Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎Haren iritziz, konpainia ez zen berehala jarri harremanetan ministerioarekin, Madrilgo La Princesa klinikako bere dializatzaileei buruzko lehen abisua jaso zuenean, sei heriotzetatik lehena Valentziako klinika batean erregistratu baino 15 egun lehenago. “Nik uste dut zerbait ez dela bete Farmaziako Zuzendaritza Nagusiari lehenbailehen jakinaraztea, gainerako autonomia erkidegoei informazioa eman eta behar diren neurriak har ditzagun”, azaldu zuen Beheko Ganberako korridoreetan, eta osasun alertak “ez duela behar bezala funtzionatu” onartu zuen. Ministroak gogorarazi zuen, hala ere, oraindik ez dagoela itxirik filtroak inplikatuta dauden hamahiru heriotzak eragiten dituzten ala ez zehaztu behar duen ikerketa, nahiz eta hamahiru heriotzen arteko “lotura bakarra” izan.
2002
‎José María Múgica OCko zuzendari nagusiak adierazi zuenez, «Zenbaki plan honetan, 803, 806 eta 807 kodeak eta laugarren zifra ez dira informazio baliagarria ematen deitzen ari den erabiltzaileari, eta, are okerrago, akats bat eragin dezake». Edukiaren arabera esleitutako zenbaki tarte berria erabiliz tarifa gehigarriko zerbitzuak sailkatzeko proposamenari dagokionez, kontsumitzaileen erakundeak uste du ez duela behar bezala argitzen zer zerbitzu eman behar diren 803 eta 806 zenbakiaren bidez, definizio orokorrak eta ez oso zehatzak erabilita, hurrenez hurren, «Helduentzako zerbitzu esklusiboak» eta «Aisialdi eta entretenimendu zerbitzuak». Horregatik guztiagatik, OCUk Tarifa Gehigarriko Zerbitzuak Gainbegiratzeko Batzordean proposatu du «Helduentzako zerbitzu esklusiboak» terminoa aldatzea, «Helduentzako zerbitzu esklusiboak, test psikologikoak eta ezkutuko zientziak».
2005
‎Irakasleen lana Irakasleek ikastetxe eta institutuetan egiten duten irakaslanak balorazio desberdina merezi du. Inkestatutakoen ia %64k" ona" edo" oso ona" dela esan du, nahiz eta uste duen, era berean, ikasleek ez dutela gauza bera pentsatzen, eta gizarteak ez duela behar bezala kontuan hartzen. Ikastetxeetan diziplinarik ez izatea, gatazkakortasuna, gurasoek seme alaben hezkuntzari buruz duten kezka txikia eta ikasleek ikasteko motibazio eskasa dira, hurrenez hurren, CISen arabera irakaskuntzari eragiten dioten arazo nagusiak.
2006
‎% 15 baino gehixeago sufrituko du bizitzan zehar. Nabarmentzekoa da, halaber, tratamendua behar duten pertsonen erdiek baino gehiagok ez dutela jasotzen, eta tratatutakoen ehuneko handi batek ez duela behar bezala jasotzen. Osasun Planak “psikiatria komunitarioaren” alde egiten du.
2009
‎Tabakoaren aurkako legea Bestalde, herritarrek gehiago eskatzen diete erretzaileei leku publikoetan. Barometroak erakusten du tabakoaren aurkako legeak ez duela behar bezala funtzionatzen. Hala, inkestatuen erdiek baino gehiagok(% 51,5) uste dute erretzaile gehienek araudia gutxi edo batere ez dutela errespetatzen.
‎Arriskuan dauden eremuen zerrenda ere ez da murrizten, handitu baizik. Hala adierazi dute zenbait adituk, uste baitute gune horiek babesteko egungo sistemak ez duela behar bezala funtzionatzen. Horregatik, erabateko aldaketa eskatzen dute Arriskuan dagoen Munduko Ondarearen Zerrenda kontserbaziorako tresna eraginkor gisa mantentzeko, beranduegi izan baino lehen.
2010
‎Aldaketa horiek hezkuntza arloko adituekin, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen defentsarako adituekin eta ikasleen gurasoen elkarte adierazgarriekin kontsultak egin ondoren ezartzen dira. Denak bat datoz esatean 13 urte bitartekoen artean “denbora tarte handiegia dagoela, eta ez duela behar bezala islatzen pertsonaren prestakuntzaren bilakaera”. Aldaketa berriei esker, pelikulak talde homogeneoagoentzat sailkatu ahal izango dira heldutasun mailan, eta horiek bat datoz Espainiako hezkuntza sistemaren etapa desberdinekin.
2022
‎Horregatik, indarrean dagoen NANa edo beste edozein dokumentu eskatzen badigute, ahalik eta lasterren entregatu behar dugu, edo bestela, kontuak blokea ditzakegu, ondorio desatseginekin, lerro hauetan azaltzen dugun bezala. Hori gertatu zaien pertsonak indarrean dagoen NANa aurkeztu besterik ez dute egin behar desblokeatzeko, baina uste badute erakundeak ez duela behar bezala jokatu, erreklamatu egin dezakete.
2023
‎Dominante izaera indartsua eta menderatzailea du dominanteak, eta, ondorioz, manadatu familiaren lider izaten saia daiteke. Ezaugarri horrek esan nahi du jabeak prest egon behar duela behar bezala trebatzeko eta irmo hezteko, mugak ezarriz. Oso txakur adimentsuak eta zentzudunak dira, eta ezin hobeto ulertzen dute nork agintzen duen eta arazorik gabe aginduak betetzen ikasten duten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia