Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2001
‎Non daude eskulan esklaboa atzemateko Nazio Batuen begiraleak? Zein zigor ekonomiko jarri du Munduko Merkataritza Erakundeak esklaboek egindako produktuak esportatzeagatik. Nork defendatzen ditu esklaboak Nazioarteko Auzitegian?
2003
‎Kantata hau sartua izan da disko bikoitz batean, Nicolas Bacriren beste obra batzuekin batera, eta egun hauetan Marseillako Empreinte Digitale disko argitaratzaileak hedatzen du munduan zehar. Gehi daiteke ere mugaz bi aldeetako lankidetza bat izan dela, lan honetan, bertzeakbe rtze, Tolosako Kea eta Hodeie rtzko roek parte hartu bait ute.
‎Ezbairik gabe, MGFk kultur aldaketa nabaria ekarri du pentsamendu bakar neoliberalak menperatzen duen mundura. " Bestelako mundu bat posible da" ideiak berak bere bidea egin du mundu mailako kulturan, eta hori lorpen handia da. Nazioarteko Foroarenhirugarren bilera kontzientzia kolektiboaren indartzeak ezaugarritu zuen.
2005
‎Apaiz batek beti gogoan eduki behar du mundu honetako gauzarik handiena maitasuna dela. Oinarria:
‎Konparazioekin kontuz ibili behar da, baina Euskal Herria arbola eder eta berezi bat dela esango nuke. Zer irabazten du munduak zuhaitz mota bat galduz?
‎Eta dudarik gabe oso berezia. Gure kulturak zenbait alderditatik aberastu egiten du munduko kultura.
2010
‎Bakoitzak bere mailan ardura mota bat du ahalegin iraunkor horretan, bai bere ezagutzaren sisteman, bai bere erantzukizunaren sarean. Horrek erran nahi du mundu global, konplexu eta transdiziplinar batean bizi garela.y
2011
‎Baina sareak ere sorkuntza uholdea ekarri du. Gurea paratu du munduan, mundua gure leihotik sartzearekin batera. Akaso sorkuntzarik izango litzateke gurean, egunkaririk gabe, irrati barik, telebista ezagutzeke, zinemari agur esanda?
2013
‎Baina bitartean beste gauza batzuk gertatzen dira munduan; aletu ditzagun, bada, baikortasunerako zenbait motibo: baga, Chiapastik oraindik noizean behin albisteak heltzen dira, eta horrela jakiten dugu zapatistek segitzen dutela bertako antolamendu alternatiboak eta demokraziaren forma berriak eraikitzen, mass medien arretarik gabe baina jendearen poz eta haserreei erantzunez; biga, geroz eta jende gehiagok ikusten du munduan gure zirkulu etikoa zabaldu behar dugula, pertsona guztiek duintasunerako eskubidea dugula eta fisonomikoki gure antz handia duten abere eta piztiek ere duintasuna merezi dutela: ezta gure euskal sukaldari distiratsuenak ere ez duela eskubiderik ahateak eta antzarak torturatuz lortzen den foiea saltzeko, gure kulturaren gailurra bailitzan; higa, orain urte batzuk alterglobalismoaren ikurra zen Tobin tasa orain Europako agintariek ezarri nahi dute, eta gutxi dela eta berandu datorrela iruditzen ahal zaigu, baina, enfin...; laga, Ipar Euskal Herrian bertan propio sortutako dirua, euskoa, ehunka herritar hasi da erabiltzen bertako ekonomia eta harremanak sustatzeko asmoz.
‎Razionaltasuna anitza da, eta aniztasun horri hizkera aniztasuna dagokio. Hizkera aniztasun horrek adierazten du mundua zatikaturik dagoela, oinarrizko batasunik ez dagoela gure esku.
‎Modernitatearen balioak salbatzekotan, patologia horien kontra borrokatu da. Vatikanoko II. Kontzilioan, modernitatera hurbiltzea eta, neurri batean, adiskidetzea bilatzen du mundu katolikoak. Mendebaldeko gizarte garatuan, fede kristaua modu esanguratsuan aldarrikatu ahal izateko, modernitatearekiko harreman hori behar beharrezkoa da.
‎Euskara konpartitzeak ez du esan nahi norberaren jatorrizko hizkuntzak lekurik ez duenik. Teknologiak aukera ematen du mundu osoarekin harremanak izateko, eta ahal den heinean, laguntza eman behar zaie ama hizkuntza garatu nahi duten pertsonei, ekimenaren arabera.
2015
‎Instrumentu eginkorrenak Zesar edo Napoleon bezalako gizandiak dira, erregeak eta despota ilustratuak, batez ere jakintsuak eta zientzialari gailenak, ez herrijende apal langilea. Historia ez du mundu guztiak egiten. Emakumeek, esate baterako, historia egiteko zereginetan ez daukate zerikusirik.
2016
‎Kapitalismoaren azken fase honek sekulako eragina izan du mundu globalizatu honetan errealitateaz beraz dugun ikuskeran. Neoliberalismoak balio sistema oso bat gehitu dio kapitalismoaren sistema ekonomikoari, indibidualismoan eta konformismoan oinarritutako balio sistema, hain zuzen ere.
‎Hori zelako, eta delako, funtsean, mundua kapitalismo errealean edo sozialismo errealean antolatuta dagoen diferentzia funtsezkoa. Kapitalismoak ekonomia jartzen du zentroan eta horren gainean antolatzen du mundua. Sozialismoak politika jartzen du zentroan eta horren bidez eraikitzen du mundua.
‎Kapitalismoak ekonomia jartzen du zentroan eta horren gainean antolatzen du mundua. Sozialismoak politika jartzen du zentroan eta horren bidez eraikitzen du mundua. Politikaren zentraltasunak artearen eztabaida zabaltzen du, garrantzitsu bihurtzeko aukera ematen diolako.
‎Kapitalismoak ekonomia jartzen du zentroan eta horren gainean antolatzen du mundua. Sozialismoak politika jartzen du zentroan eta horren bidez eraikitzen du mundua.
‎Kapitalismoak ekonomia jartzen du zentroan eta horren gainean antolatzen du mundua. Sozialismoak politika jartzen du zentroan eta horren bidez eraikitzen du mundua. Politikaren zentraltasunak artearen eztabaida zabaltzen du garaiak, burdinbideak.
2017
‎Zentsurak bi efektu perbertso ditu, barrura begira eta kanpora begira. Sortzaileari dagokiola, barne erbestera darama egilea, atzerritar bihurtzen du bere baitan, sormena murrizten dio, txirotzen du bere mundu kulturala, isolatzen du munduan diren eztabaida kulturaletatik eta, finean, desfaseak sorrarazten dizkio egileari bere garaiko garapen kulturalarekin.
‎Funtsean, kontsumismo basatian oinarritutako kapitalismo basatiaren logika askotarikotasunez mozorrotutako zilindro homogeneizatzailearena da: hiri handi eta bakar bat bihurtu nahi du mundua, eta munduko biztanle guztiak berdin erreferentzia, espektatiba eta desiretan. Zorionerako erreferentzialitate bakarra, kontsumitzea.
2018
‎Utopia/ distopia neoliberalean bizi gara.4 Utopia da askorentzat, baina utopia partikular pribatua. Izan ere, kapitalismoak barne mundu aberats bat antolatu du munduan zehar (Sloterdijk 2007). Irudimen neoliberalak dio barruko biztanleek euren desioak bete ahal dituztela errendimendu onez jardunez gero, baina ezin direla desio kolektiboak ondo taxutu, are gutxiago bete.
2020
‎" Gizonak guztiz ahaztua du berak ere guruinak dituela, barrabilak dituela. Gizonarentzat, bere gorputzak harreman zuzenekoa eta normala du munduarekin objektibotasunez hauteman uste duen mundu horrekin, eta emakumearen gorputza, berriz, espezifiko egiten duen guztiaz zamatua irudikatzen zaio: oztopo, presondegi" (Beauvoir 2019:
‎Nola eratzen du munduari buruzko esperientzia, nola tajutzen ikasien eta ikusien bilduma? (Ibid.:
‎Mundu mailako gizartearen anbibalentziak leku batean modu gatazkatsuan sartzen direnean, horrek ez du esan nahi gizarte esperimentu kultur aniztunek porrot egin dutenik, baizik eta, ziurrenik, bizimodu transnazionalak eta transkulturalak eguneroko ogi bihurtzen diren garai sozial baten hasiera dela. Errealitate horiek aurrez aurre ikusi nahi ez dituen eta bere burua eta gainerakoak kultura (herrikoi) monolitikoei dagokienez pentsatzen jarraitzen duen biztanleriak zailtasun berezia izango du mundu mailako gizartearen nahas mahas guztiz normalari aurre egiteko. (Beck 2018:
‎Eta hori ez du Badiouk bakarrik proposatzen: Scharmerrek ere U teoria ulertzen du mundu zabalean modu librean hedatzen den arlo sozialeko ekintza ikerketa gisa, arretaren egitura sakonak eta kolektiboak identifikatzeko eta aktibatzeko asmoz.
‎" Gizonak guztiz ahaztua du berak ere guruinak dituela, barrabilak dituela. Gizonarentzat, bere gorputzak harreman zuzenekoa eta normala du munduarekin objektibotasunez hauteman uste duen mundu horrekin, eta emakumearen gorputza, berriz, espezifiko egiten duen guztiaz zamatua irudikatzen zaio: oztopo, presondegi" (Beauvoir 2019:
‎Distopia balizko gizarte bat da, ez gaurkoa eta ezta, seguruenik, biharkoa ere. Hau da, distopiak ez du denbora geratzen, ez du mundua bukatzen, ez du etorkizuna determinatzen... Gaurko egoeratik abiatuz baina hartatik bereiziz gizarte ez desiragarria erakusterakoan, hain zuzen ere, hor egon gintezkeela azpimarratzen du; hor gaudenik, ez.
2022
‎• Aniztasuna (bioaniztasuna eta hizkuntza aniztasuna) aberastasuna da eta bizirauteko giltzarri ere bada, egungo kultur homogeneizazio eta hizkuntza pobretzearen aurrean. Zer pentsatua ematen du munduko bioaniztasun handiena hizkuntza aniztasun handiena dagoen lurraldeetan dagoela ikusteak. Erresilientzia linguistikoa eta lurrarekiko harreman estua izan daitezke faktore gakoak?
2023
‎Fantasia ez bezala, irudimenaren funtsa ez da zerbait asmatzea. Areago, esan nahi du mundu errealarekin interakzioan aritzea, jakin mina eta lilura lagun; benetako aukeretarako sarbidea lortzea; eta gure sormen gaitasunak aktibatzea eraldaketan laguntzeko. Esate baterako, fantasia izango litzateke hiri ideal bat asmatzea eta hura geure hirian proiektatzea, eta amestea gure hiria magiaren poderioz bilakatuko dela gure buruetan sortu dugun hiri hori.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia