2001
|
|
Are gehiago azaltzen da Kanten hutsunea egiaren maitasuna azalarazten ez
|
duelako
bere lan guztiak horren lekuko izan arren: hau da, berak zuen egiaren maitasuna lekuko.
|
2004
|
|
Bere helburua bestelakoa izango da. Dena eraisteak, gure pentsamenduan biltzen den guzti guztiaz zalantza egiteak, sakonera handiko apustua dakar; eta horren bidez egia bilatzeko erronkari aurre egin nahi dio sendo, suposatzen
|
duelako
berak dakienean, berak ikasi duenean, ez dagoela egia fidagarririk eta segururik, eta, bestalde, seguru dagoelako egia izan badela, baina ez ordura arte berak ikasi duen ezertan. Egia aurkitu behar badu oinarri berri batean sustraitu du bere ezagutza, ez fedean eta ez beste inolako agintetan.
|
2007
|
|
Horrela, bada, hizkuntzaren eta hizkuntzen irakaskuntza —bai eta hizkuntzaren pedagogia osoa— ezin da auzi didaktiko, metodologiko edo estrategikoetara mugatu, jarduera horrek bat egiten
|
duelako
bere izaeraz gizakiaren hezkuntza eta formazio orokorrarekin. Aipatutako Campsek, hori dela eta, honelakoak idazten ditu:
|
2009
|
|
Azkeneko punttu hori izango da erabakigarriena bi Modernien artean bereizteko: bata, arrazoimen huts matematiko garbian oinarritzen
|
duelako
bere filosofia guzia, bere kosmobisio guzia ere, nahi bada; eta bertzea, arrazoimen huts horri sartzen hasten zaizkiolako kanpoko munduko datuak, zentzumenen datuak, Lehenengo Modernitatearentzat, Descartesentzat (zuzenago), zalantzagarria zen guztia, alegia.
|
2010
|
|
Bigarren erkidego motan, aldi berean, azpizatiak egin daitezke. Hurrean ere, egon daiteke naturan sartu den erkidegoa, baina ez giza legearen ondorioz, jainko legearen eraginez baizik, Jainkoak sortu
|
duelako
berak izendatutako buruzagiaren mende; naturaz gaindiko xedea duten loturak batzen ditu erkidego horretako kideak. Halakoa izan zen, garai batean, Sinagoga.
|
|
Esan ohi da" ius" dela justiziaren iturriak isuri zuena. Hori dela eta, ius deiturikoa justiziaren arrazoia da, haren objektu edo xedea den heinean; hala ere, arrazoi eragingarriaren ikusmiratik, justiziaren efektua edo ondorea da, justizia horrek eratu eta osatzen
|
duelako
bere objektua, beste bertute moralen kasuan gertatzen den bezala. Ondorenez, haren objektu izan daitekeena kontuan hartzen badugu, justiziak eratorrita justifikatzeko modukoa dela esan dezakegu, nolabait adierazteko; ildo beretik hitz egin dugu lehen ikusmenaz eta ikusgarriaz.
|
|
" Intentzioa" da bigarrena, berorrek" jokabidearen printzipio erregulatzaile bezala funtzionatzen duelarik", hain zuzen," hizlariari adieraziz zein diren —lortu nahi dituen helburuen arabera— erabili beharreko bitartekorik egokienak" 72 Kontua da, bada, komunikazioa ez dela osoki gauzatzen entzuleak bere aldetik berari zuzendutako espresioaren sakoneko intentzioa atzematen ez badu. 3 Aztertu beharreko hirugarren osagaia" harreman soziala" da edo, zehatzago esanda," giza elkarte baten eta bestearen kide diren solaskideen arteko harremana" 73 Lotura horren izaera eta neurria, bestela esanda, oso garrantzitsuak dira pragmatikoki, hain zuzen, hizlariak ez
|
duelako
bere mezua hutsetik osatzen eta, bestela, entzuleak ere ez duelako haren mezua hutsean jasotzen. Azpimarratu beharrekoa da, beti ere, Escandellek horrekin guztiarekin nahi duena, egiaz, hizkuntzaren erabilera komunikatiboa sistematikoki aztertzeko —eta bereziki bertan eragiten duten elementu ez linguistikoak ezaugarritzeko— tresna bat eskaintzea dela.
|
2016
|
|
Hizkuntza eta komunikazioaren kapitulua seguruenik ez da liburuko biribilena, baina Darwinek arduraz landu du gaia. Batetik, aurretik eboluzio luzea suposatzen duelako biziaren sorreratik gizaberearen mintzoraino, eta gizaberearen eboluzio handia eragin
|
duelako
berak ondotik.60 Bestetik, elea hainbat jendek gizakiaren dohain partikular eta esklusibotzat daukalako (Darwinek ulergarritzat daukana), 61 eta gizon emakumearen animaliengandiko berezitasunaren proba erabakigarritzat (onartu ezin duena). Puntu horretan euskararen adibidea aipatzera dator Darwin (Schlegelekin).
|
2022
|
|
Era horretan, mito esterilizatzailearen kontra egiten du, zeinak osasun hesia jartzen duen diziplinen artean, legitimitateen, esateko moduen, zurrumurruaren eta isiltasunaren, pentsatutakoaren eta pentsatu gabekoaren artean. ...uattarik idatzi zutenez," Filosofia berez paradoxikoa bada, hori ez da hain sinesgarriak ez diren iritzien alde egiten duelako edo iritzi kontraesankorrak defendatzen dituelako, baizik eta hizkuntza estandarraren esaldiak erabiltzen dituelako iritziarekin edo proposizioarekin lotzen ez den zerbait adierazteko". 37 Haren izaera asaldatzailea da, hain justu, hizkuntza estandarra hondeatzen
|
duelako
bere baitan kabitzen ez zena esanarazteko. Heideggerren adierazpen ezagunaren arabera:
|