2000
|
|
Labur esanda, uste dut, askok berriketan egiten dutena nabarmen utzi dudala honen aurrean isilik geratuz. Hori dela eta, oker ez banago, zuk zeuk esan nahi duzunari buruz pilo bat esango
|
du
nire liburuak. Baina agian ez duzu ikusiko esanda dagoela liburu honetan.
|
2001
|
|
Subjektua, honenbestez, guri agertzen zaigun eran ezagutzen dugu, denboran agertzen zaigunez beti, ez bere baitan izan litekeen moduan. Beraz, autokontzientzia soilak, adigaien bidez norberari buruz egindako gogoeta soilak ez
|
du
niari buruzko ezagutzarik ekartzen, eta, ondorioz, psikologia razionalaren porrota erabatekoa da. Nia objektuetara jotzen duenean soilik, norberatik ateratzen denean, beraz, itzul daiteke ondoren bere baitara bidean zerbait irabaziz.
|
2004
|
|
Ez dugu ahaztu behar zientzia errealitate naturalei dagokiela eta zientzia, eta ez fedea, dela, berak oinarritu gura duena. Nia ezagutzaren abiapuntua eta aurrebaldintza izango da; Neuk ezagutuko dut, ez Jainkoak eta ezta obispoak ere, baina egon
|
du
niregandik kanpo beste zerbait ezagutzaren gaia izango dena. Hau da, behin ezagutzaren subjektua definituta, Neu, gutxi gorabehera behintzat, orain objektua definitu da bien arteko zubia eraiki ahal izateko.
|
|
Esan bezala, ez da hau nahikoa izango frogatutzat jotzeko Ni pentsatzailetik ezberdina den errealitate fisikoa badela. Honek balioko
|
du
ni deritzogun gorputzarentzako, Ni fisikorako, Ni pentsatzailea ez den niarentzako; eta balio badu, gainera, ez dago-eta batere garbi, oraingoz, Nire bi dimentsio horien arteko bereiztasuna, urrun baitago nahitaez onartu beharreko egia izatetik. Oso zaila da, ezinezkoa seguruena, nire izate fisikoa frogatutzat jotzea gainerako mundu fisikoaren izatea frogatu gabe.
|
|
Labur esanda, uste dut askok berriketan egiten dutena nabarmen utzi dudala honen aurrean isilik geratuz. Hori dela eta, oker ez banago, zuk zeuk esan nahi duzunari buruz pilo bat esango
|
du
nire liburuak. Baina agian ez duzu ikusiko esanda dagoela liburu honetan.
|
2006
|
|
‘esnea gustuko dudalako eta esnea hozkailuan dagoela uste dudalako’ Ziur aski, ekintza beraren justifikazio razional asko eta asko eman ditzaket. Alabaina, bakar batek kausatu
|
du
nire ekintza. Eman dezagun hozkailurantz abiatu naizela gazta nahi dudalako.
|
2008
|
|
Beraz, Dionisiok errealitatearen printzipio lehen eta gorenei buruz idatzi bazuen,[...], idatzi duenari buruz ezin izan
|
du
nigandik ezer entzun eta ikasi; bestela, haiei buruz nik dudan begirunea zukeen, eta ez zatekeen ausartuko jendetza desegoki baten aurrean adierazten (344d).
|
2012
|
|
Oinarrizko tesia: " Gorputzak eta hizkuntzak bakarrik ‘daudela’ dioen tesiaren aurrean, salbuespenen (edo egien) existentziak funtsezko ebidentzien forma
|
du
niretzat" (LM, 17). Hori ezin da frogatu.
|
2017
|
|
Haatik, hipotetikoa ez ezik probablea da aditzen dudan ahots hori gizon batena izatea eta ez fonografo baten kantua, eta guztiz probablea da ikusten dudan oinezkoa gizon bat izatea eta ez robot perfekzionatu bat. Horrek adierazten
|
du
nik Bestea objektu gisa atzemateak, probabilitatearen mugetatik irten gabe eta probabilitate horren beraren kausaz, funtsean Bestearen oinarrizko atzemate batera igortzen duela non eta Bestea jada ez zaidan agertzen objektu gisa, baizik eta ‘pertsonazko presentzia’ gisa. Hitz batean esateko, Bestea objektu probable izateko, eta ez objektuzko amets, bere objektutasunak ez du igorri behar jatorrizko bakartasun batera nire eskumenetik kanpo legokeena, baizik eta funtsezko erlazio batera, non eta Bestea agertzen den ez nik beraz dudan ezagutzaren bitartez baina beste modu batean.
|
|
Horrela, bat batean objektu bat agertu da mundua ostu didana. Hor dago dena, denak existitzen jarraitzen
|
du
niretzat, baina dena ihesaldi ikusezin eta objektu berri baterantz finkatutako batek zeharkatzen du. Bestea munduan agertzea, beraz, unibertso osoaren lerratze finkatu bati dagokio, munduaren deszentralizazio bati, azpiak jaten dizkiona nik aldi berean burutzen dudan zentralizazioari.
|
|
Kontua da objektibotasun hori munduan eratzen dela ‘Bestea hor nonbait munduan’ bezala. Beste objektua gauza ziurra da agerpen gisa, eta bat egiten
|
du
nire subjektibotasuna berratzematearekin, baina ez da inoiz ziurra Bestea objektu hori den. Eta funtsezko gertakaria ere, nire objektu izatea subjektu batentzat, ebidentzia erreflexiboaren tankerako ebidentzia da; baina ez, ordea, beste gertakari hori non eta ni, une jakin batean eta Beste singular batentzat, nabarmendu egiten naizen mundua atzeko planoan duen' hori' gisa, atzealde horretan itota gelditu ordez.
|
|
Ordura arte ez nintzen, bere baitarakoa izanik, etengabe izaten ari bainintzen. Besteak dimentsio berri bat zabaltzen
|
du
nire izatean, kanpokotasuna (espazioa eta denbora) aitortzen dizkit, izate bat aitortzen dit. Horrela, ni izate bat naiz nik fundatu ez dudana, izate hori nire Bestearentzako izatea da.
|
|
munduko lodiera osoa behar da, ni ere aldi berean Besteari presente izateko. Transzendentzia nonahikoa eta atzemanezina da, eta bitartekorik gabe nigan kokatua ni nire izate ez agerikoa naizen heinean; izatearen infinitutasunak bereizten
|
du
nigandik, bere distantziak eta tresnak dituen mundu batera jaurtitzen nauen heinean: horrelakoxea da Bestearen begirada lehenik begirada modura bizi dudanean.
|