2000
|
|
Bertsio sinplifikatu hau izan zen lehena eta hertsiena. Jite humear eta wittgensteindarra argi erakusten
|
duen
bere argumentua honako hau da: termino bat esanahi ezaguturiko beste termino batzuen bitartez definitzen da.
|
2001
|
|
Ederra den gauzaren bat azaltzen bazaio, eder hutsaren edo kutsatuaren epaia sortuko zaio, edo sublimearena, besterik ez. Eta egiari buruz, egiaren aurrean aurkitzen denean, Kantek ez du aipatzen zer nabari
|
duen
bere barruan. Gutxiago egiaren bila —maitasunak eraginda— jardun beharrari buruz.
|
2002
|
|
Ezerk eragozten ez badio, preso ohia armadan sar daiteke, ohituta baitago bera baino goragokoak diren nagusiei obeditzera; soldadu ona izatera irits liteke, beraz. Inor beldur izan daiteke, ordea, preso ohiez osatutako armada batek ez ote
|
duen
bere izen ona alferrik zikinduko. Susmo hori, ordea, funsgabea da, armadaren inguruan beti egon baita jendilaje eta parte txarreko morroi ugari.
|
2004
|
|
Horregatik, zalantza erabat gainditutzat jotzeko, beste urrats bat eman du. Behin frogatutzat jo duela Jainkoa izan badela eta bere ezaugarriengatik ezin duela engainatzailea izan eta, beraz, egiara heltzea nire esku dagoela, saiatu du argitzen ea baden errurik Jainkoak sortu
|
duen
berarengandik kanpoko mundu horretan eta, egonda, zein den huts horren jatorria. Egia esan, Descartes onartu beharrean dago errua egon badela, osterantzean egia izango litzateke gizakiak burura dezakeen guztia.
|
|
nire gorputzaz izan dezakedan hautemateari begiratuz, alde batetik, eta niregandik kanpoko munduaz izan dezakedan hautemateari, bestetik. Begira dezagun, bada, nola agertzen
|
duen
bere hitzetan bere lehen urratsa.
|
2005
|
|
Hizkuntzen benetako abantaila hauetako bakoitzaren barne indarrean bilatu behar dugu, alegia, alde guztietan eta harmonikoki eragiten
|
duen
bere indar horretan. Jarduera espiritualak behar dituen tresnak dira hizkuntzak, jarduera hori iragateko beharrezkoak diren bideak.118
|
|
Euskal gaiak, idazlan honetan behin baino gehiagotan aipatu bezala, berebiziko garrantzia du Humboldten bilakaera intelektualean. Hari esker ulertzen du honek, hain zuzen, zer nolako esanahia eta garrantzia duen berez hizkuntzak gizakiaren izaterako eta formaziorako, eta, honen haritik, zergatik eta zertarako garatu behar
|
duen
bere giza-teoria hizkuntz estudio orohartzaile baten eskutik. Testuinguru honetan kokatzen da euskal monografia zabal eta oso bat burutzeko bere asmoa eta, berau horrela inoiz burutua izan ez bazen ere, egia da aztergai honen inguruko idazlan asko aurkitzen ditugula haren obran.
|
2006
|
|
aedoak gazteen eta helduen heziketa —ideologizazio— iraunkorra bideratzen ikusten ditugu han hemenka Homeroren testuetan. Gertakari handiak buruz errezitatzen dituzten kantari —erdi mistiko, erdi poeta— horien ahotik etenik gabe ari zaio erakusten —jauregian, kalean edo agoran— narrazioa entzuten ari denari, nola jokatu zuten heroi gogoangarriek, eta, ondorioz, nola jokatu behar
|
duen
berak, bere bizitzan heroi izan nahi badu67.
|
2007
|
|
Heraklito ilunak ere antzeko ondorioak aterako ditu gerra nagusitzen
|
duen
bere ibaiaren fisika errepikaezinetik:
|
|
187, 233 Oso ongi ikusten da garai haietan sinposioak zeukan zentzu sakratua eta urraezina Homeroren Iliada n: Akilesen dendara joan da Troiako errege Priamo, hain zuzen akeo oldartsuak hil
|
duen
bere seme Hektorren gorpua —sari baten truke— eskatzera; onartu dio Akilesek eskaintza eta biak —semea galdu duen aita eta aitari semea hil dion gudari oldartua— sinposio batean elkartzen dira: minik handienak ere ezin dio muzin egin mahaia partekatzeko ohitura eta beharrari (Vidal Naquet, 2002:
|
2008
|
|
Kojeve k paralelotasuna ikusten du seigarren eta lehenbiziko hiru kapituluen artean: sentsazioari desio inpertsonala (Begierde) dagokio; hautemateari errekonozitu izanaren desioa (Anerkennung) dagokio, eta ulertzeari askatasunaren (Freiheit) desioa, non subjektuak ez
|
duen
bere burua bakarrik jartzen izate partikularren aurrean, baizik eta baita kanpoko munduaren osotasunaren aurrean ere.
|
2010
|
|
Bere zentzu osoan hartu behar da honakoa: gizaki bakoitza baldintza jakin baten menpeko da, zeinen arabera berak ezin
|
duen
bere giza hizkuntza indarra bakarrik garatu, baizik eta ezinbestean talde lanean sortarazi behar duen, hala nola, hizkuntzaren giza legeari eraginkortasun iraunkorra ziurtatzen dion talde lanean. Hizkuntza indarraren garapen bateratu horretan, bada, ama hizkuntza bakoitza —hizkuntza komunitatearen bidez— mundua izendatzeko prozesu bezala garatzen da.
|
|
Iritsi gara puntu honen amaierara, non —Anularen hitzak erabiliz—" konpetentzian oinarritutako hizkuntz ezagutza aztertzen duen psiko linguistikari" eta" aktuazioan oinarritutako hizkuntz portaera aztertzen duen hizkuntza psikologiari" arreta eskaini diegun248 Kontua da, hasieran aipatu bezala, bi horien arteko ezberdintasuna ez dela eta ezin daitekeela erabatekoa izan, ze, azken batean, aztergaia bat eta bera da —" giza hizkuntz gaitasuna" —, nahiz eta bertan azpigai eta perspektiba ezberdinak zehaztu daitezkeen. Zentzu horretan uler daiteke berriagoa den psiko linguistikak, askotan, zergatik hartzen
|
duen
bere baitan ordura arteko hizkuntza psikologia, horrela hura kontzeptu orohartzaile bihurtzen delarik. Horren lekuko dira Lyonsen honako hitzak:
|
2011
|
|
Sartreren pentsaera2 laburkiro hona ekarriz, gizakia ez dago definitzerik, hasiera batean ezer ez delako. Hasieran ez, etorkizunean izanen da, eta izanen da, nola egin
|
duen
bere burua, halakoxea. Ez da, beraz, giza izaterik, ez baita Jainkorik horrelakorik asma dezakeenik.
|
|
Gabriel Arestiren poesia sozialaren oihartzuna, Harri eta Herri liburuan bildutakoa batez ere, atzeman zitekeen aipatutako lanean, eta, ildo horretan, bidegabekeriak salatzeko erabili zuen Oiartzungoak hitza. Hitza, bai, zeren poetaren egitekoak zein izan behar ote
|
duen
bere buruari behin eta berriro galdetu ostean, ondorio horretara iritsi baitzen. Horregatik, kritikatu egingo zituen botereari men egiten zioten poetak zein errealitatea alboratuta joko estilistiko hutsaletan erortzen ziren sortzaileak.
|
2012
|
|
Alderditik zenbat eta gehiago urrundu, orduan eta gehiago hartu du bere politikaren inguruko kontzeptuak" flash aren" politikaren itxura, serieko inertzia bat edozein motatako egonkortasun instituzional batera jotze hutsez bertan behera utz daitekeen une iraultzaile baina galkor batean oinarritutako politika. Baina Sartre, azken koherentzia historiko bat mundu guztiko politikarekin koordinatuz, galkorrez haraindi mugitzeko gai zen heinean —Stalin baino urrunago joatea historiaren itxurazko amaieratzat aurkezten
|
duen
bere Kritikaren bigarren lanaren porrota adierazten duena—, alternatiba hori saihesteko Badiouren erabakiak politika historiatik at ulertzeko modu are erradikalago batera eraman du bera (Hallward 2003, 43).
|
|
Multzoen teoriak lehen konpondu ezin ziren arazoak konpondu ahal izateko adinako indarra duten tresna teorikoak eraiki ditu. Hau da, multzoen teoriak soilik ahalbidetzen digu Badiouk" gertaera" izenez aurkezten
|
duen
bere filosofiako kontzeptu nagusiaren benetako izaera konprenitzea, eta kontzeptu horrek subjektu, egia edo Izate bezalako kontzeptuak ulertzeko duen garrantziaren zergatia zein den jakitea.
|
2014
|
|
Siegmundek, oroz gain, Wotanen kontraesan guztiak burutzen ditu: librea da baina Frickaren legeen menpekoa da, kementsua da baina gudua galtzera destinatuta dago, hiltzeko betebeharra
|
duen
bere aitaren seme kuttuna da. Wotanek etengabe ‘kanporatzen’ du Siegmund:
|
|
Hara non aterpetzen den erbia. Musikak kontatzen duen istorioa, sistema narratibo nahiko zehatz batean, ez da erabat mitoak kontatzen
|
duen
bera. ‘Osotasunean’ kontakizun bera da, pertsonaia berberak dira, jantzi berberak, baina ordena etengabean dago aldaratua, inkontzienteak bizitzan sortzen dituen desfaseak bezala.
|
2016
|
|
Morala manupekoak alienazioan eta etsipenean loturik edukitzeko amarrua da; nagusi dagoen ordenari eusteko antapara. Moralaren kontua kontzientzia faltsuaren kapituluetako bat da, hortaz; eta balio ederrak, gizarte injustuan gizakiak
|
duen
bere burua engainatzeko eta kontsolatzeko zakur ametsak. " [Proletario kontzientearentzat] legeak, morala, erlijioa, aurreiritzi burges batzuk besterik ez dira, atzean gisa bereko beste interes burges batzuk ezkutatzen dituztenak", irakurtzen duzu Alderdi Komunistaren Manifestua n.
|
2017
|
|
Baina sentimendu horiek beroriek ez dira gure Bestearentzakoa afektiboki bizitzeko dugun modua besterik. Beldurrak, izan ere, zera inplikatzen du, ni mehatxatua agertzen naizela munduaren barruan presentzia gisa, eta ez mundu bat egotea bermatzen
|
duen
bere baitarako gisa. Ni naizen objektua da munduan arriskuan dagoena eta, ni horrek nik izateko dudan izatearekin daukan izatezko batasun bereizezina dela kausa, hondamendia ekar diezaioke, berearekin batera, nik izateko dudan bere baitarakoari.
|
|
Esanak esan, Izatearen izateko jomugari dagokionez, Sartrek giza errealitatea izateko pasiotzat jotzen du, hau da, esentziazkoa izatera proiektatzen den eta bere baitarakoa izateari utzi gabe bere baitakoa izatera jotzen duen izatetzat, hain zuzen," bere izatearen funtsa bera izanez, kontingentzia saihestuko
|
duen
Bere baitako gisa eratzeko, erlijioek Jainko esaten dioten Ens causa sui. Baina Jainkoaren ideia kontraesankorra da, alferrik galduko gara horretan; gizakia alferrikako pasioa da". 68 Horra Sartreren teoriaren azken lerroak.
|
|
Bizipen horri lotuta, ni denbora unibertsalari banagokio, hori gertatzen da denbora zabaltze autonomo baten barruan eta bati esker: bakarrik jaurti nazake denboran denborazkotasuna zabaltzen
|
duen
bere baitarako batek.
|
2021
|
|
" hitz hori ezin zaio inondik ere aplikatu giza espezieari. Nola dagoen eta nola onartzen
|
duen
bere egoera, horren araberakoa da amaren jarrera. Ikusi berri dugun bezala, aldakorra oso" (II:
|