2002
|
|
Lan hau Itziar Idiazabalek zuzentzen
|
duen
Ahozko testu publikoak euskaraz proiektu zabalarenbarruan burutu da. Xede linguistikoak eta didaktikoak dituen proiektuan jarduten dugu ahozkogenero formalak landuz.
|
2008
|
|
erraztu egin behar du ikasleek ahozko hizkuntzaren erabilera formalagoari dagozkion komunikazio trebetasunak lortzea. Horretarako, ikasle bakoitzak
|
duen
ahozko hizkuntzaren mailatik abiatu beharra dago erabilera zabalago eta sakonago bat iradokitzeko, trukeak bultzatzen dituzten egoerei indar emanez, non ahozkoa komunikazioaren oinarri izango den. Egoera hauek izango dira abiapuntu ahozko hizkuntzaren erabilera formalduago, landuago baten garapenera zuzenduriko lana planifikatzerakoan.
|
|
Eskolak onartu beharra dauka haurrak Lehen Hezkuntzara ekartzen
|
duen
ahozko gaitasuna, bai hizkuntzazkoa eta bai komunikaziozkoa eta hedatu, garatu eta sustatu egin behar du gaitasun hori, komunikazio estrategia diferenteak eskatzen dituzten egoera ezberdindutan sartuz, barietara molda dadin.
|
|
Diskurtsoaren gaitasuna. Hitz, egitura, esaldi eta adierazpenak hautatu, ordenatu eta antolatzean datza, batasuna izango
|
duen
ahozko eta idatzizko testu bat lortzeko asmoz. Bi ardatz nagusi bereizten dira:
|
2009
|
|
Gai horien pertsekuzioa, modu obsesiboan batzuetan? jatorrien eta espazio fisiko eta humanoaren idolatria bat mantentzearen alde gehien egin
|
duen
ahozko kulturaren elementuetako bat izan da. Adibidez, Otañoren bertso hauetan. Xabier Leteren grabazioetatik hartuak?, argi eta garbi azaltzen dira diasporaren kontzientzia egituratzen duten elementurik adierazgarrienak:
|
|
Beste bidetik iritzi berdinera iritsi naiz neu ere. Lehen azaldu dudanez, lege idatzi hutsa aldarrikatzea kontsentsua eta dialogoa ahalbidetzen
|
duen
ahozko legea ukatzea da. Platonen mundu idealaren kontrako Nietzscheren eraso bortitza funtsean idatzita ez dagoen goiko eta jatorrizko legearen kontrakoa da.
|
2012
|
|
komunitateak hitz egiten
|
duen
ahozko hizkuntzaren mantentzeari zein garapenari.
|
|
“Hauxe da, seguruenik, azken 50 urteotako Piani buruzko argitalpen garrantzitsuena, eta gaitz hori ezabatzea erraztuko luke”, dio David Mabeyk, London School of Hygiene & Tropical Medicine erakundeko The Lancet aldizkarian argitaratutako artikuluari egindako akonpainamendu oharrean. “Pianen aurkako artsenal terapeutikoa zabaltzen
|
duen
ahozko tratamendu bat aurkitu dugu, eta etorkizun handikoa da, erraz hartzen delako”, dio Oriol Mitjàk, gaixotasun infekziosoetan aditua eta aurkikuntza azaltzen duen artikuluaren egile nagusiak. Sei hilabete eta 15 urte bitarteko 250 umeri egindako analisietan oinarritzen dira azterketaren emaitzak.
|
2013
|
|
Sekuentzia Didaktikoak diseinatzen hasi aurretik aztertu dira Tolosako ikastetxeetako curriculumak eta material didaktikoak jakiteko presentzia
|
duen
ahozko hizkuntzak DBHko gelatan. Ondorengo lana izan da ahozko hizkuntza lantzeko helburu komunikatiboak erabaki eta Sekuentzia Didaktikoak (aurrerantzean SD) sortzea, eta azkenik, ikasleen ahozko ekoizpenak aztertu dira (esku hartze aurretiko ekoizpenak —aurretestuak— eta esku hartze ondorengoak —ondotestuak).
|
2014
|
|
Hauek izan dira: ...eta Mintzola Fundazioko patronatu kidea; Beñat Gaztelumendi Arandia, Euskal Herriko Bertsozale Elkarteko Ikerkuntza arduraduna eta Mintzola Fundazioko patronatu kidea; eta Eñaut Gantxegi Maritxalar, Euskal Herriko Antzerkizale Elkarteko ordezkariaAzaldu dutenez, Xenpelar Dokumentazio Jardunaldien lehenengo edizio hau Euskal Antzerkiaren Dokumentazioaren inguruan antolatu da, Mintzola Fundazioak
|
duen
Ahozko Sorkuntzen Elkargunea atalari lotuta, hain zuzen ere. Mintzolaren Ahozko Elkarguneak bizirik dauden ahozko sorkuntzen topaketa eta elkar ezagutza bultzatzeko laborategi bat izan nahi du, eta, besteak beste, Xenpelar Dokumentazio Zentroak dokumentazio mailako aholkularitza eta tresneria eskaintzen ditu beste ahozko sorkuntzen dokumentazio egitasmoetan lagungarri izateko.Euskal Antzerkiaren Dokumentazioaren?
|
|
Eta horrekin batera idatzizko diskurtsoa duela gutxi arte hegemonikoa izandela jakin arren, egun gero eta leku gehiago egiten zaio ahozkoari (Alvarez Uriaeta Zelaieta Anta, 2012). Horregatik guztiagatik, Irakasle Eskolako ikasleentzat, irakaslegai diren heinean, ikuspegi komunikatiboa
|
duen
ahozko diskurtso akademikoeta profesionalen lanketaren aldeko apustua egin dugu gure irakasle jardunean, etaKomunikazio Gaitasunaren Garapena I eta Komunikazio Gaitasunaren Garapena IIirakasgaietan horren lanketari eman diogu lehentasuna.
|
2015
|
|
Dagoeneko 300 testigantzatik gora
|
duen
ahozko iturrien artxiboa dago Altsasuko Aralarko Mikel Donea institutuan, herriz herri eta elkarrizketatuaren jaiotako urtearen arabera antolaturik. Batzuetan ikerlari gazteen aitona amonak ez dira Sakanan jaiotakoak, eta beraz, Andaluzian, Galizian, Extremaduran edo Gaztelan frankismoan gertatukoaren testigantzak ere aurkitu daitezke bertan.
|
|
Ahozko aurkezpen bat egitea ahozkoa lantzea da ez bada espresuki lantzen egoera komunikatiboa, edo egitura, edo nola hasi eta nola bukatu...? Zalantzan jarri ahal dugu helburu eta trataera berezirik ez
|
duen
ahozko hori ahozkoa lantzea ote den. Izan ere, eskola adinean garapena gertatuko da baldin eta irakaskuntzaeta ikaskuntza prozesu horietan intentzionalitatea baldin badago, alegia, Karmele Perez, Agurtzane Azpeitia eta Idurre Alonso – Unibertsitatea eta eskola elkarrekin ahozko hizkuntzaren didaktika lantzen:
|
|
Sekuentzia Didaktikoak diseinatzen hasi aurretik aztertu dira Tolosako ikastetxeetako curriculumak eta material didaktikoak jakiteko presentzia
|
duen
ahozko hizkuntzak DBHko gelatan. Ondorengo lana izan da ahozko hizkuntza lantzeko helburu komunikatiboak erabaki eta Sekuentzia Didaktikoak (aurrerantzean SD) sortzea.
|
2016
|
|
Bakoitzak aukeratu eta antolatu du gaia. Irakasleak garaiz esango dio ikasle bakoitzari zer egunetan egin
|
duen
ahozko komunikazio saioa. Bi ikaslek egingo dute eskola saio bakoitzaren amaieran.
|
|
Aranguren Iurretakoko jokalaria izan da urte askoan, eta zuzendaritzak taldetik baztertu du. Gertasportek, besteak beste, futbol eskola kudeatzen du Iurretakogaz
|
duen
ahozko adostasun baten bidez, eta, herriko klub bat diren heinean, udaleko azpiegiturak erabiltzen dituzte horretarako: Larrakozelaia, kasu honetan.Iurretakoko zuzendaritzak klubeko webgunean argitaratutako ohar batean salatzen duenez, Gertasport klubaren bidez, “zeharka eta modu zuhur eta injustu” batean jokatu dute “eurentzat etekina ateratzeko” eta “Iurretakoko interesen kontrakoak” diren erabakiak hartuz.
|
2017
|
|
3 Ideiak emango dizkiozu zure bikotekideari, gurasoen aurrean egingo
|
duen
ahozko azalpena egiteko
|
|
3 Ideiak emango dizkiozu zure bikotekideari, gurasoen aurrean egingo
|
duen
ahozko azalpena egiteko eta haren planifikazioa egiteko: zein ordenatan aurkeztu azalpenaren atalak (hasierako agurra, nor naiz ni, nire webgunea, nire lana, agurra), eta nola (hizkuntza baliabideak, gorputzaren jirako alderdiak, ahotsaren erabilera&, nola erabili webgunea euskarritzat&).
|
2020
|
|
Edonola ere, Estebaranzek identifikatzen ez
|
duen
ahozko iturri bat ere (A lekukotasuna) 59 ekartzen du harira:
|
2021
|
|
Herriko Etxearen izenean etorria baldin bazen, Maurice Abeberry euskal iheslari politikoen abokatuaren aipamena egin du. Euskal Kultur Erakundeak eramaiten
|
duen
ahozko memorio hortan, Jakes Larrek lan handia egin du, ikusgai den dokumentu horren kudeaketa bere gain hartuz.
|
2022
|
|
Horrela ahozko narrazioa, irakurketa prozesuak, pedagogia, feminismoa, antropologia eta literatur bitartekaritza harilkatuz, formatu desberdina duten hainbat proiektuetan topa dezakeg. Hariak, jostorratzak eta zauriak ikuspegi feminista
|
duen
ahozko narrazioa da," ekilibrista izan nahi duen elefante batekin hasi eta hariak ondo josteko errezeta batekin bukatzen dena".
|