Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2007
‎Ikastea modu positiboan ikustea eragingo dio eta esfortzu handiagoa egitera bultzatuko du. Ikasitakoak ematen dizkion aukerei erreparatuko die, izan ere, gaitasun komunikatiboa eskuratu ahala gauza berriak egiteko ahalmena duela ikusiko du. Irakaslearen ebaluazioetan eta kanpoebaluazioetan ere izango du horrek oihartzunik.
2009
‎Jose Luis Alvarez Enparantza askok ezagutzen dute, milaka dira bere lana goresten dutenak, baina Euskal Herriaren berreuskalduntzeari17 egindako ekarpenaz18 gutxik hitz egin dute fundamentuz eta are gutxiago dira aintzat hartzen dutenak19 Intelektualki egiteke dugun bidea da gure auzietan pentsamendua garatzearena. Gehiegizko edo mingarri iritziko dio bakarren batek esandakoari, baina aski du soziolinguistika eta glotopolitika alorreko esperientzia eta pentsamendua biltzen duten argitalpenen bibliografiak arakatzea inor gutxik aipatzen duela ikusteko. Ez ekarritako datuak okerrak zirela esateko, ez bere usteak ustelak direla azaltzeko.
2011
‎Hauek bihurtuko dira eredu arrakastatsu. Gure kasuan, ordea, Arrasateko datuei begira, gazteen erabilerak behera egin duela ikusten dugu eta sozializazioaren etena handituz doala azken urteotan. Datu kezkagarria, izan ere, arestian aipatu bezala, gazteak berak ere eredu bilakatuko baitira gainontzeko beste gazteagoentzat.
2013
‎gazteek eta euskaraz testuinguru informaletarako baliabide gutxi edukitzea, testuinguru informalak gaztelaniaren erabilerarekin lotzea edo ikerketako jarduerak ez izatea horren egokiak. Era berean, zailasunak adinarekin lotura duela ikusi ahal izan da; gazteenek dituzte zailtasun handienak. Halere, gai honetan aurrera begira gehiago sakondu litzatekeela uste dugu.
2014
‎1. 3 eszenen alderaketan, ordea, 3.a balio positiboagoekin lotzen dela ikus daiteke; alegia, portaera asertiboak onarpen handiagoa duela ikus daiteke; bereziki esanguratsuak dira integratzailea, seduzitzailea eta errespetuzkoa.
‎Euskararekiko jarrera positiboa izanda, gazteek iritzi desberdina dute euskalduna zerk egiten duenaren inguruan. Kontrastatzeko, ordea," euskarak egiten nau euskalduna" itemak 4,45eko puntuazioa duela ikusten da, batez bestekoaren gainetik egonik alegia.
‎Emaitzei begiratuta, gehiengoak, hau da, %43an etxean euskaraz jarduten duela ikusten dugu. %27ak gaztelania darabil eta %30ak biak erabiltzen ditu etxean, bai euskara eta baita gaztelaniaz ere.
‎Emaitzei begiratuta, gehiengoak, hau da, %43an etxean euskaraz jarduten duela ikusten dugu. %27ak gaztelania darabil eta %30ak biak erabiltzen ditu etxean, bai euskara eta baita gaztelaniaz ere.
2015
‎3. Aurreko txandakoak euskaraz egin duela ikusteak konfiantza ematen dit euskaraz jarraitzeko
2018
‎Biztanleriaren bilakaerari erreparatuz, bi kasuetan biztanle kopuruak behera egin duela ikus dezakegu, neurri ezberdinean bada ere: Ondarroak 25 urtean 1.944 biztanle galdu ditu, eta Bermeok 778 1981 urtean goia jo eta gero, Ondarroa etengabe joan da biztanleak galtzen.
2019
‎Gehienak" erdi eta erdi euskaraz/ erdaraz egiten dut" aukeran kokatzen dira (%43, 6), eta beste %17, 2k dio gutxitan edo inoiz ez duela euskaraz egiten. Alderantzizko norabidean, erronkaren hartzaile den talde edo pertsona horrek euskaraz mintzatzeko joera gutxiago duela ikusten dugu: %22, 6k egiten du" beti edo gehienetan euskaraz" erronkalariarekin, %46, 1ek" erdi eta erdi", eta ia laurdenak (%24, 4)" gutxitan edo inoiz ez du euskaraz egiten".
‎Arestian aipatu den bezala, ordea, en tol Sarmientoren kasuan euskarazko abesti batek arrakasta izateak hizkuntza hautu hori legitimatzen lagundu zuen taldekide erdaldunen artean. Larrañagak dioen bezala, euskaldunak ez diren eremuetan gehiagotan hedatzen dira jarrera instrumental eta motibazio pragmatikoak, eta kasu honek teoria hori indartu egiten duela ikusi da. era berean, aurrerantzean landu daitekeen ildo bat ere zabaltzen du: musika taldeetan hizkuntza hautua arrakasta motibazioarekin lotzea.
2020
‎Gaiarekin amaitzeko, adituek hainbatetan aipatu duten paperaren inguruko kezka garatu nahiko genuke. Ez du inork zalantzan jartzen etorkizun hurbilean paperak bere funtzioa betetzen jarraituko duela baina, era berean, gaur egungo formatua aldatu duela ikusten da. Edukien gestio anitzaren testuinguruan paperak bere espazioa izango du eta beste plataforma batzuekin elkarbizitzen ikasi du.
2021
‎Lan honetan EuskarAbentura espedizioko parte hartzaileen datuak aztertuko dira, espedizioak gazte hauengan duen eragina ikusi nahirik, erabileraren datuetan arreta jartzeaz gain, gaitasunaren eta jarreren datuei ere erreparatuz. Honela, parte hartzaileen euskararen erabileraren igoeran espedizioak eragina duela ikusiko dugu, baita honi dagokion arduran ere. Horrez gain, datuek erakutsiko digute gaitasunari nahiz jarrerei dagokien ezaugarri batzuek ere eragina dutela euskararen erabileran.
2022
‎Nola zaindu hizkuntzaren eragina? Ingurumenari lotuta itsasertzeko gune berezia biotopo izendatu zenean bezalaxe, euskarak ere bere babesa behar duela ikusi behar dugu denok.
‎Ingurumenari lotuta itsasertzeko gune berezia biotopo izendatu zenean bezalaxe, euskarak ere bere babesa behar duela ikusi behar dugu denok. Geoparkea eratu zen ondare hori zaintzeko, Debako eta Mutrikuko udalekin batera, eta hemendik aurrera gune askotan, teknikoetan nahiz politikoetan, aztertu, kudeatu eta ZAINDU da plan eta proiektu handiek hizkuntzetan nola eragiten duten.
2023
‎Hau da, ikusten da udaleku amaieran erdarak eragina duen multzoetan kokatzen diren parte hartzaileak gutxitu egiten direla, eta euskararen erabilera handiagoa duten multzoetan banatu direla horiek. Alabaina, ehunekoei erreparatzen badiegu, testuinguru bakoitzari egokituz, euskararen erabilerak 7,5 puntu3 gora egin duela ikus daiteke.
‎Hala, aurkeztutako emaitzetan euskararen erabilerak bilakaera positiboa izan duela ikus daiteke, eta, halaber, udalekuetan euskararekiko atxikimendua sustatzeko baldintzak sortu direla. Izan ere, bai familiek eta bai hezitzaileek haurrek udalekuetan bizitako esperientzia oso positiboki baloratu dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia