2008
|
|
Gure andre horrek erremediorik ez
|
duela
esan nahi nioke, baina isildu egin naiz.
|
2009
|
|
Ulertu behar da, bi hizkuntzak" erabiltzeko adina ikasteko" obligazioa tarteko, hizkuntza aukeratzeko eskubideak ez
|
duela
esan nahi gurasoek euren seme alabentzat irakaskuntza elebakarra, eskubidea balitz bezala, defendatzeko aukerarik dutenik. Eskolaren bidez bi hizkuntzak ezagutzeko obligazioa ezin da inolako eskubideren izenean ezabatu, obligazio hori baita gaur ikasle gazte eta bihar etzi herritar heldu izango direnei hizkuntza kontuan aukera berdintasuna bermatzen dien tresna, eta aldi berean elebiduna den eta elebiduna izatea aukeratu duen gizarte honen kohesiorako bermea.
|
|
Egia da Espainiako Konstituzioak herritar guztiak behartzen dituela gaztelania ezagutzera. Egia horien ondoan, ordea, hain zaila ote zaigu ulertzea, hizkuntza bat, kasu honetan gaztelania, guztiek ezagutzeak ez
|
duela
esan nahi guztiek sentitzen dutenik beren hizkuntzatzat edo beren hizkuntza bakartzat edo beren lehen hizkuntzatzat. Eta hori ulertzen baldin bada, beste pauso bat emanda, hain zaila ote da ulertzea hizkuntzen bizikidetza, ez, alegia, nola halako koexistentzia hutsa?
|
|
Hain zaila ote da ulertzea, elebakartasuna, eta batez ere elebakarrak, euskal herritarretatik gehienak, oraindik ere? infernuko deabrutzat ez hartzeak ez
|
duela
esan nahi elebakartasuna aukera egokitzat defendatu behar dugunik. Hain zaila ote da, beraz, ulertzea horrek ez duela esan nahi, baldin eta elebitasunaren balio positiboan sinesten baldin badugu, helburu komunitariotzat hartu behar ez dugunik elebakartasuna pixkanaka eta etengabe gutxitzea, desagerrarazterainoko bidean?
|
|
infernuko deabrutzat ez hartzeak ez duela esan nahi elebakartasuna aukera egokitzat defendatu behar dugunik? Hain zaila ote da, beraz, ulertzea horrek ez
|
duela
esan nahi, baldin eta elebitasunaren balio positiboan sinesten baldin badugu, helburu komunitariotzat hartu behar ez dugunik elebakartasuna pixkanaka eta etengabe gutxitzea, desagerrarazterainoko bidean. Hain zaila ote da ulertzea modernitatearen eta gizarte kohesioaren exijentzia bat dela aukera berdintasuna oztopatzen eta diskriminazioak sortarazten dituen elebakartasuna desprestigiatu eta gainditzea, pixkanaka eta modu arrazoizkoan, jakina?
|
|
Egia da zenbaitek, zenbaitetan, euskara batuaren eraikuntza uniformetasun gehiegizkoarekin nahastu duela. Esan nahi dugu, adibidez, euskara batua sortzeak ez duela inor euskalkiak ez gutxi ez asko gutxiestera eraman behar, edo kode batua sortzeak ez
|
duela
esan nahi forma estandar bat eta bakarra behar denik eremu guztietarako. Administraziorako egoki den estandarrak ez du zertan egokia izanik hedabideetarako.
|
2010
|
|
Inoiz ez dut jakin izan serio ala brometan esaten didan. Gaia bukatutzat ematen
|
duela
esan nahi du, gutxienez, eta, bide batez, saltsero samarra naizela esan diotela, bide zuzenetik aparte ibilia. Hala ere, erabiltzen duen tonuagatik, mutil ontzat naukala eta oraindik ere pixka batean agoantatuko nauela ere nabari zaio.
|
|
Erlijio sinesmenak benetako usteak edo sasi usteak ote diren aztertu nahi dugu. Kontua da zenbaitetan interpretatzen dela, esate baterako, mirarietan edo Jainkoaren existentzian sinesteak ez
|
duela
esan nahi mirariak gertatu direla edo Jainkoaren existentzia egiazkotzat hartzen dela, beste zer edo zer baizik. Adiskide batek esaten zigun bezala:
|
2021
|
|
Mutil gaztea da, ez da ermitaua. Bizitza
|
duela
esan nahi dut, kalera ateratzen dela, jardueretan parte hartzen duela bere adineko edozein mukizuk bezala.
|
2022
|
|
Daukaten adinaz gogora liteke edonor deskonektatze horren arrazoia bilatzeko, baina oker, zeren duela 30 urte ere berdintsu gertatzen omen zitzaien, eta orduan ere ez omen zekiten ezer taxuzkorik esaten" orduko musika mugimenduaz". Kantariak dio" herri txiki" batekoa dela, ez dela" melomanoa", eta talde bat daukala, baina horrek ez
|
duela
esan nahi dena jakin behar duenik. Irakaspena:
|