Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2008
‎Eskoletan ikhasten balute haurretik dauzkioten irakaspenak bilhaka litezke emazte zuhur eta ohoragarri beren etcheen aberastasuna egin lezaketelarik. Egun bazter guzietan pleini dire nihork ez duela bere tokietan egon nahi; bertzela liteke eta hori galdetzen dugu, eskola danik eta haur haurretik maitha arazi behar litekela gazteri beren segidako bizi moldea eta estatua; utzirik bazterrerat amets choroak eta urguilu ergelak.
2010
‎81 1992ko ekainaren 3an Justizia Ministerioak zigor bitartekaritzari buruz emandako orientazio notak berariaz adierazten du bitartekariak ez duela bere txostenean alderdiek prozeduran jardundakoa edo esandakoa jasoko
2012
‎Lehen planoan, paisaia industrialaren ikuspegiaren aurrean, behatzailearen itzalpeko profil malenkoniatsua luzatzen da, artistaren beste lan batzuetan bezalaxe. Izan ere, badirudi bere buruaren irudikapena egiten duela bere agerpenaren irudi erdibituan. Pasarte historiko horrek artista zur eta lur utzi zuenez, horri buruzko hamazortzi lan egin zituen 1993 urtetik 1995 urtera.
‎159). Kasu honetan, kanpoko solaskidea erdialdeko euskaraduna eta ezezaguna izanik, espero izatekoa da Goizuetako hiztunak kanpokoaren hizkerara egokituko duela berea, nahi gabe bada ere. Dena den, Caminoren esanetan, «konbergentziak bere kostuak ditu, egokitzeko egiten den eginahala eta norberaren integritatearen eta nortasunaren galera neurri bat, esaterako».
‎Gainera, egoki ikusten da euskara batuak ez ezik, euskalkiak ere tokia hartu izana eskualdeko komunikabideetan. Alde horretatik aipatzen da Goiena Komunikazio Taldeak lagundu duela bertako euskalkia bizi izaten «naturaltasunez» (Iker Akizu).
2017
‎Nafarroako Unibertsitate Publikoan, Mondragon Unibertsitatean eta Euskal Herritik kanpoko Bordeleko Unibertsitatean, Paris IV Sorbonne n eta Kataluniako Pompeu Fabran eta Bartzelonako Unibertsitate Autonomoan. Esanguratsua da Deustuko Unibertsitatean lan egiten duen ikertzaile bakarrak bidali duela bere lana Uztarora eta berez ez da Historia arlokoa. Aipatzekoa da, gainera, bi egileren artean idatzitako lanen kasuan, normalean biak erakunde bereko kideak direla.
‎Badago, bestalde, Chirag Gupta izeneko mutil bat, Greg protagonistaren ikastetxera joaten dena. Labur agertzen da testuetan (gehiago bigarrenean, non orrialde batzuetan gatazka bat duen protagonistarekin), eta beraren abizenetik deduzi dezakegu jatorri indiarra duela berak, edo beraren familiak, testuak horretaz ezer esaten ez duen arren. Horrelako pertsonaiak interesgarriak dira, ume irakurleek jatorri desberdineko pertsonaiak ikus ditzaten testuetan, eta ez nahitaez modu etnikoan aurkeztuta.
‎Gizaki batek ekintza gaizto bat burutzen duenean, hori ongia zertan datzan ez dakien seinale izango litzateke. Horrela, Akademikoak esango luke ezjakintasunaren ondorioz batzuek uste dutela ongia plazerean datzala, beste batzuek interes ekonomikoan eta hirugarren batzuek, apika, hirian izen ona edukitzean; nahiz eta aipatu berri ditugun jarrera horiek ongia ez duten bilatzen ikuspegi platoniko batetik, bakoitzak bere ikuspegi okerretik bai uste du ongira bideratzen duela bere ekintza.
2019
‎Argi dago arau hauste honek tipikotasunak eskatzen dizkion ezaugarriak ez dituela betetzen: «concreta, clara, precisa e inteligible» izatea63 Horri guztiari gehitu behar diogu proportzionaltasun printzipioa Europar Batasuneko Oinarrizko Eskubideen Gutunak ere (2000/ C 364/ 01) jaso duela bere 49.3 artikuluan, EBko Zuzenbidearen printzipio eta eskubide bihurtuz.
2020
‎Izan ere, diskurtso berri honetan, eskolak ez du bakarrik egin behar bidea, baizik eta beren zeregina kultura (gure kasuan, tokiko kultura ondarea) transmititzea eta eraikitzea duten gertuko erakundeekin elkarlanean (museoak, interpretazio guneak, naturaeta ingurumen eskolak, udaletako nahiz mankomunitateetako hezkuntzaeta turismo sailak.), nahitaez. Sareak osatzeko edo sarean lan egiteko garaia iritsi da, uste baitugu XXI. mendeko eskolak ezin duela berak parte hartzen duen ingurunetik, komunitatetik deskonektatu, eta hezkuntza formala, ez formala eta informala elkarrekintzan jarri beharra dagoela.
2021
‎Uste dut, azken finean, zu larritzen zaituena honako hau dela: Trumanek nahiago duela bere kaiola erraldoia, zuk deitzen duzun moduan29.
‎Trumanek gutxieneko kuraia eta nahia izango balu, egia ezagutzeko erabakimen irmoa hartuko balu, Seahaven utziko luke. Uste dut, azken finean[...], Trumanek nahiago duela bere kaiola erraldoia.
‎" Trumanek gutxieneko kuraia eta nahia izango balu, egia ezagutzeko erabakimen irmoa hartuko balu, Seahaven utziko luke. Uste dut, azken finean[...], Trumanek nahiago duela bere kaiola erraldoia".
2022
‎Marxek Trabajo asalariado y capital testuan azaltzen du langileak ezinbestekoa duela bere lan indarra saltzea bizirauteko behar dituen baliabideak eskuratzeko; azken finean, bizitzeko egiten duela lan (Marx, 1849). Lan horren xedea ez da horri esker lortuko duen amaierako produktua, gero bizitzea ahalbidetuko dion soldata irabaztea baizik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia