Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2005
‎LEuskal Herriak ez duela hezkuntza sistema propiorik, eta Frantziako etaEspainiako Estatuek araututako eskola sistemak nagusi direla gure herrian.
2009
‎Egoera honetan ez kikiltzeko eskatu die herritarrei eta hezkuntza eragileei. Halaber, berretsi du EHBEk lanean jarraituko duela Hezkuntza Sistema Nazionalaren alde, inoiz baino gehiago.
2012
‎gizartearen beharrak kontzeptua. Funtzionalismoari hainbat ekarpen kritikok (Bourdieu eta Passeron, 2001b; Apple, 1986; 1989; 1996; 1997; Freire, 1980; 1982; 1989; 1990; Giroux, 1990; 2001; Willis, 1988) leporatu diote ez duela hezkuntza sistema aztertzen interes sozio-ekonomiko politiko kultural lehiakorrei batzuen transmisioaren eraginkortasunaz arduratzen dela, eta ikasleak kontsumitzaile pasibo hutsak balira bezala hartzen dituela. Foucault-en (2005) arabera, XVIII. mendean hasi ziren teknika zaharrak modu berritzailean moldatzen eta ikasleen sailkapen eta mailaketa funtsezko irizpide bihurtzen, baina ez ikasleen indarrak zapaltzeko, eskolaren helburuetara doitutako erabilera ahal bezain eraginkorra sustatzeko baizik.
‎gaur egun ia edozein lanpostutarako behar baino askoz langile gehiago dago aukeran, lanpostuak eskatzen duena baino trebakuntza formal handiagoarekin maiz, eta, beraz, norbanakoek gaur egun ikasketa maila handitzeko egiten duten lasterketa luzea ez da lanpostuaren beharretara egokitzeko, baizik eta lanpostu horretarako hautagai diren gainerakoekin lehiatzeko. Ondorioz, esan genezake enpleguaren prekarizazioak familia bultzatzen duen bezala, familiaren inbertsio akademikoen estrategiak asko baldintzatzen duela norbanakoaren espektatiba eta bide batez xaxatu egiten duela hezkuntza sistemaren aldaketa morfologikoa, eta horren guztiaren emaitzak indartu egiten duela prekarizazioaren kultura eta, bidenabar, enpleguaren prekarizazio prozesua.
‎Lehenik. Literaturak askoz ere presentzia indartsuagoa izan behar duela hezkuntza sistemaren maila guztietan, betiere kontuan hartuta, hezkuntza marko arautuak eta zentralizazio atzerakoia helburu duten garaiotako azken berrikuntzek bereziki, ukatu egiten dutela Estatuko literatura gutxituen izatea.
2022
‎Lege proposamenaren 2 artikuluaren arabera, Kataluniako hezkuntza sisteman katalana «komunikazio hizkuntza» izango da, eta gaztelera, berriz, «hizkuntza kurrikularra». Aintzat hartu behar da Kataluniako Auzitegi Nagusiaren epaiak behartzen duela hezkuntza sisteman eskolen %25 gazteleraz ematera. ERCk, JxCk, PSCk eta Comukoek joan den maiatzaren 25ean erregistratu zuten lege proposamena, hori tramitatzen hasteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia