2007
|
|
Irakurketa herrena litzateke, dena den, zapalketarena bere horretan utziz gero. Egoera hobea izan zitekeela aitortuta ere,
|
duela
urte batzuk baino askoz hobea da XXI. mendean bizi duguna. eredua etengabe ari da gora egiten, duela 20 urte baino 200.000 lagun gehiagok daki euskaraz, kultur produkzio oparoa dago esparru guztietan, euskararen aldeko jarrera hazi da eta euskararen aldeko lanean inoiz baino talde eta norbanako gehiago dabil.
|
2008
|
|
Asko hitz egin da, halaber, irakaskuntzak internetera hurbiltzeko eta berau ulertzeko modu berri honi atera dakizkiokeen onurez. Jakintza Ikastolako IKT taldean,
|
duela
urte batzuk hasi ginen ohartzen onura hauez eta hausnarketa sakon baten ondorengo emaitza dira gaur egun abian ditugun hainbat proiektu. Garbi ikusi genuen web 2.0 delakoak orokorrean asko eskaintzen zuela, eta irakaskuntza arloan bereziki emankorra izan zitekeela.
|
2009
|
|
Eguneroko lanetik ekarritako adibideak erabiltzen dira klaseetan, eta lanketa horretatik eratorri dira hainbat txantiloi, hiztegi berezi edo tresna,
|
duela
urte batzuk bildu zirenak Intraneteko atal berezi batean: Kutxan euskaraz.
|
2010
|
|
Bigarren saria bereganatu duen Jose Maria Zendoia ez da hasiberria testuan jorratzen duen gaian; alegia, zientzia ekonomikoa euskal soziolinguistikara hurbiltzeko saioetan,
|
duela
urte batzuk ere urratsak emanak zituen. Ez dugu ezagutzen, alabaina, aitzindaritza horren oihartzunik izan den beste egilerik edo lanik.
|
2011
|
|
B. U. Eta bide horretatik jarraituz deigarria da aldi berean, denbora oso laburrean gazteengan gertatzen ari den erreferentzien aldaketa. hau da, badirudi gaur egungo euskaldun gazteen erreferentziak erdal hizkuntzetan daudela, behintzat
|
duela
urte batzuk baino gehiago. uste dut gai horren inguruan klabe batzuk aurkitu behar ditugula erreferentzietan sendoago egoteko, musika arloan, kirolean, arlo politikoan eta abar. nola landu genituzke erreferentzia horiek?
|
|
Lehenik eta behin pentsatu behar dena zera da, ea benetan posible den ikasleei hizkuntza erabilerarako arau berriak erakustea. Arazo hori oraindik ezin izan dugu konpondu gaur egungo espainiarekiko mendekotasun garaian, eta oso zaila izango da horrelako egoera batean konpontzea.
|
duela
urte batzuk, Bigarren hezkuntzako curriculumak behar duen aldaketa sakonari buruzko proposamena egin nuen4 hala ere, ez gara kontu horretaz arituko. esan beharra dago Soziolinguistikak diziplina gisa ez lukeela Bigarren hezkuntzan eta Filologia katalaneko eta Linguistika orokorreko espezialitateetan bakarrik egon. Irakasle Ikasketetako funtsezko irakasgai bat izan luke (izan ere, Soziolinguistika orokorreko irakasgai bat eta heziketa Soziolinguistikoko beste bat irakastea proposatzen dut) eta Soziolinguistikak (hautazko edo enborreko) irakasgaia izan luke ikasketa askotan; besteak beste, historian, Soziologian, zuzenbidean, politika zientzietan, giza zientzietan, kazetaritzan eta komunikazio zientzietan, pedagogian eta gizarte psikologian.
|
|
Soziolinguistikako kontzeptu nagusien berrikustea da. Batez ere, gatazkaren soziolinguistika eta ekoidiomatika jorratzen ditu, eta katalanak irakaskuntzan duen egoerari buruzko hausnarketa bat ere aurki daiteke. hein batean, liburu honek
|
duela
urte batzuk egilearen agortutako beste liburu bat ordezkatzen du; Iniciació a la sociolingü� stica (Barcanova, 1992) izenekoa. publiko zabalari eta, batez ere, Batxilergoko ikasleei zuzendutako herrialde katalanetako historia soziolinguistikoa. Liburu honetako aztergaiak dira erabilera eta gatazka idiomatikoak, ideologiak, hizkuntzaren estatus soziala eta hizkuntza baldintzatzen duen testuinguru politikoa.
|
2014
|
|
Krisi galanta bizi dugu, eta amaierarik ez da garbi ikusten. Euskararen erabilerak ez du goranzko biderik hartzen, espazio funtzional berriak bilatzeko eta lortzeko egundoko ahalegina egiten bada ere, arlo sozioekonomikoan
|
duela
urte batzuetako loraldia eten egin da, eta lan munduaren euskalduntzea deitu izan dena stand by egoeran dago, krisiaren erruz neurri batean, baina lan arloarekiko estrategia bera krisian sartu delako baita ere. Euskararen berreskurapen prozesua birpentsatu eta birplanteatu beharra dago beraz, baita esparru sozio-ekonomikoan ere.
|
|
Euskararen erabilerak ez du goranzko biderik hartzen, espazio funtzional berriak bilatzeko eta lortzeko egundoko ahalegina egiten bada ere, arlo sozioekonomikoan
|
duela
urte batzuetako loraldia eten egin da, eta lan munduaren euskalduntzea deitu izan dena stand by egoeran dago, krisiaren erruz neurri batean, baina lan arloarekiko estrategia bera krisian sartu delako baita ere.
|
2015
|
|
Senarra euskaldunekin bakarrik egoten zen lanean eta emaztea, berriz," extremeñoekin, andaluziarrekin, errioxarrekin...". Beraiek bizi ziren auzoan oso gutxi hitz egiten zen euskaraz, eta
|
duela
urte batzuk iskanbila bat izan zuen Cuencako EPAko ikaskide batekin. Honek esan zion hitz egiteko erdaraz eta ez zeukala" hizkuntza hori ikasteko asmorik", baina klasekide guztiak kontran azaldu zitzaizkion.
|
2021
|
|
Hizkuntza horien presentziaren berri dagoeneko
|
duela
urte batzuk agerian jarri zen, honako bederatzi hizkuntza funtzionalen presentzia identifikatu baitzen immigrazioko populazioaren artean: gaztelania, portugesa, errumaniera, arabiera, txinera, ingelesa, frantsesa, alemana, eta ukrainera (Unzurrunzaga 2007, 9; Uranga et al. 2008, 17 eta ondorengoak).
|
2022
|
|
Kalitatezko osasun arretaren oinarrian hizkuntza ezinbesteko elementua dela esatea
|
duela
urte batzuk ausardiazko eta ez ongi formulatutako adierazpentzat hartuko litzateke, egitate ez zientifikotzat. Egun, gero eta gehiago dira osasun arreta eta hizkuntzaren inguruan ikertzen ari diren herrialdeak.
|
|
Amaitzeko,
|
duela
urte batzuk immigrazioak euskarari arazo berririk ez ziola ekarriko esaten nuen, eta halaxe uste izaten jarraitzen dut; egia da kopuruak hasi ahala aldaketa kualitatiboak sortu daitezkeela. Baina kontuan izan behar da, alde batetik immigrazioa ez dela geratuko, eta, bestetik, immigrazioa euskararen basoa ikusten uzten ez duen zuhaitza izan daitekeela.
|