukera hori planteatzen dietenean.
‎Zer moduz orain arte eleberriak egin duen bidea?
‎Harengana noraino hurbiltzen den hasiko gara ikusten apurka, batez ere autonomia estatutu berriaren proposamena pixkanaka aletzen hasi ahala. Asko dago ikusteko eta entzuteko datozen hilabeteetan, baina PSE EEk egin nahi duen bideari ez zaio ikusten oraindik Eusko Jaurlaritzako lehendakaritza irabazteko adinako indarrik eta sinesgarritasunik.
‎Ezker Abertzaleak, berriz, bat egiten du planaren hitzaurrearekin, baina plana bera partzialtzat jotzen du. Hala ere, guztiz egoki deritzo arazoa konpontzeko planak proposatzen duen tresnari, herri kontsulta urte askotan defendatu duen bidea baita. Bere lorpentzat jotzen duen bide hori, ordea, ez du Ibarretxeren planari mugatu nahi, eta eztabaida orokorra proposatzen du, denen iritziak jaso ahal izateko, eta ondoren kontsultara deitzeko.
‎Hala ere, guztiz egoki deritzo arazoa konpontzeko planak proposatzen duen tresnari, herri kontsulta urte askotan defendatu duen bidea baita. Bere lorpentzat jotzen duen bide hori, ordea, ez du Ibarretxeren planari mugatu nahi, eta eztabaida orokorra proposatzen du, denen iritziak jaso ahal izateko, eta ondoren kontsultara deitzeko.
‎Euskaldunon kasuan, bizirauteko tresnak dira nagusiki gutaz eta bereziki euskaraz arituko direnak, elkar hartuta egitura bateratuan. Egitura honen diseinuak eta harantz eramango duen bideak dute, ezer baino gehiago, sektorearen adostasuna. Eragile guztiek jarri dute, bakoitzaren helburuen gainetik, helburu komuna:
‎–Bada garaia Kultura hitza termino politikoan eta nazionalean definitzeko eta horren araberako politika kulturala egiteko. Kultura nazio batek korpartitzen dituen erreferentzien multzoa da.708(...) Kultura, gizarte baten agerpidea da; barrura begira bere kideen aurrean eta kanpora begira besteen aurrean bere burua agertzeko gizarteak duen bide eragingarriena?. 709
‎Arian arian metatutako jakituria iturri joria baldin badugu hori, zer esango dut Ander Manterolari darionari buruz? Inorenak gutxietsi gabe, euskalgintzaren alor honetan urratu duen bidea urratuta, oroz gain goretsi genituzke bereak. Labayruren filosofia zertan den itaundurik, behin batean, euskararen ikaskuntzan euskal kulturak izan lukeen lekua zehaztu zion kazetariari:
‎MCC erakunde horiekin harremanetan jar liteke, gure kooperatiben printzipioakezagutarazi, kanpoan sortu nahi diren enpresetan printzipio horiek sustatzeko dugunasmoa azaldu eta horiek ezartzea bideratzeko lankidetza eskatu, ohiko kapitalenpresetatik desberdindu nahi duen bide honetan gizarte eta langileak gogoz duten formulak aurkitzeko. Herrialdea eta bertako lan egoera ezagutzenduten eta enpresarengandik independente izan eta sartuta gauden edo sartu nahidugun herrialdean gizartearen oniritzia duten herri mailako erakunde zibilekinelkarlanean parte hartzeak, aberastu egingo gintuzke ezagutzan, eta proiektuarisinesgarritasuna emango lioke langileen eta bertako gizartearen aurrean.
‎Gero eta ohikoagoa da unibertsitatean euskaraz irakastea eta ikastea, bainabetiko muga bibliografia espezializatua beste hizkuntzetan irakurri behar izatea da.Liburuen itzulpenen bidea jorratu gabe, edo oso gutxi jorratuta dagoenean, ezinbestekoa da bertan eskola materialak prestatzea. Gehiegitan, hegoaldean behintzat, gaztclaniaz dauden apunteak itzultzeko joera dago, baina gutxitan aukeratzen daliburu honetan UELJk aukeratu duen bidea, berezko produkzioa, hau da, euskarazidatzita dagoen liburua argitaratzea.
‎Ez dakigu zein izango den hizkuntzak etorkizunean hartuko duen bidea baina bai guk hartu genituzkeen irizpide edo jarrerak: hizkuntza sexista, kontzientziazio maila eta anbiguotasun semantikoa kontuan hartu genituzke eta ikuspegi kritikoa, autozuzenketa eta autoanalisia egin gure hizkuntzaren erabileran.
‎Ohar proposatzen duen bide honek badituela antzekotasun batzuk ametsaren argudioarekin. Jainko horrek, neurri batean, egoera irrealtzat joko genukeena sortzen du, ametsetan bezala, baina ametsa baino boteretsuagoa da.
‎Jainko iruzurtiaren adibidearekin gertatzen den bezala. Behin berak berreraiki nahi duen bidea hartuta, alde batera uzten du, ahaztu egiten du dena, eta konstatazio horietatik erator daitezkeen ondorioak erabat gutxiesten ditu. Aldarrikatu ere egingo du bere bizieraren nagusitasun morala, hori defendatzeko argumenturik eman gabe.
‎Alabaina, orain arte Ni horren esanahiari, edukiari, begiratu badiogu, funtsezkoa da aztertzea, halaber, zein izan den Ni horri buruzko segurtasunera heltzeko Descartesek erabili duen bidea eta norainokoa den horrela eskaintzen den bermea eta zilegitasuna, norainokoa den Descartesen argudiapenaren sendotasuna. Badakigu, jakin, urrats horien oinarria bere metodoaren lehen arauan aurkitu duela eta hauxe bihurtu dela ibilaldi berri honetarako tresnarik baliotsuena; bereziki arau horretan oinarrituta gauzatu ahal izan du pentsatzearen eta existitzearen arteko identifikazioa.
‎Kanpoko mundu fisikoa eta norberaren gorputza ezereztatuak, matematikaren fidagarritasuna ahulduta zeharo, errealitatearen eta ametsaren arteko muga ezabatuta, Jainko iruzurti baten mehatxuaren pean, egia esan, ez litzateke harritzekoa izango honelako desanparo eta etsipen egoera batetik irteteko elizak eskaintzen zion babesera, bere Jainkoarengana, joko balu orain bake eta salbazio bila. Baina ez da hori izango Descartesek hartuko duen bidea, ez oraingoz behintzat. Bere jarrera tematia da eta egia seguru eta bakun bat aurkitzea izango du buruan oraindik, eta Jainkoaren hipotesira jotzea lagungarria baino gehiago nahasgarria gerta dakioke une honetan.
2005
‎Ni zati batean banago ados Urrujulegik planteatzen duen bide horretan, akaso gehiegi sartzen garela egitura gramatikaletan, eta bosgarren edo seigarren urratsera helduta orduak eta orduak ematen ditugula baldintza gora eta baldintza behera, eta ez dela beharrezkoa leku guztietan esatea, «diezagukete», potentziala. Alegia ahaztu egiten dugula erabilera.
‎Solidario izateko modu bat baino gehiago dago eta askok Hirugarren Munduko ekintzetarako dirua ematea aukeratzen dute, baina dudarik gabe inplikazio handiena eskatzen duen bidea boluntario lanean aritzea da. Agustin Ugartek 75 urte baino gehiago ditu eta 70eko hamarkadatik garapenerako lankidetzarekin lotuta dauden lanetan dihardu.
‎Untzilla baserria izango da gure jomuga lurrezko bidean gora. Tarte batean gerizperik ere ez duen bidea da hartuko duguna, baina nahiko erraz iritsiko gara gora tarteka bidea porlanezkoa ere bada.
‎Eredu bat da jendearentzat, pertsona handiaren eredu, apaltasunarena, giza kontzientziarena. ' Zientziak egin behar duen bidea erakutsiko dizuet!', esanez bezala ari zaigu haren irudia".
‎Horren bidez, jeneralak botazioaren emaitza onartzen duela eta guztiontzako loteslea dela azpimarratzen du.Hala ere, ezetza bozkatu zuten 12 ordezkariek ez dute akordioa onartuko etaBeñardo Urtizberea komandantearen dimisioa izan zen egun horretan bertan.Akordioaren ukapen hau oso elementu garrantzitsua da; izan ere, aurretik botazioaloteslea izango zela onartu zuten denek. Erabakiaren berri eman ostean, udalbatzak udaletxetik Junkal elizara aurreskua dantzatzeko egiten duen bidean IrunHiriko Bandak ez du ibilbidea egingo, ageriko desobedientzia eginez. Egoerarenlarritasuna dela eta, aurreskua bertan behera gelditu zen.
‎Elkarlaneko betekizuna deskribatu dugun bezalako edukiz betetzeak gizartean birsartzeko printzipioa bera kolokan jartzen du. Baina betekizuna baieztatzeko legeak ematen duen bideen atzean diagnostiko ideologikoaren itzala nagusitzen da, elkarlanaz haratago terroristek erakusten omen duten, arriskugarritasun ideologikoa, benetako helburu bihurtzen delarik.
‎Ondoren eskaintzen dugun taula goiko bi grafikoen informazioa osatzera dator. Kontzeptu bakoitzak egin ohi duen bidea ikustea interesgarria da, baina errealitatea gehien argitzen nuke. duena hurrengo taula hori dela esango
‎Pertsonaren formazioa eta hezkuntza halabeharrez da pertsonala, hau da, kanpoko laguntza beharrezkoa bada ere bakoitzak bere barruko indarrei jarraituz jorratu behar du bere izaera. Ez da ahaztu behar, hala ere, garapen honek akaberarik ez duen bide bat osatzen duela eta, honengatik, bere helburua batez ere etengabeko aktibitatean egotea dela, eta ez hainbeste emaitza jakin batzuetara iristea. C. Menzeren laguntzarekin bildu ditugun ideia hauek, azken finean, gure autorearen" indibidualitate" kontzeptuaren ezaugarri garrantzitsuenak laburtzen dituzte, eta esan beharrekoa da guztiak daudela presente —era batera edo bestera— gizakiari buruzko bere idazki guztietan.
2006
‎Zarateko ibilbidea deituriko PR Gi117 da egingo duguna, beraz, bide osoan marka txuri horiak izango ditugu gidari. 12 kilometro eta erdiko luzera eta 275 metroko desnibela duen bidea 4 orduan egingo dugu. Asfaltoa maiz zanpatuko dugu, beraz, lehorraldian joanez gero merezi du oinetako arinak eramatea.
‎Bere azken zenbakian, Senez aldizkariak honakoak eskaintzen ditu: Joxerra Garziak itzulitako Bertolt Brechten lan aurkitu berri batzuk, Fernando Reyk Antonio Tabuchiren Sostiene Pereira itzultzean aurkitu zituen amarru modukoak, Bego Montoriok galegotik itzuli izan dituen obren ibilbidea, Ibon Uribarrik Schiller-en euskarazko bertsioaz eginiko azterketa, euskal itzulpengintzak ikus entzunezkoetan egin duen bidearen berri ematen duen Josu Barambonesen lana, komikien itzulpenaz Bego Montoriok egindako ikerketa, Alfontso Mujikak Hiztegi Batua terminologia zientifiko teknikoaren arlotik begiraturik aurkitu dituen elkarguneak, estuguneak eta gurutzaguneak; Amaia Lasherasek eta Lorea Arrietak osatutako Ortotipografiari buruzko mintegia, eta Carlos Cidek Javi Cillerori egindako elkarrizketa....
‎Badirudi kronoak aldatu direla orain, eta presidente espainiarrak zuzendu nahi bide zituen tempus guztiak okertu egin zaizkiola. Madrilekoa baita Estrasburgokoa ere atzeratu beharrean, bere diseinua ez doalako berak nahi duen bidetik. Zer aldatu da, bada?
‎Aurten, gaztelaniaz irakurtzeko modua izan dugu galtzeko arriskuan diren hizkuntzei buruzko lan hau. Soziolinguistika arloan sarrera dukeen liburua da, baina, oroz gain, dibulgaziozkoa, egileak baliatu duen bidea kontuan harturik behintzat: bada kronika, bada erreportajea, bada bidaia, iritzia, elkarrizketa...
‎Luis Mari Viteri Elosuko abeltzaina izan zen saria jasotzen lehena. Sektorean egin duen bideagatik eta baserritarren profesionalizazioa eta bizi maila bultzatzeagatik aukeratu zuten sari berezietako bat jasotzeko.
‎62 urterekin, Arabako langile porrokatu honek bere lana aintzatetsita ikusi du Nardiz sarietako batekin, abeltzaintzan egin duen bideagatik. Sariak, gainera, badu halako balio erantsi bat, haren lana hobekien epai dezaketenek eman baitiote saria:
‎Hortik aurrera modu mekanikoan birproduzituko du bere burua. Subjektu ekonomikoen (enpresarien eta langileen) aukeraketa da erabiltzen duen bidea behar dituen portaerak berregiteko: adaptatzen direnak sarituak izango dira, ongizate egoera eskainiz; besteak bizitza ekonomikotik baztertuak izango dira.
‎aurrez aurre begiratzea, geure buruarekiko eta garaiarekiko fideltasunaren seinale izateaz gain, bide bakarra da gizakiaren garapen autonomoarentzat intelektualismo horrek izan ditzakeen eragin kaltegarriak gainditzeko: baina ez harengandik [intelektualismotik] ihes eginez eta aro premoderno baterako itzulera eskatuz, edo haren errealitatea eta ondorioak ukatuz; baizik eta garaiek agindutako mailan agertuz, hura ezagutuz, bere potentzietan eta bere mugetan berretsiz, eta egingo duen bideari gertutik jarraituz bere eraginak kontrolatu ahal izateko; bestela esateko, ekintzan bertan mendean har dezagun (Ruano, 1996: 109).
‎Eta minbizi zelulak ‘arrakastaz hiltzea’ posible balitz, akats gehiegi izatea eraginez? Solék aztertzen duen bidea da. Zelulan erroreak metatzea ez da infinituraino mantendu daitekeen zerbait, «akats gehiegi egonez gero hilgarria izan daitekeelako tumorearentzat berarentzat, ezegonkorregia egiten baita».
‎Zuntz optikoko eta RDSIko lineak izango ditu, Espainiako errepideetan instalatutako radarrak atzematen dituzten gidari arau hausleen argazkiak eta datuak automatikoki jasotzeko behar den azken teknologiarekin. Abertis Fundazioak Bartzelonan antolatu duen Bide Antropologiako Nazioarteko VI. Sinposioan parte hartu du Navarrok. Zuzendari nagusiak aitortu du Espainian radar gehiago jartzen direnean ia ezinezkoa izango litzatekeela isunak izapidetzea, radarrek eguneko 24 orduetan lan egiten dutelako eta pertsonek ez.
‎Nabarmentzekoa da, halaber, 2001 urteaz geroztik Trafikok minusbaliatuentzako antzerki lehiaketa antolatu duela, bide hezkuntza kolektibo horren prestakuntza programetan sartzeko. Antzerkia adierazpen eta komunikazio gaitasunak garatzen laguntzen duen bide edo jardueratzat hartzen da.
‎Getxoko PPk udalerrian okupatutako etxeen aurrean duen jarrera" demagogia eta desitxuraketa hutsa“ dela adierazi du Iñaki Zarraoa alkateak (argazkian), prentsa ohar bidez. Udal agintariak azaldutakoaren arabera, “Marisa Arruek jakin badaki Ertzaintza eta Getxoko Udaltzaingoa, polizia autonomikoari lagunduz, okupatutako eraikinaren –Mentxakabarriri buruz– jabeak eskatuta epaileak erabakitakoa betearazteko jardun direla. Hori da gobernu taldeak horrelako kasuetan beti defendatu duen bidea, hori baita legeak agintzen duena. Edozein kasuetan ere, gogoratu behar dut, gazteen aisialdirako ekimen desberdinenak sustatzeaz gain (ikastaroak...), Algortako Urgull kalean Gaztelekua jartzeko lan egiten ari dela Udala, Gazteria Sailak bultzatutako Getxoko Gazte Planaren harira".
‎Euskaraz pitin bat idatzi duen nornahik daki, lexiko tekniko edo kultuak baino mila aldiz lan gehiago ematen duela joskerak, esaldiak, h. d., euskararen jariaera gramatikal ez indoeuroparrak. Baina euskararen ezgaitasuna frogatzeko Unamuno-k beti hartzen duen bidea txirotasun lexikalarena izaten da: gaur arte, Unamuno-ren adibideak izaten dira gehienak, gure lagun espainolek bilera guztietan atera ohi dizkigutenak, euskarak ments omen dituen kontzeptu kulturalen kasuak296 Honek zerikusirik ez du hizkuntza bat eranskaria edo malgukaria izatearekin, baina Unamuno-k beti esplizitatzen duen arrazoia hau da.
‎Iragandako denborak egin duen bide luzeak eta urrutiko gertakizunek duten distirak heroi erakargarri eta eredugarri bilakatu dute Jean Laffitte edonorentzat. Haren bizitzak badu distira eta kolore franko denek beretzat nahi izateko.
‎Denek eskatu diote hiriburuko berri. Itxuraz, Frantzia goitik beheiti gurutzatzen duen bide honetan ez da bere ohikora itzuli jende eta gauzen joan etorria. Erregeren bihotzarekin goizean antolatu den segizioaz mintzatu zaie apeza, bertzerik ez.
‎" Asiria zaharretik dator, eta Baalen adoratzaileek erabili zuten. Ez dizut kontatuko zein izan den, mendeetan zehar, nigana ekarri duen bide makurra; bakarrik esango dizut ez dela askotan erabili, haren baitan gordetzen den magia boteretsuegia eta ilunegia delako".
‎Gure ustez euskararen historiako gertakari distiratsuez gain badira bestelakoak ere, eta bestelako gertakari eta fenomeno horiek izan dituzten ondorio soziolinguistikoei erreparatuz gero, euskarak historian, eta aurrehistorian? barrena egin duen bideari beste irakurketa bat egin dakioke.
‎Liburu txekeak, berriz, eredu linealen berdinkeriaren arriskua du, nahiz eta, epe motzean, bera den doakotasunaren printzipioa agerien jartzen duen bidea, liburua erostearekin batera gauzatzen baita laguntza.
‎Bandera hori ate ondoan! Kafea pagatu barik uzten zutela uste izan zuen Joseren lehenengo egun hartatik hona igaro diren berrogei urteotan egungo Joek egin duen bidea markatzen du bandera hori hor izateak. Joek hiri hau eraikitzeko lanetan utzi du osasunaren parte handi bat.
2007
‎Orioko Bardoa. Aitorpen eta testigantzak liburu mardulean egileak Orioko kantariaren ibilbide artistikoaren analisia egiten du, 60ko hamarkadaren erdialdean hasi zenetik, Ez Dok Amairuko garaiekin segi eta geroztik gaur arte bakarrean eraman duen bide emankorraren errepasoa eginez. Benito Lertxundiren diskografia osoa aletzen du Alvaro Feitok:
‎Baserria eskuinetara utziz, Saratxoetako errekaren parean doan bidetik jarraituko dugu, gehiegi igo gabe. Ehiztarien paradak ezkerretara utzi ondoren, gorantz egiten duen bideari ekingo diogu, PR Gi 117ra bueltatuz. Marka txuri horiak segituz, egindako bidea desegingo dugu.
‎GR seinale zuri gorriak jarraituz baso pista zabal batean aurrera egin eta Nabarlatsako lepora helduko gara. Hemen ikurrek maldan behera egiten dute, eskuineruntz, Zentinel muinoa inguratuz Irazakuko lepora heltzeko; guk, ordea, Atxuria igotzeko aurrera jotzen duen bidea hartuko dugu. Laster baino lehen izango dugu malda bortitza aurrez aurre eta belarrezko bidexka batean eginen dugu goiti harik eta amaierako harri artera heldu arte.
‎Orduan beste fase bat hasi zen, grabaketa milimetrikotik zuzenekoen bapatekotasunera daraman hori. Polita izaten da abesti berri batek sortu eta grabatzen denetik egiten duen bidea ikustea: nola hazten diren batzuk beste batzuk burugogor jartzen diren bitartean; nola jendeak bere egiten dituen zuk esandakoak eta zirrara modukoa sentitzen ahal duzun, nahiz eta aldi berean zeure bakarrik izateari uzten dioten hein batean…
‎Ez al da egokiagoa eta ederragoa normalizazio baterako? Eraiki diezaiogun Arabako euskarari etorkizuna irabazteko behar duen bide zabal eta hornitua eta utz dezagun atzean nire herrian behin batez egin zitzaion" behin desbideketa" hura.
‎Sarea ez da informazio karga hartzeko mugarik ez duen biderik.
‎Kalte ordainak bere baitara bilduko du kalte morala, eta kalte moral hori baloratuko da kasuan kasuko inguruabarrak eta benetan eragindako lesioaren larritasuna kontuan hartuta. Balorazio hori egiteko, aintzat hartuko da, hala denean, kaltea eragin duen bidearen hedatzea edo ikus entzule kopurua. Baloratuko da, halaber, lesioa eragin duenak lesioaren ondorioz lortutako onura.
‎Interesdunaren eta, hala denean, hori ordezkatzen duen pertsonaren izena eta abizenak, bai eta jakinarazpenak egiteko lehentasuna duen bidea eta jakinarazpen horiek egiteko tokia ere.
‎Kalte ordainak bere baitara bilduko du kalte morala, eta kalte moral hori baloratuko da kasuan kasuko inguruabarrak eta benetan eragindako lesioaren larritasuna kontuan hartuta. Balorazio hori egiteko, aintzat hartuko da, hala denean, kaltea eragin duen bidearen hedatzea edo ikus entzule kopurua, baita lesioa eragin duenak lesioaren ondorioz lortutako onura ere (Legearen 9.3 art.). Horren eraginez, kalte ordain handiak eman dira, eta batzuetan, eskubide horiek urratzearen ondoriozko kalte ordainak pertsonei kalte egitearen ondorioz eskaintzen direnak baino handiagoak izatea kritikatu da (izatez, milioi askotako kalte ordainak eman dira intimitat... Kopuru horiek, esaterako, heriotza eragin duen zirkulazio istripu batetik eratorritako erantzukizun zibilaren kasuan baino askoz handiagoak dira).
‎Ozeanoaren banda garraiatzaileak egiten duen bidea. (Argazkia:
‎Dena dela, prebentzioa ez da hor bukatzen. Produktuak haztegitik azokara eta handik etxera egiten duen bide osoan hartu behar dira neurriak. Esaterako, ezinbestekoa da kontsumitzaileek janariak ondo gordetzea eta prestatzea, kontaminazio arriskua ahalik eta txikiena izan dadin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 619 (4,07)
ukan 161 (1,06)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan bide bat 10 (0,07)
ukan bide bakar 8 (0,05)
ukan bide jarraitu 6 (0,04)
ukan bide hori 5 (0,03)
ukan bide orri 5 (0,03)
ukan bide eraman 4 (0,03)
ukan bide erakutsi 3 (0,02)
ukan bide landu 3 (0,02)
ukan bide luze 3 (0,02)
ukan bide aukeratu 2 (0,01)
ukan bide aurre 2 (0,01)
ukan bide bazter 2 (0,01)
ukan bide egin 2 (0,01)
ukan bide egoki 2 (0,01)
ukan bide emankor 2 (0,01)
ukan bide guzti 2 (0,01)
ukan bide hartu 2 (0,01)
ukan bide heldu 2 (0,01)
ukan bide sare 2 (0,01)
ukan bide zati 2 (0,01)
ukan bide ahalegindu 1 (0,01)
ukan bide altuera 1 (0,01)
ukan bide azken 1 (0,01)
ukan bide bete 1 (0,01)
ukan bide bizitza 1 (0,01)
ukan bide eduki 1 (0,01)
ukan bide Egiguren 1 (0,01)
ukan bide egokitu 1 (0,01)
ukan bide ekarri 1 (0,01)
ukan bide erabili 1 (0,01)
ukan bide eragingarri 1 (0,01)
ukan bide eraiki 1 (0,01)
ukan bide erraz 1 (0,01)
ukan bide eskatu 1 (0,01)
ukan bide etorkizun 1 (0,01)
ukan bide ez 1 (0,01)
ukan bide galdetu 1 (0,01)
ukan bide garbi 1 (0,01)
ukan bide hau 1 (0,01)
ukan bide hausnartu 1 (0,01)
ukan bide hautatu 1 (0,01)
ukan bide ia 1 (0,01)
ukan bide ikusi 1 (0,01)
ukan bide ipar 1 (0,01)
ukan bide jakitun 1 (0,01)
ukan bide jarrai 1 (0,01)
ukan bide jarraiki 1 (0,01)
ukan bide joan 1 (0,01)
ukan bide jurisdikzional 1 (0,01)
ukan bide labur 1 (0,01)
ukan bide lehenengo 1 (0,01)
ukan bide lerratu 1 (0,01)
ukan bide makur 1 (0,01)
ukan bide malkartsu 1 (0,01)
ukan bide nagusi 1 (0,01)
ukan bide nahi 1 (0,01)
ukan bide natural 1 (0,01)
ukan bide noski 1 (0,01)
ukan bide ohartarazi 1 (0,01)
ukan bide oker 1 (0,01)
ukan bide ote 1 (0,01)
ukan bide pentsarazi 1 (0,01)
ukan bide posible 1 (0,01)
ukan bide proiektu 1 (0,01)
ukan bide zabal 1 (0,01)
ukan bide zailtasun 1 (0,01)
ukan bide zubi 1 (0,01)
ukan bide zuzendu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia