Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2012
‎Lanera ere kanpora ateratzen dira gehienak, normalean Gipuzkoara (Hernani, Donostia, Astigarraga, Oiartzun...) eta gutxiagotan Leitzara eta Iruñe aldera. Errealitate horrek hizkeran eragiten duela uste dugu eta horregatik aztertu nahi izan dugu aldagai hau, horrelako azterketak egitea literatura soziolinguistikoan ohikoa ez izan arren.
‎ikan/ ik. ikan erdialdeko euskararen ezaugarria da, baina Goizuetako hiztun zaharrenek ere erabiltzen dute, eta bilakaera interesgarri bat erakusten duela uste dugulako aztertu dugu. Batetik, ikan erdialdeko euskararen ezaugarri da, baina badirudi hiztunak bertako ezaugarritzat hartzen duela.
2015
‎Iragana jorratzeak eta hortik ikasteak emozio negatiboak azaleratu ditzake (Brounéus, 2008; Kaminer, Stein, Mbanga eta Zungú Dirwayi, 2001; Hamber, 2007; Rimé, Kanyangara, Yzrtbyt eta Páez, 2011). Hala ere, badirudi aldagai horiek neurrien eraginkortasunari loturik daudela, eta horrek giro soziala hobetzen eta adiskidetzeko prozesuak sakontzen lagunduko duela uste dugu (Cehajic, Brown eta Castaño, 2008).
‎24a) Ildo berari jarraiki, badira datu pare bat hona aldatuko ditugunak, merezi duela uste baitugu kontuan hartzea lehen hizkuntzak eta gune soziolinguistikoak etxean erabiltzen den hizkuntza finkatzerakoan duten eraginaren neurria.24b) Ildo berari jarraiki, badira datu pare bat hona aldatuko ditugunak, lehen hizkuntzak eta gune soziolinguistikoak etxean erabiltzen den hizkuntza finkatzerakoan duten eraginaren neurria kontuan hartzea merezi duela uste baitugu.24c) Ildo berari jarr... **
2017
‎Atal honi heltzeko, aldizkari akademikoetako zuzendari eta editoreek Estatu Batuetako San Frantziskon bildu eta sinatu zuten Declaration on Reasearch Assessment adierazpena laburtuko dugu, orain arteko artikulu zientifikoen kalitatea neurtzeko praktikak aldaraziko dituen mugarria jarri duela uste dugulako (Juarez, 2015: 253).
‎Lortutako emaitzen arabera banakoen gehiengoak Scala kafetegiaren kafea gozoagoa dela eta kalitate hobea duela uste du. Marka ikusi gabe gehiengoak Scala kafetegiaren kafea aukeratu zuen.
‎Industria eta kulturaren azpitaldeak, kuantitatiboki txikia izanik, gure behin behineko klasifikazio honetan leku bat merezi duela uste dut, komunikabideen ekosistemaren gestalt osoa Euskal Herriaren baitan ezezik termino ekonomiko eta industrialetan eta industria kulturalaren parametroetan kokatzen duelako. Begirada hau, beste lan batzuetan aurki daitekeena ez bezalakoa izateaz gain, estrategikoa da lan hauetan, eta azterketa epearen() hasiera hasieratik aurki daiteke:
‎Lege ferenda, BEk PKLko titulu edo kapitulu bat izan behar duela uste dugu33, biktimak zigor prozesuan duen parte hartzea edozein dela ere (aktiboa, akusatzaile moduan; pasiboa, lekuko huts gisa edo inolakoa). Aipatutako legelariaren xedea bete nahi bada, PKLn jasotako biktimaren inguruko araudiak beste lege batzuetara ahalik eta igorpen gutxien izan behar duela uste dugu. Era berean, eta helburu honen inguruan, BEk duen edo dakarren erregimen edo araubide juridiko osagatubea salatu behar dugu; izan ere, egun aipatutako 3.2 artikuluak iragartzen duen erregelamendu bidezko garapena existitzen ez baita34.
2019
‎(20)(?) ikasgai gehienak euskaraz ikasteak arriskurik ez duela uste dut (A1)
‎«Izenburua: irakurlearen arreta erakarriko duela uste dut. Ironia puntu bat duelako eta ereduaren kontra nagoela iduri duelakoz» (O16).
‎Azkenik, azpimarratzekoa iruditzen zaigu Laboaren armiarma sarea irudikatu ahal izateko lan horretan biltzen den ahalegina egiturari dagokionez: artista donostiarraren ibilbidean topa ditzakegun ertz guztien arteko lotura ordenatua egitea lan nekeza izanik ere, Albisuk, konplexua dena modu aproposean irudikatzea lortzen duela uste baitugu.
2021
‎Fikzioak mikroa ukitzen duela uste dut, minuzia, baina mikro horiek askok konpartituak direla. Ez fikzioa idatzi izan dudanean eragin esparru handiagora begira egon izan naiz, agian, komunitate jakin bati begira.
‎Izan ere, egitura politikoentzat sormena eta kultura hautsa dira, eta ez produktu efikaza; kultura mugatua eta erdietsia dago jende askoren begietan. Horregatik, estetika tradizionalak pisu handiagoa duela uste dute zenbait sortzaile kulturalek (n= 6;% 46,2).
‎Hartu emaneko espazioetan eragiten dute (n= 12;% 92,3), horrekin mikroespazioen eta makroespazioen igurtzia (n= 10;% 76,9) etengabea dela defendatuz. Izan ere, makroespazioetara iristeko ezintasuna dutela uste dute zenbaitek (n= 3;% 23,1); gainera sistemak kultura hain gutxi baloratuta efikazia politiko urria (n= 6;% 46,2) duela uste dute. Horrekin guztiarekin, eragin soziala indibidualetik kolektibora (n= 8;% 61,5) egiten dute.
‎Guztiei egindako galderetan azkena honakoa izan zen: " Bertso eskolak zugan (izaera, ohiturak...) eragina duela uste duzu. Zertan?".
‎5 irudia. " Bertso eskolak zugan eragina duela uste duzu?".
‎Beraien izaera, ohitura eta abarretan bertso eskolak eragina izan duela uste dutenen artean, eragin horren edukiari dagokionez hainbat dira atera diren ideia nagusiak (maiztasunaren arabera ordenatuta): euskara eta euskal kultura gehiago erabiltzea, ohiturak aldatzea, mundu ikuskera aldatzea, beste ikuspuntu batzuk ezagutzea, harremanak egiteko modua aldatzea...
2022
‎Helburu argi eta partekatuen pertzepzioa berrikuntzarekin estuki lotzen da (Da Costa et al., 2014), baita taldeko kideen artean —ulermeneta ikaskuntza giro harmoniatsu batean— informazioa partekatzea ere (Wang et al., 2017). Garrantzi handikoa da berrikuntza taldeetako koordinatzaileek, talde hauen hasierako fasean, kideek jokabide berritzaileak garatu ahal izateko ekintza planak sustatzeko arreta berezia jartzea; izan ere, taldeek plangintza alde batera uzteko joera dute, denbora eta ahalegin gehiegi eskatzen duela uste baitute (Reiter Palmon et al., 2008).
‎86 Oso garbi ez badago ere, testuinguru honetan ‘asmo, ideia, helburu’ esan nahi duela uste dut. Cf. OEH (s. v. gogo, 2).
‎OEH s. v. gutxi, 3). Adibideak ikusita, zentzu plural eta partitiboa duela uste dut.
‎Lauko sailkapen hori nire proposamena da8, behin behinekoa, baina didaktikoki ondo funtzionatzen duela uste dut, bakoitza Joxe Azurmendiren liburu banatan irakur daitekeelako. Gutxi gorabehera:
2023
‎Ikasle bakoitzak erronka erreal bati erantzun behar izan baitio profesional bat izango bailitzan, gainera, batzuek gizarte eragileekin praktikak egiteko aukera izan dute eta baita soldatapeko lana egiteko ere. Honenbestez, esperientzia profesionalean eragina izan duela uste dute parte hartzaileek.
‎Batetik, praktikak egiteko orduan esperientzia lortzen delako eta gizarte eragileekin kontaktuak egiteaz gain nola lan egiten duen ikasleak ezagutzeko aukera dutelako. Bestetik, proiektuan parte hartzean garatutako konpetentziak lana bilatzeko garaian ere laguntzen duela diote, eleaniztasunaren alderdiak hobeto komunikatzeko garaian laguntzen duela uste dute.
‎Honenbestez, Ocean i3 proiektuan parte hartzeak maila pertsonaleko eta maila profesionaleko alderdi batzuetan eragina izan duela uste dute ikerketa honetako parte hartzaileek. Hurrengo irudian laburbiltzen dira aipatutako alderdiak:
‎...babesak GEBE ei ematen dizkien bermeen inguruan, lehenik eta behin, gogoratu behar dugu, zenbaitetan, gatazka juridikoak eskubide xedaezinen ingurukoak direnean, haiek ezin erabil daitezkeela74 Gainerako kasuetan, hau da, gatazka juridikoa eskubide xedagarrien ingurukoa denean, GEBE baten bidez akordio bat lortzen bada, eta alderdietakoren batek beronek legearen kontrako akats larri bat pairatzen duela uste badu, kontratuak deuseztatzen diren arrazoiengatik, epaileen aurrean deuseztasun akzioa egikaritu ahal izango du. GEBE ekiko Epai Botereak gauzatzen duen kontrol hori herritarrentzat ezinbesteko bermea da, aurretiaz baitakite, teknika estrajudizialaren garapenean legez kontrako zerbait egiten bada, epaile batek hura deuseztatuko duela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia