Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2015
‎Beraz, ene arima, zeure atsedenean sartuko zara, gorengo on honengan barneratzen zarenean, Hark ulertzen duena ulertzen duzunean, Hark maitatzen duena maitatzen duzunean, eta Hark gozatzen duenaz gozatzen duzunean. Zeure borondate aldakorra galdua ikusiko duzunez gero, gehiago ez da izango aldaketarik; izan ere, hain indar handia izan du Jainkoaren graziak, non bere jainkozko izaeraren partedun egin baitzaitu. Oso osoan egin ere, on gorenaz ahazteko ahalik eta ahaztu nahi izateko ahalik ez izateraino, eta beraren maitasunarekin batera hartaz gozatzeari uzterik ez izateraino.
‎Beharrezko da jakinaren gainean joan zaiteztela konparazio honetara. Beharbada, honen bitartez, nahi izango du Jainkoak arimei egin nahi izan dizkien mesedeetatik eta hauen arteko desberdintasunetatik, nik uler ditzakedan heinean, zuei pixka bat aditzera ematea; guztiak ditu inork ulertu, asko baitira; are gutxiago ni bezalako kaskar batek; izan ere, Jaunak egiten dizkizuenean, ez dagoela egin ezinik jakitea, oso pozgarri gertatuko zaizue; egiten ez dizkion hari, berriz, Jaunaren ontasun handia goresteko;... poztu eta beraiek gozatzen dutena erdiesten saiatzen gara; horrela, era berean, ez digu kalterik egiten erbeste honetan hain Jainko handia kiratsez beteriko har batzuekin harremanetan jar daitekeela jakiteak; eta hain ontasun ona eta erruki neurrigabea maitatzeak.
‎Hemen ematen zaio ura edatera oparo orein emeari, zauritua doanari. Hemen atsegin hartzen du Jainkoaren bizilekuan. Hemen aurkitzen du olibondo adaxka, ekaitza amaitu ote zen ikustera Noek bidali zuen usoak, mundu honetako uren eta ekaitzen artean lehorra aurkitu zuelako seinaletzat.
‎2 Egia da samin honek batzuetan gehiago estutzen duela beste batzuetan baino, eta baita beste era batera izaten dela ere; izan ere, ez da gogoratzen haiengatik izango duen saminaz, nola izan zen hain esker gaiztokoa hainbeste zor dionarekin eta zerbitzatzea hainbeste merezi duenarekin baizik; izan ere, ematen dizkion gauza handi hauetatik, askoz ere hobeki ulertzen du Jainkoaren handitasuna. Izuturik dago nola izan zen hain nabarmena; negar egiten du bere errespetu faltagatik; hain zentzugabea iruditzen zaio bere zentzugabekeria, non ez baitu azkenik beraren saminak, hain gauza narrasengatik uzten zuela halako Maiestate handia gogora datorkionean.
‎8 Esandakotik uste izango duzue ez dela bere senean egongo, bere baitan murgildua baizik, eta horrela, ez duela ezer ulertu ahal izango. . Lehen baino askoz ere gehiago ulertzen du Jainkoaren zerbitzuari dagokiona, eta beste egitekorik ez duenean, lagun atsegin harekin geratzen da; eta arimak Jainkoari huts egin ezik, Jainkoak ez dio sekula huts egingo eta, nire iritziz, bere presentzia ageri agerian ezagutaraziko du; eta konfiantza handia du Jainkoak ez duela bertan behera utziko, mesede hau egin dionez gero, ez diola berau galtzen utziko; eta horrela pentsa daiteke, bera ...
‎8 Esandakotik uste izango duzue ez dela bere senean egongo, bere baitan murgildua baizik, eta horrela, ez duela ezer ulertu ahal izango. . Lehen baino askoz ere gehiago ulertzen du Jainkoaren zerbitzuari dagokiona, eta beste egitekorik ez duenean, lagun atsegin harekin geratzen da; eta arimak Jainkoari huts egin ezik, Jainkoak ez dio sekula huts egingo eta, nire iritziz, bere presentzia ageri agerian ezagutaraziko du; eta konfiantza handia du Jainkoak ez duela bertan behera utziko, mesede hau egin dionez gero, ez diola berau galtzen utziko; eta horrela pentsa daiteke, bera inoiz baino ardura handiagoz badabil ere, Hari ezertan atsekaberik ez ematearren.
‎3 Ez diot nik ahots eta dei hauek gero esango ditudanak bezalakoak direnik, baizik eta hitzez pertsona onei edo sermoietan entzuten dituztenak edota liburu onetan irakurtzen dituztenak eta entzun dituzuen gauza asko, horien bidez deitzen du Jainkoak, edo gaixotasunen bidez, nekeen bidez, eta otoitzean ari gareneko une haietan irakasten digun egia baten bidez ere bai; gogorik gabe hartzen badituzue ere, Jainkoak benetan aintzat ditu. Eta zuek, ene ahizpak, ez ezazue gutxitzat har lehen mesede hau, ezta ez zaitezte nahigabetu Jaunari berehala erantzuten ez badiozue, Haren Maiestateak ongi dakielako egun eta urte asko itxaroten, batez ere ekina eta asmo onak ikusten dituenean.
‎2 Hemen lor dezakegunaren eta are esanda geratu diren gozotasunen ondoan, guztiz bestelakoa da, eta askotan pertsona bera axolagabe eta gogoa Jainkoagan izan gabe dagoelarik, Haren Maiestateak iratzarri egiten du, arin arin igarotzen den kometa baten antzera, edota trumoi baten antzera, burrunbarik entzuten ez bada ere; hala ere, arimak garbi jakiten du Jainkoak dei egin diona, eta hain garbi jakin ere, non, batzuetan, batez ere hasieran, ikarak hartu eta are kexarazten baitio, minik ematen ez diona izan arren. Era gozo gozoan zauritua dela konturatzen da, baina ez du igartzen nola ezta nork zauritu duen ere; baina ongi daki gauza zoragarria dela eta ez luke nahi egundo ere zauri hartatik sendatua izaterik.
‎Ez du uzten argirik adimenean, ezta egiaren sendotasunik ere. Gerta daiteke gaitz handirik ez egitea edota batere ez egitea, arimak han sentitzen duen atsegin eta gozotasuna Jainkoagana bideratzen badu, eta bere pentsamendu eta desirak Harengan jartzen baditu, abisu emana denez; deabruak ezin dezake ezer irabaz, aitzitik ariman eragiten duen atseginarekin berarekin asko gal dezala egingo du Jainkoak; izan ere, honek lagundu egingo dio arimari, Jainkoarena delakoan, Harenganako gosez otoitzera sarri sarri jotzen; eta arima apala bada eta ez jakingurakoa eta atseginen interesagatik ari dena, atsegin espiritualak badira ere, gurutzearen maitalea baizik, orduan ez die kasurik egingo deabruak ematen dituen atseginei; Jainkoaren espiritua bada, berriz, ez du horrela egingo, estimu handita... Baina deabruak jartzen duen gauza denean, hura gezur hutsa denez gero, arima gozotasun eta atseginaz apaldu egiten dela ikusirik (honetatik ugari izan behar du:
‎11 Asko pozten du Jainkoa, arima apaltasunez bere Semea bitartekotzat hartzen ikusteak eta Hura hain maite duela, non, Haren Maiestateak kontenplazioan oso gora jaso nahi izan arren, esana dudanez, horretarako bera ez dela duin ikusten baitu, San Pedrorekin esanez:.
‎Hau nik neugan ikusia dut. Era honetara eraman du Jainkoak nire arima. Beste batzuk, esan dudanez?
‎10 Beste tentaldi bat (eta guztiak doaz bertute garrez inguraturik eta ulertu eta kontu izan beharra dago) besteengan ikusten dituzten bekatu eta hutsegiteen pena da: deabruak buruan sartzen du Jainkoa ez dezatela iraindu nahi izatetikdatorrenpena eta haren ohorea galtzeak ematen dien mina dela soilik, eta gero erremedioa ezarri nahi lukete. Honek egonezin handia sortzen du, otoitza eragozteraino; eta gaitzik handiena bertutea eta perfekzioa eta Jainkoaren aldeko garra dela pentsatzea da.
‎12 Barka biezat berorrek, gaitik irteten banaiz; eta neure haritik hitz egiten dudanez, ez harritu, arimak horrela hartzen baitu idazten dena, batzuetan aski egiten du Jainkoa goresten aurrera ez joateaz, idazten ari dela hainbeste zor diola iruditzen baitzaio. Eta uste dut ez zaiola berorri desatsegin gertatuko, bion artean gauza bera kanta dezakegula iruditzen zaidalako, era desberdineanbada ere; izan ere, asko da nik Jainkoari zor diodana, gehiago barkatu didalako, berorrek dakienez.
‎bertutezko eta erlijiozko bidea, eta erlijiorik ezaren bidea, eta berdintsu dabiltza batetik eta bestetik; ez, gaizki esan dut, berdintsu ez, gure bekatuengatik gehiago ibili ohi dira inperfekzio bidetik; eta hortik gehiago dagoenez, bere aldeko gehiago ditu. Hain gutxi erabiltzen da egiazko erlijioaren bidea, non bere bokazioari benetan eta oso osorik ekin nahi dion fraide eta mojak beldur handiagoa izan behar baitie bere etxean bertan daudenei, deabru guztiei baino; eta kontu eta zuhurtzia handiagoa behar du Jainkoarekin izan nahi duen adiskidetasunaz hitz egiteko, deabruak monasterioetan eratzen dituen beste adiskidetasun eta nahitasunez hitz egiteko baino. Eta ez dakit zergatik harritzen garen Elizan hainbeste gaitz daudela-eta, haiengandik bertuteak ateratzeko eredu ezin hobeak izan behar luketenek hain ezabatua dutenean iraganeko santuek erlijioetan utzi zuten espiritua.
‎Ezin da adierazi honelakoan zer sufritzen den. Hura erremedio bila ari da, eta erremediorik ez aurkitzea baimentzen du Jainkoak. Askatasunez hautatzeko arrazoia geratzen da soilik, eta hura ere ez argia.
‎Zer da hau? Nork geldiarazten du Jainkoagatik hainbeste egiten duena? –Oi, ohore puntu bat du...!
‎Guztia dago idatzia berorrek dakien lekuan, eta hemen doan baino luze eta zabalago, hitz hauekin dagoen ez badakit ere. Desberdinak diren Pertsona hauek guri arrotz egiten zaigun eran komunikatzen badira ere, arimak ulertzen du Jainko bakarra dela. Ez naiz gogoratzen gure Jaunak hitz egiten duela iruditu zitzaidanik, haren Gizatasunak baizik, eta badiot, hau ziurta dezaket ez dela irudipena.
‎2 Mesedez, jakinaraz biezat berorrek labur labur zer gertatzen den, guztiok baikaude horren arduraz, eta era berean aita frai Antonio nola dagoen jakin nahirik, biziki nahigabetu bainaiz; izan ere, kolpe latzak izan ziren hain gaixo eta ahul zegoenarentzat. Santua da, eta horrela tratatzen du Jainkoak.
‎Eta sukarra izatea gaitz erdi zen, eraman dudana kontuan izanik. Medikuek zioten zorne zorro bat nuela gibelean; odol ateratze eta purgen bidez sufrimendu itsaso honetan uztea nahi izan du Jainkoak. Haren Maiestateak nahi beza niri ematea soilik, eta ez nik neuk baino hark sufritzeak min handiagoa emango lidakeenari.
‎Etxe sartzea egiteko ez daitezela aukeratzen ari, ez baitute dirurik. Berehala egiten du Jainkoak, eta Salamancan urrea balio dute etxeek, ez baitakigu nola konpondu mojentzat aurkitzeko. Sinets diezadala horretan, eskarmentua baitut; diodanez, Jainkoak dena eramaten duela bide onetik.
‎7 Abisu eman biezaio berorren agurgarritasunak orain berriro kargua hartzeko denari, garbi eduki dezan zertara behartua den legez eta Konstituzioen arabera, eta gorde dadin, horrela baitute okerrik egin, eta besterik egingo balute, beraien adiskiderik handienak salatari izan daitezela nahi du Jainkoak, eta ez dezatela uste izan egin eta desegin dezakeenik, ezkonduek egiten dutenez; eta erakuts biezaio berorren agurgarritasunak gutun hau. Batzuetan haserretu egiten naiz harekin eta hortik eraman nituen besteekin, ezer ez zidatelako esan; egia esan, orduan oraindik ez zen gertatu gero gertatuko zen hainbestekorik.
‎6 Hori, ongi baderitza, bidal biezaio nire ahizpari; beharbada, etorri ondoren hobeki prestatuko du Jainkoak, joatekotan ez bada. Auzoan beti egongo balira, ez nuke axola handirik izango; baina uda datorrenean, Albara itzuliko dira, eta berriro hasieratik hastea izango da.
‎Sinets beza gauza askotarako on handia dakarrela. Zilizio horrek gerri osoa hartuko balu, ezar beza mihisezko zapitxo bat sabelean, oso kaltegarria baita; eta giltzurrunetako mina sumatuko balu, ez beza har ez hori, ez diziplinarik, oso kaltegarri izango baitzaio; izan ere, nahiago du Jainkoak berorren osasuna eta esana egin dezala penitentzia baino. Oroit bedi Saulenaz, eta ez beza egin besterik.
‎4 Berorren haserreaz ez naiz harritzen; gehiago harritzen naiz, Jainkoa zerbitzatzeko hainbesteko gogoa izan, eta hain gurutze arina hain astun gertatzeaz. Gero esango du Jainkoa zerbitzatzearren dela, baina ez nuke nahi. Oi, ene neba, nola gabiltzan elkarrekin konpondu ezinik!, guztian sartzen baita buru estimu pixka bat.
‎Baina bat ere ez da iristen lehengo egunean idatzi zidanaren parera. Uste al du Jainkoaren mesede txikia dela berorren aitatasunak gauza hauek daramatzan bezala eramatea. Nik neuk esaten diot ordainduz doakiola hor egiten dizkion zerbitzuak.
‎6 Gutun hau gauzak ongi jakinik idatzia dago eta ez nolabaiteko eta handi samarra den motiborik gabe; ezin dut esan hori; hala ere, oso komenigarri dela ikusten dut berorri eskatzen diodana egitea, hortik ezin baitzaigu etorri inolako kalterik, gainerakotik bai, ordea, eta handia, eta bidezkoak diren gauzetan ez da behar okasiorik. Gure Jaunak merezimenduak egiteko aukera asko ematen dizkigu eta konturatzen naiz berorren agurgarritasunak izan dituela hor eta badituela, harri eta zur bainago berorren sumintasuna dela eta zer sufritzen duen; hala ere, orain zuhurtasuna behar da, eta halaxe ematen du Jainkoak, gotzainaren arazoan egin zuenez. Bedeinkatua izan bedi guztiagatik, azken batean bere obrari laguntza emango baitio.
‎Azkenean bizi izan zen, eta asmoa gauzatzeko gogo biziaz geratu zen, eta horrela, erantzun diezaiodala idatzi dit. Uste dut oso urruti dela, baina, beharbada, egin dadila nahiko du Jainkoak.
‎Ez beza sinets halakorik, denbora ongi erabiltzeak, hau da, seme alaben ogasunean arreta jartzeak, ez baitu eragozten otoitzik. Askotan une batean gehiago ematen du Jainkoak, denbora luzez jardunez baino; haren obrak ez baitira neurtzen denboraren arabera.
‎Eta Sernan gasta dezana ongi gastatua izango da, eta uda iristean, egunen batean pozik joango da hara. Jakobek ez zion santu izateari uzten bere ganaduez arduratzen zelako, ez Abrahamek, ezta San Joakimek ere; izan ere, lanari ihes egin nahi diogunez gero, gauza guztiek nekatzen gaituzte; hori gertatzen zait niri ere, eta horregatik ontzat ematen du Jainkoak niri zerk enbarazu egin izatea. Gauza horiek guztiak trata bitza Frantzisko Salcedorekin, munduko gauza horietan neure lekua uzten baitiot.
‎Zer itxaro daiteke haren zerbitzuetatik? Zure laguntzaz zer edo zer egingo duenez gero, begira zer egin dezakeen hartxo batek; zertarako behar du Jainko ahaltsu batek. Oi maitasuna!, bai alde askotan nahi nukeela errepikatu hitz hau, bera bakarrik ausartu baitaiteke Emaztearekin batera esaten:
‎Gure Jaunak nahi beza zerbait esaten asma dezadan, haren errukian eta agindua eman didanaren apaltasunean soilik baitut uste ona, eta horregatik egingo du Jainkoak ahaltsua denez eta ez dit begiratuko niri.
‎8 Bisita egiten duenak oso gogoan izan behar du Jainkoa eta etxe hauei egiten dien mesedea, bere erruz Jainkoaren mesedea gutxitu ez dadin, eta bota beragandik halako errukiak, gehienetan deabruak kalte handirako jarriak direnak, horixe baita bere mendekoekin izan dezakeen ankerkeriarik handiena.
‎Uzten du Jainkoak
‎Uler bedi hau ongi, ohore kontu honek beti baitakar berekin nolabaiteko errenta gosea eta diru gosea; izan ere, munduarentzat nekez egongo da ohoragarririk, behartsua bada; aitzitik, izatez ohoragarria bada ere, gutxitzat dute. Benetako pobretasunak inork eraman ezin duen adinako ohore handia dakar berekin; Jainkoak bakarrik aintzat hartzen duen pobretasunak, diot nik, ez du Jainkoa baino besterik poztu behar. Eta gauza ziur ziurra da, inoren beharrik ez duelarik, adiskide ugari izatea.
‎–Azken batean bizi egin behar dut Jainkoaren zerbitzurako?. . Gorputz hauek manten ditzagula nahi du Jainkoak??; deabruak gauzen arteko milaka diferentzia irakasten du hemen, aingerua denez gero, (izan ere, hau guztiau ona da), eta honela, buruan sartzen dio dagoeneko pobrea dela eta baduela bertute hau, eginda dagoela guztia. –Orain goazen probara, hau bestera ez baita ezagutzen, beti mesfidatuz baizik; eta kontuz arituz gero, laster ematen du seinalea:
‎Kontenplazioari emanik dagoen arima batek esku handia du Jainkoaren bihotzean. Hori zen Teresaren asmoa, esku edo ahalmen hori erabiltzea Kristoren Elizaren zerbitzuan, kontenplaziozko arimak sortaraztea Elizari laguntzeko.
‎Ekainak 10, Alban A. Domingo BaƱezek ontzat ematen du Jainko Maitasunari buruzko gogoetak obraren eskuizkribua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia