Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2008
‎Galderek ez dutela erasoka bultzatu behar, ez gizakia bakarka ataka estuan ipiniz eta, are gutxiago, talde osoari erasanez, kanoikadaka. Bakoitzak egin behar duela bere bidea, pausoak bere borondatez emanez. Eta guk ere, galdera egileok, harekin batera egin behar dugula bidea, gu ere bidegile, guk egindako galderak guretzat ere galdera izaki.
‎Azterketak denak frantsesez egiten dituzte, proba bat edo bi salbu, euskaraz ikasten duten ikastoletako haurrak barne. Horrek ere argiki erakusten du, euskararen eta euskarazko irakaskuntza jasaten badu ere, Frantziak ez duela bere osotasunean onartzen. Lurraldeetako hizkuntzak ikasten eta irakasten dira irakaskuntza horren emaitzak zein diren jakin gabe zehazki, haurren gaitasunak ebaluatu gabe.
‎Azterketak denak frantsesez egiten dituzte, proba bat edo bi salbu, euskaraz ikasten duten ikastoletako haurrak barne. Horrek ere argiki erakusten du, euskararen eta euskarazko irakaskuntza jasaten badu ere, Frantziak ez duela bere osotasunean onartzen.
‎Joera ideologikoak zenbait eratakoak izan daitezke; continuum ideologikoaren mutur batean pluralismoaren ideologia topa dezakegu eta continuumaren beste muturrean ideologia" etnizista" (Bourhis eta beste batzuk, 2007). Pluralismo ideologiak esan nahi du gehiengo menderatzaileak aintzat hartzen duela bere inguruneko gutxiengoen bereizgarritasun linguistiko eta kulturalei eustea, eta prest dagoela estatuaren erakunde eta jardute batzuk aldatzeko bere inguruneko hizkuntza gutxiengoen beharrak ere barne hartzeko (esaterako, Hizkuntza Ofizialen Lege kanadarra, 1969). Gizalegezko ideologiaren ezaugarrietako bat da estatu politika ofizialak ez dituela gutxiengoen hizkuntzak babesten eta ez diela laguntzen.
‎Baina gaztelaniaz hitz egiteko ohitura ez da, ezinbestean, espainiar nazionalismoarekin parekatzen, hizkuntza horrek, nolabait," hizkuntza neutroaren" izaera hartu duelako, euskal hiztunen arteko men egite orokorrak eragindako" normaltasunari" esker, hain zuzen. Nabarmena da jendeak, oro har, nahiago duela bere ideologia ez adieraztea gizarte elkarreragin guztietan. Beraz, konnotazio politikoak dituen hizkuntza aukeratzeak kostu bat eransten dio aukera horri.
2009
‎Informazioaren jendarteak identifikaziorako ematen dizkigun eredu eta aukeren ugaritasunak areagotu egiten dute joera hau. Honek ez du esan nahi banakoak besterik gabe berariaz eraikitzen duela bere talde nortasuna; baina azpimarratu beharra dago norberaren hautua gero eta erabakigarriagoa dela.
2011
‎...go gure egoera, euskara erdarei dagokienez175, ez dela diglosia betekoa176 Argi dago, orobat, gero eta diglosia egoera sendoagoan ez garela bizi. egia da, ordea, euskalduntze saio handia egin dela euskal herri gehienean, eta eAen bereziki, bertako bizilagunak (helduak eta, bereziki, eskola umeak) euskalduntzeko eta alfabetatzeko eta, horren guztiaren ondorioz, gero eta bizilagun gehiagok aitortzen duela bere burua elebidun: nolabaiteko elebidun.
‎Mintegiaren foku taldeetako elkarrizketetan parte hartu zuten pertsona guztiak erakunde ezberdinetan nolabaiteko ardura duten eragileak dira, hizkuntza normalizaziorako prozesuetan jarduten dutenak edota jasangarritasunaren gaiaren ezagutza zuzena dutenak. Mintegi hau egin aurretik hizkuntza ekologiaren gaiarekin izan duten harremanari buruz edota hizkuntz ekologiaren kontzeptu eta teoriarekiko izan duten hurbilketari buruzko galderari erantzunez, gehiengo batek –zehazki bertaratuen %77.3k, 17 kidek– adierazten du kontzeptua hurbilekoa duela, izan duela berarekin nolabaiteko harremana edota lantzen ari direla:
2012
‎proposamena egokia den, taldearen filosofiarekin bat datorren... ez da zentzu horretan interakziorik lortzen eta, ondorioz, ezta helburuekin bat egitea ere. Arrazoia da bakoitzak nahikoa lan duela berea aurrera ateratzen eta ez duela besteen burujanen gainean gogoeta egiteko denborarik hartzen. proposatutakoa egin egiten da eta kito. zentzu horretan udal langileen eta herriko kultur eragileen arteko harremanak birpentsatu eta birplanteatu behar direla uste dugu. harreman zuzen eta hurbilagoaren alde egingo genuke guk.
2013
‎Ausartuko nintzateke esatera gizartearen gehiengoak bi framing nagusi horien tartean kokatzen duela bere burua, kontraesan eta guzti bada ere, eta gehiengoa direla erdigunean euskararen aldeko framing bat gorpuztuta eta errotuta eskura nahiko luketenak. Mart� nez de Lunarekin bat, ni ere nago bi framing horiek gaindituko dituen hirugarrenak Hizkuntza Ekologiaren, Iraunkortasunaren eta Berdintasunaren diskurtsoen iturritik edan behar duela.
‎Denborak erakutsi digu, ordea, esparru horietan aritzea ez dela nahikoa euskarak osasuntsu biziraungo badu. Alegia, hezkuntzan eginiko ahalegin horri esker hizkuntza baten funtzio guztiak euskaraz betetzeko sekula izan dugun hiztun multzorik eta, bereziki, gazteriarik prestatuena daukagun arren, eskolak ezin duela berak bakarrik hizkuntza indarberritu eta, are gutxiago, belaunaldi berrien aldetik euskararen erabilera soziala bermatu. Beraz, XXI. mendearen hastapenetan, kezka berriek garamatzate berriro euskalgintzaren arreta gazteengan ardaztera.
2015
‎Umeek ere euskaraz egiten dute orain eta esan zuen" menos mal" pentsatzen duela bere baitan entzuten duen bakoitzean, jendea kontzientzia hartzen ari delako. Euskararen bilakaera positiboan ikastolek eta Arrasate ingurukoek eragin handia izan dutela azaldu zuen, eta asko pozten dela egoera berriarekin.
2018
‎Horrela, egitasmo honen helburu nagusia Bezero Misteriotsuaren Teknika aztertzea da, herri administrazioetan zerbitzu hizkuntzaren ebaluazioa egiteko ematen dituen aukeren ikuspegitik. Aintzat hartu behar da teknika honek sektore pribatuan duela bere jatorria, eta Administrazioan erabili ahal izateko horren ezaugarriak kontuan hartu behar direla; era berean, herritarrak ez dira bezero soilak Administrazioarekin jarduten dutenean. Horregatik, Bezero Misteriotsuaren Teknikaren deskribapena egiteaz gain, proposamen bat landu da teknika hori Administrazioaren zerbitzu hizkuntzaren ebaluazioan erabiltzeko.
2019
‎...n diren emozioak azaleratu ditugu, hiznet hizkuntzaplangintza ikastaroaren karietara burutu sakontze proiekturi esker. hala, ikuspegi psikologikotik kasu baten bizitza historia ekarri dugu, hizkuntz komunitate osoa islatzen duelakoan. gure kasuak –hemendik aitzina Jakilea, haurtzaroan, egoera traumatikoa bizi izan zuen hizkuntzari dagokionez. kontua da, psikoterapiaren seigarren urtean ohartu duela bere zailtasunen iturri nagusienetarikoa hizkuntzaren debekatua eta kanpokoa baliatzera bortxatua izan dela. hau da, zuberoako herri ttipi batean etxe eta herriko hizkuntza naturala euskara zuten. Baina, bortz urtetan Jakilea eskolarat igorri zutelarik, bertan, hizkuntza errotik debekatu egin zioten. ondorioz, bi urtez mutu egon zen. hala, bera eraikitzen zuen hizkuntza debekatu egin zioten bai etxean bai eta eskolan ere. horiek hola, Jakileak, oraingo egunean, 44 urterekin, bizi normala egiteko zailtasunak baditu, eta psikoterapiari esker badu sei urte, korapilo guztiak askatu nahian dabilela. korapilo potoloena, gai honen muina da:
2021
‎Hots Seaskako eredua hartzen baldin bada, eskolak gazteak euskaradun, euskaldun eta gizarteko kide bilakatuko ditu, baldin eta eskolatik kanpo den biziak behar hori azpimarratzen badu. Ulertzen bada eskolak ez duela gazte baten heziketa osoa borobiltzen, barneratu behar da ez duela beraz euskalduntze prozesu osoa beregain hartzen ahal.
‎Euskarak balio sinboliko apartekoa duela agerian geratu da informatzaileen iritzietatik. Alegia, gehienek adierazten dute euskaldunen artean bizitzeko euskarak aukera ematen duela bertako kultura esparruan barneratzeko. Gainera, ondorioetan gaztelania baino afektiboagoa ere badela iritzi diote zenbaitzuk.
2022
‎Adierazgarria da euskara ikasteko edo hobetzeko ekintzetan parte hartzea dela atzeren geratzen den atala, kontuan hartuta gehiengoak ez gaitasunean kokatu duela bere burua. Are adierazgarriagoa da, euskaldunak izatea horrelako ekintza gehiagotan parte hartzen dutenak, ia euskaldunak eta erdaldunak baino nabarmen gehiago.
‎Bilakaerari begiratuz gero, esan daiteke, oro har, euskararen presentziak ez duela bere datu orokorrean aldaketa nabarmenik izan; ez da presentziarik galdu kalean. Azken bost urteotan, ez da gorabeherarik izan euskararen kale erabilera orokorrean.
2023
‎Lan honetan komunikabideen esparrua landuko da; beraz, argi izan behar dugu komunikabideen esparruan ezarritako marko juridikoak ekintza zehatzez osatutako hizkuntza plangintza ekarriko duela berarekin, eta horrek hizkuntzarengan zein hiztunengan guztizko eragina duela. Urrutiak dioskunari jarraituz, kontuan izan behar dugu komunikabideek iritzi publikoa" kanalizatzen" dutela eta" boterea legitimatzeko zutabe bat gehiago" direla (Urrutia, 1994: 1).
‎Lan honetan komunikabideen esparrua landuko da; beraz, argi izan behar dugu komunikabideen esparruan ezarritako marko juridikoak ekintza zehatzez osatutako hizkuntza plangintza ekarriko duela berarekin, eta horrek hizkuntzarengan zein hiztunengan guztizko eragina duela.
‎Bizi diren udalerrian bertan lan egiten duten Oarsoaldeko biztanleak gutxi dira: Pasaian% 26, Orereta Errenterian% 39, Oiartzunen% 40 eta Lezon% 19 Hori ikusirik, esan dezakegu Oarsoaldean bizi direla adierazi dutenetatik gutxiengoak egiten duela bere herrian lan, eta, beraz, hizkuntza egoera ezberdina duten udalerrietara bidaiatzen dutela egunero egunero. Oiartzun arnasgunea dela kontuan hartuz gero, langile kopuru handia erakartzeaz gain, herritik kanpo askok egiten dute lan(% 63k).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia