Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 52

2004
‎Behia gelditu da bakarrik, ez du orain txitxare edo zorririk.
2010
‎Txantxetan jarraitzeko aukera ematen zuen izen aldaketak, baina zuhaitzaren hurbiltasunak kikildu egin gaitu, eta isilik egon gara. Ikara ematen du orain dela hiru mila urte inguru sortu zela pentsatzeak, eta ordu hartan ahuntz batek jan zezakeela osorik bere hosto xamurrekin batera. Baina bera ahuntzei gailendu zitzaien, erauntsiei, izotzaldiei, gizakiei.
‎Epaitzeko orenean," graduaren" emateko hiztegia eta ebaluatzeko kontzeptuak Frantziatik heldu dira eta ez dira beti pertinenteak gurean. Popularra, herrikoia vs jasoa (mundu musikan ere zer erran nahi du orain jazz manuxa, Burundiko perkusioak, gailur bat direlarik. Hemen ere non sailka Galtxetaburu?), idatzia eta ahozko (bertsolari herri batean idatzia jasoago da?), frantses eta euskaldun... bon geroko.
‎Kontraesan historikoa da: Europako jendeak Ameriketara, Australiara eta munduko edozein bazterretara emigratu izan du menderik mende, nola debekatuko du orain Europara immigrazioa. Kontraesan ideologikoa ere bada:
2011
‎Albisteak ematen lehenbizikoa izan den komunikabideak Internet du orain lehiakide. Gazteen ordenagailu zaletasuna ikusirik, 100 urtera heltzear dagoen irratiaren hil kanpaiak entzuten hasiak gara berriro, telebistaren hasieran bezala.
‎Eta zer? Bere izena baldin bada, du orain aldatzen hasi, ezta?
‎X en etxea ren modukoak dira honako hauek: Andresenea> Oxe goardaren etxea (Oxe goarda izena du orain), Auspagille> Xardearen etxea, Auspagilleberri> Besamotxaren (Eskumotxaren) etxea (lehen baita Birtudesen etxea ere), Barbaranea> Bizkiaren etxea, Baztanenea> Larrearen etxea, Bikarionea> Bibianoren etxea (lehen) edo Jimenezen etxea (orain), Bergaranezar> Juanaren etxea, Domingonea> Telefonistaren etxea, Domingotxonea >Tximixtaren etxea, Doñanea> Espilaren etxea,...
2012
‎Lurrera erori da berriz, burrunban, eta, handik, sano gelditzen zaion begi bakarrarekin, ongi ohartu da emakumezko ikusle batzuek aurpegia tapatzen dutela halako ikuskizun basatia ez ikusteko. Armadurak —garai batean, hainbat urte lehenago, erregina baten ispilua bezain distiratsua— bere jabeak isuritako odolaren gorria erakusten du orain. Ez da ikusten Alexandriako arrosa horia ere, halakretean grabatua zegoena.
2013
‎—Zer esango ote du orain horrek? —galdetzen zuen Tres Cantoseko gizonak.
‎gurasoen hizkuntzaren potentzia osoa transmititu, gustuz, gozamenez eta arreta apur batez. Zer du orain hamabi urteko mutiko honek. Batez beste, euskaratik profesionalki bizi diren kazetari euskaldunek baino baliabide gramatikal gehiago, zuzenagoak eta zorroztuagoak.
‎modako itxura daukala. Iduri du orain dena dela ekologia eta edozeri jar diezaiokegula hitz hori adjektibo moduan. Ekologiak hartu du halako cool kutsu bat.
‎Dibertsitate horrek sortutako giza-esperientziaren ñabarduren aberastasuna handia da. Herri eta kolektiboen arteko harreman eta isolamendu erlatiboak posible egin du orain arte dibertsitate hori. Isolamendu maila kontziente bat posible izango da gerora ere, baina isolamendu erlatiboa estrukturala izan den mundu batetik konexio erlatiboa estrukturala izango den mundu batera goazela dirudi.
‎Baina estetikaren lilurak ezin du oraina betikotu eta gizabereak malenkoniaz nozitzen du izaerako heriotzek inguruan adierazten dioten iragankortasuna. Bizitza biziari zaio hitza hizkuntzari zaiona eta norbanakoaren heriotza izadiko herio naturalari zaiona.
2014
‎Harrespila dut gogoan. Oteizak espazio sozio politikoa dio irakurtzen, balio izan du neolitikotik hona eta balio du orain ere bere sinbolikan. Zein dira muga berriak?
‎Testuinguruan jarri behar da eta imajinatu salan zabaltzen den morboa. Ez du orain ene ustez ekibalentziarik, hein horretako taburik. Bont en tragedietan ere.
‎Hainbeste oztopo bizi izan duen tobera, zerk atxiki du orain arte edo kasik. Ardura irakurtzen da, arketipoaren gisako euskaldun morala garbiak teatro hori baliatu duela Iraultza handitik edo beheretik heldu zen kutsu zikinaren erdian, betidaniko herri legeen haustera atrebitzen zenaren kontra.
‎Atzeman dezaten berriz saioen bidea. Bertsolariak antzerkia egin behar du orain, gorputz heraldiko horiek behar dira mugiarazi. Gertatzen delarik haatik beti ridikulu inpresio handia ukan dut, pastoralean drama burgesa hunki dutenek benetan antzeztu nahi dutelarik bezala, besteek baino gehiago egin.
‎Legea ez da jinen, legearen babesa gabe ezin, beraz karkula dezagun: Euskarak nola iraun du orain arte, nola iraunarazi dute zaharrek ez baitira izan iragan denborak xamurragoak. Ez ziren kontziente, analfabetoak ziren, ez zekiten euskara baizik....
‎Ez ziren bertsolariak orduko estetikan, kantaldietan ziren neskak eta bertsolaritza ez zen feminista. Sartzen dira bertsolariak gehiago apezen sinpatian, gerla aitzin zen bertsolarien kontrako herra, kantaldiak finkatzen du orain, arrazoi berendako. Etxamendik fenomenoa kontatzen du ahoan bilorik gabe:
‎Guretzat haatik, dantza antzerkilarien formatzeko moldea izan delarik, hala irauten du orain ere, dikotomia hori ez zaigu pertinente eta kontradikzioan jartzen gaitu beti inauteria edo arte eszenikoen aipatzeko mementoan. Bertzaizen lana, adibidez, pastoralaren eraldatze, interpretapen bezala ikus daiteke, revue tentazioa non ere baita, baina ene ustez ez dira gauzak hola ohatzen haren buruan.
‎Nola kontrolatuko ditu orain? Non topatu behar du orain gizaki hipermodernoak zoriontasuna. Ezinegona baretzen zuten kontsumo gaiak edo kontsumismoa bera urruntzen den neurri berean ari da gizaki hipermodernoa hondoratzen larriminean, berriz ere.
‎Autoritate ororenganako mesfidantzaren ondorioz, balioen ekoizpenak galdu du bere zentzua eta eraginkortasuna; jada Modernitateko estrategiak antzuak bilakatu dira zentzu askotan. Irudiak balioaren lekua hartu du orain, balioa desagertu ez den arren; hots, hutsik omen dauden irudiak dira, benetan balioren bat transmititzen jarraitzen duten arren.
‎Modu batean edo bestean izan —Weberren ikuspegia aski kritikatua izan baita—, XVI. mendetik aurrera pentsamendu ekonomikoak teologiaren mendeko izateari uzten dio merkantilisten mendeko bilakatzeko. Estatua Elizari gailentzen zaio —nagusiki; ez leku guztietan eta beti modu berdinean, ostera—; diruaren metaketak bestelako xedea du orain: Printzea edo estatuaren aberastea.
2015
‎Cortazarren giglikoa euskarara ekar liteke? Jon Alonso idazle eta itzultzaile iruindarrak 68aren behin behineko bertsio bat eta beste alternatibo batproposatu du orain luze ez dela (Astrolabioa, 2007). Honelaxe eman du:
‎Baina, dena dela, ezkerreko euskal abertzaletasuna, nire ustez, beti egon da irekita jendea biltzeko eta bere burua transformatzeko. Ez du orain dela 100 urteko gizartea defenditzen, eta zabalik dago jendeak identitate berriak eraiki ditzan[...]. Diskurtso identitario bat, hasten denean esaten existitzen den identitate bat babestu behar dela, erreakzionario bihurtzen da, horren baitan ez daudenak baztertzen dituelako.
‎Modernitatea aurrera begira bizi da, eta hartarako, kreditu sistemak behar ditu: geroak ordainduko du oraina. Gerora bidea, beraz, onera eta hobera bidea da.
‎Lan-taldean" errealista" papera jokatu du orain arte, proposamen utopikoegiak moztuz, eta hainbat eztabaida galduz Sauroren aurrean, azken hau baita taldeko burua eta lege ausarta egin nahi baitu. Ustekabean, nigan aliatu bat aurkitu du artikulu batzuetarako.
‎Handik hasi eta hiru hilabetean izandako igurtziek paradigma aldatuta itzularazi zuten bere herrira. Norbera linguistikoki eta kulturalki denaren autokontzientzia erdian jartzen du orain, eta koherentzia pertsonal horretatik hasten da espazioak sortzen. Koherentzia horretatik irekitzen da gainerako esparruetara.
‎Pablo Sastrek liburu bat atera du orain dela gutxi: Batzarra gure gobernua deitzen dena, arkeologia eta utopia moduan baizik ezin dena irakurri.
‎Gizaki hipermodernoak, arestian esan bezala, ez du jada zertaz kezkatu, zeri aurre egin, ez du zertan pentsatu... espektakulua nahi du orain —ogia eta zirkua—, ondo pasatzea, kezkak eta eguneroko arazoak bazter batean utzi irudien munduan sartu ahal izateko. Irudi hutsez beteriko espektakulua baino ez du nahi, jakin barik mezu bat jasotzen ari dela, zentzu eroaleak baino ez gara-eta, azken batean.
2016
‎Baina ez zen agertu. Azpiko partean jatetxe txinatar bat du orain, etxe hondarren jabe ematen duena, eta egun horretan hetsia zena. Hara joan zen behin Arnaud afaltzera, eta norbaitek gaztigatu zion Marie ostatuko langileari han zela, mahai batean, gizon begiurdin bat, Currieko geltokian lagundu ziona.
2017
‎Amorantearen begietara objektu gozagarri hutsa sentitzen delako, hark berarengan ikusten duen emazte eredua haragiztatzen saiatzen da. Emazte esanekoaren manera hartzen du orain, mendean har dezala erregutzen dion puta lizunarena gero.
‎Lodiaren azkazala hautsia da, odoletan ditu ondoko biak. Mantarik ezean, maripulis berdea urratu du orain zangoa biltzeko.
‎Ikusmen faltan, behatz puntek egingo dute bidea azal azpitik eta etengabeko mugimendu artega dabilen har txiki pila habiatik atera da noraezean. Eskua sartu du orain gorri, orain txuri kolorekoa den tripa mordoan.
‎Orainak kokatzen du oraina.
2018
‎Gosaltzea denbora galtzea iruditzen zitzaion. " Zer espero daiteke halako norbaitez?", pentsatu du orain Martak. Martarentzat, ohea, operazio basea ez ezik, etxea ere bazen.
‎Brunok errieta egin zion. Padam, padam... abesten du orain Piafek, eta Marta zerbitzariari begira geratu da haren arreta lortu arte. Burua makurtuz, esker oneko keinu bat bidali dio mahaitik.
‎Ez dakit hegazkinik izango dudan gaur bertan. —Ordenagailuaren pantaila aurrean jarrita dago.— Zer egingo du orain aita gabe. Elkarrekin bizi dira.
‎Eta Añesek argi ikusi du orain: horrek gero eta gehiago bakartu behar izan zuen ingurutik.
‎Añesek egin du orain irribarre.
‎Balkoian eseri da, eta, zigarroa piztu duenean, txirrinak jo du. " Zer gehiago nahiko du orain Kixoteak?" Agurea haize freskoa hartzera bidaltzeko asmoz ireki du atea. Baina bi buru ateratzen dizkion gazte iharra dago irribarrez eskaileran, etxeko zapatilak jantzita, Añesen tamainara hurbiltzeko aldaka albo batera erortzen utziz.
2019
‎Haatik, M—D—M norabidean zirkulazioaren helburuak kontsumo materialena dirudi eta halaxe metabolismo sozialaren helburua beharrizan indibidualak asetzea dela esan genezake. Sekuentzia honetan diruak balore neurri eta zirkulaziorako bitartekari funtzioak soilik adierazten dituenez, truke prozesuen lanabes hutsa bailitzan, diru merkantziaren funtzionamenduak ez du orain arte zirkulazio sinpleari egotzi zaizkion funtsezko determinazio formalengan aldaketarik eragiten.
‎—Beatriz da, Haizea ari da zaintzen, hori da zaldiaren izena, berarekin ari da lanean erantzun zidan besoarekin harengana seinalatuz. Hipodromoan aritu da Haizea denboraldi osoa korrika egiten eta oso urduri dagoenez hemen emango du orain uda, deskantsuan, zelaian, atseden hartzen, bere onera etortzen... Hori da zeuk ere egingo duzun lana, Lisanne.
2020
‎Orain gogoratzean," azul" horrek egunsenti batzuen gris ilun hotza dauka;" lorategi" horretan asperdurak oparitzen dituen plastikozko liliak besterik ezin da loratu. Barrosen alegiazko eskuak geldiarazten du orain nire eskua. Utz ezazu, haren gauzak ziren, esana dago esan beharrekoa, ez izurtu izurra, ez asmatu tokiz kanpoko esanahiak.
‎Aireontziaren abiatze zarataren antzekoa egiten du orain, noizean behin, fumigazio bazokak. Hori da hori:
2022
‎Ikusmen faltan, behatz puntek egingo dute bidea azal azpitik eta etengabeko mugimendu artega dabilen har txiki pila habiatik atera da noraezean. Eskua sartu du orain gorri, orain txuri kolorekoa den tripa mordoan.
‎Haren semea, Danildo, kazetaria, Melissaren alabatxoaren" familiakoa" da (hurrengo batean ea azaltzen dudan familia modu horren berri), eta bere bidez lortu dugu nirekin hitzordua jartzea. Danildo honek bikote homosexuala osatzen du Thiagorekin, eta honek ez du orain arte bere bikotekidearen aitaren ezagupiderik izan. Haien artean tentsio puntu bat sumatu dut Sebastiaorekin topo egin dugunean.
‎Lurrik oparoenak Errepublika Dominikar honek ditu, ez zuen blokeo komertzialik izan, ez indemnizazio zorrik ere. Sistemaren gurpilean joateak bihurtu du orain haitiar askorentzat ipar, lan emaile eta saltsa doinuen lur, turismo habia.
‎Ia haurtzarotik izan da Paris beretzat munduaren zilborra, gurasoen etxetik Pariseko izebaren laguntzarekin ihes egin zuenean edo Hego Amerikan Modiglianiak saltzen ibili ondoren. Munduak beste nonbait du orain zilborra.
2023
‎(edo bakarkakoa) guztiona zaintzea ahaztu gabe? ia ahaztua zuen ia ahaztua zuen txikitan halaxe egin ohi zutela ospakizunetako bazkarien ostean eta geroago lagunartekoetan ia ahaztua zuen gaztetan buruz ikasi ohi zituela haren gelako intimitatean gozatu kontzertuetan partekatu hitzordu berria du orain hilean behin, larunbat eguerdian ia ahaztua zuen noraino zuen behar ia ahaztua zuen herri kantari baten alaba zela bakegintza erlatiboa
‎Baina Alemanak ez du Saxoniako Anton bezala izan nahi, ez du nabarmendu gabe pasa nahi, ez du taldeko lehendakaritzara iritsi nahi agure bat denean. Nahi du orain, txanpon hori lortu nahi zuen bezala, nahiz eta tristea izan. Ziur dago greba azken txanpan dagoela, eta datozen egunetan 50 langile gutxiagorekin egonen direla lanean.
‎Horrela pailazo honen diskurtsoa irentsi beharra aurreztu digute."" Eskertzekoa da, bai", gaineratu du Inaxiok eta, pentsakor, Tetriseko pantailara itzuli da: pieza karratu gorri bati esker lortu du orain lerroa osatzea. Errekorra lortzera doa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia