Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2000
‎Hartara, artikulu berean aipatzen duen bezala, 80ko hamarkadaren erdialdetik aurrera poeta asko narrazioak idazteari ekingo diote. Joera honek 90eko hamarkadan ere jarraipena izan duela ikus dezakegu: hitzaurrean aipatu dugun modura, besteak beste, Iñigo Aranbarri, Xabier Montoia, Edorta Jimenez, Manu Erzilla, Jose Luis Otamendi, poesiatik narrazioetara igaro dira.
2001
‎Mende honetan nobelaren esparruan egindako aldaketa eta eraberritzeak kopernikarrak izan direla esan izan du kritiko batek baino gehiagok. Alde honetatik, XIX. mendeko edozein irakurle guztiz asaldaturik geratuko litzateke ordura artean nobelaren laberintoen barna bere gidari izandako narratzaileak, bat batean inongo esplikaziorik gabe, bide ertzean abandonaturik uzten duela ikusirik.
2002
‎Par. Batak, zinez, bere izate osoan dela iduri duela ikhusi dugu.
2003
‎Buru guztiak beregana okertuta" nor da hori?" galdetuko dute ohiturazko diru jokalariek, dirua horrela botatzen duanarengatik. Eta gero, gaizki jokatu arren, punto berriak dana irabazten duela ikusten dutenean, berehala ikusiko da tongoa.
2009
‎Gaur egun tronkalitateak iraun duela ikus genezake, batez ere, seme alabarik izan ez eta zuzeneko ondorengorik ez dagoen etxeetan. Halakorik jazotzen denean, familiakoak zuhur ibiltzen dira tronkalen eskubide eta lehentasunei eusteko.
2019
‎Apalategik dioen moduan, bestearen desioak pizten du Senarrarena: Adolfok bere emaztea hautatu duela ikustean berpizten zaio Florarenganako desira, lehenago Samuelen eta Hanbreko gizonen desirak bezala38:
‎Senarrak ere, ez du laguna batere maite. Flora berandu etxeratzen den aldiro, Peggyrekin soilik egongo dela uste izateak eta hileta elizkizunetan Floraren senideekin harreman txarra duela ikusteak, pentsarazten digu bere familiarekin ez dutela harremanik, eta Peggy, duen lagun bakarra ere, Senarrak ez duela askorik errespetatzen. Honek pentsarazten du, beharbada tratu txar psikologiko horien atzean, maila bateko blokeo soziala egon daitekeela eta pixkanaka, bere emaztea maite duen jendearengandik, hala senide nola lagun eta are lankideengandik urruntzen joan dela.
‎Floraren atzetik segika hasten denean" ez naizelako inoren atzetik ezkutuan ibiltzen diren horietakoa" (124) esaten du, adibidez. Dena den, irakurlea konturatzen da eleberria aurrera doan heinean Florarengatik sentitzen duen obsesioa areagotu egiten dela, ia egunero lanera atzetik jarraitzen duela ikusten delarik. Beraz, kontraesan handietan erortzen da, eta aldi berean, narratzailearen aitortza benetakoa denaren itxura ematen dio.
‎Nahiz eta ondo marraztu, bere ustez ez da nahikoa esku ona edukitzea, berea den zerbait esateko gai izan behar omen du pintoreak, benetako artista izango bada (208). Esan nahi duena adierazteko hitza aukeratu du, baina gaztetako afizio hori zenbait eleberritan bidelagun izan duela ikus dezakegu. Artearen mintzairak horixe baitu berezi, hitzen bidez maiz kontatu ezin direnak hobeki ulertzen eta irudikatzen, eta batez ere, sentiarazten laguntzen diola narratzaileari eta irakurleari.
‎Hasieran eleberriko azala ikusita, beharbada irakurleak azaleko koadroarekin lotuko du aipu hau, baina aipuan" esku hutsik" esaten du eta koadroan eskuetan paper bat duela ikusten da. Aitor Lizardik (2014: 16) Hopperren beste bi koadro antzekoren berri ematen digu, Summer in the city eta Summer interior izenekoak, alegia:
‎Jacques Brelen modura, Florari" Ne me quitte pas" behin eta berriro erregutuz imajina dezakegu. Abestiaren letra irakurrita, Flora eta bere Senarraren harremanaren egoera ezin hobeki islatzen duela ikus daiteke. Aldi berean, Kandinskyren tradizioan Mirenek gauza bera erregutzen dio, eta onartzen du hutsegite handia izan zela, gerora ulertuko baitu ez abandonatzeko eskaera horretan ahultasun adierazpen hark plazer izugarria ematen ziola mutilari (42).
2021
‎Dalton Pufferrek (2013) eraikitako konstruktuko CDFak eta ekintza adierazpenak, aldi berean, lau supra kategoriatan sailkatuko zuen The Graz Group ikertaldeak (2015), egin, antolatu, azaldu eta argudiatu doing, organizing, explaining, arguing izeneko lau multzo handitan, hain zuzen ere. Jarraian aurkezten den irudiak markoan aurkeztutakoarekin irudia lotura zuzena duela ikus daiteke. Literatur errutinei dagokienez, garrantzitsua da konfigurazio hori, alde batetik, errutinetarako ebaluazioa aldamiatzen laguntzen duelako, eta, bestetik, eta nolabait, horren ondorioz, errutinen egituraren konplexutasun maila CDFen konstruktua kontuan hartuz eraiki delako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia