2006
|
|
bere buruarentzat berak asmaturiko legenda aurea bat. ...en el estupendo Hegel, que ha sido uno de los pensadores que más honda huella han dejado en mí –idatzi dio Juan Montseny anarkista katalanari (1901) – Hoy mismo creo que el fondo de mi pensamiento es hegeliano" 190 Garai honetan Unamuno-k Hegel-en ideiarik ere ez dauka191, seguru asko ideia handirik inoiz ez du eduki192 (beharbada alemana ere inoiz ez du lar jakin) 193 Komentatzen
|
du
P. Ribas ek erruki gogorrez: " La forma en que Unamuno se refiere a este conocimiento de Hegel permite pensar que le complacía proclamarlo.
|
2007
|
|
Herder-en inportantzia hizkuntzaren filosofian eta, viceversa, hizkuntzaren inportantzia Herder-en filosofian, azpimarratu beharrik gabekoak dira. . El tema del lenguaje es constante en Herder, idazten
|
du
P. Ribas ek haren idazkien gaztelaniazko antologiari Sarreran?. No hay apenas una obra suya en la que no aparezca.
|
|
Azkenez, Philippe Veyrinek azpimarratu zuen Lintéressant ouvrage
|
du
P. Lhande sur lémigration basque534, Lhanderi gaia lehenengotik zegoela azterturik azaldu bazion ere.
|
2008
|
|
Horregatik, Europaren ahuleziak kezkatzen
|
du
P. Bruckner: Europa belauniko dago munduko diktadoreen aurrean, Vladimir Putinen aurrean eta arabiar herrialde atzerakoienen aurrean.
|
2009
|
|
¿ Es real la realidad? , galdetzen
|
du
P. Watzlawicken izenburu batek, 1981 (orig. alemanez da). Hori liburu hori,, lo que llamamos realidad es resultado de la comunicación?, baiespenagaz hasten da.
|
2012
|
|
Nekazaritza sortzearekin batera parasitoa mundu zabalera hedatu zen, teoria horren arabera, eltxoen kopuruak izugarri egin zuelako gora. Beste teoria batek, berriz, duela 60.000 urte kokatzen
|
du
P. falciparum Afrikatik kanpo. Kontinentetik joandako aspaldiko Homo sapiens taldeekin bat atera zen gaixotasuna, ildo horren arabera.
|
2014
|
|
Batzuetan asago sentitzen
|
du
P. Gaur horrelako egun bat da. P-k esan dio ez duela berarekin hitz egin gura, arazo txiki bat duela, bere arazoa, eta galdetu ere ez egiteko zer den, ez duela horretaz berba egin nahi, ez duela A rekin egon nahi, gaur.
|
|
O noblesse! ?? 216. La redacción del texto publicado no se produce en realidad hasta 1876, artezten
|
du
P. Vidal Naquetek?, es decir, tras el trauma de la ruptura con Alemania(?). Aparte de estas precisiones cronológicas, en realidad la Prière sur l. Acropole es un singular patchwork realizado con lecturas cruzadas?; hots, Akropolia ikusi, irakurketen begiekin ikusi da, antza, eta geroago idatziriko otoitza irakurketa ezberdinetako anotazioekin petatxuka albaindua da nabarmenki, ez inola ere taupada baten turrusta bat batekoa217.
|
|
–qu, elle doit aussi être un grand pays, exerçant sur les destinées de l. Europe toute l, influence qui lui appartient, qu, elle doit répandre cette influence sur le monde, et porter partout où elle le peut sa langue, ses moeurs, son drapeau, ses armes, son génie? 2327 Ideia hau arrunta da Frantzian tenore honetan. Herri handia, koloniekin, handiagotu egiten da, irakasten
|
du
P. Leroy Beaulieu Collège de Franceko profesoreak. Ez lurraldez eta jendez bakarrik2328, batez ere espirituan handitzen da:
|
|
non seulement la langue, l, histoire ou la géographie de la nation, mais aussi comment être et penser nationalement? 2348 Eskolak nazionalizatu,, frantsestu? duela Frantzia, erakusten
|
du
P. Norak, E. Lavissen historiako testuaren garrantzia azalduz2349 Eskola, un séminaire laïque, dela dio S. Citronek,, où s, enseigne l? évangile de la patrie? 2350; ik. haren liburuko Lehen Parte osoa (aurreneko bost kapitulu txit argitsuak).
|
|
1788 eta 89 artean, Iraultzaren atarian, Batzar Orokorrera (Estatu Orokorretara) deialdiko kanpainan, uholdean agertu diren idazki, panfleto, parrokia nahiz bailegoetako kaieretan, guztien ahotan dabil nazioa. . L, idée nationale éclate partout?, laburbiltzen
|
du
P. Norak2194 Jeneralean esanahi tradizionalean erabiltzen da (nazioa berdin herria) 2195 Maiz eskualdera mugaturiko adiera dauka: –nation provençale?,, nation artésienne? 2196 Ohikoena nazioa erregearekin lotua ikustea da oraindik(, le Roi est le chef de la nation?), ez kontra, ezta hura gabe ere2197 Baina, kexa kaieretan?
|
|
Nazionalismoa eskluientea dela esaten da, eta kasu honetan bai, halaxe da: , l, idée de nation [Sieyèsena] constitue un principe d, exclusion?, arrazoiz seinalatzen
|
du
P. Pasquinok: agerikoa baita nazioaren kontzeptu zibiko hau beren beregiz aristokratak, pribilegiatuak komunitate nazionaletik eskluditzeko asmo guztiarekin ondua dela2236.
|
2015
|
|
Dubarat, V.. Le Dictionnaire basque et les Rudiments
|
du
P. Dominique Bidégaray, franciscain du convent de Pau()?. RIEV 8:
|
|
" perpetraturiko" itzulpenaren gainean aritu garenean. Ondoko pasartea, Bonaparte printzeak Londresen 1869an plazaraturiko Le petit catechisme espagnol
|
du
P. Astete/ traduit en trois dialectes basques; 1 Aezcoan, par Pedro Jose Minondo, instituteur h Garralda, avec la cooperation deMartin Elizondo dAribe; 2 Salazarais, par Pedro Jose Samper, cure de Jaurrieta; 3 Roncalais, par Prudencio Hualde, cure de Vidangoz liburutik jaso zuen Azkuek:
|
2017
|
|
68 Antzeko argudioekin, exekuzioan biktimaren parte hartzeak kondenatuaren birgizarteratzera lagundu dezakeela esaten dutenen ahotsa ere jasotzen
|
du
P. Gómez Escolar Mazuela k (GómezEscolar, 2016).
|
2019
|
|
" Aparizio Zabaleta bakarra agertzen da, 1721ean hildakoa, eta Gazpillo etxearen jabea". Hil aurreko testamentua, berriz, honela hasten
|
du
P. Arribillaga leitzar eskribauak, urte bereko abuztuaren 22an (NAH, 16274 kaxa, 56 sorta): " dentro de la casa Gazpillo, Aparizio de Zabaleta su dueño, enfermo en cama." eta gero hartubehar eta pagabehar guzien zerrenda egin ondoren esaten du, Migel Lazkano suhia eta alaba Mariana Zabaleta 1715ko garagarrilaren 6an ezkondu zireneko kontratuan argitu zituela etxe borden kontu guziak.
|
2021
|
|
pertsona zoriontsuek lanbidean gorago egiten dute, salmenta gehiago lortzen dituzte, osasuntsuago daude. Zentzu horretan, zoriontasunaren giharrari buruz hitz egiten
|
du
P. Zak neurozientzialariak ere.
|
2023
|
|
Jean Baptiste Orpustan28 irakasleak goresten
|
du
P. Esarte Muniainek egin dako lana (ESARTE 2001), Nafarroako konkistaz egiten duen kontakizuna. Izan ere, ia ia egunez egun kontatzen baitu Nafarroan gertatutakoa.
|