2005
|
|
Alardea manifestazio eskubidea erabiliz antolatzearen betikoen erabaki honenaurka, errekurtsoa aurkeztu zuten emakumeen parte hartzearen aldeko abokatuekauzialdi administratiboan, manifestazio eskubidearen estalki juridikoaren babespean gauzatzeko asmoa adierazi arren, ez baita benetako manifestazio bat eta halaizango balitz ere, ezin
|
duelako
emakumeen parte hartzea debekatu, espazio publikoan egiten delako manifestazio hori. EAEko Auzitegi Nagusiak emakumeenparte hartzea defendatzen duten abokatuei arrazoia emango die (hala ere, esanbeharra dago betikoek epaia errekurritu eta Auzitegi Gorenak EAEko AuzitegiNagusiak adierazitakoaren aurkakoa adieraziko duela, hau da, manifestaziotzat hardaitekeela, antolatzaileak, nahi duen lema erabiliz, manifestazioa bere nahiarenarabera egin dezakeelako, beraren antolaketarekin egokien deritzoten mezua zabalduz.
|
2009
|
|
Hori erabat ziurtatzekotan, dena den, onartu genuke senarrak eta emazteak, biek, epaileari umea zaindu nahi dutela sinetsarazten diotela, biek maila berean edo senarrak apur bat gehiago, egia izan ala ez, eta hala ere epaileak amaren alde egiten duela, uste
|
duelako
emakumeak historian jasan duen zapalketa umeen ardura amari emanda nolabait orekatuko duela. Ez ote da gehiegi suposatzea?
|
|
Ergel izan luke epaile batek alarma sozialaren zantzuak ez ikusteko bere axolagabekeriaren aurrean delitu matxistetan, ez bada uste
|
duelako
emakumeak, logika osoz asaldagarrienak, ez direla gizartearen kideak, hots, ez badu ezabatzen gizartearen erdia baino gehiago.
|
2011
|
|
" Tesiaren hasieran planteatu nuen literatur pertsonaiak sinesgarria izateko bi premisa behar dituela. Bata, teoria feministari kasu egitea zientifikotasuna
|
duelako
emakume gaietan. Teoria feministatik hurbil baldin badabil pertsonaia femeninoa, seguru asko, sinesgarria izango da.
|
2012
|
|
gizaki independente, libre eta askea; haserrea, gizonezkoak, ustez, egitez edo ez egitez? menderik mende oinperatu
|
duelako
emakumea (hain du oinperatu lege aurreratuenek ere ezin izan baitituzte jarrerok suntsitu). Emakumeenganako indarkeriaren kontrako nazioarteko egun hau izan dadila gizon eta emakumeok gure arteko bizikidetza nola bidera genezakeen hausnartzeko aukera, elkarrenganako errespetuz, norberak izan nahi duena askatasun osoz erabaki ahal izanez, inork inor menpean indarrez hartu gabe?.
|
2014
|
|
Beste hainbat film labur ere egin zituen, hainbat gai jorratuz: gizon emakumeen arteko harremanak (Couples, 1972), gizasemeen pentsaerak nola eragin duen artean (Art Education, 1976) edo Plamytry (1973); film honetan neska gizen batek ez du argaldu nahi, uste
|
duelako
emakume argalen eredu hori gizonek inposatutakoa dela.
|
|
Beste hainbat film labur ere egin zituen, hainbat gai jorratuz: gizon emakumeen arteko harremanak (Couples, 1972), gizasemeen pentsaerak nola eragin duen artean (Art Education, 1976) edo Plamytry (1973); film honetan neska gizen batek ez du argaldu nahi, uste
|
duelako
emakume argalen eredu hori gizonek inposatutakoa dela. urteetan hainbat sari jaso zituen, Honoris Causa doktoretza bat barne.
|
|
Adibide bezala Nerudaren «Me gusta cuando callas/ porque estas como ausente» famatua erabiliizan da askotan, modu esplizitoan adierazten
|
duelako
emakumearen irudikapen pasiboa, isila, geldoa.
|
|
Siegmunden eta Brunnhilderen duoa Walkiria ko bigarren ekitaldiaren amaiera aldera, Brunnhilde bere edertasun hotz eta handientsuarekin, Siegmundengana hurreratu eta esaten dio hilkorra den orok bera ikusi eta gutxira hilko dela; Brunnhilde bertan dago esateko Walhallara hildako heroien bizileku eternoraeramango duela Hundingekin duen gudua galdu ostean. Siegmundek eskaintzari uko egiten dio Sieglinde ezin bada berarekin elkartu Walhallan, nahiago
|
duelako
emakume miserable baten maitasuna" Walhallako gozamen frigidoak baino/ Walhalls sproden Wonne". Siegmundek, beraz, hilezkortasunari uko egiten dio hor:
|
2015
|
|
Izan daiteke laguna atea jotzen,
|
duelako
emakumea irrikatzen. Izan daiteke heriotza atea jotzen, lantururik gabe, negar intziririk gabe, isiltasunean agertzen dela.
|
|
Sarreran esan denez, Euskal Herriko Unibertsitateko azken datuen arabera, gizonen% 45,2k ikasketa teknikoak aukeratzen ditu; ordea, emakumeen% 16,2k bakarrik aukeratzen ditu ikasketa horiek. Zientzia eta Teknologiaren Espainiar Fundazioak adierazi duen bezala (FECYT, 2005), horren arrazoia izango da, ziur asko, zenbait familia eta irakasleren itxaropen eta portaerak negatiboki eragiten
|
duelako
emakumeek eremu horretan duten konfiantzan; eta ez, beharbada, emakumeek arlo teknologikoan akademikoki porrot egiten dutelako. Ondorioz, horrek eragin dezake emakumeek eremu teknologikoa ez begiestea beren jarduera profesionalerako, I+Gko jardueretarako, besteak beste.
|
2018
|
|
Gure herrian armak ekoiztu eta esportatzen direla badakigu, eta arma horien helmugak, industria militarrak behin eta berriz elikatzen dituen gatazkak dira. Feminismoak ez
|
duelako
emakumeok, gure gorputzak, gure bizitzak, gure askatasuna eta gure lurraldeak zapaltzen dituen eredu sozialik gura".
|
2019
|
|
Hortaz, emakumea Beste bihurtzen duen gizonak konplizitate sakonak aurkituko ditu harengan. Hala, emakumeak ez du bere burua subjektu gisa aldarrikatzen ez duelako horretarako baliabiderik, erreziprozitatea planteatu gabe sentitzen duelako gizonarekin lotzen duen beharrezko esteka, eta ematen
|
duelako
emakumea, batzuetan, laketua dela Beste izateko rolean.
|
|
Eta zaila da aditzera ematea: hain zuzen, gizonak bere burua osoro bilatzen
|
duelako
emakumearengan, eta emakumea oro delako. Baina inesentzialaren munduan baizik ez da Oro:
|
2022
|
|
" Jateari uzten diot gehiago ezin dudanean, inguratzen nauen guztiak axola ez didanean, existitzeari utzi nahi diodanean". Zafrak ohartarazten duenez, kasua esanguratsua da argiki adierazten
|
duelako
emakume askok erredentzioa eta liberazioa, biak bilatzen dituztela jateari uztean. " Askapena elikaduraren bidez bilatzen dute bestelako biderik edo bitartekaririk ez dutelako beren egoerari aurre egiteko".
|