Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2011
‎Gutunetako batean, oraindik bere eskua sentitzen duela adierazten dio: «me voy soltando y eso me gusta, pero también siento todavía tu mano, cogiéndome fuerte y eso también me gusta», bere eskuaren babesa nabaritzen du oraindik. Ana, bere bidea bakardadean, aita gabe, egiten hasten denean, kaletik eskuak igurtziz egiten du oinez, inguratzen duen eskuren bat, noizbait, beretzat izateko esperantza duelarik.
2012
‎Horrenbeste erotu du sen horrek gizakia non gainerako animalien gainetik biziraun nahi duen animalia alditsu eta fantastikoa bilakatzera heldu den. Modernitateko gizaki esklabo eta dekadenteak ez du oraindik ulertu bizitzaren arrazoiarenganako fedea zentzugabea dela eta espeziearen garapenean oztopo bat dela (Nietzsche, 1998: 31).
2014
‎abuela, ¡ cántenos en vasco!; Gairon, Gairona eta hark elizako kantak abesten zizkien. 80 urte beranduago, berriemaile horrek gorde du oraindik Paula Ornati entzundakotik Mendigatxak bildutako «» ezagunaren arrasto xumeren bat:
‎desitxuratua?] jaso diot María Esther Sanzi. Biloba sanztar batek baino gehiagok du oraindik hasieratxo hori gogoan, Vicenta amonak zer kantatzen zien ez ulertuta ere.
‎Euskalduntasunak ez du oraindik formulazio politiko independenterik erdietsi. Egoera honetatik irteteko giltza hori eraikitzea da.
‎Guk, ordea, Unceta eta besteekin (2011: 51) bat egiten dugu, eta gure aburuz, dituen ezaugarri bereziak direla-eta, lankidetza deszentralizatuak egokia eta sustatua izatea merezi du oraindik ere.
2015
‎Gainera, tradizioz emakumeenak izan diren zientzietan, gizarte zientzietan alegia, emakumeak gizonezkoak baino gehiago dira. Dena den, tradizioz gehiago gizonezkoena izan den ingeniaritza eta teknologien arloan, emakumeen presentziak gizonezkoenak baino txikiagoa izaten jarraitzen du oraindik ere. Beraz, oraindik ere, ingeniaritza eta teknologia zientzia diziplinak gainditu gabeko erronka izaten jarraitzen du emakumeentzat.
‎Euskadiko Autonomia Erkidegoan 1982an hasi zen indarrean normalizazio legea (Eusko Jaurlaritza, 1982) eta Nafarroako Foru Komunitatean, berriz, urte batzuk geroago (Nafarroako Gobernua, 1986) 2 Esparru formal berri batzuetan euskara franko jori sartzeak ekarri zuen produkzioa handitzea prosa logiko diskurtsiboaren alorrean eta ugaritzea euskaraz landuriko testu azalpenezkoak eta argudiozkoak. Testu klase horietan euskarak erabilera eta tradizio murritzagoa zuen inguruko erdara indartsuek erdietsia zutena baino (eta hala du oraindik ere): gaztelaniak, frantsesak eta ingelesak aspaldi izan dute estatuen laguntza eta zeregin formal eta informal guzietan baliatu eta garatu dira indar handiarekin3.
2016
‎Seigarren paragrafoan honakoa dio: FIFAn sartzeko eskaera igorri du oraindik independentzia eduki ez, eta bere gaindiko estatuko FIFAko federazio kidearen oniritzia aurkezten duen erregio baten futbol elkargoak (FIFA, 2012). Faroe Irlen kasua da adibidez, Europan.
‎Izan ere, hein handi batean Espainiako Estatuaren erantzukizun politikoa da Euskal Herriko eta Kataluniako nazio taldeei futbol ekitaldi ofizialetan parte hartzea galaraztea. Egiazki, nazioarteko futbolaren antolaketa, sortzez eta espirituz, estatu nazioen ordezkaritzan oinarritua dago, baina FIFAk hala nolako bidezidorra jarria du oraindik estaturik ez duten nazioentzat. Hala, FIFAren 2012ko legediaren 10 artikuluan, lehen paragrafoan, federazio kideen onarpenaz hau zehazten da:
2020
‎Alde batetik, hezkidetzaren egoerari dagokionez, ikusi ahal izan da zer nolako diskurtsoak egiten diren Haur Hezkuntzan, eta ez soilik diskurtsoa, baizik eta praktikak eta erronka nabarmenak ere bildu ahal izan dira, hau da, diskurtsoen atzean dakarrena bistan geratu da. Haur Hezkuntzan egiten diren lanketei dagokienez, ez da soilik erregistratu, baizik eta horiek duten izaeraren inguruan hainbat argibide ere topatu dira, hainbat indargune eta ahulgune identifikatuz, Hots, ikerketa honek agerian uzten du oraindik lan handia geratzen dela egiteke Haur Hezkuntzan. Hala ere, kontuan izan behar dugu ikerketa hau bost adituren elkarrizketetan oinarritu dela, beraz, nahiz eta gaiaren begirada poliedriko bat lortu nahi izan, lan honek ere zenbait muga ditu, ez baita hezkidetza lantzen den proiektu oro ezagutu eta aztertu.
‎Berdintasunaren aldeko estrategia abiarazten du, aniztasuna bigarren maila batean kokatuz. Lan honek agerian utzi du oraindik hainbat erronka daudela genero perspektiba txertatzen duen hezkuntza eredu bat bermatzeko eta berdintasuna lortzeko bide luzea geratzen dela aurretik.
2022
‎Hasiera batean izokinaren sesgoaren hipotesia osasun fisikoarekin bakarrik ikertu bazen ere, ondorengo ikerketek erakutsi zuten osasun mentalarekin (Daz, Koning eta Martmez Conate, 2017) eta hautemandako osasun neurri orokorrekin (Lu eta Qin 2014) ere hipotesia baieztatzen zela. Hala ere, ikerketa bakar batek ere ez du oraindik izokinaren sesgoaren hipotesiaren aldeko ebidentzia nabarmenik aurkitu. Adibidez, Aguila, Escarce, Leng eta Morales-en (2013) ikerketak, Estatu Batuetako eta Mexikoko datu baseekin eta 10.000 pertsonatik goragoko lagin batekin egin zenak, ezin izan zuen baieztatu jatorrira itzulitakoek osasun okerragoa zutenik Estatu Batuetan geratu zirenek edo inoiz emigratu ez zutenek baino.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia