Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2002
‎Kasu horietan sor daitekeen arazorik larriena, eskubideak kontsumitzailea erabat babesten duen arren, saltoki batzuen “klandestinitate” egoeratik eratortzen da, eta horrek produktua hornitu duten pertsonak identifikatzea zailtzen du. Administrazioak kasu jakin honetarako herritarren segurtasuna eta osasuna bermatzen duten arauak kontrolatzeko jarduerarik ez duela egiaztatu ondoren, agian kaltetuari geratzen zaion erreklamazio bakarra (orain ezin da subjektu ezezagun baten aurka erreklamatu) administrazio permisibo eta arrisku handiko jarduera bat gutxi kontrolatzen duen administrazio baten aurka jarri behar da. Hala ere, eta beste egoera askotan bezala, konponbiderik onena prebentzioa da, ez konponketa.
‎Gogora ditzagun, ezer baino lehen, mota berezi honetako erakundeek nahitaez bete behar dituzten neurriak: ...te eragozpen eta oztopo ipini, giltzapetik irteten direnean presoek biziraun dezaten modua eta bitartekoak helarazi, agindu egokiak eman, ohitura bertutetsuenetara bultzatu, zilegi ez den tratu txarrik eman ez dakien arduratu, bete beharreko zigorra eragozten ez duen ongizate nahikoa eskaini, eta, tira, hori guztia modu ahalik ekonomikoenean, printzipioaren aplikazioa arrakasta handienera eramango duen administrazio baten bidez, langile guztiak nagusi baten zaintzapean eta, aldi berean, nagusi hori publiko baten begiratupean ipiniko dituen barne arautegi baten bidez lortu; honatx espetxe batek salbuespenik gabe bete behar dituen neurriak.
2008
‎" Baina laguntza horiek ez zaizkie soilik sortzaileei eman behar. Bere herriko kulturan sinisten duen administrazio batek artikulatu behar ditu kultura hori ezagutzera emateko moduak, eragile pribatuek eta fundazioek diru-laguntzak ematea sustatuz, aldizkari espezializatuen sorrera bultzatuz, itzulpenetarako aukerak, sortzaileek kanporako bidaiak egitean eurei lagundu... Sortzen diren lanen presentzia soziala bermatuz horrela".
‎Alta, Euskararen Erakunde Publikoaren (EEP) irudia indartzen da, azpiegitura eta ekonomia aldetik zeharo mugaturik dagoen tresna bada ere. Euskara aintzatesten ez duen administrazio baten aurpegi adeitsu eta atsegina besterik ez dugu EEP, euskararen normalizazioaren bidean indarrak metatu baino, euskararen aldeko mezu positiboa zabaltzera dedikatzen den erakunde bat besterik ez den bitartean. Abiapuntutik dator okerturik EEP, Parisetik zuzendua baitator; argi du EHEk Parisek (ez Madrilek ere) ez duela euskaldunok izan nahi dugunaren inguruan erabakiko; guk geurea behar dugu, bertatik bertarakoa.
2009
‎Eusko Jaurlaritzak behingoz erabaki du zer egiten duen torturarekin. Edo badagoela eta egiturazkoa dela onartu eta behar diren neurri politikoak hartu, edo badagoela ukatu eta ezer ez egin.Lehen aukeran torturatu egiten da eta egiturazkoa da, erabaki politiko sendoa hartu du; harreman administratiboak (edozein eratakoak) eten ditu tortura zilegi egiten duen administrazio batekin. Are gehiago ez du bilera operatibo gehiagorik egingo torturatzen duten gorputz polizialen arduradunekin, ez lan bilerarik ez protokolo bilerarik.
2014
‎Hasierako kafe makinaren bueltako elkarrizketa horiek, beranduxeago mahai inguruko gogoeta sakonagoak bihurtu ziren. Lagunarteko giroan Eusko Jaurlaritzako langileok euskaraz lan egiteko genituen zailtasunez hitz egin genuen luzaro eta proposamen mardulak ere egin izan ditugu euskara planen eraginkortasunari buruz, legeak euskaraz sortzeari buruz, itzulpengintzaren eginkizunaz euskara berezko hizkuntza duen administrazio batean... Guk ekarpen hura egin genuen, une jakin batean eragileek egiten ez zutela ikusita.
2015
‎Hirugarren puntuan, esparru juridikoaz hitz egiten dugu: hizkuntza bat normaldu nahi duen administrazio batek corpus juridikoa eraiki behar du horretarako, baina egun indarrean den Euskararen Legeak ez dio normalizazio nahi bati erantzuten. Azkenik, laugarren zutabea herri gogoarena da:
2016
‎Zenbaki horiek luketena baino handiagoak direla gogorarazi du, gainera, Eider Casanova LABeko zerbitzu publikoko kideak. Europako sententziaren arabera, «zerbitzu publikoa eskaintzen duen administrazio batek ezin du beharrezkoak dituen eginkizunen %25etik gorako lanpostu defizita eduki». Hau da, funtzio publikoan jardunean dauden langileen %25ek baino gehiagok ezin dute behin behinekoa izan, eta «Eusko Jaurlaritzaren menpeko sail askotan gainditzen den kopurua da hori».Egoera hori bideratzeko, LABek Europako sententzia hartuko du oinarri gisa, eta dagoeneko lanean ari direla aurreratu du Casanovak.
‎Lehenengo eta behin, esan behar dizut, txalotzekoa iruditzen zaidala, erabat, erakusten duzun kezka, eta berdintzaile izan nahi duen administrazio batean guztiz eskertzekoa, bai eta Kontsulta egitean Euskaltzaindian ezartzen duzun konfiantza ere.
2017
‎Lehenengo eta behin, esan behar dizut, txalotzekoa iruditzen zaidala, erabat, erakusten duzun kezka, eta berdintzaile izan nahi duen administrazio batean guztiz eskertzekoa, bai eta Kontsulta egitean Euskaltzaindian ezartzen duzun konfiantza ere.
2023
‎Baliabide propiorik apenas duen administrazio batekin egin zuten topo Iruñea Nola, koek, udal langilerik ere ez baitzegoen beharrezko azpiegiturei zegozkien egiteko arruntekin lagun ziezaieten. Halakoxea da hiri neoliberala, pribatizazioek eta azpikontratazioek moldatua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia