2023
|
|
Salbuespen arauak izaera negatiboa
|
duela
dion ikuspuntutik abiatu beharrean hau da, manu baten aplikazioa baztertzen duen arautzat hartzen den ikuspuntutik, haien izaera positiboa baieztatzen duen ikusmoldetik abiatuz gero alegia, tributuaren zerga egitatea ere definitzen duen arautzat hartzen duen ikuspuntutik, esan daiteke zerga egitatea gauzatzeak ez duela zertan ekarri tributu betebeharraren sorrera, legegileak kontrakoa badio ere; ... Hala ere, zerga egitatea gauzatzean, tributuaren menpekotasuna sortuko da zalantzarik gabe, eginbehar desberdinekin (kontabilitate, erregistro eta aitorpen eginbeharrak...).
|
|
Horrenbestez, printzipio horrekin bat etorriz, lan zuzenbidean baliteke hurrengo printzipio orokor hau iraultzea: hierarkian gorago dagoen arauak beherago dagoenari begira lehentasuna
|
duela
dioen printzipioa; hurrean ere, beheragoko arauek goragoko arauen edukia hobetzen badute, beheragoko arauek izango dute lehentasuna.
|
|
Printzipio honek berarekin dakar aplikaziorik gabe uztea geroko arauak aurreko araua indargabetzen
|
duela
dioen printzipioa; hurrean ere, printzipio horren arabera, eutsi egin behar zaie langileak eskuratutako eskubideei, nahiz eta geroago onartutako arau batek langileak banakako titular gisa aurretiaz zituen baldintzak baino eskasagoak ezarri orokorrean.
|
|
eskumenen arteko koordinazioa eman behar da eskumen horien egikaritzan ematen diren jarduerek eta zerbitzuek erakundearen interes propioa gainditzen dutenean, beste administrazio batzuen eskumenak baldintzatzen dituztenean edo beste Administrazioen eskumenekin osagarriak edo elkartzeko modukoak direnean. Artikuluaren 3 parrafoa TAAJLak 2013an sartu zuen eta koordinazioak aurrekontu egonkortasuna eta finantza jasangarritasuna bermatzeko xedea izango
|
duela
esaten da. Azkenik, artikuluak berak adierazten duenez, koordinazioa autonomiarekin bateragarria izan behar da.
|
|
Kontrol eta laguntza funtzio bikoitzean laguntasunak indarra
|
duela
esan daiteke. Horren adierazgarri da finantza zaintzako organo eskudunak lurralde historikoetako barne antolakuntza arauetan duen kokapena.
|
|
Organo eskudunek finantza zaintzako funtzioak egikaritzean eman behar duten informazioa askoz osatuagoa eta zehatza izan behar dela, kontrolerako tresna ezberdinen egikaritza arinduz. Aurrekontuen gaineko finantza zaintzari buruz hitz egin dugunean ere egoera horretaz jabetu gara eta aurrekontu egonkortasunak duen garrantziak informazioa emate hori indartu
|
duela
esan daiteke. Hain zuzen ere, AEFJLOren 6 artikuluan gardentasun printzipioa finkatzen du toki erakundeen eremuan, hau da, beraien aurrekontuek eta likidazioek informazio nahikoa eta egokia izan behar dutela, beraien finantza egoera egiaztatzeko, aurrekontu egonkortasunaren helburuak betetzen direla eta Europako erregelamenduan adostutako eskakizunak betetzen direla egiaztatzeko.
|
|
EFP horrek indarreko ekitaldi ekonomikoan eta hurrengoan arau fiskalak betetzea izango du helburu. Beraz, bi urteko indarraldia izango
|
duela
esan daiteke, nahiz eta gero epemuga hori gainditzeko aukera izan (batez ere, zor publikoaren mugara heltzeko).
|
|
Modu honetara, ARIAS ABELLANk adierazten duen moduan: " Argi dago, konstituzioak finantza nahikotasuna aitortzen
|
duela
esan ondoren, eta ez autonomia, auzitegiak aukera kontrol egokiak onartzen dituela, printzipio konstituzionalen aplikazioa bermatu nahi denean" 428 Toki erakundeentzako sortu den kontrol sistema jardueraren arabera ezberdina izango da eta, jarduera horrek izaera ekonomiko finantzarioa duenean, orduan, legezkotasun kontrolez gain aukera kontrolak ere ezartzeko modua egon daiteke.... Behintzat legeak autore berdinari jarraituz eta baimendutako aukera kontrolen esparruan zera adierazten du:
|