2002
|
|
Produktu mediatuak ez du berehala eragiten hartzailearen portaeran, eragin hori epe luzekoa da, alegia, zelanbait esatearren, hartzailearen burmuinean, mezuaren iraunkortasunagatik, mezuaren jarraikortasunagatik, akumulatu egiten dira estimulu desberdinak, zeintzuek azkenean jarrera aldaketa lortzen baitute. Epe luzeko bakunazio kanpainaren antza hartzen
|
du
teoria honek.
|
2004
|
|
Hori guztia, gainera, guretzat paradoxikoa den testuinguru batean, aristokratcn arteko botere borroka eta zilegitasun jolasa Biltzarrean eszcnaratzen baitzirengarai bortitz hartan. Homerok hain taxu handiz jartzen duen Tersitesen adibideak lekuberezia merezi
|
du
teoria politikoari buruzko edozein eskuliburutan. Azken batean, Homeroren deskribapen politikoa ez zaio egokitzen bakanik gerrari mizeniko handien garaiari, aitzitik, Homeroren testuetan boterearen paradigma teoriko bat agertzen da.
|
|
Artearen beste tcoria askorekin gertatu bezala, arazougari dakartza horrek, baina baita argi asko ere. Beharbada arteak sekula ez
|
du
teoria itxirikbereganatuko. Horren beharrik ba ote du? 2 EDERTASUNAREN TEORIAPlatonSinposioa clkarrizketan irudikatzen du Platonek edertasunari buruzko teoria.
|
2007
|
|
Orain arte esandakoak aditzera eman dezakeenaren kontra, argi utzi nahi dugu esperimentuaez dela besterik gabe hipotesi teorikoak egiaztatzeko bitarteko funtzional bat. Hau da, esperimentuakbere baitan balio heuristiko teoriko nabarmena dauka, eta ez
|
du
teorien epai soil emana(, as given?) gisa funtzionatzen. Esperimentuak ezagutza teoriko berria eskuratzeko balio du, eta hipotesi teorikoenaplikazio esperimentalak berebiziko garrantzia dauka dinamika eta garapen teorikorako (Hacking, 1983).
|
2008
|
|
Gaur egun, jarrera ezkorra da nagusi ikertzaileen artean. Garapenaren konplexutasunak ez
|
du
teoria edo eredu dimentsiodun bakarra eratzen utziko.
|
2012
|
|
Bi hitzetan, entitate ez estatalak, estatuakbezala, nazioarteko zuzenbideak ezartzen dituen betebeharren menpe izan behardirela argudiatu da, estatu lurraldetasuna bermatzeko printzipioa barne. Entitateez estatalak bere estatu lurraldetasunaren aurka egitea nazioarteko zuzenbidearenaurkako erasotzat jotzen
|
du
teoria horrek.
|
|
Partaidetza sozial etapolitikoaren gaineko definizio gehienak eremu politikoari/ publikoari dagozkio, etaduela gutxi arte emakumeak eremu publikotik baztertuak izan diren legez, haienpartaidetza sozial eta politikoa gure gizarteetan ikusezina izan da. Egun dikotomiahori eztabaida gai bihurtu da bai teoria politikoan bai soziologia politikoan, etagertaera horretan berebiziko garrantzia izan
|
du
teoria feministak landutako ekarpenkritikoak. Feminismoak egindako ekarpenak publiko/ pribatu dikotomia gainditzeazgain, partaidetza sozial eta politikoaren gaineko definizio berri bat ere eskaini du, non partaidetza hori komunitate osoari zabalik, eta ez soilik zati bati, ulertzen baita.
|
|
Ildo horretatik, zenbait euskarriko hedabideek osatutako komunikazio taldeetan, erredaktore bakarrak hainbat hedabidetarako informazioa lantzea hobesten ari da. Izan ere, mezu bakarra hiru euskarriko hedabideetan behin zabaltzea hedabide bakarrean hainbatetan hedatzea baino eraginkorragoa dela egiaztatu
|
du
teoria multimediak. Ondorioz, kazetari multimedia sortu dute:
|
2014
|
|
Gaur egun, jarrera ezkorra da nagusi ikertzaileen artean. Garapenaren konplexutasunak ez
|
du
teoria edo eredu dimentsiodun bakarra eratzen utziko.
|
2015
|
|
Jarduera matematikoa Haur eta Lehen Hezkuntzan antolatzeko orduan, Egoera didaktikoen teoriak (Brousseau, 1998) tresna erabilgarri ugari eskaintzen ditu. Alde batetik, tresna teoriko horien bidez, ikaskuntza irakaskuntza jarduera zehatzak diseina daitezke, hau da, ikasleek matematika jarduera eraikitzailea izan dezaten, jarduerek zein ezaugarri izan behar dituzten azaltzen
|
du
teoriak. Bestetik, behin jarduera martxan jarri ostean, ikasgelako aktibitatea kudeatzeko zenbait klabe ematen ditu, eta, horrekin batera, ikasleen produkzio matematikoak eta ikasgelako fenomenologia aztertzeko tresnak ere eskaintzen ditu.
|