Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2006
‎Begira, begiraerne, oraindik moldekodirufal tsukontua usainbero beroa darion txanpon arrotz horri. Horretanere, bistan da, leienda hornitubeharrak sortu duela bertsoa. Oraingoan, AzkuerenetaDonostiarenkontaerekezbezala, zen, nolabaitbertsotansartubehartakoa.Etahorratx, sartuere, zei nenpolikisartuden, atzekoatetik, ixilmixilka!...
2009
‎Finalerdietan ikusi zen ez nuela nik egiten ahal dudan bezala egin bertsotan, poto bat ere izan zen tartean, eta finaletik hamar puntura gelditu nintzen. Nik uste dut adierazi nahi duela bertsotan egin izan banu pixka bat nik dakidan bezala eta akats hori izan ez banu finalerako aukera izango nuela. Finalerdietan ez bezala, ondo ikusi zuen bere burua kanporaketako saioan:
‎Egañaren partiturarekin alderatzeko orduan, kontuan izan behar dugu Mikel Laboaren eta Leteren diskoko partiturak melodia errepikatzen duela bertso batzuetan, aldaketa txiki batzuk gorabehera. Hala, 3 eta 4 bertsoen melodia 1 eta 2 bertsoen bera da, eta 5 eta 6 bertsoak 7 eta 8ren ia berdinak dira.
2012
‎Dena dela, Andoni Egañak dio bertsolariak, beste edonork bezala, lehendabizi jaio egin behar duela, eta gero egiten dela. Nik, egia esan, ez daukat auzi horri buruzko daturik, baina bat nator harekin trebakuntzak, bertsotan aritzeak, zeresan handia duela bertsoak sortzeko ahalmenean, eta hori baieztatzeko edo ezeztatzeko behintzat balioko du ikerketak.
2016
‎Ibilbide literarioaren partitzea Ahetzen kokatu ohi dute gure Beccasez arduratu diren urri horiexek. Nolanahi ere, geure uste petralean, Beccasi darion bertso sen sakona ez da goizetik arratsaldera itsasten den dohaina, eta nabari da betidaniko gauza izan duela bertsotan ihardukitzea. Jon Kortazarrek karrikaratu Euskal literaturaren historia txikia beharrezko genuen eskuliburuan batik bat Onaindiaren eta Villasanteren bildumak agortu zirenetik, Beccasen lana Larresoroko apezgaitegiaren inguruan aitzineko mendean loraturiko idazkuntzarekin kokatzen digu, behialakoan Piarres Xarritonek Larresoroko eskola deituko zuenarekin hots, bestaldetik hagitz eskola funts gabekoa iruditzen ez zaiguna, ahalbidetu zuten izen ezagunei erreparatzen badiegu bederen:
2017
‎Hitzen jolasa, hitzekin jolastearen plazera, norbere ideiak bertsotan jarri ahal izatea den arma. Ideiak, zirikarako, umorerako, maitasunerako, ideia ideologikoak, ideia sozialak eta politikoak, bertsotan jarri ahal izatea den komunikazio estrategia eta erreminta, hitzen edertasun hori, kantakera, doinuak, hor azkenean espresatzeko eta izateko modu berri bat deskubritzen duzu, bere xumean nik uste ikaragarri aportazen duela bertso eskolako bizipen horiek, eztabaida dialektiko horiek, bai, nik uste gaur egungo bertso mundua ezin dela ulertu bertso eskolarik gabe, eta bertsogintza suspertzeko eta bizitzeko ba ezinbesteko erreminta izan dela.
‎Eta hain justu, bigarren premisa da, erroak ez ezik eragina ia erabat lur horretan duela bertsoak. Oso kasu puntualetan hausten dira erresonantzia kutxa horren mugak, esaterako lau urtean behingo txapelketa nagusiarekin, erdaldunen artean halako inbidia edo jakin mina sortzen denean, edo beste maila batean, musikologo, etnografo, arte eszenikoen aditu eta tankerakoak bertsolaritzarekiko interesa azaltzen dutenean.
2018
‎Legasako alkate ohiari buruz 1913an enkarguz jarritako bertsoengatik kondenatu zuten bertsolaria 1916an Iruñeko auzitegian. Mikel Taberna idazleak Bertsolari aldizkariaren 110 zenbakian argitaratu duen ikerketa lanean kontatu du guztia xeheki, eta penaz adierazi du iturri guztietara jo arren ez duela bertso sorta aurkitu. Auzitegiko epaian, gaztelaniaz jasota dago bertso sorta horren itzulpena.
‎Eta bertsotan ari ez denak ere badaki eguneroko bizian hizkuntza erabiltzeak eskatzen duen hizkuntza ezagutzatik haratagokoa behar duela bertsotan ari denak. Eta beraz, bertsolaria are gehiago, bertsolari onahizkuntza ongi menperatzen duen hiztun gisa irakurria da.
‎Zenioen belaunaldi berrietara egokitzen asmatu duela bertsoak. Gizakume postmodernoaren ajearekin, dena dela, esan dezaket gure mundua azken 30 urteetan aurreko mendeetan baino gehiago aldatu dela.
2019
‎Are larriagoa, oraintsu arte ez du bere gorputzetik bertsora nola heldu (publikoki) pentsatu (beharrik izan). Neutro kontsideraturik, generorik ez duela dirudi, plaza irabazteko nahikoa duela bertsotan ongi egitea; naturaltasunari, berezkotasunari eta autentikotasunari (lan-orduez hitz egitea tabua izan da luzaz) egozten dizkio arrakastak eta egun txarrari porrotak. Jakina da, bakoitzak leitzen du bere liburua.
2021
‎2012koa baino lehen eskolarteko txapelketetan aritu nintzen, eta urte batean Euskal Herrikoa irabazi nuen; hor nabaritu nuen plaza pila bat niretzat asko ziren, behintzat lortu nituela. Gazte sariketetan aritzeko deitu ninduten, eta alde horretatik uste dut baietz, txapelketak ikusgaitasun bat ematen dizula, eta jendeak ikusten duela bertsotan ari zarela, gutxi gorabehera ongi edo. Azken urteetan berriz bertsora bueltatu naizenean, oraindik ez nuen parte hartu bakarkako txapelketa batean, eta, halere, deitu naute saioetan kantatzeko.
2023
‎Inportantea zen hori jasotzea. Maila diskurtsibo edo teorikoan beti esaten da publikoak parte hartze aktiboa duela bertsoaren eraikuntzan, eta erakutsi nahi genuen praktikan ere eragiten duela.
‎Nik horri beste irakurketa bat egiten diot. ...arroako bertsogintzaren eta Nafarroako bertso mailaren isla izan daitekeela iruditzen zait: bost bertsolari sailkatu eta lehenengo aldiz historian finalaurrekoen bigarren itzulian hiru nafar egotea, ni finalean izatea eta zortzigarrena —Julio Soto— finaleko atean izatea, Saioa Alkaizak egindako txapelketa jende aunitz gelditu delako berak egindako lanarekin… Nik uste dut balio izan duela bertso munduak edo orokorrean entzuleak Nafarroako bertsogintza beste begi batzuekin ikusteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia