Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2002
‎«Ezkontza kontsultara etortzen da haurra sufritzen ikusten dutelako eta ez dakitelako nola tratatu gaia. Zaila da lekuz aldarazitako mezua transmititzea, eta askotan haurrak ez du ulertzen, eta berriz ere oheratu egiten da ohean, amesgaiztoak ditu, biberoia hartu nahi du berriro, eta gurasoek ez dakite nola konpondu hori», esan du Manuel Jimenezek. Amesgaiztoak Esperientziari esker, Jimenezek ederki ezagutzen ditu haur jeloskorren ametsetako nahasteak, jaioberriaren inguruan biraka ibiltzen direnak.
‎Erakundeak uste du edozein zenbakikuntzak tarifa desberdinak izan ditzakeela, baina 906, 806 edo 807 zenbakia markatzeak 906, 806 edo 807 zenbakia markatzeak ez dio kontsumitzaileari informazio bereizirik emango deiaren prezioari buruz. Beste alde batetik, OCUk ez du ulertzen zergatik diren «bata bestearekin gainjartzen diren» tarteak. Onartutako ebazpenak sei zenbakikuntza zerrenda ezartzen ditu, laugarren zifra markatuarekin definituak, eta prezio desberdinekin.
‎Maximo horiek kosmetikoen publizitatearen parte dira, eta Alcalá de Henaresko Unibertsitateko zientzialari talde batek aztertu du. Juan Miguel Campanario fisikari eta txosten honen zuzendariak ez du ulertzen zergatik den kosmetikoena, “beste inor baino gehiago”, zientziaren erabilera desegoki orotarako eremu ongarria. Baina saltzeko modu hori benetan eraginkorra da.
2003
‎Gero, txip baten barruan eraiki zuten eredua, eta garunarekin konektatu zuten. “New Scientist” en arabera, inork ez du ulertzen nola kodetzen duen informazioa hipokanpoa; beraz, zientzialariek beren portaera kopiatu besterik ez dute egin. Garuneko ehunekin egindako saiakuntzak positiboak badira, Estatu Batuetako ikertzaileek esperimentuak hasiko dituzte animalia biziekin 6 hilabeteko epean.
‎Ez du ulertzen esku hartzeak" berehala ez egitea" kasurik larrienetan.
‎Zertarako dago beirazko ate bat edo babes pantaila bat kutxetan? Jendeak ez du ulertzen txarra dela denbora luzez bitrina bat irekitzea. Ez bakarrik eramaten den izoztearentzat, baita beste guztientzat ere.
‎Beraz, gaur egun Naururi eragiten dion diabetes epidemia «oso ondo gerta zitekeen europarren artean medikuntza modernoa agertu baino zenbait mende lehenago». Teoria horrek lagundu egiten du ulertzen zergatik diren amerikarrak eta australiar zuriak jatorri etniko bereko europarrak baino hiruzpalau aldiz joera handiagoa diabetesa izateko. Europar aberatsenak etxean geratzen ziren bitartean, emigratzera behartutako askok, baldintza txarrenetan bizi zirenek, berekin eramaten zituzten «gene aurreztaileak».
2004
‎Haurraren pentsaerak, gainera, ez du zerikusirik helduarenarekin: harentzat kalea behar ez den tokitik zeharkatzea gaizki dago horrela irakatsi zaiolako, baina ez du ulertzen nolako arriskua duen horrek.
‎Autista sakona “ezin da hitzez komunikatu, eta sozializazioan eta irudimenean zailtasunak ditu. Gainera, ez du ulertzen bere inguruan gertatzen den guztiaren arrazoia”, dio Parések. Mediatek haurraren jarrera aldaketak hautematen ditu, eta ikusmen, soinu eta bibrazio estimuluak sortzen ditu, gazteak eragiten dituen aldaketekin bat datozenak.
2006
‎Egun amaigabeen mende, beren eskubideak defendatzeko elkartzea debekatzen zaie eta, gainera, oso soldata txikiak irabazten dituzte. Alde horretatik, GKEak salatu duenez, “ehungintzako patronalak ez du ulertu kontu horiek, eta entzungor egin die enpresei erantzukizun soziala eskatzen dieten erakundeen eskaerei”. Hori dela eta, “Tira del hilo” esloganarekin, “Bidezko merkataritza” kanpainaren barruan, Intermonek formulario bat jarri du bere web orrian, Espainiako Jantzigintza Enpresen Federazioari (Fedecon) ehungintzako enpresei prestakuntza, irizpideak eta prozedurak emateko, arropa baldintza duinetan egingo dela bermatzeko.
2008
‎Ekologistek CSNri leporatu diote “garaiz aurretik” jardun duela eta aurkikuntza horren irismena “minimizatu” nahi duela. Eloi Nollak, Ecologistesko Acció de Catalunyako energia taldearen koordinatzaileak, ez du ulertzen CSNk garrantzia kentzea “aktibazio partikula beroek eragindako kutsaduraren magnitudea orain arte onartutakoa baino askoz handiagoa dela adieraz dezakeen elementu bati”. Bestalde, Carlos Bravok, Greenpeaceko energia kanpainen arduradunak, uste du Segurtasun Nuklearreko Untxiak “behin betiko utzi behar duela idazkaritza hori, jendaurrean jarriz, eta Vandellósen antzemandako kutsadura horren berri emango dela ziurtatuz”.
‎Déjà vu eta onarpenaren garrantzia Biztanleen %60 eta %70 artean noizbait izan da déjà vu. Onarpenaren oroimenak aukera ematen du ulertzeko une jakin batean gertatzen ari dena lehenago gertatu dela, lagun bat kalean ezagutzen denean edo abesti gogokoena entzuten denean bezala. Burmuinak oroimena ezagutzeko bi modu ditu:
2010
‎Haurrak ulertzen du bere zaintzaileak pertsona desberdinak direla. Etapa honetan badu lotura afektibo estua haiekin, eta oraindik ez du ulertzen zer den denbora; beraz, ez daki zaintzaile bat urrundu egin daitekeela eta handik gutxira itzuli. Banantzeko beldurra ohiko fasea da haurtzaroko etapa honetan.
2011
‎Zenbaitek ezin du ulertu uda buffet erako gosaririk gabe.
‎Ez du zerikusirik nola jartzen diren. Elikagaien segurtasunak ez du ulertzen kokapen polita edo ordenatua. Garrantzitsuena da guztiek itxura osasuntsua izatea eta higiene eta kontserbazio baldintza egokietan manipulatzea.
‎Ez da harritzekoa hori eztabaidarako arrazoia izatea, antsietatea eta depresioa ohikoak baitira gaixotasunean. Askotan, kaltetuak ez du ulertzen zer gertatzen zaion, frustrazioa sentitzen du, eta autoestimua gutxitzen joaten da. Egoera horrek sorgin gurpil bat sortzen du, nekea okerragotzen duena, eta, horren ondorioz, eremu kognitiboarekin lotutako adierazpen asko gutxietsi egiten dira edo depresioari egozten zaizkio.
2012
‎Eduki berriez gain, MigraVentura.net ek, Espainiako Atzerrirako Herritartasun Zuzendaritza Nagusiaren (MTIN) diru-laguntzarekin, bere irudia berritu du, informazioa ikusgarriago egiteko eta atarian nabigatzea eta Espainiako emigrazioarekin lotutako txostenak, dokumentu ofizialak eta liburuak bezalako dokumentaziorako sarbidea errazteko. MigraVentura.net eko arduradunentzat, Espainiako iraganeko emigrantearen esperientziak balio behar du ulertzeko zer esan nahi duen “emigratzeko abenturak”, eta “gaur egun Espainiara datozen etorkinekiko bazterketa eta axolagabekeria arriskuaren aurkako antidotorik onena aurkitzeko”. Web gunean, Espainiatik Amerikarako emigrazioari buruzko erakusketa birtualak eskaintzen dira, bai eta laguntza eta ezagutza material batzuk ere (liburuak, ikus entzunezkoak eta multimedia), gai horri buruzkoak, eta gure historiari bizia ematea helburu duen kultura proposamen bat (hiriz hiri egindako ibilbideak).
‎Haurraren adina Heriotza ez da hitz egiteko gai alaiena, eta zaila izan daiteke haur bati azaltzea, baina harekin hitz egiteak lagunduko dio txakurraren gainbeheraren eta desagerpenaren egoera saihestezina ulertzen. Bost urteko haur batek ez du ulertuko egoera hamabietako batek bezala, beraz, azalpenaren testuingurua bere adimen heldutasunera egokitu behar da. Garrantzitsua da ekintza sinboliko batekin, ehorzketa baten antzera, txakurra agurtzea, haurrak uler dezan bere laguna betiko joan dela.
‎Esfinterren kontrolari ere eragin diezaioke oporretako etenaldiaren ondoren. “Animaliak ez daki oporretan denbora librea jabeekin nola desagertu den, ez du ulertzen, eta ezin dugu hitzez azaldu”, azaldu du Miguel Ibañezek, Madrilgo Unibertsitate Konplutentseko albaitari eta etologia klinikoko irakasleak. Normalena da aste batzuetan zakurra egoera berrira, errutinara eta ordutegietara egokitzea, nahiz eta kasu batzuetan egokitzapena zaildu egin daitekeen, eta arazo psikologiko edo fisikoren bat dela medio izan daiteke.
‎Aitzitik, ikasleen% 24k ahozko ulermen maila handia dute, erdiak familiakoak diren gaiekin erabil daitezke edo interes pertsonala duten gaiekin (B1), eta beste erdiak modu argi eta eraginkorrean egiten du gai zehatz eta abstraktuetan (B2). Irakurmenaren ulermenari dagokionez, Espainiako ikasleek emaitza hobeak lortzen dituzte, nahiz eta oraindik ez diren nahikoak; izan ere, erdiak baino gehiagok (%58) ez du ulertzen ingelesez irakurtzen duena (Pre A1 eta A1), %12k hizkuntza sinple bat baino ez du ulertzen (A2). Gainerako ikasleen %30 B1 eta B2 mailetara iristen da, %12 eta %18, hurrenez hurren.
‎Aitzitik, ikasleen% 24k ahozko ulermen maila handia dute, erdiak familiakoak diren gaiekin erabil daitezke edo interes pertsonala duten gaiekin (B1), eta beste erdiak modu argi eta eraginkorrean egiten du gai zehatz eta abstraktuetan (B2). Irakurmenaren ulermenari dagokionez, Espainiako ikasleek emaitza hobeak lortzen dituzte, nahiz eta oraindik ez diren nahikoak; izan ere, erdiak baino gehiagok (%58) ez du ulertzen ingelesez irakurtzen duena (Pre A1 eta A1), %12k hizkuntza sinple bat baino ez du ulertzen (A2). Gainerako ikasleen %30 B1 eta B2 mailetara iristen da, %12 eta %18, hurrenez hurren.
‎«Ezezko baten atzean beti egon behar du «oso ondo» batek, ohartarazi du txakurren portaeran aditua denak. «Txakur batek ez du ulertuko zergatik debekatzen zaion zerbait egitea, gero ez badiogu esaten zer egiten duen ondo». Horregatik, animaliak lapurtu nahi zuen jakia uzten duenean, komeni da gure eskuko janaria eskaintzea «eta keinua gako batekin laguntzea, txakurrak uler dezan hori dela egokiena».
‎Melissa Gray Zergatik ehizatzen ditu txakurrak elikagaiak mastekatu gabe? Txakur batek ez du ulertzen giza baliabide onak dituenik, eta janaria trufatzen du azkarrena izateko Txakur bat jaki gozo baten gainean bota da, eta minutu gutxiren buruan amaitu du.’ Zergatik da posible. Janariari dagokionez, txakurrek ez dute ulertzen modalak direnik, eta pertsona gehienentzat ohitura txarra eta ez oso fina dela esan daiteke; hala ere, txakurren ohiko jokabidea da txakurren munduan.
2013
‎Produktu bat hartu eta etiketa irakurtzen dutenek beti ez dute ulertzen han ageri den informazioa: bi lagunetatik batek batzuetan baino ez du ulertzen.
2014
‎Bada gako bat egoera horietan haurraren eskaria ulertzeko: haurrak ez du ulertzen, aita edo ama bertan baldin badago, harekin ez daudela gustura hura asetzeko. Sei trikimailu etxean lan egiteko eta haurrak zaintzeko Ondoren, etxean lan egiten den bitartean haurrak hazteko eta saiakeran ez hiltzeko aholku batzuk ematen dira.
‎% 67k onartzen du ez dituela xehetasunez irakurri inbertsio funtsen informazio liburuxkak. Datu hori are larriagoa da, erabiltzaileen konpresio falta nabaritzen baita; izan ere, erabiltzaileen %33k ez du ulertzen bere funtsetatik etxean edo posta elektronikoz jasotzen duen aldizkako informazioa. Batzuetan, lagunen, senideen edo bankuaren aholkuek sinatzen dituzte produktuak, produktuaren xehetasunak arretaz irakurri gabe Datu horien azalpena izan daiteke aurreztaile askok azken urteotan produktu argi eta ulergarriak, kontratatzeko errazak, sinatu dituzte.
2016
‎Duela gutxi egindako azterlan batek egiaztatu du amaren hizkuntzak marka ezabaezina uzten duela haurtxoetan. Adopzioen kasuan ere, haurrak lehen hilabeteak igaro zituen inguruneko hizkuntza entzuteari uzten badio ere, ez du ulertzen ezta ulertzen ere. Ondoren, lehen hitzen garun aztarnei buruzko xehetasunak, haurtxoan geratzen diren patroi neuronalak eta hizkuntzaz jabetzeko prozesu konplexuari buruzko beste datu batzuk azaltzen dira.
‎adierazi behar zen bi alderdietako batek, gutxienez, portaera erratza izan zuela demanda bideratu ahal izateko. Gainera, batzuetan, ezkontide «inozoak» bere parearengatik engainatu duena ez du ulertzen justizia desleialtasunarekin harremana hautsi duen pertsonari zor zaizkion eskubide eta abantaila berberak ematea. Irudia:
‎Bestela esanda: lau hankako lagunak ez du ulertzen esaten dizuna. Hortik dator begirada perruna.
2019
‎Ohiturak malguagoak dira: geroago ohitzen dira, izozki bat jaten dute, geroago afaltzen dute, marrazki bizidun gehiago ikusten dituzte… Baina egunero ez, eta haurrak, errutinetara ohituta, ez du ulertuko. Nola saihestu haserreak eta garrasiak?
2021
‎Haurrak, sei edo zortzi hilabete inguru, “objektuaren iraupenaren nozio” bat garatzen du, beretzat garrantzitsuak diren pertsonen falta sentitzeko aukera ematen diona, hau da, lotura estua duten pertsonena. Hala ere, garai horretan, Espainiako Pediatria Elkarteak (AEP) azaltzen duenez, “haurrak ez du ulertzen eta axolagabe erreakzionatzen du heriotzaren aurrean”. Bi eta sei urte bitartean, berriz, AEPk dioenez, haurrak “heriotza gertaera iragankor bat da, mitiko samarra”.
2022
‎Bestalde, txakurraren begietara zuzenean begiratzea erronka bat da. Haurra eta zakurraren espazioa eta denbora errespetatzea Espazioak eta uneak errespetatzen dituen haurra zakurrak intimitatea eta lasaitasuna behar ditu frogatzen du ulertzen duela bere txakur laguna, eta behar bezala planteatuta dagoela harekin bizitzea. Txakurrak jaten edo lo egiten duenean, lasaitasuna behar du eta helduek zergatia azaldu behar diote haurrari.
‎merkatuaren baldintzak. Eta zer da hori? Oro har, horrek esan nahi du ulertu behar dela zonan saldu nahi den jabetza motarako eskaririk badagoen eta, besteak beste, etxebizitza eskaintzarekin orekan dagoen ala ez. Adibidez, etxe zabal bat irudika daiteke, argitsua, kalitate bikaineko materialekin eraikia, segurtasun eza areagotzen ari den auzo batean dagoena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia