2011
|
|
Gutunetako batean, oraindik bere eskua sentitzen duela adierazten dio: «me voy soltando y eso me gusta, pero también siento todavía tu mano, cogiéndome fuerte y eso también me gusta», bere eskuaren babesa nabaritzen
|
du
oraindik. Ana, bere bidea bakardadean, aita gabe, egiten hasten denean, kaletik eskuak igurtziz egiten du oinez, inguratzen duen eskuren bat, noizbait, beretzat izateko esperantza duelarik.
|
2012
|
|
Horrenbeste erotu du sen horrek gizakia non gainerako animalien gainetik biziraun nahi duen animalia alditsu eta fantastikoa bilakatzera heldu den. Modernitateko gizaki esklabo eta dekadenteak ez
|
du
oraindik ulertu bizitzaren arrazoiarenganako fedea zentzugabea dela eta espeziearen garapenean oztopo bat dela (Nietzsche, 1998: 31).
|
2014
|
|
abuela, ¡ cántenos en vasco!; Gairon, Gairona eta hark elizako kantak abesten zizkien. 80 urte beranduago, berriemaile horrek gorde
|
du
oraindik Paula Ornati entzundakotik Mendigatxak bildutako «» ezagunaren arrasto xumeren bat:
|
|
desitxuratua?] jaso diot María Esther Sanzi. Biloba sanztar batek baino gehiagok
|
du
oraindik hasieratxo hori gogoan, Vicenta amonak zer kantatzen zien ez ulertuta ere.
|
|
Euskalduntasunak ez
|
du
oraindik formulazio politiko independenterik erdietsi. Egoera honetatik irteteko giltza hori eraikitzea da.
|
|
Guk, ordea, Unceta eta besteekin (2011: 51) bat egiten dugu, eta gure aburuz, dituen ezaugarri bereziak direla-eta, lankidetza deszentralizatuak egokia eta sustatua izatea merezi
|
du
oraindik ere.
|
2015
|
|
Gainera, tradizioz emakumeenak izan diren zientzietan, gizarte zientzietan alegia, emakumeak gizonezkoak baino gehiago dira. Dena den, tradizioz gehiago gizonezkoena izan den ingeniaritza eta teknologien arloan, emakumeen presentziak gizonezkoenak baino txikiagoa izaten jarraitzen
|
du
oraindik ere. Beraz, oraindik ere, ingeniaritza eta teknologia zientzia diziplinak gainditu gabeko erronka izaten jarraitzen du emakumeentzat.
|
|
Euskadiko Autonomia Erkidegoan 1982an hasi zen indarrean normalizazio legea (Eusko Jaurlaritza, 1982) eta Nafarroako Foru Komunitatean, berriz, urte batzuk geroago (Nafarroako Gobernua, 1986) 2 Esparru formal berri batzuetan euskara franko jori sartzeak ekarri zuen produkzioa handitzea prosa logiko diskurtsiboaren alorrean eta ugaritzea euskaraz landuriko testu azalpenezkoak eta argudiozkoak. Testu klase horietan euskarak erabilera eta tradizio murritzagoa zuen inguruko erdara indartsuek erdietsia zutena baino (eta hala
|
du
oraindik ere): gaztelaniak, frantsesak eta ingelesak aspaldi izan dute estatuen laguntza eta zeregin formal eta informal guzietan baliatu eta garatu dira indar handiarekin3.
|
2016
|
|
Seigarren paragrafoan honakoa dio: FIFAn sartzeko eskaera igorri
|
du
oraindik independentzia eduki ez, eta bere gaindiko estatuko FIFAko federazio kidearen oniritzia aurkezten duen erregio baten futbol elkargoak (FIFA, 2012). Faroe Irlen kasua da adibidez, Europan.
|
|
Izan ere, hein handi batean Espainiako Estatuaren erantzukizun politikoa da Euskal Herriko eta Kataluniako nazio taldeei futbol ekitaldi ofizialetan parte hartzea galaraztea. Egiazki, nazioarteko futbolaren antolaketa, sortzez eta espirituz, estatu nazioen ordezkaritzan oinarritua dago, baina FIFAk hala nolako bidezidorra jarria
|
du
oraindik estaturik ez duten nazioentzat. Hala, FIFAren 2012ko legediaren 10 artikuluan, lehen paragrafoan, federazio kideen onarpenaz hau zehazten da:
|
2020
|
|
Alde batetik, hezkidetzaren egoerari dagokionez, ikusi ahal izan da zer nolako diskurtsoak egiten diren Haur Hezkuntzan, eta ez soilik diskurtsoa, baizik eta praktikak eta erronka nabarmenak ere bildu ahal izan dira, hau da, diskurtsoen atzean dakarrena bistan geratu da. Haur Hezkuntzan egiten diren lanketei dagokienez, ez da soilik erregistratu, baizik eta horiek duten izaeraren inguruan hainbat argibide ere topatu dira, hainbat indargune eta ahulgune identifikatuz, Hots, ikerketa honek agerian uzten
|
du
oraindik lan handia geratzen dela egiteke Haur Hezkuntzan. Hala ere, kontuan izan behar dugu ikerketa hau bost adituren elkarrizketetan oinarritu dela, beraz, nahiz eta gaiaren begirada poliedriko bat lortu nahi izan, lan honek ere zenbait muga ditu, ez baita hezkidetza lantzen den proiektu oro ezagutu eta aztertu.
|
|
Berdintasunaren aldeko estrategia abiarazten du, aniztasuna bigarren maila batean kokatuz. Lan honek agerian utzi
|
du
oraindik hainbat erronka daudela genero perspektiba txertatzen duen hezkuntza eredu bat bermatzeko eta berdintasuna lortzeko bide luzea geratzen dela aurretik.
|
2022
|
|
Hasiera batean izokinaren sesgoaren hipotesia osasun fisikoarekin bakarrik ikertu bazen ere, ondorengo ikerketek erakutsi zuten osasun mentalarekin (Daz, Koning eta Martmez Conate, 2017) eta hautemandako osasun neurri orokorrekin (Lu eta Qin 2014) ere hipotesia baieztatzen zela. Hala ere, ikerketa bakar batek ere ez
|
du
oraindik izokinaren sesgoaren hipotesiaren aldeko ebidentzia nabarmenik aurkitu. Adibidez, Aguila, Escarce, Leng eta Morales-en (2013) ikerketak, Estatu Batuetako eta Mexikoko datu baseekin eta 10.000 pertsonatik goragoko lagin batekin egin zenak, ezin izan zuen baieztatu jatorrira itzulitakoek osasun okerragoa zutenik Estatu Batuetan geratu zirenek edo inoiz emigratu ez zutenek baino.
|