2015
|
|
Jainkoaren laguntzan
|
du
uste ona eta, bera oroimen kaskarrekoa izanik, Jaunak gogoraraziko dizkiola, uste du, hango (Bizitza Liburuko) gauza asko, adituen iritziz, ongi esanak zirenak; eta gaineratzen du, hala ez balitz, obedientziagatik nekeak hartzeak ez dakarrela inondik ere kalterik, mesedea baizik: –Jaunak ezer berririk esatea nahi badu, Haren Maiestateak emango du edota niri oroimenera ekartzea nahiko du beste batzuetan esan dudana; hauxe ere nahikotzat izango nuke, hain oroimen kaskarra izanik, zoriontsua nintzateke gauza batzuk, ziotenez ongi esanak zirenak, berriro esaten asmatuko banu, galduak balira ere badaezpada?
|
|
A. Bañezen adierazpenak Teresaren kanonizazio prozesuan egindakoak dira: Gazte zela Gizakundeko monasterioan egin zuen bizierari dagokionez, adierazleak ez
|
du
uste harengan biziera oneko emakumeek izan ohi dituzten hutsegiteak baino besterik izan zitekeenik, eta garai hartan beti gailendu zen gaixozain oso ona izatean eta eskuarki ohi zen baino gehiago otoitzari ematean; dena dela, adierazleak (A. Bañezek) entzun izan du askok bisitatzen zutela, erakargarria eta atsegina zelako; eta hau, bere bizieran perfekzioa lortzeko Jaunak argi eta adore handiagoa emateko mesedea egin zionez gero, bere bizitza osoan damutu zitzaion.
|
|
Riberaren testuan aldaketa txiki batzuk daude: Sekula ez zuen izan bere espirituko gauzetan, garbitasun osoa eta kastitatea baino besterik, eta ez
|
du
uste, espiritu ona bada eta naturaz gaindiko gauza badu, besterik izan dezakeenik; izan ere, gorputzaren arreta guztia galtzen du eta ez dago haren oroipenik, oso osoan Jainkoari emana baitago.
|
|
Kapituluan besteen faltak jakinaraztea karitate gutxiko zera iruditzen zaio eta ahizpen faltarik ez dela esan behar dio eta horrelako gauzak; hainbat gauza esango nituzke Jainkoaren mirabe zintzoak diren ahizpa batzuei buruz eta beste gauza batzuetan adimen argia dutenei alde handia kentzen dietenei buruz. Prioreak ez
|
du
uste izan behar laster batean arimak ezagutzen dituenik. Utz dezala hori Jainkoarentzat, Hura baita soilik uler dezakeena; saia bedi, ordea, bakoitza Haren Maiestateak daraman bidetik eramaten, baldintza hori ez baita falta ez obedientzian, ezta Erregelaren eta Konstituzioen gauzarik behinenetan ere.
|
|
4 Ama priorea ongi dago. Berorren otoitzetan
|
du
uste ona. Ongi betetzen du bere ofizioa.
|
|
5 Ez bedi harritu Frantziskoren aldaketez, hori beraren adinak eskatzen duena baita, eta berorrek ez
|
du
uste izan behar (hori bada ere) guztiek berori bezain ordukoak izan behar dutenik denean. Gorets dezagun Jainkoa, beste grinarik ez duelako.
|
|
Nik trata dezaket eta maitasun handia izan arrazoi askorengatik, baina haiek guztiek ezin izango dute, ezta prelatu guztiak ere ez dira nire aita bezalakoak, hainbesteko sinpletasuna eraman ahal izateko. Eta, Jainkoak altxor hau berorren ardurapean jarri duenez gero, ez
|
du
uste izan behar guztiek berorren aitatasunak bezala gordeko dutenik; egi egiaz esaten diot, askoz ere beldur handiagoa diodala gizakiek ostuko diotenari deabruak osteko dionari baino; eta ni esaten eta egiten ikasten nautena (izan ere, badakit norekin ari naizen, eta neure adinagatik egin dezaket), beraiek ere egin dezaketela usteko dute, eta arrazoi izango dute. Eta hau ez haiek ez maitatzea, bihotz bihotzez maitatzea baizik.
|
|
Ez
|
du
uste gomendagarria denik; 120 gutunean ere horrekin kontuz ibiltzeko esaten zuen.
|
|
Bada, erlijioso bat (hala da izatez edota behintzat izan behar du) batzuetan ez da ezeren jabe, ez duelako ezer; baina norbaitek zerbait emanez gero, ez
|
du
uste izaten sobera duenik. Beti nahi izaten du eduki zerbait gordeta, eta tela fineko abitua eduki ahal badu, nekez eskatuko du tela latzekoa; gauzatxoren bat salgai jarri edo saldu ahal badu, liburu batzuk izan arren?
|