Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2000
‎ohitura hauek printzipio baten arabera ordenatzen dira; printzipio hau Frazerrek azaldutakoa baino orokorragoa da eta gure arimetan hain sartuta dago ezen aukera guztiak ezin baititugu imajinatu. —Aise imajina dezakegu, adibidez, tribu baten erregeak begi guztien bistatik kanpo izan behar duela, baina baita tribuko gizaki bakoitzak ikusi behar duela ere. Egiaz, azken hau ez da gutxi gorabehera kasualitatez gertatuko, baizik eta jendeari erakutsia izango zaio.
2003
‎Eskultore lantegietan eserita dauden Sileno27 horien guztiz antzekoa dela b baitiot, artisauek txirulak ala flautak eskuetan dituztela egiten dituztenak eta erdibituz gero barruan jainkoen eskulturak edukirik agertzen direnak. Eta Marsias28 satiroaren antza duela ere badiot. Itxuran behintzat hauen antzekoa zarela, Sokrates, zuk zeuk ere ez zenuke eztabaidatuko, baina gainerakoan ere antza duzula, entzun ezazu horren ondoren.
‎Zientziak emaitza irmorik ez duela ere aurkitu dugu, bere teoriak, enuntziatu faktikoak bezalaxe, sarritan lokalki okerrak ez ezik guztiz faltsuak ere badiren hipotesiak direla, inoiz existitu ez diren gauzei buruzko baieztapenak egiten baitituzte. John Stuart Millek (On Liberty) aurkeztutako eta egungo propagandista aldarrikatzaileenak Karl Popper eta Helmut Skinner dituen ikuspuntu horren arabera, zientzia alternatiba lehiakorren bilduma bat da.
2005
‎bertan giro intelektual humanista sendoa aurkitzen du (C. G. Heyne, G. Forster, F. H. Jacobi...) eta, honen haritik, bestelako giza eta gizarte zientziez interesatzen hasten da (antropologia, hizkuntzalaritza, politika, pedagogia, estetika, historia, psikologia...). Aipatu beharrekoa da, baita ere, bere formazio humanistikoan esanahi aparta duela ere Jenan burututako egonaldiak(), ze, bertan, F. Schiller eta J. W. Goethe ezagutzeko, beraiekin adiskidetzeko eta elkarrekin hainbat giza-kontuez etengabe eta sakon jarduteko aukera du.
2006
‎Edertasuna nabarmen gutxiagotzeak min ematen dio mota horretako bikaintasunik handiena ezagutzen duen pertsonari, eta, horregatik, deformaziotzat hartzen da. Izan ere, ezagutzen dugun objekturik bukatuena perfekzioaren gailurrera iritsi dela onartzen da eskuarki, baita txalo beroena merezi duela ere. Aro eta nazio desberdinetan miretsiak diren obrak ebaluatzen, aztertzen eta ikusten ohituta dagoen pertsona batek bere aurrean jarritako obra baten merituei balioa eman diezaieke, eta talentuaren ekoizpenen artean dagokion tokian jar dezake obra hori.12
2010
‎Bien artean oinarrizko elkarrekikotasun bat dago; horrexegatik, Schlieben Langek" hizkuntzen baldintzapen sozialaz" eta" gizartearen baldintzapen linguistikoaz" hitz egiten du, baita modu berean Romainek ere" gizartea hizkuntzan" eta" hizkuntza gizartean" kontzeptuez156 Gizarte egiturek hizkuntzengan denotazio beharrak eragiten dituzten bezala, egiaz, hizkuntzek ere badute eraginik gizartearen egituraketan eta berorren errealitatearen interpretazioan. ...tik, bada, Schlieben Langek berak ezinbestekoa deritzo" bi sistemak, soziala eta linguistikoa, estatikoki ez kontsideratzeari" eta, horrela, baita" hizkuntza eta gizartea aktuazio sistema" bezala atzemateari eta aztertzeari ere157 Esan dezagun, beraz, hizkuntza eta gizartea bezalako errealitateen artean badagoela sakoneko lotura bat, eta horrek berak, egiaz, ezinbestekoa egiten duela ere ikerketa linguistikoaren alde sozialaz eta ikerketa soziologikoaren alde linguistikoaz hitz egitea.
‎Kontua da, bada, pragmatikari ere bidea ireki dion linguistikaren beraren garapen prozesuak —gogora dezagun" makrolinguistika" 80 kontzeptua— aldi berean aberastu duela ere hizkuntzaren eta hizkuntzen ikas irakas prozesuen edota estrategien inguruko hausnarketa.
‎Hizkuntza psikologiak eta psiko linguistikak, gehiago psikologiatik edo linguistikatik abiatuz, bereziki aztertzen dute lehen hizkuntzaren jabekuntza prozesua, bertan" komunikaziotik hizkuntzarako" pausoa azpimarratzen dutelarik. Kontua da, horren arabera, hizkuntzaren garapena oinarrizko egitura pragmatikotik abiatzen dela, edo, bestela esanda, haurrak bere berezko komunikazio gaitasunari esker —eta horrekin batera— garatzen duela ere hizkuntza gaitasuna. Ikerketa psiko linguistikoek, bestela, geroz eta arreta gehiago eskaintzen diote bigarren hizkuntzen jabekuntzari edota ikaskuntzari.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia